Brynäs IF

727444 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Hv71

« · 1772021 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Hv71
mattiask: Det jag menar på mest, är att jag tycker Rautio har gjort sig förtjänt av en förstaplats. Ge han mer speltid så kommer han bli ruskigt bra till slutspelet. Det är min åsikt. Förstår inte lallandet när vi har en bättre första målvakt. Ge Sandström två år till att utvecklas i lägre division/låna ut honom.
Kommentera

blackredberry: Håller helt med om det.
Men du kan ju knappast dra in hans statistik i detta fall? Detta är ju en ny match och han bör inte lastas för något av dessa mål.. Det blir bara löjligt om vi vid varje mål som tex Arlbrandts 0-1 ska lasta Felix.. Det blir direkt pinsam nivå på det.

ellis: Varför skulle jag inte? Vi kan inte sitta och kasta på skit på någon som inte ska ha det. Det blir fan bara pinsamt!
Kommentera

mattiask: det är ju såhär. Sandström måste göra några "stå på huvudet" räddningar och vinna en match åt oss för att fansen ska vända lite i tanken. Det går inte att komma ifrån.

Men dom 2 målen vi släppt än så länge kan inte han lastas för.
Kommentera

mattiask: Du är duktig på att försvara Sandström, men titta på Rautios tidigare säsonger i SHL, där han har bland de bästa "insläppta mål per match" över flera säsonger. Säger det någonting till dig?
Kommentera

Qvarre: Här är Sandströms stora problem. Han gör aldrig de här avgörande räddningarna som behövs för att vinna. Han är i bästa fall stabil
Kommentera

mattiask: Wentzel räddar ett friläge men det gör inte Sandström. Förstår du vad jag menar?
Kommentera

blackredberry: Håller med om att Rautio just nu är första valet. Men om Felix dominerar träningar fullständigt? Om han spikar igen helt på träningarna?
Om tränarna som ser dessa målvakter VARJE dag anser att Felix har de senaste träningarna varit så pass bra att de anser att han ska stå - är det fel då?
Kommentera

mattiask: Som sagt, det första målet är diskutabelt & friläget lastar jag absolut inte honom för. Men som jag tidigare sa, han ligger på -10 hos mig iallafall. Å kräver att han ska göra något grymt för att bli accepterad. Jag vill att Brynäs ska ta SM-guld, inte ligga på nedre halvan. Spela Rautio.
Kommentera

Jensen Lindblom Johnson nu? Var är Clark+
Kommentera

HÄRLIGT Zaborsky!
Kommentera

Dalrt:
Edit jag är full,. det var ju PP. :D
Kommentera

blackredberry: Klart jag måste försvara en målvakt OM han lastas för mål han ej ska. Rautio ÄR bra, absolut. Och mitt förstaval likt väl som ditt. Men om vi tittar på tidigare säsonger som du tjatar om.. Varför har inte Johnson gjort fler mål? Varför har Granis så dåligt +/-? Man kan inte leva på "gamla" meriter.

Inkazar: Håller helt med om det. Han har gjort sina tabbar och måste steppa upp. Men att redan nu börja skylla på att han ska ta vissa blir bara konstigt.

Vibbi: Ja det var en sjuk räddning han gjorde där Wentzel! Paille får inte ens chansen att avsluta.. Herreminskapare.
Kommentera

Såja!!!!
Kommentera

Dalrt: såååå vackert!!!! Clark å Patte. Smartness!

De är pp dalrt dom spelar inte i samma 5a då
Kommentera

mattiask: Det du nämner kan bero på att han inte är mogen nog att ta kvalitén till match. Enkelt sagt.

