Vimmerby HC

HockeyAllsvenskan · 215 inlägg · 2 ämnen

Säsongen 2025-26

2997034 · » Till forumet

Sv: Säsongen 2025-26
Tjusig avslutning på säsongen, vi vände och vann med 4-3 i OT.
GRATTIS VHC TILL EN FIN SÄSONG OCH TILL DET NYA KONTRAKTET!

Underläge 3-2 inför tredje, men tack o lov behöver man inte oroa sig längre.

Håller bara ett halvt öga på kvällens match som är betydelselös eftersom vi är klara, men 1-1 borta mot Troja efter första.

Asså vilken lättnad. Det är klart! Det såg så mörkt ut ett tag när Västerås hade en segersvit och drog ifrån oss i tabellen, men grabbarnas avslutning på serien har varit helt suverän och man klarade sig kvar helt för egen maskin. IMPONERANDE! Vi kan se fram mot ännu en säsong i HA!!!
Nu ska jag fira med rom o cola!

1-1 efter full tid. Västerås har 2-2 med 18 sekunder kvar.

Slut nu i Mora. VI ÄR KVAR I HA!!! OCH HÄRLIG STÄMNING I HALLEN SER JAG PÅ TV!

SSK får utvisning med 1:06 kvar. Vågar man börja hoppas nu?

Asså jag pallar inte det här. Alldeles för mycket tid kvar, 4:30 nu. Mina naglar är lika avätna som en stubbåker efter slåttern.

Västerås kvitterar 2-2. Oj oj oj.

PåveMolin: Håller helt med dig.
Har bara sett målen på highlights från Västerås-matchen. Svårt att säga något om spelbilden där.
Christoffersson är fenomenal i målet. Står rätt placerad minst 9 gånger av 10.

janersa: 1408 sa de i hallen att det är.

Har du sett något av Mora-Västerås?

Tycker Vimmerby spelar upp sig i andra och Södertälje är spelskickliga men jäkligt långsamma.
Vimmerby gör en riktigt fin andra..

1-1 efter andra i en jämn och oviss match. Tycker dock vi känns säkra. Hoppas vi håller hela vägen ut nu. Västerås ligger under 1-2.

Aj aj Bochen, ska du till syndabåset igen? Inte bra i slutet av andra.

Klockren stolpträff igen i mitten av andra. Kan inte nästa gå in? Mora hade 2-0 mot Västerås men nu är det 2-1. Nagelbitare detta.

Synd att vi inte nätade i PP, men 1-1 efter första och ett klockrent skott i stolpen. De 8 första minuterna var vi lite för långsamma och reagerade istället för att agera, men därefter har vi varit det vassare laget.

Och vi kvitterar, 1-1!! Mörnsjö!

Mora har 1-0 nu mot Västerås. Bra för oss!

Nej! 0-1 kommer lite för tidigt och efter lite slarv. men det är mycket kvar.

Ser ut att vara knökpackat i hallen sånär som någon glipa på bortastå. Härligt!

PåveMolin: Blir avundsjuk för jag vill också gå men får tyvärr inte in det i schemat idag. Har inte det senaste om lagens status. Det står just inget på VHC:s hemsida, men på hockeyallsvenskan.se skriver dom att Vimmerby "är spetsigare framåt nu när man fått in Ville Svensson och August Lissel, plus att Marcus Limpar Lantz är tillbaka, vilket ger mycket mer bredd i produktionen."

Ska ratta in matchen på tv:n nu. Heja Vimmerby!

janersa: ska alldeles strax åka till ishallen.. har du sett eller läst något om status på lagen?

Då tar vi emot SSK ikväll. Två poäng där så är kontraktet klart oavsett hur det går för Västerås. SSK slåss för en kvartsfinalplats så de kommer att vara taggade, men vi håller tummarna för att det går vägen.

PåveMolin: Tycker vi varit riktigt starka i viktiga matcher så här mot slutet av serien och förtjänar nytt kontrakt. Håller tummarna för att vi tar SSK nu på onsdag för i så fall är det klart. Gillar inte för mycket spänning.

