Brynäs IF

727857 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-AIK 28/2-12

« · 1471753 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-AIK 28/2-12
tobhund: Nu skadade väl sig Macnevin av Lasse Jonssons tackling?
Kommentera

tobhund:"Däremot går det inte att snacka bort att en hel del i den övre kvartilen vad gäller löner har somnat in, Widing och Nordan t ex. Dessutom har en del andra som tidigare varit bättre blivit mycket sämre, tex Johansson. Larsson blandar bra insatser med helt anonyma."

Håller med här men varför kasta skit opå Dacke för att andra spelare tappat formen? Helt obefogat och fullständigt obegripligt.

Kommentera

arnio: Håller med till fullo ang bästa enhet! Däremot går det inte att snacka bort att en hel del i den övre kvartilen vad gäller löner har somnat in, Widing och Nordan t ex. Dessutom har en del andra som tidigare varit bättre blivit mycket sämre, tex Johansson. Larsson blandar bra insatser med helt anonyma. Spelare som för några veckor sedan tog ett extra skär viker nu åt sidan och glider mot byte.

Och, NEJ, jag anser inte att Dacke ska petas. De som ska petas är i så fall de som sviker! (Om inte ledarna klarar av att få fart på dem igen).

Kommentera

tobhund: Dackell, Lindholm, Molin tycker jag var Brynäs bästa enhet igår så varför inte ge Dackle cred för det i stället fär att antyda att han är orsaken till att laget i stort är inne i en formsvacka? Mycket märkligt, eller tycker du att Dacke ska bänkas och i så fall i förmån för vem?
Kommentera

Peja: Macnevin kommer in med höga nävar, en tvåa helt klart. Lauritzens hämnd med en ful och feg slashing mot den oskyddade baksidan av benet är matchstraff. Det finns inget annat syfte med detta slag annat än att skada motståndaren. Det lyckades ju också, Macnevin gjorde några försök att återkomma men fick kliva av. Hade någon gnagare gjort detta mot Silvfer hade det yrkats på dödsstraff av många här inne.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Det skulle inte vara första gången det hände att spelare som tagit två steg framåt när stjärnor försvunnit plötsligt tar ett steg tillbaka när stjärnan återkommer. Detta är ingen kritik mot den gode Dackell. Men lik förbannat kan denna situation hända och då är det ledarnas ansvar att försöka få igång de övriga igen. Att coacha ett lag i medgång är inte svårt, det är i motgång ledarens roll blir viktig.
Kommentera

tobhund: Matchstraff på Lauritzen? Borde väl snarare ha blivit en dubbelutvisning om man kollar på reprisbilderna.

Om man ska värva en back från Timrå så är det givetvis Robinson. Han är riktigt bra. Påminner om Hietanen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:

Glädjeämnena gällande Jonssons återuppvaknande från de döda och Lindholms succe till trots, det ser inte bra ut.

Spel 5-5 är vi sanslöst ineffektiva, har tyvärr varit så en stor del av säsongen men det har bara blivit sämre.

Att lita på att Silfverberg skall ro hem poängen självmant match efter match är rent vansinne, fler spelare måste kliva fram nu.

Låt vara att vi har skador på Bertilsson, Lavander, Järnkrok och Granis men vad har hänt med spelare som Larsson efter JVM, Johansson, Nordan o Widing efter jul? T.o.m. Ollas sviktar ju.
Nej, det är läge för TJ att stuva om lite för att markera sitt missnöje. Poängen är det som räknas, det går inte att vara nöjd med spelet trots en förlust, den inställningen måste in i ryggmärgen på spelarna inför slutspelet.

Skulle även vilja se en bänkning av Lauritz (han är ju skadad för bövelen!) och Sunken i bortamatchen mot Modo.
In med Carlsson och Rohdin istället.

Kommentera

tobhund:

"Många av de etablerade spelarna har tappat massor i slagstyrka samtidigt. Av någon anledning sammanfaller detta med Dackells återkomst."

Eller Järnkroks, Bertilssons och Granströms frånvaro. Brynäs var väl nästan som bäst i början på serien och då var ju Dacke med så att det skulle vara hans återkomst som orsakat formsvackan är högst osannolikt.

Kommentera

Huge: Lindholm har samma blick för spelet som kusin Järnkrok. Bådar gott. Calle blir säkert kvar ytterligare något år och nästa säsong är Lindholm och även Molin ett år bättre!

