Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Snacka om höjden av nervositet det är nu HUUUUUUJEDA MIG!!!
Kom igen nu brynäs!
Lycka till nu å ge mig en skön natt i tradaren .
GULDET SKA HEM !!!! :-)
Brynäs mot resten.
Jag skickar med länken till Soundtrack of our lives låt Instant repeater 99. Ingen närmare förklaring behövs.
ÄLSKA BRYNÄS IF
Oavsett sannolikhet kommer jag INTE ha tröja i.kväll, skulle de bli förlust skulle jag klandra mig för det (är inte vidskepliga, men vågar inte chansa)
70 Rodrigues: GRATTIS till Guldet! Finns ju inte på kartan att ni kan missa detta ikväll, hemmaplan o allt! Även om det mest blir sponsorer...
Någon som behöver biljett?
http://www.blocket.se/gavleborg/Biljett_pa_basta_sittplats_BIF__SAIK_ikvall_39924347.htm?ca=4&w=3
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Det känns som att det varit det hela tiden men tillsammans är vi starka grabbar!!!
Påskrivet ingen jävla idiot ska mitt SNUS!!!
70 Rodrigues:
Jag ska ger er ett hemligt tips. Bästa sättet att vinna den här matchen för brynäs är om flera av ni här inne går och sätter en femhundring var på Skellefteå.
Hur ofta vinner man då man spelar på hockeymatcher..........Nä, just det....aldrig.
För att Brynäs skall vinna ikväll så nåste dom vara mycket tuffare i närkamperna, inte vara 3:a på varje puck som det stundtals var i förra matchen.
Backarna får inte drella i egen zon. Full fart in farmför jocke i målet.
Och framför allt .....hålla sig ifrån utvisningsbåset, fan verkar ju som Brynäs har klippkort där.
Jag vet att många kommer att säga att vi har dommarna emot oss, men faktum kvarstår. Man vinner inget SM-Guld i utvisningsbåset.
Nu tag vi dom ikväll. Mitt tips 4-2 till Brynäs, Ollas i tom kasse !!!
Redigerad kommentar
Huge:
Nog är det så - kan ju va lättare att prestera när man inget har att förlora, gasen i botten så länge det går kan ju fungera ett par matcher. Men studsar det bara vår väg något lite grann så tror jag Saik får svårt ikväll - å andra sidan är det ju naturligtvis så att om Brynäs vunnit tre raka så kan ju även Saik lyckas med det.
Men med noggrannhet i defensiven, mycket skridskoåkning så tror jag det går vägen - synd att man inte är på plats....... känslan när Silfver åkte fram för att avgöra var fantastisk - stämningen i hallen förmedlas ju inte via skärmen på samma sätt.
Zzz: "Nu finns det ju inte en sportkeps att Emil skulle få speltid när Skellefteå plockat målvakten =). Men teoretskt möjligt är det."
Haha, jo jag hade faktiskt det förbehållet i åtanke, så det var mer ett önsketänkande i önsketänkandet sas än ett realistiskt scenario.
Men man vet aldrig: ett misstag i bytet mitt under spel där Molin hoppar in och den tilltänkte avbytarem blir kvar i båset är ju isf ett misstag man ser lite då och då... ;-)
För övrigt så blir det lite komiskt när Forsberg yrar om att pressen ligger på Brynäs, när dom legat under med 0-3 i matcher och haft pressen på sig i varje match. Hittills har SAIK kunnat spelar en aning avslappnat sas om man jämför med kvällens fight. Nu har dom tagit sig till en match där dom vid vinst kan få till en direkt avgörande match på lördag.
Pressen att missa den chansen när dom nu tagit sig ända hit, trots underläget med 0-3 och att många mer eller mindre räknat ut dom, den pressen tror jag blir för stor för laget och vi kommer att ro hem guldet ikväll.
Redigerad kommentar
Enaranger:
Nja....... själv satt jag på läktaren med matchtröja på i söndags - se hur det gick ;-)
Men samtidigt så är det ju väldigt vackert att se ett publikhav där många har svarta, vita o röda tröjor med hockeyvärldens snyggaste ok :-)))
Huge:
Vissa ledare, journalister, spelare m.fl. förväntar jag mig inget annat av än struntprat - men Forsberg har jag rankat högt fram tills nyss. Har nån övertygat honom om att det är en bra taktik med meningslöst trashtalk?
Nu kan ju jag ha missat nåt kanske men, våra ledare i båset har väl inte förfallit till dylikt skitsnack? Jag tycker alltid dom har framstått som sakliga även när det går emot - eller är det den partiska enögdheten som spelar mig ett spratt?
