Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Enligt GD så kommer Johan Larsson spela mellan Silfverberg och Wännström.
Tror att Brynäs tar hem den här finalserien relativt enkelt, Skellefteå vinner högst en match inte mer. Tippar 6-2 till Brynäs ikväll.
Jag tror SAIK kommer att köra full rulle från första nedsläpp för att försöka "köra över" Brynäs. Det blir otroligt viktigt att hålla imot de första 7-10 minuterna. Viktigt också att freda vår målvakt och inte låta SAIk spelarna komma in och irritera. Tror att detta blir en väldigt viktig match, lyckas Brynäs vinna denna så tror jag att mycket är vunnit i matchserien. Vi såg ju att SAIK är mänskliga på bortaplan.
Undika onödiga utvisningar blir också otroligt viktigt. Och att få igång vårt eget PP, gäller bara att hitta en bra erättare till Järnkrok.
Forza Brynäs
Ja nu vill det till att spelare som Nordqvist, Widing, Lavander och Granström verkligen tar sitt ansvar och kliver fram som Järnkrok och Silverberg har gjort tidigare.
Lindholm är uttagen i J18 landslaget som ska spela JVM.
Även Djoos och Dansk är med där.
70 Rodrigues: Vet ej faktiskt, men Lindgren har varit med och tränat förr med A-laget. Han är dessutom större och en bättre tekare. Bägge gjorde väl dryga 30 assist under J-20 säsongen också.
Men Lindholm är helt klart en större talang, skadad kanske?
Bissett_19: Nej enligt aftonbladet såg uppställningen ut så här:
Martin Johansson – Johan Larsson.– Jesper Ollas
Sebastian Wännström – Emil Molin – Jakob Silfverberg
Jonathan Granström – Jonas Nordquist – Daniel Widing
Joachim Rhodin – Alexander Lindgren – Mats Lavander
Redigerad kommentar
arnio: Jag är också optimist, men det krävs ett mirakel att vinna ikväll.
Gör vi det, så tar vi guldet i en 4-5 lång matchserie, annars krävs det nog 7.
Däremot skulle han träna lite lätt nu under dagen.
Nu får vi se vad TJ gör med laget,Emil hade tydligen gått med Silfverberg och Wännström på gårdagens träning,men han lär ju inte gå som center ikväll.Elias eller Hansen?
http://272431006
Tror också att vi kommer komma till korta i finalserien (men så är ju jag genetiskt negativ efterssom jag är Brynäsare)
Lunkan:
Då har du inget val för nu är det sagt ;)
Om jag skulle glädjas över ett guld för Brynäs? Självklart om inte annat för Ollas skull.
70 Rodrigues:
Om ni vill ha ett objektivt tips från en leksing så tror jag på en tuff matchserie som SAIK vinner med 4 - 3 i matcher ;)
Håller med ang Järnkrok,det vore riktigt dumt att spela honom ikväll även om han symtomfri.Låt han träna lite lätt idag,sen gå på det lite hårdare imorrn för att vara fit på Torsdag igen.
Ikväll tror jag på förlust,men sen så är jag väldigt hoppfull att vi kan ta dom i fyra raka
Nerverna är iaf på helspänn.
Monno: Det som är Svedbergs svaghet i just i sidledsförflyttnignar är att han har problem med att hålla upp överkroppen och faller framåt. Samma sak som Honken. Det gör att det blir stora luckor för att sätta pucken högt, inte bara i krysset.
Redigerad kommentar
Jo dom flesta moderna målvakter släpper ju kryssen. Drf lönar sig välplacerad skott ala' silverkrok väldigt bra.
Vem vet, Mike Morrison kanske gjort det svårt för dom? Lr nä...:-P
Redigerad kommentar
Brynäs har en jäkla fördel i att man har grymma skyttar i kroken och silver som inte bara skjuter hårt utan är jävligt pricksäkra också. Det kan bli väldigt avgörande då Saik var rätt grymma på att inte ens träffa mål, iaf mot modo.
Tror Brynäs tar det då man vare jämnare i sitt spel, sen om jag unnar er det vette fan;-)
Gissar att Saik spelar ut er första matchen, för att sen tappa nivån och förlora 4a raka.:-)
Skitstöveln: Kan ju vara så att han faktiskt är sjuk .Men jag tror mer på ett rävspel ifrån Tommy.
Nu taggar vi upp:)