Glädjande även att Lasse J börjar hitta något som kan kallas form. Han måste dock prestera några matcher till innan jag ropar hej...

Det finns även saker som är mindre bra. Lauritzens rapp på Macnevin borde t ex ha renderat matchstraff. Där tycker jag lagledningens agerande är svagt. Han borde ha bänkats direkt efter detta trots att de fyra blinda mössen missade det...

Ingen av målvakterna känns helt stabil. Vem ska bli förste i slutspelet?

Många av de etablerade spelarna har tappat massor i slagstyrka samtidigt. Av någon anledning sammanfaller detta med Dackells återkomst.

Nu har man haft ett antal chanser att på allvar utmana Luleå om seriesegern. Man har inte utnyttjat detta utan i stället vikt ned sig. Bådar inte gott inför slutspelet.

Ska vi gå förbi kvarten i år krävs det en mycket stor uppryckning på många händer och fötter!

Kommentera

Anders Blank: "Vet inte om jag kan hålla med om att Jonsson var en 5:a igår... Tycker fortfarande att han håller på med sina 50/50 passningar i mittzon, var väl en som gjorde att AIK fick 3 mot 1 t.ex.

Lindholm var bra, båda gott. Men en match gör inte en spelare!"

Precis.
Men EN match från Jonsson gör förstås en spelare?
Istället för att glädjas åt att en av lagets absolut viktigaste backar verkar vara tillbaka igen så försöker man förstås hitta nåt litet fel att gnälla på.
Patetiskt.
Dessutom är det viktigt att Jonsson försöker spela det spel han varit och är bra på, och det innefattar bl.a snabba och enkla uppspel som förstapass för att få fart i spelet. Och då får man ta lite felpass emellanåt, svårare är det inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Fel forum...

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett_19: Vet inte om jag kan hålla med om att Jonsson var en 5:a igår... Tycker fortfarande att han håller på med sina 50/50 passningar i mittzon, var väl en som gjorde att AIK fick 3 mot 1 t.ex.

Lindholm var bra, båda gott. Men en match gör inte en spelare!

Kommentera

Peja:

GD/AB spelarbetyg från matchen.
Daniel Widing 1
Sebastian Lauritzen 1

Elias Lindholm 5
Lasse Jonsson 5

Helt enig med dom.
Vet inte vad dom gjort med LJ de senaste veckorna,nu spelar han helt plötsligt som en back ska göra,rejält i egen zon,inget kladd,bra förstapass,kul.
Elias fick helt klart sitt genombrott igår,så nästa match kanske han får plats att byta om med A-laget inför matchen,han och Molin byter om hos J-20 fortfarande;)

Basse och Widing var riktigt bedrövliga igår,Basse har ju ont det syns ju i åkningen och Widing var bara så där speldum som bara han kan vara.
Kommentera

sylf: Ja, riktigt bra match av Lindholm, som enligt säkra källor hade sitt namn på tröjan i kvällens match. Han blev förresten utsedd till Brynäs bästa spelare av matchsponsorn, Fasth blev givetvis utsedd till AIK:s dito.

Redigerad kommentar

Kommentera

Pettisbif: Nä jag tror dig tyvärr inte Modo borta 0 poäng Frölunda hemma 0 poäng och Timrå borta 2 poäng så tror jag det blir TYVÄRR :-((
Kommentera

munkas:Vaarför inte Patrik Elias?

Kommentera

Bissett_19: aa hur kunde du veta det.. du kanske känner "min" källa ?? :P
Kommentera

munkas: den var faktiskt rolig :))
Kommentera

Pettisbif:

Ove Thörnqvist?
Kommentera

Bissett_19: Ja Elias var MOTM i mina ögon, Även Ollas var bra men utv drar ner betyget rejält!
Kommentera

foppa78: Modo - Brynäs klockren 2:a tro mig
Kommentera

Ett vågat tips: Färjestad kliver om Brynäs och kniper 4:e platsen, väljer sedan Brynäs  i kvarten. Brynäs stretar emot skapligt men Färjestad vinner med 4-1 i matcher. Efter slutspelet värvar Sundlöv Hyvönen som ersättare för Silfer och förlänger sedan med resten. Silly season är över och ny försäsong inleds om 4 månader. 
Kommentera

rafalski: joo tamme tusan det glömde jag ju Ovvve kommer nästa säsong om det blir lockout.. glömde det i all hast.. som sagt jag har säkra källor 
Kommentera

bradberry: Vi kommer sluta 5:a tror jag tyvärr kan vi inte slå AIK hemma ser jag inte hur vi ska slå Modo borta?
Kommentera

sylf:

