othan: Jag tror inte att ett byte mellan rbk och mik skulle märkas särskillt mycket, men visst skulle ett sånt derby locka! Nu tror ju jag att de kommer spela mot varandra i allsvenskan nästa år.
Men jag ser helst att vi börjar lira gladhockey om vi nu får en trupp som klarar det.
spud: För att ta Rögle som exempel så har de lite spetskompetens i Kenny Jönsson. Skulle dessutom malmö och rögle gå upp tillsamans så skulle vi ha ett glödhett derby (á la kvartsfinalen timrå-modo förra året) i skåne 5 ggr per säsong sånt höjer stämningen i hockeysverige
othan: Du tror att rögle kommer gå upp och spela gladhockey? De lag som är på den nedre halvan kommer att spela gnethockey, det gjorde ni när ni kom upp också. Och eran hockey på slutet är ju inte mycket bättre, skicka ut pucken och chansåk.
Bafucin: Du tror alltså att både malmö och rbk vinner sina matcher ikväll? Det tror inte jag, jag tror att de båda kommer förlora och bif-mik tar steget tillbaka.
Idag gäller det....vilken dramatik. Jag förstår om alla inblandade mår dåligt idag. Som utomstående betraktare är det däremot underbart spännande. Som ndet skrevs tidigare, vad är en SM-final mot detta????? Kom på mig själv att tänka mer på dagens matcher än finalen igår kväll när jag tittade på den.
Hur går det då till slut? Realistiskt sett så skall väl Brynäs klara av VIK, fast det trodde väl i och för sig Malmö oxå härom sistens.
Mora kommer att få det mycket svårt i Ängelholm och det skall nog mycket till för att de skall vinna matchen. Ett heltaggat Rögle som ju oxå kan spela utan press är inte lätta att tas med.
Malmö däremot bör kunna vinna mot Leksand som inte har nåt att spela för och som jag inte tror har vad som krävs för att ställa till det.
Mitt tips är att Brynäs tar den ena platsen och att det blir en målskillnads affär mellan Rögle och Malmö. Vilka som tar det törs jag inte gissa men jag hoppas i så fall på Rögle. (sorry Malmö)
Ska bli spännande att se vem som får vara kvar/gå upp i hockeyns finrum. Brynäs och Malmö verkar störst chans. Men hellre Mora än MIF. Rögle vore kul, men då kommer nog inte Kenny...
Tycker vi kapar den här boken för allmänt snack kring detta lands tuffaste serie alla kategorier. SM-slutspel, vad är det? Åker man ur, får man en ny chans nästa år.
Nej, här går vi All In med hus, fru, volvo, barn och hund - och hoppas på att vi kommer ut på andra sidan med livet i behåll. Kan det bli häftigare?