Brynäs IF

727899 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - Hv71

« · 1771884 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Hv71
Carl Lejonkräk:Rautios insats senast kan ju inte belönas utan man ska köra med Felix för hans utveckling... SUCK!

Då blir det torsk...
Kommentera

Powerfade: Sanningens match då för Sandström. En ny svag insats och det bara måste hända saker på målisfronten - och det i röda rappet.
Kommentera

Inkazar: Nu känner jag att gäng gubbar på 80+ som kommer att bli jäkligt glada :)
Kommentera

Inkazar: De var inte sämre än att de kunde ändra sig:)
Kommentera

Peja: Skönt att kunna spela in matchen framförallt
Kommentera

Carl Lejonkräk: å ja har ett tvillingkort från farsan å betalar 50kr i månaden för all tv😉
Kommentera

Ja det var säkert många ringde ner c more så dom ändrade sig. Hände förra säsongen med.
Kommentera

Tjurn : Fast du fuskar ju, det är en annan sak. Stöld rent ut sagt.
Kommentera

Pecka: - Tack för senast, David. Grym match men idag ställer vi Sandström i kassen.

David: - Kan inte riktigt köpa det, jag behöver kontinuitet och tycker personligen att det känts bra sista tiden.

Pecka: - Jag vet men vi testar Sandström idag, jag hörde hur han skrek efter 2-3 målet mot KHK, "Fan, jag gick till Synsam, skulle gått till Specsafers istället".

Pecka: Och nu har han tydligen varit där så nu ska vi se hur det går.

David: Åfan, han har alltså varit på Specsafers. Ja men det köper jag, då förstår jag fullkomligt varför vi kör Sandström idag.
Kommentera

Vibbi: Känslan är ju att vi i slutändan kommer ha tappat en hel del onödiga poäng pga detta hattande med målvakterna. Varför inte ge David ett gäng matcher (5-10) i följd och låta Felix kämpa sig tillbaka? Tror båda skulle må bra av det.
Kommentera

dAVydov: Kan någon tala om för Bulan att ishockey har ett syfte. Att vinna matcher å underhålla . Inte ge massa folk hjärtfel pga frustration och ilska .
Kommentera

Vibbi: Vem ska hämta dig på dagis idag?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tänkte tillägga att jag skulle vara lite rolig. Förstod att någon kunde tänkas bli kränkt. Sverige anno 2016. Ångrar i efterhand att jag inte skrev in att jag skoja. Förlåt Carl om jag trampa dig på tårna.
Kommentera

dAVydov: Jag är väldigt kluven kring målvaktsvalet. Rautio är i dagsläget en bättre målvakt. Men ska han därmed stå alla 3 matcher denna vecka? Det normala är att man ställer den bättre målvakten 2 av 3 matcher en sån här vecka. Framför allt pga att han oftast inte orkar stå samtliga 3 matcher under samma vecka.

Skulle man då ställt Rautio i kassen idag och Felix på lördag? Då kan jag nästan direkt garantera att vi hade åkt på stryk på lördag. Felix målvaktsspel på bortaplan har inte varit bra denna säsong. Av någon anledning är han betydligt bättre hemma. Likaså har Rautio varit betydligt bättre på bortaplan än så länge.

Även om jag tror att Rautio skulle varit bättre än Felix i kvällens match, så tror jag att vi har större möjligheter att samla fler poäng totalt sett, om vi ställer Felix i kassen idag och Rautio på lördag.

Till er som klagar: Hur hade ni lagt upp matchningen de 2 kommande matcherna? Att Rautio skulle stå alla 3 matcher denna vecka tror jag inte har varit ett alternativ.
Kommentera

Skrubben: Enligt mig så borde det varit ett alternativ. Speciellt med tanke på det kommande uppehållet.

Har dock gärna fel här. Gör Felix en heroisk insats ikväll och det visar sig att vi har två hyfsat heta målvakter så vore det ju så klart bättre.
Kommentera

dAVydov: Det skulle värma riktigt mycket i Brynäshjärtat om Felix för en kanonmatch idag. Önskar honom inget annat. Har dock känts så mycket tryggare med David. Hoppas Felix för det grymt för Willes skull ikväll 👍
Kommentera

Vibbi: Nej för fan jag inte alls kränkt utan tänkte bara skoja själv. Driver du med andra då måste ju du klara att man driver med dig utan att du blir kränkt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej, för fan. Blir aldrig kränkt. Kul att höra att du är skojfrisk. Me like 👍
Kommentera

Vibbi: Många ögon på Sandström idag då det är Willes match, det kommer att vara mycket fokus på honom verkligen. Upp till bevis.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Verkligen. Klarar han trycket? Han har inte visat det tidigare men vi blir nog alla överlyckliga om han motbevisar oss.

