Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Vi har ju också pengar och dessutom tillräckligt mkt för att inte ens ett par topplag velat gå så långt i budgivningen som Sundlöv varit beredd att göra.
Tror definitivt att flera topplag varit intresserade men inte till vilket pris som helst, dom har inte varit i tillräckligt desperat behov av en bra back som Holös, helt enkelt.
Casklav vore kanon, om han nu öht är på väg bort från KHL och dessutom känner för ES igen.
Redigerad kommentar
Det kanske finns en stor övertro på honom?
Klart är dock att det vore rikigt skönt att få in ett tillskott backsidan riktigt snart.
r är att sundlöv kände att holös inte var värd pengarna. När man kan få bättre. vem vet? Hursomhelst vill jag se en ny back snart..
Skulle Växjös chanser vara mindre av att de är nykomlingar?
Det enda jag kan tänka mig är att de inte hunnit bygga upp så mycket eget kapital ännu. men å andra sidan har de halva truppen kvar sedan AS och en del av dem satt redan på billiga kontrakt.
I övrigt så bygger väl deras budget (inkl. spelarbudget) på att de nu är i ES, och har en ny större arena som drar 5000 pers/hemmamatch. Således ingen stor skillnad mot BIF.
Lägg därtill den hockeyfeber som råder i Växjö med nyhetens behag etc. Detta gör att sponsorer blir lite extra intresserade förståss.
Jag som Växjö-bo har uppfattningen att VLH är jävligt mycket på tårna och har haft möjlighet att skapa precis den organisation man vill ha m.a.p. effektivitet.
Har inga siffror på spelarbudget i förhållande till omsättning men det är väl där Brynäs inte ligger så bra till. Vissa är inne på att Läkerol arena drar för mycket kostnader.
Med Växjös sportchef och på det sätt som föreningen drivs är jag säker på att de kommer etablera sig i ES.
Fler som håller med om den analysen, hand upp!?"
Andra klubbar som har varit i kontakt med den norske VM-backen är Timrå, Modo, Färjestad och Frölunda.
"Jonas kom som oprövad spelare till Färjestad, men idag är han beprövad back i nära nog världsklass skulle jag vilja säga"
Sundlöv slogs mot en klubb som tycker Holös är nära världsklass, inte lätt att fäktas med en sån motståendare även om dom är nykommlingar =)
Redigerad kommentar
Ok, jag fick uppfattningen att du visste hur mycket de bjöd...
Vidare tror du alltså att Frölunda med nuvarande spel och senaste resultaträkning skulle vara beredda att utöka truppen med en till back...?
Fler som håller med om den analysen, hand upp!?
den fjärde klubben vet jag tyvärr inte.. men tror knappast det va varken hv, frölunda eller linköping.. snarare modo, eller timrå. I mina ögon inte en benhård konkurrens.
Som vanligt hackar du på Brynäs. Eftersom Brynäs bud var bättre än övriga intresserade lag förutom Växjö så kan vi väll förutsätta att Brynäs bud var rätt ok? "
Eller att det inte fanns så många intressenter? Hade Hv, eller frölunda varit med i budgivningen är jag ganska övertygad om att han hamnat där.
Eftersom jag inte är särskilt imponerad av Holös så grämer jag inte ihjäl mig. Det man kan konstatera är väl dock att han hade lyft den hönsgård vi har idag.
Sen tycker jag att det är bra att Sundlöv inte ger sig in i nån idiotbudgivning.
Det positiva i detta var att Brynäs ser ut att jaga två backar, en defensiv kraft(om det dyker upp nåt intressant) och Ekholms ersättare, och visst kommer det dyka upp fler alternativ än norsken.
Vilken nivå tycker du hade varit rimlig?
Hur mycket, totalbelopp i svenska kronor, bjöd Sundlöv för Holös?
Inte.. jag vet att han inte klarar matcha ett bud från en nykomling.. Plus att jag lovar dig att det finns noll intresse från strålman att gå till brynäs om hv , linköping eller frölunda ger sig in i kampen.
"En person som dessutom kategoriskt avfärdar alla norska spelare enbart pga nationalitet går inte att ta på allvar."
Exakt när sa jag att jag avfärdade de pga nationalitet?? Konastaterade bara att jag inte är imponerad av någon norsk spelare.. Det handlar väl isåfall om att de norska spelare jag sett inte är nått märkvärdigt.
Sen bryr jag mig iofs ganska lite om den mest tragiska människa jag upplevt inte tycker jag går att ta på allvar. Särskilt när du kryddar folks uttalanden för att de ska passa dina morargrument.
En person som dessutom kategoriskt avfärdar alla norska spelare enbart pga nationalitet går inte att ta på allvar.
När dom nu, med sin förmodat större kassakista jämfört med övriga som varit med och budat på Holös, så känns det som att vi har ett bra läge att landa nästa back av samma klass som blir ledig.
Och varför inte Strålman isf?
Ingenting är omöjligt...
sylf: "Växjö får väl in 20-25 mille mer i år i och med TV pengar. Jag tror dom vet vad dom gör. Dom har en knippe dyra utlänningar som gör allt, resten är utfyllnad som spelar för kaffepengar."
Sammanfattar det hela mkt bra.
Lägg till att deras fina start i ES säkert har fått sponsorerna att öppna plånböckerna på vid gavel när man nu förmodligen tvingats gräva lite djupare i pluskan för att kunna matcha Sundlöv.
Verkar ju dessutom som att det stod mellan oss och Växjö, så Sundlöv har nog sträckt sig längre än vad vi egentligen haft råd med.
Dom har väl heller ingen större juniorverksamhet att tala om och dessutom en i grunden sund ekonomi redan när dom klev in i ES.
Kan mkt väl bli ett nytt LHC om dom sköter sina kort väl.
Att avfärda dom som dagsländor och köpelag känns inte speciellt seriöst.
Man ska alltid försöka innan man ger upp, att ge upp i förtid är idiotiskt.
Ha inte för stor övertro på Växjö, dom har gjort det förr. Sen är det vädligt svårt för dom att gå från en allsvensk budget till en buget på flera 100% större på några månader och ha full koll på allt. Lägg därtill en ny arena. Jag tror det ligger en del osäkerhet i deras budget.
Håller med dig, börjar bli riktigt tråkigt. Undrar när Brynäs ska få en stark ekonomi som gör att dom kan vara med och vinna budgivningar? Sanslöst tråkigt att ständigt höra Brynäsmantrat "Vi har inte råd".
Hahaha, ja det tror jag också! :-)
Jag menar, med såna solstrålar till fans!!!
Redigerad kommentar
Förövrigt så skulle spelarna förmodligen stå i kö för att spela i Brynäs om det inte var pengarna som styrde.
Jag menar inte det enskilda fallet, inte ens bara hockey, utan mer generellt.
EES. Norrbaggar är nästan som vanliga svenskar :-)
Går han inte som icke EU spelare förresten? Eller är det EES som styr?
Det beror på att spelarna sitter i knät på sina agenter och för att de saknar en karriärplanering som går ut på annat än att göda sin agent maximalt.