Brynäs IF-Linköping HC 7/12 -19.00 Läkerol Arena
SÅJA!!
Timrå torskar straffarna mot SAIK.
En helt okej afton till slut!
Såg just den Canal Plus,Pebben söker upp Mattias Carlssons rygg och dyker som en svan.
Sören Persson är Elitseriens absolut sämste domare.
Qvarre: 2 pinnar plus att övriga resultat går hyfsat våran väg känns ju rätt ok ändå...
Hoppas på 3 fina pinnar på torsdag mot Timrå istället, en ganska viktig match känns det som.
Jag tycker Greiss var lite felplacerad på 2-2 målet men det är ju en styrning så man får väl förlåta honom för det.
2 skööna pinnar. :)
Bra spel av Brynäs i dag som spelar ut LHC efter noter. Norrena, stolpar, Greiss och otur i kombination gör dock att LHC kan stjäla en pinne.
65selander: Brynäs har väl Timrå hemma i nästa match.. På förhand känns det som att det finns goda chanser till seger där. Vi har väl ganska bra hemmastatistik på TIK de senaste säsongerna...
Redigerad kommentar
Bissett19: 2 min för många spelare på isen i TIK
Kom igen SKAIK!
Då jobbar vi in en SKAIK-seger mot klyktattarna.
65selander: HV vinner straffarna, perfekt.
Hoppas SAIK kniper bonuspinnen mot Timrå nu också så kan vi vara hyggligt nöjda med omgången ;)
Hansen har förövrigt gjort 4 mål ikväll
Ja det vore viktigt,men Modo är väl 100-procentiga på straffar i år tror jag...
Måtte HV ta extrapinnen i ö-vik!
65selander: Ja, tänk vad poäng Brynäs skulle ha om vi hade hållt åtminstone hälften av alla sena ledningar vi haft. Brynäs hade säkerligen varit topp 3 i ES.
2 pinnar får man väl svälja då... Men med en aningen bitter eftersmak.
Kul att Gretzky får göra 2 kassar.
Kul att Nordan fortsätter producera, han skrapar ju ihop poäng som en tvättäkta förstacenter snart ;)
Tycker Lauritzen också..........
Men jösses vad bra Lauritzen var ikväll.
Hade vi haft Norrena och LHC Greiss så tror jag att Greiss skulle ha blivit utbytt en bit i andra perren efter det att Brynäs gjort 4 -0.. Sedan skulle väl matchen ha slutat typ 6 - 0 eller liknande.
Han släpper knepiga returer aggerar inte på något sätt förtroendeingivande.