1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777061 inlägg · 7967 ämnen
« · 3030681 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Får riktigt ont i magen av Vesels ord som verkligen ville vara kvar. Som gjort det oerhört bra och räddat Alcén och hans tunna felaktiga truppbygge genom oerhörd rollacceptans och laganda. Att då inte ge tillbaka till en sådan kille känns helt ärligt ruttet. Att bedöma honom från årets insats som center känns också orättvist då han fick den minst sagt rubbad.

Pettisbif: Du skiter inte alls i vad HS tycker. Du framhäver dig själv konstant och söker berömmelse och uppmärksamhet.

Pettisbif: Som jag och säkert de flesta andra med lite nyanserade öron tolkar Alcen, så säger han väl bara i princip att bruset från höga förväntningar utifrån efter fjolårets finalspel, till viss del kan ha påverkat laget och spelarna negativt i början av serien.
Ett sånt scenario året efter en väldigt lyckad säsong är väl heller inte specielltt ovanligt, oavsett vilket lag det gäller.
Du måste ha en osannolikt selektiv och enögd tolkningsförmåga om du tolkar Alcens allmänna ordalag om dessa förväntningar som att det var Bäckis inträde i laget som påverkade laget negativt.

bradberry: Ja sannerligen.

Pettisbif: Du måste länkat fel. Det där är ett nedkortat klipp om favoritskapet. Inget om Bäckis…

Pettisbif: Jag skrev Besserwisser till någon och blev avstängd en vecka och du kom undan med bland annnat tönt.. Känns märkligt.
Bäst oavsett är att vi försöker hålla en någorlunda bra ton även om det är svårt.

Bengt Ramen: Ja huvudsakligen har jag väl inte gjort något allvarligt. Ser inte vad det är för skillnad på att håna och se ner på andra här inne med en besserwisser härskarattityd kontra att kalla nån för tönt/pajas. Så du kan väl lägga ner du med. För du tillför nada här inne.

Huge: det här tolkar jag som jag tolkar.
Du tolkar väl det helt annorlunda och kommer väl med ett motargument som vanligt om att Brynäs bara gör rätt och bra saker...
Uppladdat:

Pettisbif: Har du mutat moderatorerna eller varför i hela friden är du inte avstängd?

Huge: Jag skiter i hur ni på HS ser mig. Och jag skiter i mitt "rykte" här. Dom som känner mig vet vem jag är. Och framför allt jag själv vet vem jag är. Känner ingen här inne personligen och vill inte göra det heller. Har mitt liv och mina nära och kära och dom vet mitt sanna "rykte".

Mattson:
Just bristen på isar och dåliga träningsmöjligheter är nog viktigt.

Med tanke på att DIF, AIK och SSK delar på distriktet tror jag nog att Frölunda har fler juniorer att tillgå. De har ju monopol på Göteborg med ganska stor omnejd.

Mattson: Som supporter så ser i alla fall jag positivt på utmaningar och ser bästa möjliga SHL som en positiv sak.
Brynäs har jättebra förutsättningar att utmana alla vi ställs emot. Vi har ett starkt varumärke, bra faciliteter, äger ERPen, närhet till Stockholm osv. Bring ém all on säger jag.

Huge: ”Om du själv tror på det du säger - är det inte en lögn” har jag för mig Christer Petterson sa.
Se även länk nedan

Pettisbif: Det värsta som skulle kunna drabba dig om du länkar till intervjun är väl bara att du kan bli ”beskylld” för att ha missuppfattat eller övertolkat det Alcen säger, och det vore väl isf inte så farligt, eller?

Jag menar, du verkar genom åren ha fått ett rykte om dig att trolla och fabulera om saker som ingen kan bekräfta sanningshalten i.
Om det nu stämmer att Alcen ”solklart” dissar Bäckis inverkan på laget och det verkligen stämmer när man får se intervjun, då gör ju det att din trollstämpel kommer på skam och bevisar att du tvärtom är trovärdig i dina påståenden överlag.
Det tycker man ju borde vara en jävligt bra anledning för dig leta upp intervjun.
Nu verkar det som att du försitter möjligheten att tvätta bort trollstämpeln och det av ren lathet eftersom du inte ”orkar leta upp och länka”.

Lite onödigt om du är mån om ditt rykte som hyfsat trovärdig skribent, kan man tycka…

Mattson: Men det är fortfarande lite av en timglas situation i Stockholm. Många duktiga spelare fram till hockeygym men när det valet sker är träningsmöjligheterna betydligt bättre på andra håll i landet så det beror på hur många som är villiga/sugna på att återvända därefter.

Mattson: Eller om ett lag från Uppsala skulle gå upp i SHL.

Mattson: Tycker det är relevant att påpeka för alla Brynäsare som tycker det är ”kul” att Stockholmslag kvalar till SHL. Gäller också lag från Umeå eller valfri småländsk ort som har potential att utklassa lag från fattiga Gästrikland.

