http://www.vetgirig.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=2584&start=60&sid=8d7493954ef9c1b2f8d02f80ae75258c
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Wayne Gresky:
Håller med om att Siwash/Megalodor är ett svårt fall.
Werbeka finns väl på den svenska siten också - vad herer han där?
Det här med att lämna wo är en intressant företeelse. Poolare lämnade wo med Handfast förut omgången efter att alla fyra lämnat wo, vilket påtalats på en chat i liga. Eftersom Conth varit inne och rört lite i varbölden nu ska det bli intressant att se om han kan hålla sig från att ha alla rätt i kommande Vetliga.
Faller Siwash/Megalodoras är lite trixigare, det är inte lika uppenbart när det gäller resultat som andra kända dubbelgångare. Den ene spelaren har inte alltid full pott, statistiken är relativt olika för spelare som ändå är med i så pass många tävlingar. Siwash är dessutom konsekvent snabbare än Megalodoras i Vetligan, säsong efter säsong. Om det är samma spelare så är det jäkligt proffsigt gjort.
...och samtidigt en TYDLIG protest mot hur systemet fungerar idag.
Cheflink:
Angående Siwalodoras så låg ju Mega lågt ett tag, och wo:vrade en hoper matcher, för att nu kommit igång igen.
Kanske skulle vi göra en samlad attack mot systemet, och samtliga (som vill vara med) reggar tio extranick inför en stor tävling, i mitt fall
MGuru1, MGuru2, MGuru3, MGuru4, MGuru5, MGuru6, MGuru7, MGuru8, MGuru9, MGuru0
vid sidan av respektive originalnick. Se'n kör vi så det ryker, och ser vad reaktionen blir. Är vi tillräckligt många som gör exakt likadant MÅSTE det göras nåt från adminhåll.
Cheflink:
Fan. Du känns som ett dubbelnick... Finns du på VG som, uh låt mig gissa? - Nkchefli..? Eflinkch.. nja, Heflinkc?
Kommer nog på det ska du se så småningom å då jävlar dubbelnickarns ska bli fiskar varma...
Tills dess, Välkommen hit. :0)
Vi börjar bli VG's alternativforum, känns det som. Du kommer gilla PM/Brevfunktionerna bättre härinne, lovar jag dig - om du nu kommer över den här begränsningen hemifrån.
PS. Jag har i jakten på ungdomens källa lyckats lokalisera platsen där bilden på Felixduvas avatar är tagen. Sitter på ett internetfik ca 35 meter därifrån. Känner mig redan yngre, kanske t o m ung nog att vara med i nästa barncup. Sawatdii krap!
Det finns ju också en tekniskt lösning, som heter TOR - för de lata som vill spela under olika IP. :o)
Det gör jag inte alls. Det är Wayne som åker ned hit och kör från mitt skrivbord. Vi vill ju ha olika IP-adresser när han spelar åt mig, och då jag spelar åt honom. Eller hur det nu är..?
K70:
"Totopez, till exempel verkar ju begränsa sin fanatism kraftigt med en duellranking på 27 poäng."
Ja, min är väl inte mycket bättre.
Men så är jag ju också dubbelnick med Wayne...
Rock on i varje fall, stärkt som jag är efter min kommande viktoria i VL9.
Det finns även ett par heta derbyn att se fram emot. I div 3:3 brakar Anirac och Gunnarfo samman i omgång fem, i grupp 4:1 har vi den heta matchen poolare kudvig, även där i femte omgången.
Nu tog det slut, men det var nära!!!!!
Det värsta var att jag missade OK-knappen två ggr innan jag träffade rätt i ivern att få en snabb tid...
Attans! :)
"Han säger att dom är olika familjemedlemmar som spelar vilket är är helt tillåtet"
Min poäng är dock att inkonsekvensen i dom här fallen slår väldigt olika.
Ibland får man rätt för en särskrivning och ibland inte.
Vad är rätt då?
Eftersom alla vet att det är fel så kan du ju skriva det rätta svaret mattias :)
Hon slog mig igår, för hon visste att Danmarks nationaldag inte var 5:e juni.
