Brynäs IF-AIK 25/9-13
Nä tänkte inte att det skulle vara en ren checking-kedja, Ollas tex är ju inte en ren checking-spelare heller men tycker ändå det känns som att Harju inte riktigt passar in någonstans just nu.
Men ja vi får se vad som händer med Harju
Redigerad kommentar
Rodrigo: Tycker inte det är fel att ha viss offensiv kompetens i alla våra formationer, den jämnheten i lagbygget är rätt spännande.
Harju hade ett par riktigt nyttiga byten mot Växjö och gjorde ju dessutom ett fint mål mot HV. Tror inte det är precist tänkt att vi ska ha en ren checkingline.
Nokelainen har däremot sett rätt blek ut men gör ändå sitt i det defensiva och ligger på bra +3 i +/-.
Kommer Harju få fortsätta i fjärdekedjan, kan man ju undra. Känns riktigt överflödigt att ha den spelartypen där. Hade man kunnat trejda spelare i SHL så hade man ju gärna velat göra det med Harju. Mot en bra målvakt förslagsvis.
Redigerad kommentar
Hoppas att det blir målkalas ikväll för brynäs sida alltså ;)
mitt tips är 5-1 till brynäs Scott 2, Thure, Gunde, Sweatt :-)
70 Rodrigues: Ja, av någon anledning har vi för jävla svårt mot gnaget, vilket är tråkigt när man bor i gnagetland. Men i år tror jag vi måste ta poängen mot lagen som "förmodas" komma bakom oss i tabellen. För att vinna på onsdag krävs det att alla levererar och krigar i 60 min.
Vi går för vinst, 3-2.
Tips: 4-3
Om Brynäs får hål på dem tidigt, gärna med ett par baljor i första, då kan det rinna iväg annars kommer det blir ett krig in till slutsignalen.