Final
« Föregående · 1821582 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
Auchinleck: Hörni pojkar, nu tycker jag att vi spelar hem den här finalserien. Det har skrivits mycket om att HV är utvilade, men vi har matchtempo. HV kommer att tokköra i början, precis som Linköping och Frölunda gjorde innan de insåg att Brynäs har ruggigt snabba spelvändningar. Jag gissade att vi skulle slå Frölunda i sju matcher och jag tror på samma resultat mot HV.
+ 2
Sv: Final
Hallå Brynäs!
Hade ni signa upp Jocke i målet för 300.000 i månaden som han har så hade ni spelat med Janos Hari och Thorell istället för Clark och Paille, och Jocke har inte vart bättre än era målisar denna säsong!
Och ska ni ha hem Rödin som har kontrakt på runt 300.000 så kan ni ju inte signa Lindbäck för samma lön!
Tur ni inte är sportchefer=)
Hade ni signa upp Jocke i målet för 300.000 i månaden som han har så hade ni spelat med Janos Hari och Thorell istället för Clark och Paille, och Jocke har inte vart bättre än era målisar denna säsong!
Och ska ni ha hem Rödin som har kontrakt på runt 300.000 så kan ni ju inte signa Lindbäck för samma lön!
Tur ni inte är sportchefer=)
+ 7
Sv: Final
Peja: Revanschsugen o ja, fan hade vi haft en vettig andremålis 95 så hade vi ju haft det där guldet. Nu har vi ju två andramålisar så det ska nog fixa sig 😉
Läge för Rautio ikväll? Går det åt fanders så in med Felix på hemmaplan på tisdag, går det bra så kör på med Rautio... fast jag förespråkade ju Rautio inget sjunde avgörande sist så min känsla kanske är fel.
Läge för Rautio ikväll? Går det åt fanders så in med Felix på hemmaplan på tisdag, går det bra så kör på med Rautio... fast jag förespråkade ju Rautio inget sjunde avgörande sist så min känsla kanske är fel.
Sv: Final
mk: För att visa hur snett ute du är så har jag roat mig med att gå igenom mina egna inlägg och konstaterat följande: av dom senaste ca 100 inläggen (orkade inte scrolla längre bakåt) så har jag hittat ETT (1) enda inlägg där jag känt mig manad att använda en dubbel blinksmiley för att undvika ev missförstånd när det gäller graden av allvar i inlägget.
Hur du kan få det till att jag "ganska frekvent" skulle använda dubbelsmileys i mina inlägg är obegripligt.
Är väl isf snarare att "ytterst sällan" gör det, om du fråga vilken amatörstatistiker som helst.... ;-)))
OBS trippelsmileyn, vill inte att det här också ska missförstås....
Hur du kan få det till att jag "ganska frekvent" skulle använda dubbelsmileys i mina inlägg är obegripligt.
Är väl isf snarare att "ytterst sällan" gör det, om du fråga vilken amatörstatistiker som helst.... ;-)))
OBS trippelsmileyn, vill inte att det här också ska missförstås....
Sv: Final
Filip Sandberg, Oskar Sundh, Per Arlbrandt, Simon Önerud, Martin Thörnberg, Ted Brithe'n och Lias Pettersson är HVs främsta offensiva hot, även Borgman på backen har producerat bra.
Deras kedja med Sandberg-Tedenby-Lias Pettersson kan vara magisk och svårstoppad med sin fart och kreativitet.
Linus Söderström i kassen är grym men oprövad i sammanhanget.
Backsida väger liksom Brynäs ganska lätt med spelskickliga små snabba backar.
HV står för ett helt annat spel än Frölunda med snabba anfall och de vill snabbt komma till avslut, det kommer att bli åka av..
Deras kedja med Sandberg-Tedenby-Lias Pettersson kan vara magisk och svårstoppad med sin fart och kreativitet.
Linus Söderström i kassen är grym men oprövad i sammanhanget.
Backsida väger liksom Brynäs ganska lätt med spelskickliga små snabba backar.
HV står för ett helt annat spel än Frölunda med snabba anfall och de vill snabbt komma till avslut, det kommer att bli åka av..
Sv: Final
mk: "Jag skulle aldrig komma på tanken att sitta och leta upp gamla inlägg bara för att kunna peka finger åt dom som ansett annorlunda. Det tycker jag är en dålig vinnare,absolut."
Håller med, om den "dåliga vinnaren" nu har menat allvar och verkligen försökt agera besserwisser med facit i hand.
