Brynäs IF

727466 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Hv71

« · 1772709 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Hv71
Carl Lejonkräk: Säsongens tema verkar vara att motståndarna gör mål på sin första målchans i matcherna.
Kommentera

Som vanlig kan Brynäs inte markera någonting i försvarzon.
Kommentera

honken21: Nu Gävlar kör vi 👍👍👍

Vem står?
Kommentera

KOM IGEN NU BOYS!
Kommentera

Kom igen nu Brynäs nu skrämmer vi bort detta satans bortaspöke också!!!
Tar mig nog en kall pilsner i väntan på matchen 👍🏻 😛
Kommentera

Tjingeling boys! Snart match, blir som alltid spännande och kul att följa våran tredjelina, hur heta som helst! Sen Ölund med twinsen, spännande!

Blir en spännande match att följa!
Kommentera

Jag tror på Brynäs i vått och torrt. Förluster kommer det alltid att bli. Huvudsaken är att vi inte ger upp, vi fans måste vara trogna fans även när vi förlorar. Klart man vill vinna varje match, fast samtidigt så lär man sig mest av förluster, vilket då borde vara en bra grej att vi har förlorat matcher så här i början av säsongen, våra spelare har nog redan nu lärt sig mycket av sina misstag. Vi borde nog titta närmare på Malmö nu som hade en sån streak. Jag tror det finns en stor chans att ett flertal lag nu kommit förbi Malmö och att Malmö kommer tappa nu. Frågan är hur deras mentala nivå ligger nu. Jag står fast vid Brynäs vid alla lägen!
Kommentera

Brynäsgubbe: Vilken övertro syftar du på? Ser ingen härinne...
Kommentera

pjåtor: precis, vad man måste förstå är att under match och strax efter är det en jävla massa känslor.
Vinst-bra
Förlust-dåliga

Vi är nog alla här inne ganska eniga om att vi har ett ruskigt bra lag iår som är något att hoppas på. Men att det kommer kritik efter förluster är inte så konstigt.
Kommentera

Brynäsgubbe: känner att jag personligen inte har en övertro på laget även om det kanske kan verka så när jag vräker ur mig en massa dumma saker vid förlust . Men jag har heller ingen undergångskänsla med årgång 16 /17 jag tycker vi är hyfsat stabila och känns tryggare än föregående säsong🤔?
Kommentera

Brynäsgubbe: Tycker ändå vi dominerade spelet stora delar av Leksandsmatchen. Om man får vara petig så skulle jag snarare säga att vi har en otroligt hög högsta nivå och en låg lägsta nivå. Tycker du det är jobbigt med optimism?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det kan jag hålla med om, men återigen om trion inte trodde på #1 så kan jag inte tänka mig att han skulle få stå i shl ? Så tydligen ser dom något inte vi ser och därmed är det deras omdöme som bestämmer om han skall stå eller ej.
Kommentera

Övertron på laget skenar iväg varje gång Brynäs vinner. Skulle inte förvåna mig om vi sitter och svär efter första perioden. Bättre är det väl att konstatera att vi har en hög högstanivå och en otroligt låg lägstanivå (Leksand...). Folk kan väl lugna ner sig lite?
Kommentera

JawKee: WORD 👊
Kommentera

Carl Lejonkräk: Snitt 3.3 mål gjorda per match och sen 2.5 insläppta mål per match :) Om jag räknat rätt! Något mattesnille är jag inte ;)
Kommentera

Zappaholic: Brynäs har en fantastisk bredd och kan mönstra fyra bra kedjor och sju bra backar har vi också. Sen gör vi ju väldigt mycket mål också vilket är skoj.
Kommentera

JawKee: För mig är det mest positiva att vi orkar åka skridskor, pressa och spela med stor energi i 60 minuter.

Någon oinsatt påstod att vi var dåligt tränade i starten av SHL, vilket vi nog med all säkerhet kan slå fast att vi inte är. Tvärtom...
Kommentera

Nu tycker jag det har blivit lite väl mycket negativ energi här inne, så istället för att prata och diskutera om brister tycker jag att vi nu kan prata om vad vi anser funkar bra i laget! Kom igen nu!

Dessutom är det ju i början av säsongen fortfarande, hellre dåligt spel i början än i slutet :)
Kommentera

Inkazar: Tack för svar 👍
Kommentera

Som jag ser det har vi ganska angenäma problem när vi diskuterar en målvakt istället för brister i spelet eller andra stora bekymmer. Felix är ganska stabil ibland, men fortfarande en junior, att det blir något junis misstag får vi leva med, samma med Ölund och Ersson, enda "minderåriga" som spelar som om han varit runt världen och vänt är Carlsson. Klippan.

