Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Precis det jag säger.
– Det är en otroligt viktig månad att samla poäng i. Det är då man ska ta de där så kallade gratispoängen och skaffa sig ett bra utgångsläge inför fortsättningen, säger Ekholm som ändå
inte är helt nöjd med Brynäs novemberfacit.
– Matcherna vi förlorat har vi egentligen slarvat bort, framför allt de två
senaste mot Färjestad och AIK. Vi borde egentligen ha haft två segrar till, säger Ekholm.
Det är ju närmre upp till förstaplatsen än ner till ingenmansland,en seger imorrn och Lule slår HV så har vi en seriefinal på Tisdag.
Det vore otroligt häftigt?
Nej vi gör ingen skitbra match,men helt klart godkänd för att vinna,och det är ju det som räknas.
I Fredags gjorde vi en kanonmatch,men torskade ändå.
Imorrn är det ett revanchsuget BIF som åker till Karlstad,tror på seger!
Ska man se det så att Honken räddade oss,vad gjorde då inte Jocke med Skellefteå?
Vi drog trots allt iväg 40 skott på Jocke och skulle haft minst två baljor till om det hade varit lite skärpa i avsluten.Men just nu bränns det alltför mycket.
Tycker vi vinner rättvist,det var de allra flesta eniga om,även reportrarna från Skelkefteå.
November har inte varit kall för en Brynäsare=)
"Tycker för övrigt att Lavander borde sättas in på Granströms plats. Silfverberg och Kroken skapar målchanser åt Granis men han bränner ALLT."
Håller med till 100%,Lavander måste få chansen med Calle och Silfverberg redan på Lördag!Granis är iskall.
Matchens sämsta prestation: När Hansen bara dumpade ner pucken i en 3mot2-situation. I början av ett byte och alla hade pigga ben. För dåligt på es-nivå.
Tycker för övrigt att Lavander borde sättas in på Granströms plats. Silfverberg och Kroken skapar målchanser åt Granis men han bränner ALLT.
Uselt tempo och skapar knappt en målchans.
Ingen får godkänt, möjligtvis Svedberg som båsöppnare.
Fullständigt obegriplig att laget med ES sämsta försvar ligger trea.
Räcker det som svar?
Redigerad kommentar
Vi är tamejfan sämst i hela Europa i sista perioderna och vårt bedrövliga PP ska vi inte tala om.
Järnkrok borde skickas till AS och Granström på skotträning.
Virriga backar som ställer det till det i parti och minut.
Ren röta att Honken sprattlar och lyckas stoppa puckarna utan att veta vad han gör.
Matchen då?
Jaså, vi vann????????
Ajfan....
Den hade han satt för ett par veckor sen,stukat självförtroende på poängligaledaren.
Men det lossnar väl på Torsdag;)
Skönt med bortamatch igen. Vore skönt att köra upp CZs knutna näve i hans egen stolgång.
Fy fan vad gött!
Och vi vann en tredjeperiod,tjohoo.
Världens bästa PP har blivit världens sämsta på en vecka.
Nu jävlar ska vi ta knäppa FBK på Lördag.
Håller med, Honken är kunglig i kväll.
Blir en skön fredag.
41-29 i skott, kändes inte som vi sköt så mycket tycker jag.
Honken var kung ikväll - 97%
Det höll i dag, fan så skönt.
Redigerad kommentar
Jobbiga slutminuter nu, nu vill jag se alla offra en tand!
Växjö är på väg ikapp, se på fan.
Brynäs lägger bara ut pucken när man erövrar den, det är det tecknet man inte vill ha men som man alltid får i såna här situationer.
Nu Boxplay också, det kommer sig av att Brynäs inte är villiga att spela hockey.
2-2?