Själv är jag rätt nöjd då jag slog Grenylva med 7 - 5 i vinyltävlingen. Det måste ses som nån form av skräll :)
Nu fick vi ändå inte så många geofrågor i vår duell och så här i efterhand borde det ha gynnat mig, eftersom jag vet att du är lite extra vass i just det ämnet.
Har också fått den där djävulsledtråden tidigare och fixade rätt svar på det, men jag minns inte att det gällde just Lunds universitet.
Sen blir man som sagt riktigt sned på såna där konstigheter som Danmarks nationaldag. Särskrivningar är en sån sak.
Fick en fråga i Lagligan nu senast och fick släppa 1 pinne tack vare detta.
Nu har vi tydligen vunnit vår kvalmatch ändå, men det kunde ju ha blivit avgörande.
Fick se en bild av en rödbeta och så ville dom ha namnet på amerikanska(?).
Med tillägget: var noga med stavningen.
Tänkte att dom naturligtvis inte vill se nån stavning typ "Beat" eller "Rot"
så jag plitade ner det svar jag tyckte borde räcka: "Beet root".
Fel.
Rätt svar: Beetroot.
Blir man trött eller blir man trött? :-)
Huge:
Det är så enkelt som att 'ibland har man flyt, ibland inte'.
Första frågan i Raketen är oerhört viktig för mig för att få rytm i svarandet.
Ljusdalsfrågan plumpade jag - konstigt vore annars. Fem slumpvisa namn på vad som skulle kunna vara skolor...
Lunds Universitet är en enkel en. Det finns en annan exakt sådan fråga, som är utrustad med denna självhjälp: "Ledtråd: Tänk på 1 + Djävulens Tal" eller nå't sån't.
Hade missflyt i ett otal geografiligor igår istället (lyckades dock slå Trusse i en, och kravla mig upp på förstaplats...)
Stavfel på Filippinerna. Fick se Kinas flagga, och skrev så fingrarna glödde: Vietnam. Papau Nya Guineas huvudstad fick bli "Port Morseby" istället för Moresby. Och så favoriten, som jag felanmält: Danmarks Nationaldag (skrivfråga): 5:e jun (Fel. Skall vara 5 juni).
Nä, jag försökte verkligen men det blev ju en sån där konstig gissningsomgång igen och jag begriper inte hur du kunde få ihop 6 rätt.
Ok, jag började med att schabbla på första frågan.
Läste snabbt textraden "Another ? night and I ain´t got nobody"
Skrev förstås in det rätt svaret "Saturday" vid frågetecknet eftersom det handlar om lördagskvällen.
Bara det att man skulle svara med det svenska namnet på dagen.
Tablå...
Ja, sen visste man hur det skulle utveckla sig.
Vilken skola som är störst i Ljusdal vet väl alla. Typ....
Iofs borde jag kunna frågan om när Lunds universitet grundades men där valde jag fel mellan 1686 och 1666.
Sen har man ju ätit princesstårta ett par gånger, gärna dom med sylt i.
Men dom frågade ju efter den traditionella varianten, så där blev det fel igen.
Lyckades iaf få rätt på Smålands jerusalem.
Men avslutade traditionsenligt med att schabbla på sista.
Visst var det Murre från Skogstibble han hette men i stressen tryckte jag på Mulle istället, men då var ju loppet redan kört för länge sen.
Bara att ta nya tag och hoppas att frågeslumpgeneratorn är lite snällare mot mig nästa gång.
Snyggt jobbat och grattis igen... ;-)
Det finns dock en sak jag är sämre på än sport.......nämligen Harry Potter. Så den där ligan du nämnde bör jag nog hålla mig långt borta från. Har aldrig läst en sida i en HP-bok.......kan inte ens skilja på Drymbledimble Weebleton och Hubbleberry Tumblemoor......eller nåt.
Felet berodde på att stora delar av Helsingborg hade haft ett strömavbrott, och där står tydligen servern.
Detta lär väl inte hända alltför ofta..
Men dom har haft lite otur sista tiden, förstår om det finns dom som är lite irriterade..
SENSATION! SENSATION!
Nästa dubbelnick att presenteras är
Thornton och Kerstin70!!!
De har samma avatar!