PåveMolin: Vi behöver två poäng på två matcher för att vara på säkra sidan. Västerås har tyvärr bättre målskillnad än oss. Men som du säger bör det rimligtvis gå vägen.

janersa: var på plats i ishallen idag igen. Var rätt mycket folk, kul, och tycker Vimmerby gör en väldigt bra match. Höll AIK på utsidan och var effektiva i PP.

Känns som VH är väldigt nära nytt kontrakt. Västerås avslutar mot Björklöven pch Vimmerby har Troja kvar att möta. Borde rimligtvis gå att lösa

YESS!! Vi tog dem med 3-2!
Två matcher kvar att spela. Vi har 57 poäng och Västerås 52. Teoretiskt kan de alltså fortfarande gå om oss. Vi får stå ut med minst en nagelbitare till innan vi förhoppningsvis kan ropa hej.

3-1 mot AIK med mindre än 3 minuter kvar. Västerås torskade med 1-2 mot Almtuna. Ska kolla tabelläget när den här matchen slutat. Ser bra ut.

ante08: Tyvärr stordask mot Almtuna, men som önskat tog MoDo Västerås, så status quo i tabellen och en match mindre kvar av grundserien.

janersa: Hoppas att Modo kan hjälpa Vimmerby lite grand ikväll med att ta någon poäng av Västerås. Trots att Modo har en del frånvarande spelare.

Ikväll kan jag inte titta på matchen eftersom jag är ute och reser. Men hoppas på poäng borta mot Almtuna samtidigt som Västerås går på pumpen mot MoDo.

janersa: Va fan håller du på med? Skriver med dig själv? Du är ju för fan inte frisk!

BIK vinner i OT. Synd att de inte gjorde det på ordinarie tid. Men vi tar tre pinnar o Västerås bara en.

YEESSS! 3-1 efter mål i tom bur!!
Men Västerås har kvitterat mot BIK. OT där nu. Sjutton också.

Fortfarande 1-0 efter andra och BIK håller samma resultat. Kan vi inte avsluta omgången nu då?

1-0 efter första, och BIK har samma mot Västerås. Jag tycker vi avslutar dagens omgång nu med de resultaten!

Då tar vi emot Östersund ikväll. Kan vi fortsätta i samma stil som mot BIK samtidigt som ett revanschsuget BIK tvålar till Västerås?

eltifoso: Jag bor ju bara 40 minuter från Vimmerby. Känner folk där. Har fastnat för dem.

janersa: Det är även Dansken Mikkel Aagaards mållåt här i Skellefteå.

Vilken härlig seger ikväll!

janersa: ”Vi” ?

YESSS det gick hela vägen!! Sanslöst bra match, den bästa jag sett VHC spela denna säsong och jag har sett de flesta. Imponerande!
Nu tar vi upp kampen med Västerås om tolfteplatsen.

5-1 i tom kasse!!!!!! Älskar mållåten de spelar.

2 minuter kvar. BIK har tagit ut målisen.

4 minuter kvar nu and counting. BIK har lagt i en växel till. Nagelbitare.

janersa:

Wow!

Gillar att du ensam försöker få igång gästboken. Hoppas du får med några, det är du värd.

Inget är omöjligt.

Tror inte det är sant! 4-1 nu i PP. Kan man börja hoppas? Vilken tredje period!!

BIK med sex spelare på isen. Vi får gratis 2 minuter PP. Bli inte för ivriga nu utan spela hellre av tiden. 8 min kvar nu.

Och 3-1 med 11:08 kvar!!!
Hur håller vi i detta nu med så pass mycket tid kvar? Vågar inte riktigt hoppas...

YEESSS 2-1 med 11:27 kvar av tredje!!!
Kan detta hålla?

1-1 efter två perioder mot BIK. Med tanke på Västerås framgångar på sistone så vore det skönt om vi tog den här. Som spelet sett ut så här långt så finns definitivt chansen.

Inte mycket som gick vår väg ikväll. Storstryk samtidigt som både Västerås och Troja vann.
6 matcher kvar nu. En match i taget. Jag tror vi slipper negativt kval, men vi behöver en ordentlig uppryckning efter den här matchen.

2997034 · »