Greatredwing : A4 Östersund

DIFFEN: Av nån anledning har hockeysektionerna och deras sponsorer tvekat om hockeyn i DIF och AIK. Börjar de satsa kommer de förstås dominera svensk hockey trots ”brist på isar”. Inget distrikt är i närheten när det gäller antal spelare, sponsorer och publik. Bara sjukt att inget hänt tidigare.

ELFBIF: T.o.m. jag tycker det är lågt när man börjar fara med rena lögner och kallar folk för "TÖNT".

atilla: Ändå sött med så mycket tyck o kärlek till föreningen att han investerar tid och tänk för att trolla.

Det är gulligt.

ELFBIF: han hittar ju på samma lögner med hänvisningar till intervjuer i video som alla hans rykten

Pettisbif: Klar nu?
Tror inte du kommer få reaktionen du letar efter.

Huge: ”Förtroende är bra, kontroll är bättre”
fick man lära sig i militären. :-)

Huge: Lägg ner. Orkar inte leta upp och länka bara för att du ska sätta dig emot och argumentera emot att det är inte på det viset Alcen menar. För enligt dig gör ju han enbart rätt. Lägg ner, TÖNT!

Silfver: jo men känns lite ur karaktär att ljuga om det om de var ganska säkra redan innan. Lär ju varit något som ändrats.

slöhög322: Var rätt självklart att inte förlänga, frågan är bara varför det så lång tid. Nog borde det väl vara några spelare klara resan givet JAs tidigare uttalande att han ville ha spelare klara tidigt.
Tveksamt om Bäckis lämnat ok så tidigt.

hockeysverige.se/intervju/tyler-vesel-lamnar-brynas-avsked-kontrakt-dialog-alcen/

Betyder det att de hittat en center eller fick de bara ok från bäckis tror ni?

Fofi :
Stockholm producerar klart mest spelare och skulle dessa spelare stanna i stan skulle nog både DIF och AIK vara topplag i SHL men det är inte så det ser ut.
Det är ganska stor konkurrens om spelarna när det är dags för HG. Tittar du runt om i landet så är det fullt av spelare som lockats bort från Stockholm.

Lemp: Ja (falska?) förhoppningar äro alltid lovvärda...

mk: tror rädda började lira med oss på brynäsvallen redan när vi var tio faktiskt.

Hoppas att denna inte är låst.

Men spännande är han Bränning.

Fotbollsklubbens fynd visar svensk hockeys utmaning

www.aftonbladet.se/a/n1L5jn?utm_source=androidapp&utm_medium=share

ZZZZZZzzzzzzzzzzZZZZZZZZzzzzzzz

Luddf: vi ska väl vara ha in en back till

Lemp: Löven ska ju ha in två spetsbackar till så vi får hoppas vi tar något bättre än dom två med.

ellis: Mer förhoppning än slutsats.

Lemp: Den slutsatsen drar du, men inte alla.

Lemp: Hoppas också på nåt spetsigare, men han är en bra back. Malmö har tagit in Kaski och Dahlbeck, kan nog bli bra för dom.

Noterar att Niemelä går till Löven, en indikation att Brynäs förhoppningvis vill få in något spetsigare än honom.

DIFFEN: Självklart. Vill bara bena ut vad JA rent ordagrant har sagt. Så nu väntar man bara på länken från Pettis.

Mattson:
Litet hockeydistrikt? Stockholm har 6 ggr så många spelare.
”Men dom har ju så taskigt med ishallar”…

Det roliga här är att djurgården STOLT titulerar sig som någon ”talangfabrik”. Med tanke på storleken på Stockholms län så vore allt annat pinsamt!

Huge:
Varför skulle JA säga det? Även om han tyckte det skulle han ju inte säga det i en intervju.

Pettisbif: Nu har ju ”alla spelat med alla” men Letteri har i olika sammanhang spelat med bl a:
Axel Andersson, Bellows, Silfverberg, Elias Lindholm och Kelleher så referenser kan ju enkelt förmedlas åt bägge håll om han skulle vara aktuell.

Pettisbif: I vilken intervju med Alcen på YouTube säger Alcen klart och tydligt att Bäckis inträde påverkade laget negativt?
Länka gärna så att vi kan verifiera det du påstår.

Pettisbif: Läste att det fanns ganska mycket intresse för honom här och där. Verkar ju vara riktigt bra spelare. Får vi mot förmodan in honom så kan man åtminstonde inte klaga på att vi plockade från för låg hylla.

Vuzkx: Rödin har väl ändå bott i Gävle sen han var typ 11?
Så tror inte att den träningen innan han flyttade hit avgjorde hans karriär.

Mattson: "Litet hockeydistrikt?"

Larsson, Bertilsson och Rödin med mera kommer från andra orter. Men det har väl att göra med klubbens mående 2018-2024.

Vinni Lettieri ryktas till SHL.
Något för oss?

Vuzkx: Litet hockeydistrikt? Stockholm har 6 ggr så många spelare.
”Men dom har ju så taskigt med ishallar”…

« · 3030681 · »