Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
OM det är som Huge säger att han ointe är kurant efter knäskadan så gör ju den saken att man kan ifrågasätta hans lönegrad ännu mer.
Sen har vi nästa aspekt på det hela. ALLA var glada i torsdags, glada över att man haft fel. Nu skrev jag inte personligen så mycket men det finns de som skriver massor, (de får givetvis tala för sin sak). Men grejen är att jag tycker att det är JÄVLIGT synd att de få gånger det är bra stämning i boken efter en match så kommer MR. Facit-i-hand med sina pekpinnar och spydiga kommentarer.
Tror du ärigt att det är någon som är besviken på att man lyckats vända en matchbild likt man gjorde i torsdags? Så varför förstöra denna glädje genom att reta upp folk?
Man skulle ju kunna tro att upphetsningen UNDER match borde vara en ursäkt för mkt av sandlådekommentarerna men tyvärr så förblir många i sandlådan äver EFTER match då man kanske borde ha lugnat ner sig och tänka lite klarare. Tyvärr så brukar det inte räcka med ett par dagars nedvarvning hos vissa och i en del fall verkar man vara cementerade i sandlådan för gott...
Jag kommenterar gärna under match och har även gjort så flera gånger, men börjar tröttna på samma gamnackar som ger upp innan match, börjar grina så fort vi kommmer i underläge osv.
Har öht inget med att det skulle vara under min värdighet att göra.
Och dina sedvanliga krokodiltårar är riktigt komiska att skåda.
Tänk att stora elaka Huge ibland kliver in efter en vinst och är lite skadeglad när skitkastarna står där med byxorna nere efter att så tvärsäkert ha neggat och gnällt över hur eländigt allt är och över hur mkt stryk vi kommer att få.
Du kanske borde starta nån sorts mottagning för illa behandlade gamnackar som känner sig förföljda av den där elake Huge?
Jag har ett bra namnförslag isf:
"GRIS" (Gamnackarnas Rätt I Samhället) ;-))
Redigerad kommentar
Om du nu tycker att det är sandlåda och under din värdighet.. sluta då att citera och kommentera saker som skrivs under match.. eller förresten. Sluta att kommentera helt. Du har ju redan skrivit allt redan. Det enda som kan skilja är namn. Man kan byta ut N.C Mot Boork, TJ, Kyrö så får man samma sak...
70 Rodrigues: "Tror att Sylf träffade en öm punkt?"
Absolut.
Han träffade sin egen tå, när han gjorde självmål och sköt sig själv i foten....
GävleLasse: "Vad hindrar dig från att komma in och göra kommentarer under match bara för att Sylf gör si eller så?
Sandlåda..."
Det som hindrar är kanske just det du pekar på: Sandlådan i boken under match....
Det var drygt 100 sittplatser kvar igår kväll.
Räkna med mellan 7500-8000 ikväll.
Nu när man tagit bort sittplatserna under ståplats borde väl publikkapaciteten ha utökats i arenan?Fast det lär väl dröja innan man får uppleva ett helt utsåld LA.
Sandlåda...
sylf: "Tänk om du nån gång, en enda, kunde komma in under match och säga "varför inte göra si, varför inte göra så etc".
Haha, stor komik.
Det kommer från HS i särklass mest onyanserade och okunnige skitkastare, som suttit härinne sen Sundsvall brann och haft EN enda åsikt efter varje förlust, oavsett hur det sett ut på isen: AVGÅ ALLA!!!!!!!
Uppblandat med att knipa käft så fort vi vunnit.
Det är DINA 2 åsikter härinne i ett nötskal, dom enda du har.
Så några efterhandskonstruktioner behöver vi iaf aldrig var oroliga för i ditt fall.
Vi vet redan resultatet innan du loggar in.
Helt okej för en som snittar 15,41 min istid och har 14 gubbar före sej total istid...
Viktigt dock att man är noga med detaljerna. Hellre dumpa ner och checka deras rätt stelbenta backar än att göra dragningar på offensiv blå. De har några riktigt vassa spelare i Pyrret mfl..
