Brynäs IF - Djurgårdens IF 8/1-15
29. Starkbaum, Bernhard
30. Kruse, Emil
1st Line
54. Slovak, Tomas
9. Andersén, Niclas
18. Rödin, Anton
39. Nordquist, Jonas
23. Sweatt, Bill
2nd Line
3. Djoos, Christian
15. Bertilsson, Simon
21. Wallace, Tim
8. Niinimäki, Jesse
44. Blomqvist, Jacob
3rd Line
16. Eklund, Oscar
5. Kilström, Lukas
34. Brodin, Daniel
27. Lindgren, Alexander
96. Lindblom, Oskar
4th Line
14. Westlund, David
7. Westerholm, Ponthus
17. Westerholm, Pathrik
24. Lööke, Jens
Extra Players
13. Olden, Sondre (CE)
Utgår från att Bertil går in i laget ikväll iaf? Tommy verkade ju antyda att det kunde vara nåt annat än en avstänging att ta hänsyn till på presskonferensen. Troligen vart han väl bara lite förvirrad?
Målskyttar: Rödin 05:39
Sörensen 20:58
Sweatt 49:07
Samuelsson 58:58
Frågor på det? ;-)
Min poäng är att man i såna här lägen måste lära sig att krypa innan man försöker gå.
Se till de trots allt positiva saker som finns jämfört med förlustmatcherna mot HV och Växjö. Ett embryo började skönjas mot Färjestad och jag tycker att det såg ännu lite bättre ut igår, frånsett första där det fullt förståelig var avvaktande och spänt från båda håll.
Vi var ändå det lag som tog tag i grejerna och försökte spela avslappnat, bara det i sig är nåt att bygga på. Även viktigt och kanske en liten indikation var att vi kom i underläge 2 gånger men ändå vänder och vinner, nåt som väl inte hänt på länge.
Det paradoxala när man saknar självförtroende är väl att hårt jobb och tålamod är den enda lösningen, om det inte handlar om spelare som tappat förtroende för sin tränare och den spelide man kommit överens om att laget ska hålla sig till.
Och när man försöker jobba ännu hårdare så kan det knyta sig i överambition, man jobbar inte som ett lag och det ser ut som att spelarna inte jobbar tillräckligt hårt är dom i själva verket sliter arslet av sig men oftast trampar vatten och får ut väldigt lite av sina enskilda insatser.
Som jag ser det handlar i vårt fall mkt om spelarnas individuella prestationer och mindre om taktik eller tränarens oförmåga att få ut sitt budskap, motiverat med att vi tog oss ur den förra svackan efter att spelarna tagit sig samman efter att ha insett allvaret.
Väl ur svackan kom uppehållet, Enterfeldts frånvaro började märkas och när sen junisarna, som bidrar med mkt energi, försvann till JVM och omstarten började med en förlust mot ett bra HV och Växjö, så blev det ett nytt mentalt bakslag som vi nu försöker att ta oss ur ännu en gång.
Nu ser Slovak ut som en bra och välbehövlig förstärkning, junisarna fyller på och Bertilsson är väl förmodligen tillbaka, så det finns gott hopp om bättring i spelet och avancemang i tabellen. Synd att Scott i det här läget blir skadad, nästan så man tror att det är nån högre makt som jävlas med oss.
Vi vet nog alla varför det är så dåligt. Dels är det inget självförtroende i laget, dels får inte ledarstaben ut sen inneboende kapaciteten i lager.
Vem som helst skulle kunna skriva det Wennerholm skrev. Infallsvinkeln var usel även om han delvis har rätt i att det kanske var säsongens lågvattenmärke. Är man en journalist på Aftonbladet förväntar jag mig lite mer djuplodande analys än jag kan hitta här eller på Svenska Fans.
Men jag köper inte vad det handlar om.
För även om vi tar två poäng igår så måste man gå till botten med problemet.. Var Brynäs så mycket bättre igår bara för att två poäng togs? Nej säger jag. Jag såg inget grundspel som var bättre.
Anfallsspelet igår var bra, men det var nog mest bra för att Modo var sjukt dåliga.
Jag vill inte sitta och kritisera Brynäs för mycket men med det spel dom visade upp igår (sett till motstånd) så tar dom högst 15-20 poäng till iår. Det räcker till en Kvalserieplats.