Hoppas han har bättre psyke än mig, jag blir sängliggande sex veckor efter en ryggoperation förra veckan. Har aldrig varit borta från jobbet förut och sambon får ta allt ansvar med ungarna och allt övrigt här hemma. Mitt psyke pallar inte det men Felix har förmodligen ett mkt bättre psyke än mig.
Kommentera

Skrubben: en målvakt på den här nivån klarar i princip väldigt många matcher på raken. Det finns ju flera exempel på det.
Kommentera

Powerfade: vidare... En målvakt pallar ju att spela ett helt slutspel med match varannan dag...
Kommentera

Garanterat över 5000 ikväll enligt min egna kalkyl på biljettsidan jämfört med vad de brukar vara sålt 4-5 timmar innan match. Sen vet jag att Brynäs innan matcher har lagt undan biljetter till bussbolag osv som reserverats som ej köpbara och som sedan inte blivit uthämtade. Så helt säkert är det väl inte isåfall.
Föresten, hur gör Brynäs med publiksiffran, presenterar dem antal sålda eller antal på plats?
Kommentera

Steenm: Säg upp skiten. Det är enda sättet att få det bättre. Jag har då gjort det i alla fall
Kommentera

Brynäslegenden: Borde fan vara över 6000..Wille och löning.
Kommentera

Brynäslegenden: du vet väl om att de spärrat av stora delar av övre etage?
4500 tippar jag på
Kommentera

Chris11: blir fler än så. Och stora delar av övre etage är 1500-2000 platser kanske. Tror de blir 5500. 4000 sålda igår redan.
Kommentera

Chris11: jaså har vi redan börjat spärra av övre etage?
Kommentera

När gjorde Brynäs en bra hemmamatch senast. Någon som kommer ihåg? Känns åtminstone just nu att Brynäs får mer jobb gjort borta än hemma, vilket är ganska onormalt. Oavsett hur lite folk det kommer så borde man väl som spelare känna sig trygg hemma.
Kommentera

Ruggit tagen efter minnesstunden, riktigt fint!
Kommentera

Hockey känns inte så viktigt nu...
Kommentera

bifhjärta: Han borde ta det skottet!
Kommentera

Heja Felix!
Kommentera

bifhjärta:
Vad tycker vi om Felix agerande?? Och även Pudas...
Kommentera

Rumpelstiltskin: oerhört ihålig när han inte ser, jisses.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Inte av en slump att han ligger på 15 plats i rankingen.
Första skottet på mål?
Kommentera

Rumpelstiltskin: Det var bara en tidsfråga innan det skulle ringa. Bulan blir väl idiotförklarad
Kommentera

Sätter mig och ska kolla matchen via cmore men på något vis har mitt konto blivit uppsagt?? fattar ingenting....
Kommentera

kennys: Felix "suck" Sandström
Kommentera

Friläge. HVspelare 2 meter efter, sträcker sig och slår med klubban på handskarna på Paille men ändå inte någon utvisning? Hur är det ens möjligt? Han är aslångt efter och bara vevar desperat med klubban. Ganska uppenbart att han försöker använda klubban på ett otillåtet sätt.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Varför blir det inte utvisning vid friläget? Han slår ju Paille på handskarna
Kommentera

Sandström fortsätter briljera med plocken..

Thorell,, maken till osynlig spelare vare längesen jag såg.
Kommentera

Pettisbif: Thorell....
Kommentera

Pettisbif:
Nu var han inte osynlig. Tyvärr är det i form av en massiv tavla.
Kommentera

Pettisbif: Andra skottet gick också in
Kommentera

Så här hedrar man en legendar.
Kommentera

Synd att våran målis är puckrädd..
Kommentera

Jahapp detta va ju inte kul!!! FYFAN RÄDDA NÅGOT NÅGON JÄVLA GÅNG SANDSTRÖM!!!
Kommentera

Carl Lejonkräk: HV en chans två mål
Kommentera

« · 1771884 · »