Brynäs - Hv71
« Föregående · 1772815 · Nästa » Till forumet
Sv: Brynäs - Hv71
En riktigt ful tackling på PoW som ska vara utvisning. Därför får de 5v4-läge i anfallzon direkt efter och gör mål. 4-2 får vi nog signera zebrorna tyvärr.
+ 2
Sv: Brynäs - Hv71
Matchavgörande sekvens där. Domaren väljer att fria tacklingen och HV gör mål tack vare att de fick 5mot4 i Brynäs zon.
+ 2
Sv: Brynäs - Hv71
Är på plats och jag kan säga er att detta INTE är rättvist nånstans. Slumpmål som avgör idag.
Sv: Brynäs - Hv71
Peja: Ja, vi leder med 2-1 i bjudningar.
Lucas går bort sig på ettan, Rautio bjuder på trean....
Lucas går bort sig på ettan, Rautio bjuder på trean....
Sv: Brynäs - Hv71
Det var ett bra skott precis i krysset men samtidigt från dålig vinkel så där måste R stå rätt och då hade han nog tagit den.
Sv: Brynäs - Hv71
Steenm: Svårt läge för Rautio. Han står aningen för långt till vänster men samtidigt är det ett bra skott.
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
{7877}: Rautio satt tyvärr alldeles för långt åt vänster i målet där, hans vänstra benskydd täckte ju en yta till vänster om stolpen...
Sv: Brynäs - Hv71
blackredberry:
Ja och av den anledningen blir han väldigt ofta bortplockad, precis som någon sa.
Ja och av den anledningen blir han väldigt ofta bortplockad, precis som någon sa.
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
Backparet Carlsson/Zanetti har det tufft ikväll.
Känns annars som vi börjar kugga i bättre i andra.
Känns annars som vi börjar kugga i bättre i andra.
Sv: Brynäs - Hv71
{7800}: Anledningen till att Granström vinner så mycket tek är för att han slår bort klubban på motståndaren först
Sv: Brynäs - Hv71
{7877}:
Det är väl därför han vinner tekningarna så ofta också, eftersom han "tjuvar" så mycket.
Det är väl därför han vinner tekningarna så ofta också, eftersom han "tjuvar" så mycket.
Sv: Brynäs - Hv71
Zappaholic: Mkt möjligt, men är det inte straffslag om vår gubbe flyttar buren i det läget?
Undrar mest hur domarn kunde vara så säker på sin sak.
Nya tag, det här vänder vi...
Undrar mest hur domarn kunde vara så säker på sin sak.
Nya tag, det här vänder vi...
Sv: Brynäs - Hv71
Vad fan är det med HV71 borta och mål i början och i slutet av perioder? DÖDA HV SPÖKET IDAG TACK!!!!!
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
{7800}: Spelarna vill inte spela med galler, då är stenhårda regler för höga klubbor mer eller mindre ett måste. Alla inblandade aktörer på isen accepterar detta.
Sv: Brynäs - Hv71
Huge: Jag tycker målet är solklart tyvärr. Pucken är på väg in i mål när en brynäsare åker in i buren och flyttar på den. Hade det varit omvänd situation och domarna blåst bort ett sånt mål för oss hade vi blivit galna.
Tycker vi är lite småveka framför eget mål. HiV kommer åt returer och att avsluta på nära håll.
Tycker vi är lite småveka framför eget mål. HiV kommer åt returer och att avsluta på nära håll.
+ 2
Sv: Brynäs - Hv71
Men blodviteregeln är så töntig, det har inte så mkt att säga med "allvaret" i incidenten ändå. Fan om man vore en riktig lagmoralisk jävel så kan man ju bita sig i läppen så fort man får en klubba i fejset och inkassera 2 minuter till.
Och som någon redan sagt, säg åt gubbjävlarna att köra med galler istället då om det nu är så hemskt med blodvite att vi måste reglera det.
Och som någon redan sagt, säg åt gubbjävlarna att köra med galler istället då om det nu är så hemskt med blodvite att vi måste reglera det.
Sv: Brynäs - Hv71
Skitmål, synd efter en bra första.
Men varför ingen videokoll?
Nästan omöjligt att se på repriserna om buren är flyttad, hur f-n kan då domarn vara så säker live?
Men varför ingen videokoll?
Nästan omöjligt att se på repriserna om buren är flyttad, hur f-n kan då domarn vara så säker live?
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
Undrar när Bif ska sluta vara så blöta framför egen kasse...
Kul att Gunde måla hursom
Kul att Gunde måla hursom
Sv: Brynäs - Hv71
{7877}: "Det finns ju skydd för ansiktet...Om man väljer bort dessa borde man få skylla sig själv."
- Ha, ha, ha... Underbar kommentar. Vänd på det om en Brynäsare fått fläskläpp. Då hade du snarare gapat om matchstraff. Tror jag...😜
- Ha, ha, ha... Underbar kommentar. Vänd på det om en Brynäsare fått fläskläpp. Då hade du snarare gapat om matchstraff. Tror jag...😜
Sv: Brynäs - Hv71
Sandberg från AIK, Stenlund från Botkyrka. Känns som att alla juniorer HV får fram nu är stockholmare.
Sv: Brynäs - Hv71
bradberry: Äh det var nog korrekt, dumt gjort att försöka spela målvakt där istället för att gå på en spelare, inte stirrapuck..
Sv: Brynäs - Hv71
Tungt som fan. Vi gör en jättebra period. Maximal oflyt med tre sekunder kvar, ännu mer oflyt är den höga klubban på Blomqvists rensning.
Kom igen nu, boys!!!!
Kom igen nu, boys!!!!
Sv: Brynäs - Hv71
{7800}: Det finns ju skydd för ansiktet...Om man väljer bort dessa borde man få skylla sig själv.
Sv: Brynäs - Hv71
{7225}: 2+2 fick han också...drar iväg ett skott. Visst är man ansvarig för sin klubba men bara för det kommer lite blod så ska det bli 2 min extra. "Jävla skitregel", för att citera Sjödin
+ 4
Sv: Brynäs - Hv71
Dessutom är blodvite-regeln så jävla efterbliven så jag kan inte fatta hur den fortfarande är kvar.
+ 1
« Föregående · 1772815 · Nästa »