Final
« Föregående · 1823769 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
KalleTeodor: Brynäs får helt enkelt lära sig att inte fira målen. Precis som man i detta slutspel har fått lära sig att man inte får kritisera ett domslut det minsta.
Sv: Final
KalleTeodor: "Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite."
Det tror jag inte så många håller med dig om, förstås. Gäller ju "allt", att skaffa sig matchboll, som det brukar sägas.
Men Jensen ska självklart inte spela om han inte är kurant. Fast det verkar han ju inte varit på flera veckor om det nu är så. Så varför har han spelat?
Det tror jag inte så många håller med dig om, förstås. Gäller ju "allt", att skaffa sig matchboll, som det brukar sägas.
Men Jensen ska självklart inte spela om han inte är kurant. Fast det verkar han ju inte varit på flera veckor om det nu är så. Så varför har han spelat?
+ 1
Sv: Final
Lunkan: Tyvärr så låg det väl lite grand i sakens natur att vi skulle få svårt i denna match Vi har trots allt vunnit två raka i sudden och därmed låg det nära till hand med lite oflyt. Sören är en garant för oflyt för oss. Verkar fast besluten att gå in och avgöra matcher i slutspelet tvärtemot vad alla andra domare gör.
Jag måste också säga att även jag är bekymrad över Jensens form. Om han tidigare hämmades fysiskt och inte kunde spela fult ut så verkar det nu även satt sig lite i huvudet. Så många felbeslut att det är obehagligt. Just det som brukar vara hans styrka. Nu går hela kedjan på kryckor och kanske är det läge att stå över en match för att kunna komma upp i normal nivå. Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite.
På den positiva sidan måste man lyfta fram Kilström som har blivit den spelare som jag/vi hoppades på när han kom till Brynäs.
Riktigt kul att få se Zaborsky leverera högklassiska mål. Kanske han dock ska gå tillbaka till att fira mål med en honnör...
Jag måste också säga att även jag är bekymrad över Jensens form. Om han tidigare hämmades fysiskt och inte kunde spela fult ut så verkar det nu även satt sig lite i huvudet. Så många felbeslut att det är obehagligt. Just det som brukar vara hans styrka. Nu går hela kedjan på kryckor och kanske är det läge att stå över en match för att kunna komma upp i normal nivå. Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite.
På den positiva sidan måste man lyfta fram Kilström som har blivit den spelare som jag/vi hoppades på när han kom till Brynäs.
Riktigt kul att få se Zaborsky leverera högklassiska mål. Kanske han dock ska gå tillbaka till att fira mål med en honnör...
+ 1
Sv: Final
Argumentet från linjedomaren var tydligen
att det var synd om HV för att de släppt
in ett mål. Och då tyckte han att det var
illa att Zaborsky tryckte ned dem ytterligare.
Jag hade kunna köpa argumentationen
om det varit en match mellan 7-åringar.
Eller om det varit en match i frikyrko-
mästerskapen i ishockey.
Några kommer med förslaget att det måste
varit något väldigt grovt som han sa.
Nej, det kan det inte ha varit. Då hade
han fått 5 minuter (matchstraff).
Återigen lyckas domarna hitta utvisningar
på Brynäs som inget annat lag får.
Boorks favoritord: momentum.
Det ryckte domarna från oss vid 3-2
målet och kastade ordet i närmsta
papperskorg.
att det var synd om HV för att de släppt
in ett mål. Och då tyckte han att det var
illa att Zaborsky tryckte ned dem ytterligare.
Jag hade kunna köpa argumentationen
om det varit en match mellan 7-åringar.
Eller om det varit en match i frikyrko-
mästerskapen i ishockey.
Några kommer med förslaget att det måste
varit något väldigt grovt som han sa.
Nej, det kan det inte ha varit. Då hade
han fått 5 minuter (matchstraff).
Återigen lyckas domarna hitta utvisningar
på Brynäs som inget annat lag får.
Boorks favoritord: momentum.
Det ryckte domarna från oss vid 3-2
målet och kastade ordet i närmsta
papperskorg.
+ 9
Sv: Final
{7057}:
För att inte tala om utvisningen för felaktig handstoppning.
