Brynäs IF

727443 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Hv71

« · 1771967 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Hv71
Det var det det. God natt...
Kommentera

Inkazar:
Som sagt...

Och som jag tidigare sagt. Det syns så väl att utespelarna spelar mer på nerver och mycket mer nervöst när Felix står. Det minns jag när jag själv lirade. Med en trygg målis så smittar det av sej till dom övriga. Men det är klart grabben ska kunna utvecklas.
Kommentera

Dalrt: Skillnaden är att HV sätter sina chanser. Det gör inte vi.
Kommentera

Lindström: Det här är patetiskt. Bulan står som vanligt med armarna i kors. Hur många mål en Sandström kastar in så kommer han inte att byta målis
Kommentera

Pettisbif: Thorell?
Kommentera

Lunkan: Så sant... och vi måste ha 10.000 chanser och sätter evt ett mål.. drygt!!! O Sandström i mål... Fan
Kommentera

Vad i helvete är det som händer? Rautio hade fan inte släppt dom här puckarna, så jävla less nu. Var så jävla säker på att Rautio skulle få stå idag å fortsätta så. Men såklart ska det vara barnhockey å Felix är gävle fostrad å ska hedra en legendar. Blir så jävla förbannad nu.
Kommentera

Jobbig inledning. Dåligt positionsspel på första och sedan uselt pass av Thorell som leder fram till ett andra.

Sluta sitt här inne och klaga på Felix nu. Det har gått 12 minuter och han har inte gjort ett misstag hittillls! Så snälla bara sluta klaga!
Kommentera

Fattar inte att de en envisas att matcha en målvakt som för tillfälligt inte är bra nog för shl. Måste ha gått väldig prestige i detta. Det måste ju va bättre för felix att lånas ut och börja vinna matcher i ex allsvenskan
Kommentera

Hur mkt ska det få kosta att "spela in" Sandström i SHL? Han kanske inte duger för den här nivån helt enkelt...
Kommentera

Zappaholic: 2 mål på 1 chans är skaplig utdelning.
Kommentera

blackredberry: Nu ser vi framåt, vi skapar framåt och kan vänds detta. Gunderson närmar sig en kasse.
Kommentera

mattiask: Inte ett misstag? Jag säger som någon nämnde för en vecka sedan ungefär, att vi vill inte ha en målvakt som kanske tar dom där enkla puckarna, vi vill ha en som gör avgörande räddningar, speciellt en match som denna. Vakna du istället.
Kommentera

Håller med, vetefan om Felix kan lastas så jävla mycket egentligen även om hna inte kommer upp när det behövs. Sen är jag fortfarande sur över att vi skulle spelat PP om inte domarna åkt och dagdrömt på världens tydligaste indicent. Men men, hjälper ju inte att vara förbannad på domarna dom kommer ju aldrig bli bättre så. Fortfarande totalt klappkass insats av Thorell.,
Kommentera

blackredberry: dessutom varit nära att tappa in en puck och varit sen i reaktionerna.

Skaplig coach miss. Hade varit bättre att ha en rutinerad keeper som inte kände Wille i mål.
Inte en känslosam tonåring som kände Wille.

Jaaaa Johnson!!!!!
Kommentera

Zappaholic:
Hv Sandberg hade väl ingen som slashade honom på handskarna så mycket jag kunde se när han kom fri?? Och det första. Kolla reprisen.. vad gör egnetligen Pudas framför kassen.. sen att Felix i stort sett aldrig tar en "omöjlig" puck alá Joel Lassenantti är ju inget nytt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nä, kört...
Kommentera

Två skott har vi mäktat med. Brynäs viker ner sig som vanligt när man vill vinna extra mycket.

2 insläppta på 7 försök.
Kommentera

blackredberry: man vill ha en mv som likt motståndarsidan räddar frilägen....
Kommentera

ellis: såja
Kommentera

mattiask: Sandström är usel.
Kommentera

ellis: Jaaaa fuck inte kört?!!!
Kommentera

pjotr63: Precis!
Kommentera

Brynäsare åker rakt stående mot blå när HV laddar för skott. Lägg er ner å visa lite hjärta för Wille nu. Offra lite. Jävla mesar.
Kommentera

ellis: Vi vinner med 4-3, jag har en känsla.
Kommentera

blackredberry:
Som någon tidigare skrev. Jag får faktiskt också lite Johan Asplund vibbar av Felix. Tyvärr.. tråkigt att behöva säga. Men han har verkligen inte marginalerna på sin sida. Och det har ju en bra målvakt sägs det.
Kommentera

blackredberry:
I dagens hockey är det jävligt omodernt att slänga sig och täcka skott. Det är väldigt sällan som man inte bara blir bortspelad. Bättre att stå upp och täcka, eller sätta sig vänd på sidan emot skottet.
Bertilsson täcker mest skott men han ligger aldrig och simmar på isen.
Kommentera