Så pass dåligt var det.
Jag försöker alltid se Brynäs spel utan att vara "enögd". Och sedan försöka få fram vad som är bra kontra det dåliga.
Och sedan i de flesta lägen ändå försöka vara positiv.
Men just nu ser jag inte mycket positivt.
Detta kan du och många andra anse vara ett "dravelinlägg" och det får jag isåfall ta.
Men jag är tyvärr övertygad om att detta definitivt inte är en vändning.
Snarare tvärtom. Brynäs med sitt spel kommer börja "rasa igen".
Wennerholms dravel är ju inte ens värt att kommentera, vad hade tomten förväntat sig av två lag i ungefär samma situation?
Är väl bara han som förstår vitsen med att i det läget basunera ut att det minsann var det sämsta han sett någonsin.
Var det den sämsta krönika någonsin från hans sida? Förmodligen svårt att avgöra, han har ju skrivit så mkt skit genom åren.
Han hade ju kunnat försöka vara lite mer seriös och djuplodande genom att ex peka på det Peja redan gjort: att Modo såg så tafatta och vilsna ut, trots att dom fick ledningen i matchen och dessutom bytt tränare, nåt som Wennergnäll ju gnällt om och som ofta brukar ge en direkt effekt.
Iofs svårt att även här säga nåt efter nån träning med Perra, men utifrån det man såg på isen så såg det enligt min mening sämre ut än vad det gjort innan man bytte tränare.
Med Scott, Bertilsson och Lindblom in i laget så ökar chanserna för en trea mot Djurgården.
munkas:
Håller med
Kommer t lägen, m sedan rinner det ofta ut...pga överkreativitet/tröghet/ingen timing än...?
Tycker också det för ofta händer tidigare i banan att spelarna i linan kommer ivägen för varandra...men inget som inte kan bli bra till slut förhoppningsvis
Det mesta ser krampaktigt ut för oss. Det visste vi att det skulle göra. Det var väl bara några härinne som blev besvikna över det, de hade tydligen förväntat sig skönlir. Vi får nog nöja oss med skitspel och det duger för mig så länge vi plockar poäng. Några fler matcher med poäng och segrar så kommer spelet se bättre ut.
Svårt att analysera Slovaks kapacitet men han såg inte mindre stabil ut än någon annan. Snarare tvärtom.
Nu går vi för tre mot Dif och ser till att lämna Modo och Lyxfällan bakom oss.
Lunkan:
Kolla på PK e matchen igår
TJ säger först nått i still m "vi får se m Bertil..."
Sedan säger han att han varit avstängd...
Om det inte är nått annat är det väl solklart att Bertil ska spela, TJ kanske var trött...
70 Rodrigues:
;)
Man ska nog vara försiktig m att använda det när man levererat ca 10% av tillfällena man snackat om det...bygger förväntningar som ej det levs upp till => förstärkt besvikelse
Bättre m Slovak, börja tala om att det tar veckor innan han är spelklar, vips landar han på sön, tränar mån, lirar tis - skitbra!
Brynäsgubbe: Dif i år är ungefär samma som Lif var ifjol, möjligtvis lite mer kreativa men dock lika svagt lag på papperet som Lif var, det kommer funka i år och sen får de tuffare nästa säsong.
Läskigt vad viktiga matcher vi har framför oss, hoppas verkligen att laget fick en energikick av poängen igår.
70 Rodrigues:
Fel rubrik!
Den rätta ska vara "REVANSCHEN MOT DJURGÅRDEN" (se länk)
Start - Brynäs IF
Brynäsgubbe: Svagt spelarmaterial på papperet men varenda jävel i DIF ger ALLT i varje byte och det kan räcka långt och förmodligen ett djupt rotat grundspel som alla i truppen köpt?
Tips efter det jag såg igår så 2-5 tyvärr!
70 Rodrigues: Brodecki verkade tyvärr vara osäker till spel.
Vad gäller DIF så förstår jag mig inte på dom. Svagt spelarmaterial men de lyckas ta poäng efter poäng, känns som det åtminstone. Brynäs borde kunna ta dom men med dagens läge vet man aldrig. Antar att det är resultatet av ett strikt spelsystem som Lauritzen sa.