Jag tycker dessutom att Brynäs har blivit ganska hårt straffade gällande för många spelare på plan.
Det är ju nästan tragikomiskt att Zab åker ut för osportsligt uppträdande när domarna var de som verkligen visade prov på osportsligt uppträdande.
Undrar om domarna är glada över att ha besegrat Brynäs på bortaplan?
För att inte tala om utvisningen för felaktig handstoppning.
Jag tycker dessutom att Brynäs har blivit ganska hårt straffade gällande för många spelare på plan.
Det är ju nästan tragikomiskt att Zab åker ut för osportsligt uppträdande när domarna var de som verkligen visade prov på osportsligt uppträdande.
Undrar om domarna är glada över att ha besegrat Brynäs på bortaplan?
+ 2
Sv: Final
Lite tankar...
... Vi är ett starkare lag än HV71, och har så varit i tre av fyra finalmatcher. Väldigt märkligt tapp idag, men visst känns den otroligt befängda utvisningen på Zab som en vändning i matchen där HV får PP och mer fart på grillorna.
... Jesper Jensens första fem minuter i detta slutspel var magiska – efter det har han inte varit något annat än usel. Obefintligt passningsspel, märkliga beslut och mängder av avslut trots att han är en ytterst medioker skytt. Sorgligt att se...
... men samtidigt har ju andra klivit fram, och det ordentligt. Zaborsky – vilken jävla snubbe! Snacka om succécomeback. Ikonen på det, och vi har en duo som till 100% ska finnas med i truppen även nästa säsong. Kilström är självklart självskriven där med.
Jag tror att vi kommer komma stärkta ur detta. Jönköping-spöket försvann senast, och alla vägar ligger öppna mot en ny bortaseger.
Det var ju inte så pjåkigt det här ändå, nu kan vi ju avgöra HEMMA!
... Vi är ett starkare lag än HV71, och har så varit i tre av fyra finalmatcher. Väldigt märkligt tapp idag, men visst känns den otroligt befängda utvisningen på Zab som en vändning i matchen där HV får PP och mer fart på grillorna.
... Jesper Jensens första fem minuter i detta slutspel var magiska – efter det har han inte varit något annat än usel. Obefintligt passningsspel, märkliga beslut och mängder av avslut trots att han är en ytterst medioker skytt. Sorgligt att se...
... men samtidigt har ju andra klivit fram, och det ordentligt. Zaborsky – vilken jävla snubbe! Snacka om succécomeback. Ikonen på det, och vi har en duo som till 100% ska finnas med i truppen även nästa säsong. Kilström är självklart självskriven där med.
Jag tror att vi kommer komma stärkta ur detta. Jönköping-spöket försvann senast, och alla vägar ligger öppna mot en ny bortaseger.
Det var ju inte så pjåkigt det här ändå, nu kan vi ju avgöra HEMMA!
+ 8
Sv: Final
Skandal att de tar utvisningen...
Är ändå ingen ursäkt för att släppa in tre raka mål på några minuter och va helt under isen. Visst är det säkerligen en del av att HV vänder men vi höll tätt i BPt som följde. Har man tagit sig till SHL-final borde man fått ett domslut emot sig förr.
Rautio bjuder inte på någon superinsats men gör ingen tavla heller.
Jensen kan heller inte ensam lastas för förlusten, som vissa vill hävda.
Godkänd insats innan 3-3 sen rasar ju alla ihop, helt ofattbart. Vissa mer än andra men ändå är det ju ALLA som är för dåliga, inte två eller tre. Klaga på Gunderson tar ändå priset...
Är ändå ingen ursäkt för att släppa in tre raka mål på några minuter och va helt under isen. Visst är det säkerligen en del av att HV vänder men vi höll tätt i BPt som följde. Har man tagit sig till SHL-final borde man fått ett domslut emot sig förr.
Rautio bjuder inte på någon superinsats men gör ingen tavla heller.
Jensen kan heller inte ensam lastas för förlusten, som vissa vill hävda.
Godkänd insats innan 3-3 sen rasar ju alla ihop, helt ofattbart. Vissa mer än andra men ändå är det ju ALLA som är för dåliga, inte två eller tre. Klaga på Gunderson tar ändå priset...
« Föregående · 1823769 · Nästa »