Brynäs IF-Frölunda HC 2011-12-10
Ja verkligen.
Läste lite vad Silfverberg svarade på chatten på Expressen.
Han sa att dom lärt sej en läxa och vet att dom inte kan spela på 90 % för att vinna matcher.
Imorrn vill man se en hundraprocentig inställning på samtliga fötter.
Bissett_19:Den läxan borde de ha lärt sig flera gånger om. JAg tycker det händer lite väl ofta för att man skall vara nöjd.
Ord utan handling är bara ord...
Niklas Svedberg
(Oscar Dansk)
Forwards
Martin Johansson – Johan Larsson – Daniel Widing
Sebastian Lauritzen – Calle Järnkrok – Jesper Ollas
Mats Lavander – Jonathan Granström – Joachim Rohdin
Sebastian Wännström – Mads Hansen – Emil Molin
Backar
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Jörgen Sundqvist – Mattias Ekholm
Niclas Andersén – Jonathan Carlsson
Sjunde back: Lasse Jonsson
Skulle gärna sätt Wännström och Molin på varsin kant av Järnkrok nu när Silfver är borta. Lavander tillsammans med Hansen och Rohdin. och Granström Larutzien och Ollas.
Redigerad kommentar
Blir en skitjobbig match,vi har bara gjort ett mål mot dom denna säsong.
Känns som detta är den viktigaste matchen på länge,en vinst och vi hänger på toppstriden,en förlust och vi kan dras in i streckstriden vad det lider.
KÄMPA Brynäs!
Clarence: "Spelarkris kan man väl kalla det när flera gubbar är skadade på obestämd tid?"
Absolut! Man kan kalla det katastrof också.
Förresten, tror du att Sundlöv och Brynäs skiter i att värva dom bästa spelarna
1. på ren jävelskap
2. för att dom inte fattar bättre
3. för att ekonomin inte tillåter
Idag möter vi seriens sämsta bortalag. Dom har gjort löjliga två mål i snitt borta. Dom saknar dansken och Kahnberg (förresten, det kanske innebär att dom spelar bättre, precis som Brynäs utan Kahnberg).
Med andra ord, vi torskar stort ikväll.
Jajjen: Ja du, jag skulle kunna nappa på alternativ 2. Alternativ 3 borde efter alla dessa år inte vara aktuellt längre för en förening i framkant, som man ju själv vill se sig.
Jag tycker inte Brynäs har en sån bred spelartrupp av kvalité som man vill framställa det. Får man som nu under säsongen flera betydande skador, men även för att försöka spetsa laget/truppen om man har ambitionen att vara med i toppstriden både i serie och slutspel, ja då måste man göra som konkurrenterna - hitta nya spelare att ta in.
Det blir svårt att ta några poäng i eftermiddag också. Frölunda har ofta lätt för Brynäs. Hoppas jag har fel, men det lutar åt ny förlust.
Tips inför em/kvällens omg:
Brynäs IF-Frölunda Indians 2-4
AIK IF-Luleå HF 4-3
Skellefteå AIK-Djurgårdens IF 4-3 efter str
Växjö Lakers-MoDo Hockey 3-2
HV71-Linköpings HC 5-2
70 Rodrigues: Hoppas du har jävligt fel för jag och 5 st polare som är frölundaiter ska se matchen:-(
Men men jag får väll dricka mer pilsner om du har rätt i ditt tips;-)
Vi sladdar ju nåt enormt i tabellen.
Nu lär han ju inte ha lika stor press på sig som tidigare iaf, vilket kan gynna möjligheterna att få upp hans självförtroende.
Positivt: vi måste ha ES klart vassaste 7:e back (iaf på papperet...) :-)
Rimligtvis borde Nordan och Dackell vara spelklara efter nyår.
Wännström gjorde det bra när han vikarierade för Silfverberg för ett tag sen och nån gång måste det väl också lossna för Widing?
Där har vi ett sparkapital som heter duga.
Det stora tappet blir Larssons frånvaro under JVM.
Får väl hoppas att det blir respass pronto för småkronorna....
En oerhört viktig match,hoppas verkligen Brynäs kan komma ut med samma fart man hade för några matcher sedan.Nu är det bara kräma ur det sista innan ett 10-dagars speluppehåll.
Nordqvist,Dackell och Silfverberg saknas pga av skador.
Och enligt bloggar-Linus på GD är nu Lasse Jonsson tillgänglig igen,men får inte ordinarie plats utan börjar på bänken.
Redigerad kommentar