Nu var det ju så att jag tvärtom på ett lite skämtsamt sätt och med hjälp av en dubbel blinksmiley, försökte säga att man kanske inte borde komma med tvärsäkra omdömen om ex Felix eller Bulan, innan allt är över och vi kan bedöma hur laget/spelarna/ledarna har lyckats.
Jag förstår mkt väl att såna där tvärsäkra uttalanden som ex rafalski gjort, oftast beror på besvikelse och att man skriver saker man egentligen inte menar. Det jag dock inte förstår är hur upprörda vissa av dessa "raljerare" blir när dom själva blir utsatta för lite skämtsam och befogad raljering.
Dessutom blir det här gnället från raljerarna om att leta gamla inlägg lite komiskt när man vet hur det hade sett ut om vi förlorat mot Frölunda och Felix hade fortsatt agera osäkert i kassen: då hade de som nu gnäller över att jag letat gamla inlägg, själva letat fram sina egna inlägg om Felix och sen basunerat ut: "Vad var det jag sa?????"
Håller med, om den "dåliga vinnaren" nu har menat allvar och verkligen försökt agera besserwisser med facit i hand.
Nu var det ju så att jag tvärtom på ett lite skämtsamt sätt och med hjälp av en dubbel blinksmiley, försökte säga att man kanske inte borde komma med tvärsäkra omdömen om ex Felix eller Bulan, innan allt är över och vi kan bedöma hur laget/spelarna/ledarna har lyckats.
Jag förstår mkt väl att såna där tvärsäkra uttalanden som ex rafalski gjort, oftast beror på besvikelse och att man skriver saker man egentligen inte menar. Det jag dock inte förstår är hur upprörda vissa av dessa "raljerare" blir när dom själva blir utsatta för lite skämtsam och befogad raljering.
Dessutom blir det här gnället från raljerarna om att leta gamla inlägg lite komiskt när man vet hur det hade sett ut om vi förlorat mot Frölunda och Felix hade fortsatt agera osäkert i kassen: då hade de som nu gnäller över att jag letat gamla inlägg, själva letat fram sina egna inlägg om Felix och sen basunerat ut: "Vad var det jag sa?????"
+ 4
Sv: Final
Brynäsgubbe: Han kan ju inte gå ut och säga ..vad skönt att Brynäs kommer slå ut oss :)
Ladda upp för att vinna en bortamatch redan i eftermiddag :) 2-4 mål i tom kasse
Och jag ska inte säga själv att jag tyckt Felix har varit stabil i målet under säsongen..men var Svedberg det när Brynäs vann senast 2012?
Ladda upp för att vinna en bortamatch redan i eftermiddag :) 2-4 mål i tom kasse
Och jag ska inte säga själv att jag tyckt Felix har varit stabil i målet under säsongen..men var Svedberg det när Brynäs vann senast 2012?
+ 2
Sv: Final
Angående biljetter till slutspel/finaler.
Inför kommande säsonger skulle man
kunna införa någonslags "topplista"
när det gäller mest trogna anhängare
under grundserien.
Låt oss säga att de 4000 som gått på
flest matcher (köpt flest biljetter) under
grundserien skulle få garanterad första
"tjing" på en biljett till finalen.
Sen om de är medlemmar. Då får de som
nu även chansen att före icke medlemmar
köpa 4 biljetter till.
Sen får övriga chansen på resterande
biljetter. Ett sånt system skulle kanske
öka intresset (och sålda biljetter) under
grundserien. Man skulle då även kunna
göra så att alla kan gå in och se på
vilken plats man ligger. Så de som
verkligen vill garantera sig en plats
på en eventuell final, då kan köpa
biljetter till tillräckligt många matcher
under grundserien. För att behålla
sin plats bland de 4000 mest trogna.
Bara en idé.
Inför kommande säsonger skulle man
kunna införa någonslags "topplista"
när det gäller mest trogna anhängare
under grundserien.
Låt oss säga att de 4000 som gått på
flest matcher (köpt flest biljetter) under
grundserien skulle få garanterad första
"tjing" på en biljett till finalen.
Sen om de är medlemmar. Då får de som
nu även chansen att före icke medlemmar
köpa 4 biljetter till.
Sen får övriga chansen på resterande
biljetter. Ett sånt system skulle kanske
öka intresset (och sålda biljetter) under
grundserien. Man skulle då även kunna
göra så att alla kan gå in och se på
vilken plats man ligger. Så de som
verkligen vill garantera sig en plats
på en eventuell final, då kan köpa
biljetter till tillräckligt många matcher
under grundserien. För att behålla
sin plats bland de 4000 mest trogna.
Bara en idé.
+ 5
« Föregående · 1821582 · Nästa »