Nä vi ska vara stolta över årets lag, vi ligger fyra, eventuellt 3a över uppehållet. Det är bättre än jag trodde initialt och det är jag nöjd med (även om vi skulle tappa till 5e ikväll så är vi ordentligt med)
Kommentera

mattiask:

Vinner man inte matcher åt laget blir man inte långvarig...
Kommentera

Forzzen: Om Bulan/Pecka/BZ gör rätt återstår att se men det har ju inte varit nån jättesuccé ännu det kan vi nog alla vara överens om.
Kommentera

Peja: men om Pecka ansåg att han var så dålig som vissa påvisar här, skulle han då få stå ändå ??
Kommentera

Peja: Orkar inte ha igång någon större disskussion då vi alla tycker olika!
Men det man kan säga är att alla målvakter gör misstag hit och dit.
Nu har Felix gjort 2 misstag i två olika matcher. Självklart är man här och nu, men jag kommer ge det den här säsongen för att se. Är ganska övertygad om att Felix kommer ta kliv framåt. Kanske inte att han blir en fantom i målet, men han kommer bli bättre!
Kommentera

Peja: Ok. Så det är mer intressant vad du och jag anser om Felix än vad kunnigt och erfaret yrkesfolk som Pecka gör, när det gäller både hans faktiska prestationer på isen så här långt och hans utvecklingsmöjligheter?
Vad säger att inte Pecka och Bulan är jävligt nöjda med Felix prestationer och utveckling så här långt, när dom ser till helhetsbilden där andra faktorer i spelet än enbart målvaktens agerande spelar in?
Du har ju själv sagt att det blivit lite för mkt fokus på målvaktsfrågan, samtidigt som du utan att tveka hävdar att hans svaga prestationer har gått ut över A-lagets resultat. Låter i mina öron lite motsägelsefullt.
Att vi sen ligger högt upp i tabellen och har presterat mer än godkänt så här långt samtidigt som du inte verkar vara nöjd med resultatet kanske visar att du ställer lite för orealistiskt och högt ställda krav på vad som ska betraktas som godkänt resultat så här långt.
Kommentera

Peja: Att vara målvakt i SHL innebär en hel del. Du är i en väldigt utsatt position. Mycket mer än en utespelare. Så länge det går bra så är du förskonad, men när det går dåligt börjar det hända saker. Du får utstå mycket skit och du vet om det gigantiska ansvaret på dina axlar. Det jag då undrar är - vilken press är rimlig att sätta på en 18(som han var i fjol)-åring?

Helt klart är att det kan påverka hela hans karriär. Det är under de här åren man formas som mest. Du säger det själv - i början kände han ingen press. Då mådde han bra, och levererade. Varför skulle den pressen plötsligt sättas? Varför ska han helt plötsligt rankas och bedömas som vilken SHL-målvakt som helst.

Jag menar att det är helt och hållet onödigt från Brynäs sida. Rädslan för att ange första- och andramålvakt, baserat på att Felix är duktig och vill spela. Nog fan är han duktig, och tro fan att han vill spela. Men tänk lite längre än så. Det här gynnar varken Brynäs eller Felix.
Kommentera

Peja: Fast ärligt talat, Mental styrka är inget man föds med, det är något man utvecklar. Hur ska man utveckla sin mentala styrka om man aldrig får några mentala utmaningar? Utmaningar - Utveckling. Så säger iallafall jag. Jag är ingen hockeyexpert men jag är rätt insatt i mental styrka.
Kommentera

Auchinleck: Sandströms nivå nu i jämförelse med hans nivå för 1 år sedan. Observationer och statistik.

Skulle gärna testa Jonas J istället.
Kommentera

Carl Lejonkräk: lite kul faktiskt.

Linus Öhlund=domare i SHL
Linus Ölund=Brynäs spelare
Kommentera

pjåtor: ingen som vet riktigt. Kan ju vara ryggen som gör sig lite påmind så han står över en extra match innan uppehållet, "better safe then sorry"
Kommentera

Peja:

Har kanske missat det, men vad lutar du dig mot när du bedömer att Sandström stått stilla i utvecklingen?
Kommentera

honken21: Varför skulle Sandströms karriär kunna vara förstörd av det här? Mental styrka är A och O för en målvakt, om han inte klarar av pressen som det innebär med en delad målvaktssyssla så hör han ju inte hemma på elitnivå. Det är ett bra test för honom, om han inte klarar av SHL nu bör han spela i allsvenskan tills han eventuellt blir redo.