Hoppas han spikar igen kassen nu Sandström. Bra produktion såhär långt.
Kommentera

Snyggt!
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAA SNYGGT!!!
Kommentera

Hoppas vi får lite momentum nu.
EDIT Nähe nu smäller det väl i baken direkt.
Kommentera

Orkar inte ens diskutera det mer. Vi har helt enkelt olika syn på en målvakts jobb och uppgift.
Nu jobbar vi vidare från ett elegant mål! Härligt!
Kommentera

Får man vara glad i mer än 1 min?
Kommentera

blackredberry:
Viktigt att honören får nätkänning!!! Nu gävlar kör vi. Peppa nu! Vi gör det för wille ♡ nu önskar jag att gunde får måla!!
Kommentera

mattiask: Du verkar ändå kunna diskutera det du säger å det uppskattas. Vi är alla Brynäsare här, låt oss hoppas på 3 poäng ikväll!
Kommentera

Ja, nu gäller det att ta kommandot i den här matchen. Jag är lika nervös varje gång Sandström är uttagen från start. Tyvärr!
Kommentera

Bara jag som reagerade på Thörnbergs förstärkning? Johnson bara lägger klubben lätt på handsken och han viftar som om han blivit huggen med motorsåg.

EDIT: Zzzz men lägg av förfan, försvarsspelet är så jävla tragiskt dåligt. Johnson må vara bra offensivt men han tappar markering i försvaret så JÄVLA OFTA.
Kommentera

För helvete...

Granström??!
Kommentera

Dalrt: Varför?!?!
Kommentera

Pettisbif: Känns som allt är så himla enkelt.. Jag fattar inte :/
Kommentera

Men va FAAAAAAN!!!
Kommentera

Raka ben på 5 av 6 Bif spelare. Avd gör jobbet FÖRFAN
Kommentera

Forsberg 1978: vackert Hv mål. Men den får granis ta på sig. De va hans gubbe..
synd för granis har gjort de jävligt bra än så länge.
Kommentera

Vi hittar verkligen vägar att hamna i underläge....
Kommentera

Vafan pysslar Granström med där vid målet? Helt ute och cyklar.... En räddning där och jag hade försvarat Sandström, men tokräddningar händer inte, det bara är så...
Kommentera

Såja! Underbart fint mål och kontring!
Kommentera

Så trött på att Brynäs måste kämpa för att göra mål och sen så ger man bort 2 mål i rena BJUDNINGAR som bara inte ska kunna hända på denna nivån. Snacka om att man gör allting så onödigt svårt för sig. Strösslar bort poäng hit och dit som om man hade 200 pinnar redan.

EDIT: Tänk om vi inte gett bort 2 mål redan.
Kommentera

pjotr63: Mums mål!!!!
Kommentera

Haha stensäkert!!!
Kommentera

Så där ja!
Kommentera

pjotr63: JAAAAAAAAAAA DÄMIT VA SNYGGT
Kommentera

pjotr63: Fan vad skönt mål och herregud vad snyggt!!!

Kilas????
Kommentera

pjotr63: Tycker timingen är off. Puckarna sitter inte på bladet på spelare i fart. HV har högre fart genom mittzon.

Snyggt anfall där bara för jag skrev så :-)
Kommentera

Brynäsgubbe: Ruskigt klockrent mål! Go brynäs, hej!
Kommentera

Vilken 3e lina!
Kommentera

Pettisbif: Måste hålla med om Kilas. Alltså antingen är det bara denna match men varför och hur kan man ens ha så dåligt passningsspel på den här höga nivån? OM du vet att du ej kan slå sådana passningar du försöker med, slå enklare pass och gör det enkelt för dig!
Kommentera

Sådär ska det se ut vid 2 mot 1.
Kommentera

Pettisbif: Vilket avslu!
Kommentera

BIF spelar verkligen bra offensivt. Men det kostar för mycket bakåt för tillfället. Kul hockey att kolla på iallafall!
Kommentera

Tänkte gå in på EP å kolla. Men går fortare att fråga. Jensen, skrev han 1 år eller 2?
Kommentera

pjotr63: Du tar mina ord! :)
Kommentera

Nu framgår det verkligen hur viktigt det är att vinna tekningar
Kommentera

dessbättre hittar vi vägar att kvittera också :)
Kommentera

« · 1772021 · »