Final
« Föregående · 1822306 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
Ikonen, Lindblom, Clark m.fl i all ära, men Ölund är nog ändå den vars utveckling och/eller förväntad prestation som imponerat mest på mig.
Får faktiskt klara Bäckisvibbar här, kommer iaf att bli en väldigt framgångsrik klok spelare som redan nu känns fullt etablerad på den här nivån.
Min ödmjukhet förbjuder mig dock att avslöja att hans moderklubb är IK Huge, så därför avslöjar jag inte det....
P.S Golfbanan öppnar på fredag med ordinarie nyklippta sommargreener.
Vi är i SM-final, solen skiner här i Ropsten och det mesta känns allmänt tillfredställande just nu....
D.S
Får faktiskt klara Bäckisvibbar här, kommer iaf att bli en väldigt framgångsrik klok spelare som redan nu känns fullt etablerad på den här nivån.
Min ödmjukhet förbjuder mig dock att avslöja att hans moderklubb är IK Huge, så därför avslöjar jag inte det....
P.S Golfbanan öppnar på fredag med ordinarie nyklippta sommargreener.
Vi är i SM-final, solen skiner här i Ropsten och det mesta känns allmänt tillfredställande just nu....
D.S
+ 6
Sv: Final
Lunkan: När nån sitter och på fullt allvar tycker att Kilas var usel och borde ha bänkats och jag vill hävda att det är en obegripligt okunnig bedömning, så får man väl tycka att det är besserwisseraktigt gjort av mig.
När ingen annan vill ta på sig besserwisserrollen och när det verkligen är befogat, så står jag alltid till tjänst.... 😀
När ingen annan vill ta på sig besserwisserrollen och när det verkligen är befogat, så står jag alltid till tjänst.... 😀
+ 5
Sv: Final
Auchinleck: Oj, oj oj om vi får in Bertilsson nu....och Rautio, jag säger bara oj, oj, oj..
+ 2
Sv: Final
Huge: Du tycker Linus gör en tavla att han backar in för långt på Öhlunds skott? Hårt skott rätt upp i klykan. Visst kanske som du säger att han backar in lite långt men var mkt trafik in mot målet och ville nog vara med i sidled också på inspel lr retur. Men sen vidare tycker du inte Felix gör en tavla att inte skära av vinkeln på Thörnbergs första mål? Han står ju helt fel placerad, tryckt mot första stolpen och släpper in den i bortre hörnet. Dessutom var Thörnberg relativt ensam så den enda Felix behövde fokusera på var Thörnberg. Istället blir han liten och står längst in i målet mot vänsterstolpe. Lite Wierd för mig hur du kan tycka Brynäs 3-2 Mål är en målvaktstavla. Men helt oförstående till hv71s första mål..
+ 9
Sv: Final
Peja: Jo men samtidigt blir man så fruktansvärt jävla trött när man i fredags läser i princip alla hylla Felix till skyarna (med all rätt) för att bara några dagar senare håna och häckla honom för två mål varav ett kan diskuteras.
Det är så pinsam jävla nivå här inne emellanåt så jag förstår varför de gamla rävarna som Bissett, Selander med flera lämnade detta. Jag är på jävligt god väg att göra detsamma. Enda som håller mig kvar är att jag gillar att diskutera Brynäs.
Det är så pinsam jävla nivå här inne emellanåt så jag förstår varför de gamla rävarna som Bissett, Selander med flera lämnade detta. Jag är på jävligt god väg att göra detsamma. Enda som håller mig kvar är att jag gillar att diskutera Brynäs.
+ 8
Sv: Final
Ang 2-1 målet som HV gjorde. Felix är lite felplacerad och hade han stått som han skulle hade han tagit den, inget märkvärdigt skott och dålig vinkel. Möjligt hopslag? Var otroligt nervös hela matchen när hv kom till lägen, Såklart svår match för Felix men det räcker inte imo. Nu kommer Felix få fortsatt förtroende eftersom vi vann, upp till bevis på torsdag igen.
+ 1
Sv: Final
Zappaholic: Finns nog ingen målvakt som redan står med benskydden ihop när ett sånt där skott kommer, känns isf som en onaturlig ställning som gör det väldigt svårt att förflytta sig i sidled om det skulle behövas.
Styrningen kan ju i princip hamna varsomhelst, nu råkar den slinka in mellan Felix benskydd. Vill nog hävda att den i princip är omöjlig att hinna reagera på och att Felix agerat korrekt.
Men man förstod ju att kritiken skulle komma, men när t.o.m studion backar i sin kritik efter att vevat reprisen ett par gånger så känns det märkligt att ingen härinne har gjort likadant.
Båda målen som Felix släpper är svåra att hantera för en målvakt, enda tavlan gör isf Söderström som backar för långt in i målgården på Ölunds handledsskott.
Det är min analys i målvaktsfrågan.
Styrningen kan ju i princip hamna varsomhelst, nu råkar den slinka in mellan Felix benskydd. Vill nog hävda att den i princip är omöjlig att hinna reagera på och att Felix agerat korrekt.
Men man förstod ju att kritiken skulle komma, men när t.o.m studion backar i sin kritik efter att vevat reprisen ett par gånger så känns det märkligt att ingen härinne har gjort likadant.