Pettisbif: 2-2 snart
Kommentera

Dalrt: Håller inte med dig alls, när backen inte har någon att spela å har alternativ att skjuta eller slänga ner pucken i rundeln. Är det bättre å få en liten styrning som ställer målvakten då? Tveksamt.
Kommentera

Dalrt: bra pass kilas.....
Kommentera

blackredberry:
De flesta hockeyspelare i världen verkar hålla med dock. :p
Kommentera

Det känns som det är tur att HIV71 skjuter utanför mest hela tiden. Vette tusan vad som händer när de sätter skotten innanför målramen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: 4-3...?, du får nog öka på till typ 7-6 isf
Kommentera

Dalrt:
Kan någon säga vad Thorell tillför?? Varför inte satsa på någon av våra skickliga junisar (Boqvist, Ölund!?)
Kommentera

Dalrt: Det syns ju på våra blockerade skott i tidigare matcher jämför med motståndarlaget.
Kommentera

Pettisbif: vi lär inte få se #12 på isen nå mer på lördag. Då är enterfeldt tillbaka
Kommentera

Pettisbif: Tja han drar ju lite lön... och så kommer han ju från Bofors va? Vi behövde ju lite "Boforsare" eller vad sa han, Bengan.
Kommentera

Inkazar: Det bästa för Gurra ör väl ändå att låna ut honom! Oavsett skador.. vi har ju både Ölund och Boqvist som känns hetare!
Kommentera

blackredberry: Så du menar att han ska ta två skott där den ena styrs och den andra är ett rent friläge? Okej. Då säger vi det.
Kommentera

pjotr63: Många ryar och gnäller och vill ha in en ny målis. Det vill jag också. Men det som gör mig mest förbannad är Bulans krona eller klave-taktik när han väljer målvakt.
Kommentera

Felix har inte gjort några misstag MEN han gör ju inte något spektakulärt heller. David kan göra väldigt många avgörande räddningar. Vi tar det här!

Är det någon som har koll på hur många mål bakåt twinsens kedja har varit inne på dom senaste matcherna? Känns som att dom är inne på väldigt många baklängesmål.
Kommentera

rafalski: Okej, Sandström är usel för att han inte tar två skott som är otagbara i mina ögon OM man inte står på huvud.
Men det är klart Kilas har ju gjort sin sämsta period någonsin i Brynäs-dressen. Hans passningsspel får mig att spy - men han har väl varit bra ändå.
Paille har inte gjort mål hittills - han är väl usel han också.

Herregud vilka negativa människor det finns här inne. Inte undra på att många gamla goa gubbar lämnat det här dagiset fullt med treåringar som inte får sin glass.
Kommentera

Pettisbif: Karlskogadialekt?
Kommentera

mattiask: Vill vi ta SM-guld eller hamna i mitten? Klart som tusan jag vill att han ska ta dom, iallafall det första. Ett friläge kan jag acceptera. Men det är inte så att han ligger på plus före den här matchen. Det är ingen nyhet.
Kommentera

Vibbi: Varför ska han göra en massa spektakulära saker OM han inte behöver? Är väl ganska onödigt.
Kommentera

Jag lastar inte Felix för något av målen. Tycker dock det är för enkla/billiga mål att släppa in så tidigt i matchen. Viktigt med reduceringen.
Kommentera

Ingen skugga ska eller kan falla på Felix ännu så länge denna match. Första målet touchar en Hv spelare framför mål och det andra är ett friläge.
Det är i alla fall vad jag tycker.
Kommentera

mattiask: Vi är doomed att få kontringar med vårat sätt att spela, med att sätta ner 3 forwards i rundeln för att pressa, behöver vi stabila backar & stabil målvakt. Vi producerar bra med mål, men släpper på tok för mycket bakåt. Kolla statistiken på Sandström & återkom tack.
Kommentera

blackredberry: Köper det första med SM-Guld absolut MEN du kan inte mena att du lastar ett skott som Felix är på väg att få rakt i bröstet och som sedan Arlbrandt styr in, att han bara ska ta den?
Då lär det inte vara lätt för någon målvakt att stå i mål!
Kommentera

mattiask Och varför vore det "onödigt"? Varför försvarar du honom?
Kommentera

« · 1771967 · »