Molin avgör i öppen kasse tycker jag låter bra :-))
Enaranger: Fyfan vad nervös man är går ju absolut inte att tänka på något annat än matchen ikväll så nu stämplar jag ut och drar hem och börjar ladda!
Ikväll ska guldet hem där det hör hemma!!!
Horace76c:
Vad är sannolikheten att det skulle bli vinst varje gång du
bär matchtröja och förlust varje gång du inte gör det.
Den sviten lär brytas någon gång.
Därför tar du på dig matchtröjan och hoppas på att sviten bryts i dag.
I och för sig så tror jag att resultatet i matchen inte på något
sätt kommer att påverkas beroende på om du har matchtröja
på eller inte. Möjligen i så fall om du även skulle få på dig ett
par skridskor och beträda isen spelandes i Brynäs.
Kommer kvällsmedia isf att skriva nåt om flashbacks från -99, tror ni? :-)
Utåt låter det kaxigt men mellan skål och vägg tycker man förstås att det är synd, men det kan man ju inte säga offentligt.
Hur skulle DET se ut?
Ännu en i raden av hans fåniga utspel i den här finalserien.
Helt Ok att man försöker provocera men som nån sa: han har tappat fingertoppskänsla och gått över gränsen för vad som är normala och smarta psykningar och vad som bara blir löjligt och skrattretande.
Fast alla som har seriekort eller slutspelskort har ju biljetter. Om man bor i Gävle och för livet inte kan tänka sig att missa kvällens match, varför köpte man inte slutspelskortet? Varför ville man inte gå på kvartsfinalerna om man är en sån jävla fanatiker? Jag kan förstå om man bor en bit ifrån och inte har möjlighet att ta sig till Gävle varje gång, men om man bor i Gävle är det fan en annan sak...
Horace76c: Nu skiter jag i jobbet och drar till Gävle i stället för att heja fram våra hjältar, 40 mils körning.
Guldet ska hem!!
I kväll vill jag att vi slår fredagsmatchen mot FBK i stämning, jag kommer då inte sitta tyst sista matchen hemma för i år i alla fall!!
Och sluta håll upp dom där jäkla "mål-skyltarna"...skrik och KLAPPA istället så SAIK får känna sig riktigt riktigt småa!!!
Samt match och fyra hade jag matchtröjan på... så kanske dax att börja betta igen samt inte ha tröjan på sig! ;)
Jäkla tur man inte såg vinstmatcherna näck, hade inte varit roligt att behöva åka upp till rinken i "födelsedagsdressen";)
Det är som det är. Marknadsekonomins baksida är att de som verkligen förtjänar det mest får aldrig plats när det drar ihop sig.
Grattis till alla er som får vara med på festen och beklagar för er som inte lyckats nypa åt er någon biljett.
Man kunde ju hoppas att kommunen hade satt ett öltält och en storbildsskärm på stortorget. Det hade varit coolt! Nån som vill ringa Porran?
Edit: Naturligtvis håller jag på Brynäs ikväll. Vem skulle missa chansen till en brakfest i byn. Håller fingrar och tår!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Får väl testa detta igen. När jag har varit in och önskat er lycka till har ni vunnit två av två. Hoppas på 100% även efter kvällens match. Så, LYCKA TILL!
Men hans försök till trashtalk och mentalt spel de senaste 2-3 matcherna har varit så fantastiskt klumpigt att det har varit svårt att hålla sig för skratt.
Han har säkert panikläst böcker om Fergie och Mourinho men det blir bara pinsammare och pinsammare...
Horace76c:
Brynäs chans är helt enkelt att du lämnar tröjan hemma. Valet borde vara enkelt och du skulle aldrig förlåta dig själv om du tar med dig tröjan samtidigt som Brynäs förlorar ;-)
70 Rodrigues:
Tar och lugnar alla härinne med lite slutspelsstatistik från/gällande mig.
Kvartsfinal:
Endast matchtröja på i match 5 till ca 8:30 i 3:e då jag tog av mig den. (vårt enda mål vid ca 9:30 i 3:e)
Semifinal
Inte matchtröja nån match.
Final:
Match 1-3... ingen matchtröja
Match 4-5... matchtröja.
Match 6... ÖVERHÄNGANDE RISK att tröjan inte följer med till gavlerinken i kväll..
70 Rodrigues: tror inte de kommer att ske ni får nog vänta ett par år till,jag e ledsen men de e sant!!!!! skellefteå tar nog på sig guldhjälmen i år