Tror stenhårt på dessa uppställningar.. Och dom du sa, extra intressant mot frölunda..
Denna PP uppställning tror jag starkt på.
Jonsson-Järnkrok-Kahnberg-Nordquist-Rödin
Kahnberg och Nordan är nog sugna på att sätta en mot Frölunda.
Tips: 5-3 varav tre PP-mål
Mest speltid får Lars Jonsson
Publik 7800 pers
Gott! Sent skall syndaren vakna ;)
Så här tränade Brynäs PP idag:
Jonsson-Järnkrok-Kahnberg-Nordquist-Rödin
Clarke-Silfverberg-Granström-Lauritzen-Somervouri
Jag ser liksom inte storheten i det.
"uselhet" att göra, snarare en nödvändighet för att ha ett så offensivt lag som möjligt på isen "
Så Bifs 1á lina ska inte vara detta alltså?
GävleLasse: "Skillnaden är ju att Nordan visade att han var het igår och hade därför förtjänat speltiden han fick. Det hade inte Dackell och således avslutade han matchen på bänken."
Det är DIN uppfattning.
Min uppfattning är att Dackell och Hansen var "heta" i den del av matchen som föregick vändningen.
Och att dom helt naturligt fick stå åt sidan när det helt plötsligt smällde till med 3 mål på 38 sekunder.
Tror således inte att bänkningen egentligen hade nåt med deras påstådda "uselhet" att göra, snarare en nödvändighet för att ha ett så offensivt lag som möjligt på isen när vi väl fått upp ångan och vittring på 3 pinnar.
Sen ska man komma ihåg att alla värvningar där en skadebild har varit inblandad är ett vågspel, mer eller mindre.
Finns inga garantier för att Nordan ska bli vare sig kärnfrisk och återbördad till den form han ex visade i Luleå, eller att han kommer att bli ngt av idrottsinvalid med en utveckling som bara går bakåt från nuläget.
Sundlöv har tagit en kalkylerad risk i det här fallet.
Om det var rätt eller fel får väl framtiden utvisa.
Sett till hur Nordan presterat mot slutet och hur det såg ut igår så verkar det iaf finnas gott hopp om att Sundlöv trots att satsat rätt.
Sen vet jag inte var du fått 300k/mån i lön ifrån.
Är det en fastslagen sanning eller vadå?
Känns iaf som en siffra tagen ur luften, även om Nordan förmodligen inte är billig i drift.
Bara att gratulera det laget som knyter till sej denne spelare,och det blir inte Brynäs IF,kan tänka mej att han hamnar i Skellefteå eller Modo som letar förstärkning på backsidan.
Vi skulle behöva en riktig bra defensivt stark back a´la Kudroc,men tror inte det är aktuellt tyvärr:(
Men sett till de matcher som spelats hittills så tycker jag att 300k/månaden för EN bra match är väl i överkant. Eller vad tycker du?
"Vilka skall ha mest speltid i BIF?"
Dom som inte matchas tillräckligt av N.C förståss,vad ska annars dryftas under uppehållet?;)
Jajjen: "Det är ju bara några dar sen HS-coacherna ville bänka Nordqvist. Czarnecki följer tydligen väldigt sporadiskt deras goda råd."
*ASG*
Klockrenast idag.
Ja, visst är dom härliga.
Ena dan kräver man Nordans bänkning.
Nästa dag skryter man över att ha gett CZ idén att coacha som han gjorde igår.
Där Nordan var kung på banan.
LJ skall vara en ledare och tittar man på kontraktlängden så är det ju tydligt att Sundlöv vill ha honom som ett nav att bygga laget kring. HAn har ju försökt att få in ett antal spelare på långa kontrakt. LJ och Nordan och även Widing erbjöds ju ett långt kontrakt. Lite lustigt med tanke på att samtliga av dessa spelare tillhörLeksands 82-kull..