Håller med om Lauritzen,han ser inte hel ut.
Ska man försöka se lite ljust på det hela så gör Brynäs sin bästa insats sedan Skellefteå,tunna avslut och taffligt agerande Honken och Sunken vid 2-3.

Härligt att se Elias Lindholm,den killen kommer bli grym.
Tycker den linan är våran bästa ikväll.
Kommentera

Intryck:

+
Elias- går från klarhet till klarhet...
Lasse- spelar plötsligt på en hög nivå för 2:a matchen i rad...
Molin- bokad tröja nästa säsong...
Silfver- levererar...
Larsson- hittat formen igen...

-
Håglösheten- varför ger man inte 100%...?
PP- har blivit omständigt...
Basse- usel insats... Hämmad av skada...?

Fråga: Håller Dackells ledarskap i truppen...?
Kommentera

Davey_22: Han ska inte spela alls!!
Kommentera

sylf: Ja, håller med. Widing och Nordan måste ta mer ansvar och synas därute. Lauritz kanske har känningar av skador..men då ska han kanske inte spelas så mycket i viktiga lägen just nu.
Kommentera

sylf: Ja Lauritz får mer än gärna dra för mig för han tillför inte ett jävla piss!!!
Kommentera

Helt ok match idag.. Utan kompensationsutvisningen hade vi nog klarat lika, minst..
Kommentera

bradberry: Det som påverkar mest är förmodligen skadorna på Bertil och Calle. Sen funkar det inte att vissa, typ Widing, Nordan och den helruttne Lauritz glider omkring med skydden på!
Kommentera

Erat: Svårt att säga, men Brynäs hoppas nog på Timrå!
Kommentera

47-24 i skott är ganska saftigt.
Kommentera

Pettisbif: Du har inga spännande nyförvärv på gång?
Kommentera

Davey_22: Bra analys! Tycker Silfver borde spela med en kreativare center i nästa match!
Kommentera

Dackell spär på sitt fantastiska facit sedan comebacken. Han ser ok ut hockeymässigt men jag har en bestämd uppfattning om att övriga "etablerade spelare" underpresterat de tre matcher han varit med.

En slump? Jag ställde samma fråga efter hans andra match... Påverkar rollförskjutningen prestationen negativt?
Kommentera

sylf: vilka får vi i finalen?
Kommentera

foppa78: Nej!

Men dom själva tycker det!

Kommentera

70 Rodrigues: Undrar vilka vi får i semi?
Kommentera

sylf: Tycker du att Brynäs är en guldaspirant?
Kommentera

foppa78:Tommy brukar för det mesta coacha rätt.. men vafan envisades han med att lira på 4 kedjor ist för tre???? Lauritzen-Nordquist-Ollas var inte bra idag !!!!!!!! Det borde han sett!
Kommentera

sylf: Undrar varför vi torskar, skador eller motivation slår klass, elller beror det på våran egen dåliga insats?
Kommentera

Aik har 100 % utdelning och varenda jävla studs med sig idag. Vi sätter inte våra chanser..då blire såhär. 2 öppna mål och en i stolpen bland annat,,

Lauritz helt under isen,tycker även Norda visar för lite, Sunken gör inget bra jobb på deras 3e mål.

Jonsson och ungtupparna bra iaf..

Kommentera

Anders Berg: Pinsamt jävla kärringlag
Kommentera

arnio: och ingen vill att du ska vara kvar...
Kommentera

Anders Berg: Japp, det blev vi tydligen...

Dåså, gnällspikar och olyckskorpar...börja kraxa!!!

Kommentera

Anders Berg: Svar: JA!

Spelade hockey i 5 min, inte ens ett topplag och guldaspirant som Brynäs klarar det!

Kommentera

Ska vi bli buttfucked av AIK, på hemmaplan?!
Kommentera

sylf: Skönt!
Kommentera

« · 1471753 · »