Försäsongsmatcher
Hur svårt kan det vara i dagens IT-samhälle att fixa en sketen betalning via nätet och se till att det funkar?
Nu fattas det bara att dom dragit 79kr fastän jag aldrig hann godkänna nåt köp...
Det kommer bli sjukt rolig säsong.
Nu kom jag in och uppgav mina kontokortssiffror, sen bröts det igen.
Värdelöst skit!
Men vad kan man förvänta sig när Leksand är inblandat...
När jag klickar på "Köp matchen" är det stopp.
Skit....
Något som alla som kan det minsta om hockey såg redan efter 10 omgångar hur illa den var formerad. Detta tog det 25-30 omg till för köra TJ att vilja inse.
Tyvärr så är TJ lika endimensionell som Ulf Dahlén är. INGEN plan B finns eller viljan att förändra mågot i tid under en match. Utan låter spelaran själva "ta ansvar" och lösa det.
Tror vi blir 5a i serie,n sen respass med 1-4 i matcher. Laget saknar hårdheten & är för valpigt kryddat med chans spelare.
Powerfade: Nänä, försök inte. Det är ingen provokation från min sida. Jag har tittat på vår trupp och de andra lagens trupper. Tycker vi ser bra ut på målvaktssidan och backsidan. Starkbaum är riktigt bra och jag tror att Johansson och Sandström kommer fightas hårt om andraspaden hela säsongen. Försvaret ser stabilare ut, med Andersén tillbaka. Bertilsson, skadefri, är stabil och Kilström likaså. Eklund tror jag kan bli bra. Djoos vet vi ungefär var vi har. Westlund har överraskat på mig. Positivt.
På anfallssidan kommer tvillingarna hålla fin SHL-klass. Rödin ser riktigt bra ut. Blomqvist är stabil, Ollas är oerhört nyttig. Scott och Sweatt likaså.
Så sett till truppen tycker jag vi ska vara däruppe och fajtas. Tycker du det är provocerande från mig?
Zappaholic: Det känns mer som en provokation än som ett seriöst tips från din sida. Ingen motivation till ditt tips...
Det finns för många okända faktorer i nuläget för att kunna säga varken bu eller bä. Bland annat så har vi en ny sportchef. Hur kommer han att agera om det blir skador på nyckelspelare eller om man ser att en viss spelartyp, tex en offensiv back saknas? Kommer han att "sitta lugn i båten" eller chansar han med ett höftskott till värvning?
Man får aven komma ihåg att inget lag åker ur den här säsongen så blir det "året då man valde att spara pengar"?
Sen har vi vår ständige sjukstuga Bertilsson, en bra back när han är frisk och skadefri. Men hur ofta händer det? Hur mår Ollas? Hur mycket mörkar Brynäs angånde hans skada och förväntade comeback?
Carl Lejonkräk: Jag tror vi blir topp fyra!
Så, nu har vi stuckit ut hakan...unleash the kraxande olyckskorparna!
Zappaholic: Så vad tror du, topp fyra igen?
Lakers, Frölunda, Färjestad, Luleå, Saik, Brynäs, där har vi nog topp sex men i vilken ordning vet jag inte men jämt lär det bli. Jag gissar på att vi kommer trea i serien.
Äntligen är Huge tillbaka och Lika provocerande obekväm som vanligt.. Härligt.
Pigalle:
o andra som funderat på det, tröjan vi spelade i mot Djurgården var förra årets ET-tröja, Alltså inte den nya.
J-18 träningsmatch : Bif - Luleå 1-4.
Bif hade 8 st -99:or i laget så de gjorde en bra match ändå.
Dackell var däremot inte bra i målet.
Redigerad kommentar
Dom mötte väl bl.a tjeckiska mästarna, om jag inte har fel.
Dom spelade iaf om poäng, nåt som vi inte gjorde i Finland.
Därav min övertygelse om att matcher som betyder lite mer i poänghänseende kan ge ett rent spelmässigt försprång när man möter lag som kanske är lite mer i ett uppbyggnadsskede, sas.
Vi spelade dessutom på liten rink i Finland, ännu ett argument för min åsikt att Djurgården kommit lite längre spelmässigt så här långt.
Även om matchen igår avgjordes mer på tillfälligheter och givmildhet från vår sida än att Djurgården var så mkt bättre.
Har det ett försprång i tempo genom att spela på större rinkar (är det inte tvärtom?)
Är det att de har en match mer spelad kanske?
Jag håller med om att det bara är försäsong och det är för tidigt att dra slutsatser men man kan se tendenser.
När dessutom din argumentation är lika ihålig som ett durkslag så... :-)
att vissa i sedvanlig ordning drar tvärsäkra slutsatser av en träningsmatch eller att du ens ska behöva påpeka att det ÄR försäsong, med allt vad det innebär gällande olika förutsättningar för resp lag som möts?
Herregud, efter en uddamålsförlust mot ett Djurgården som tack vare CHL-spel kommit lite längre när det gäller både tempo och matchvana med större ytor, ska TJ bytas ut och vårt PP-upplägg skrotas.
Ska man skratta eller gråta, som nån skrev igår...