Båda målen som Felix släpper är svåra att hantera för en målvakt, enda tavlan gör isf Söderström som backar för långt in i målgården på Ölunds handledsskott.
Det är min analys i målvaktsfrågan.
+ 4
Sv: Final
Jag måste säga att jag är mycket imponerad av Kilströms match idag. Han var trygg med pucken och jag tycker att det kanske är den bästa match jag sett honom göra. Såg ut att må bra av ökat ansvar. Jag tyckte överlag att de nya backparen fungerade perfekt även Lucas gjorde en mycket bra match med mr Perfect.
Detta var slutspelets bästa match av våra backar även om man dippade lite sista 10. Hoppas att man kan ta med sig det till nästa match.
Detta var slutspelets bästa match av våra backar även om man dippade lite sista 10. Hoppas att man kan ta med sig det till nästa match.
+ 10
Sv: Final
Tycker Felix gjorde en bra match i dag. Hans låga räddningsprocent på 87.50 förklaras med att han bara får 16 skott på sig. Personligen har jag mycket svårt att förstå de som kräver att han skulle ta 2-1-målet. HV:s målvakt hade 90.63 i dag. Inte heller det är en speciellt imponerande räddningsprocent.
Sv: Final
Bratwursten : Bilköer från Gavlerinken är ju för amatörer som inte kan knepen vart man ska parkera för att undvika de :)
+ 3
Sv: Final
Huge: Givet att man kan lyssna på experter, precis som man kan lyssna på de som inte är experter. Lika givet är det väl att olika personer kan ha olika åsikter?
Så sent som för två dagar sedan såg vi en brutalt ful tackling på Oskar Lindblom som Sveriges största domarexperter inte såg något fel med...
Så sent som för två dagar sedan såg vi en brutalt ful tackling på Oskar Lindblom som Sveriges största domarexperter inte såg något fel med...
+ 8
Sv: Final
Zappaholic: Öh, nämn en kommentar? Felaktig efterhandskonstruktion.
Ska du leka provoceringspolis så får du nog angripa problemet istället för att hålla problemet om ryggen
Ska du leka provoceringspolis så får du nog angripa problemet istället för att hålla problemet om ryggen
Sv: Final
Zappaholic: exakt, så varför skriver du då inte exakt samma meddelande till Huge, vars inlägg samlade ihop allas inlägg och sen skriver tvärtom för att försöka provocera, kommer knappast som en nyhet för dig. Så ja du är en mes.
Haha, humor men skrev han verkligen på danska?:)
Haha, humor men skrev han verkligen på danska?:)
Sv: Final
Brynäsgubbe: Första två perioderna var både makalöst imponerande och grymt ineffektiva.
Rättvisa skipades och Lindbom har fått något att tänka på.
Rättvisa skipades och Lindbom har fått något att tänka på.
+ 1
Sv: Final
Bifbiffen: Mes? Tyckte bara det var onödigt att du skulle dra igång nåt nu när vi alla är lyckliga och glada.
Här har vi en kunnig analys från en hv-supporter på deras största forum. Bara att njuta av hans enorma kunnande:
"Men hur fan kan domarna tillåta brynæs spela ryggsæckshockey i 3,5 period? ÆCKLIGT.
Dom får inte en enda utvisning plus øverkørningen av Søderstrøm till 2-0. Hade han inte fallit hade pucken aldrig gått in. Kom in i matchen domarjævlar."
Jo vi spelade ju verkligen ryggsäckshockey för annars hade vi aldrig klarat av HV:s enorma tempo de första 45 minuterna 😂😂
Här har vi en kunnig analys från en hv-supporter på deras största forum. Bara att njuta av hans enorma kunnande:
"Men hur fan kan domarna tillåta brynæs spela ryggsæckshockey i 3,5 period? ÆCKLIGT.
Dom får inte en enda utvisning plus øverkørningen av Søderstrøm till 2-0. Hade han inte fallit hade pucken aldrig gått in. Kom in i matchen domarjævlar."
Jo vi spelade ju verkligen ryggsäckshockey för annars hade vi aldrig klarat av HV:s enorma tempo de första 45 minuterna 😂😂
+ 6
Sv: Final
Bifbiffen: Nej, vi kan ju inte räkna med att Brynäs ska skapa målchans efter målchans nere i Jönköping. Precis som mot Frölunda kommer det att krävas en hög effektivitet för att gå segrande ur striden. Och det är svårt mot en målvakt som Söderström. Kommer nog krävas att Brynäs vinner målvaktsmatchen flera av matcherna som återstår för att det ska bli guld.
Sv: Final
cdsuede: Det vore intressant att veta vad status är på Rautio. Det blir knepigt att vinna 4 matcher om HV:s målvaktsspel är så pass mycket bättre att Brynäs måste spelmässigt utklassa HV för att kunna vinna. Om Rautio kan komma in och åtminstone "ta det han ska", så jämnas oddsen ut en smula.
« Föregående · 1822306 · Nästa »
Tror även Sandström behöver vila, främst mentalt.
En sugen Rautio och en het Bertilsson kan vara tungan på vågen.