Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN
70 Rodrigues: maffig till o med hemma vid datorn ...
Purple är ju aldrig fel heller
bifhjärta:
Jo, visst är det så. Vet dock att några som syns härinne ibland är på plats.
Tror ju samtidigt inte att alla som hänger här är på plats.. sen har ju vissa 70 - 80 mil enkel väg till Gävle.
bifhjärta:
Kan ju vara så att en del väljer att vara på plats istället för att hänga här ;)
Tväst:
Självklart kan vi vara stolta, inte bara det, vi BÖR vara stolta.
Snart dax för jubileumsmatchen, 100årsjubilaren har laddat upp med allt man har att erbjuda...... t.o.m. Forumet Hockeysnack sprudlar av inspiration och rosenkindade supportrar som stöttar sitt lag till sista droppen.
Visst kan vi va stolta över vårat Brynäs?
Är väl både en ekonomi och miljökonferens egentligen, med det första som huvudintiktning. Visst är den viktig för kommande generationer. Har dock mina tvivel på att man verkligen kan komma överens.
Robin Rahm - snälla, skärp till dig ikv...
tjugo8: Osäker på vilket "jippo" som är störst idag - FN:s klimatmöte i Doha eller Brynäs utomhusmatch i Gävle.
Slajsarn: Skönt! Tror det blir tufft ändå, när nervositeten sätter in. Men med Honken så har vi på förhand en ärlig chans.
Kul att se Lavander i klippet på HL, lyser som ett barn i ögonen. Inte för att jag tror att det är han som blir tungan på vågen ikväll så att säga, men den inställningen kommer krävas av alla! Bra Lavander.
tjugo8: Jepp, stor dag idag. Funderar på om det är skjorta och brynässlips som gäller. Eller bar överkropp rakt av.
Är laget intresserat räknar jag med tre pinnar oavsett målvakt. Med 15.000 på läktarna vore det ju fan om inte tändningen är ok.
Dags att åka snart så man får en p-plats. Jag antar att alla gävlebor tar bilen idag.
Spårvagnen Nkpg-Gävle m viss försening...oväntat
Underbar dag, och svart-röd-gul började synas redan på Nkpg Station!
-Det finns en Gud...
Precis fixat biljett. Känns jäkligt spännande asså. Once in a lifetime indeed.
Skönt för oss att vi möter ett lag vi ska slå, skönt för TIK att få spela utanför Läkerol (mardrömsarenan deras). När jag klättrat upp på läktaren imorgon vill jag se Honken värma hårdast. Kommer nog stå och skaka tillräckligt av vädret, så Rahms returer tackar jag gärna nej till imorrn :-)
Väl mött!
Ursäkta, mer hockeysnack
Lite info om "jippot" imorgon
En liten hyllning till arenan
Publicerad av Linus Norberg den 07 Dec 2012
Jag var på plats på utomhusarenan i förmiddags och såg Brynäs träna för första gången under bar himmel.
Jag blev lite lyrisk.
Inte över spelet på träningen utan lyrisk över just utomhusarenan.
På bilder och tv-klipp tycker jag mig att den ser lite grå och trist ut. Men i verkligheten är den utomjordiskt bra. Väldigt intim, men samtidigt magnifik. Man har en klockren överblick var man än står på läktarna. Och belysningen ger också en häftig effekt, liksom de snöklädda grantopparna som skymtar bakom läktaren.
Tänk er dessa aspekter plus 15 000 människor. Det kommer att bli en häftig upplevelse, jag lovar.
Utomhusarenan är klart mycket bättre än vad jag kunde föreställa mig.
sylf:
Smakprov finns på sektion 12
Blir inte m Bif Sthlm denna gång, Bif Nkpg / SJ istället, går som tåget...
Blizzard:
Tack!
Just nu i Norrköping:
fickplunta prepareras med Courvoisier VSOP
DP tränade ej...läge för ny backskada...?
är honken skadad eller något? det du ska tänka på är att denna intervju var innan snön kom, så det är iaf 1-½ vecka sen gammal inspelning dom släppt nu. Men jag vet inte när Honken blev risig, visste inte ens att han var det :)
Blizzard: Haha underbart.
- Hur går det i matchen då!? (Reportern)
- Jag vet inte, hoppas de vinner med 10-0! (Lillkillen)
- 10-0!?
- Jo...
- Vilka ska göra målen då?
- Brynäs! Eller jao...
:-)
Positivt att Honken intervjuas, ett tecken på att han är fit for fight månne!?
Nån här som är intresserad av hockeysnack, eller vill ni fortsätta tjattra som kärringar...!?
Cool sändning...
Brynas | Bambuser
Har en biljett till matchen och en biljett till efterfesten över om nån behöver.
Mail på [email protected] eller 0703838259
Kommer att vara i Gävle från ca 13.00 imorgon

70 Rodrigues:
Ja blir det sånt ös i matchen så kommer vi få en jävligt trevlig kväll. :)