Håller med om att hans första A-lagsmatcher var hans bästa, berodde nog mycket på att han inte kände någon press då, men han fick ju den där körtelfebern också...
Kommentera

Huge: Fast om Sandström inte hade matchats i A-laget, så hade hans svaga prestationer inte gått ut över A-lagets resultat. Och resultaten är viktigare än hans utveckling.

"Det intressanta är inte hur du och jag bedömer Felix utveckling utan hur Pecka ser på saken."

Nej, där har du fel. Det intressanta är hur Sandström presterar ute på isen, inte hur Pecka ser på honom.
Kommentera

Tjurn : Sandström har stått fler än 12 matcher i Brynäs och bör bedömas utifrån helheten.

Angående Svedberg: han hade alltid en fantastisk högstanivå och en vinnarskalle som påminde om Sundlövs. Det var många som fattade att han hade potentialen att storspela i ett slutspel om han prickade in toppformen.
Kommentera

Vi kommer ligga under med 3-0 i efter första , för att sen vända allt i tredje. Slutresultat 3-7! ;)
Kommentera

Pettisbif: å fan
Kommentera

Pettisbif: godmåårrning! Orkar inte läsa allt som skrivits men vad är det för skada på Zaborsky? eller är han bara lite krasslig ? En "mansförkylning" kanske ..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ölund utan H
Kommentera

Carl Lejonkräk: Okej!

Då säger jag: Lindblom, Jensen, Rautio.

Period 1: 1-0
Period 2: 0-2
Period 3: 1-2
Kommentera

JawKee: Öhlund in med Westerholmbröderna och Rautio ev eventuellt in i kassen.
Öhlund,Johnson och Rautio levererar (om han nu står).

Resultat 2-4 (0-1, 2-1, 0-2)
Kommentera

Vad tror vi om idag? Vilka tre spelare kommer leverera och vilket resultat blir det i första, andra, och tredje? ;)
Kommentera

bifhjärta: Äntligen!
Kommentera

GAME DAY!!
Kommentera

Peja: som att du såg att svedberg var en matchvinnande målvakt i ett slutspel efter 12 omg nej nu får de va slut på skitsnack
Kommentera

Brynäsgubbe: då kanske boqvist får chansen?
Kommentera

honken21: Jag tror nog att Felix självförtroende är riktigt bra just nu.
Kommentera

honken21: Instämmer i allt
Kommentera

Tror det hade kritiserats ganska hårt i den här boken om Brynäs valt att inte satsa på Felix.

Min bild är att han trivdes och övertygade så länge han fick vara underdog. När han kom in på försäsongen inför 14/15, och när han så smått började få chansen i SHL sporadiskt. Förväntningarna var låga, och han hade allt att vinna.

Steget därifrån till att vara en 50/50-keeper med Starkbaum gick obegripligt snabbt. Han jämställdes med rutinerade Starky och nu rutinerade Rautio. Varför?

Sätt honom som andrakeeper. Och låt det vara uttalat. I den rollen är Felix fullgod. Då tror jag också valet av förstamålvakt hade varit annorlunda. Eriksson istället för Rautio. Även Honken hade varit ett bättre alternativ.

Ge Felix någon att luta sig mot. Han är alldeles för ung för att nu tvingas utstå all kritik som svämmar över, just för att han fått den roll han har.

Tyvärr är det här försent. Hans självförtroende har sänkts. Och det är inte hans fel, det är ledningens.

Svedberg var tydligt uttalad backup till Honken 2011/12. Han fick växa utifrån det. Hade utgångsläget varit annorlunda är jag inte säker på att han toppat formen och självförtroendet till slutspelet.

Låt oss hoppas att Felix karriär inte är helt förstörd på grund av det här.
Kommentera

Peja: Målvakter utvecklas i olika takt, en del drabbas av platåer i kurvan. Det intressanta är inte hur du och jag bedömer Felix utveckling utan hur Pecka ser på saken. Är rätt säker på att Felix hade hanterats lite annorlunda om man ansett att han inte riktigt håller måttet och att man heller inte ser några framsteg i utvecklingen.
Ska man bedöma honom så här långt i år så känns det även som att han inte haft riktigt samma hjälp av utespelarna som Rautio haft i en del av sina matcher.
Kommentera

Zaborsky är inte med imorgon...
Kommentera

« · 1772709 · »