Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Hockey 3/3 2012

1473553 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Frölunda Hockey 3/3 2012
arnio:

Har du någon gång funderat på varför just DU blir inblandad i helt meningslösa diskussioner?
Kommentera

Lunkan: Fråga Jajjen han vet
Kommentera

arnio: vems pappa är polis?
Kommentera

Jajjen: Vad vet du?
Kommentera

arnio: Jaha, då vet jag.
Kommentera

Jajjen: dagisfröken?
Kommentera

arnio: Slöjdlärare?
Kommentera

Jajjen: 65 mille minus på tre år skulle jag inte villa ha i alla fall. Kanske det ser bättre ut om något år och då är det ju en annan femma. HVs ekonomi vet jag ingenting om.

Pengar på hög minskar vad jag förstått snabbt om utgifterna är större än inkomsterna.

Kommentera

arnio: HV har mindre stålar än Frölunda. Med din logik är alltså båda illa ute ekonomiskt.

Fy fan vad jag är nyfiken på hur du försörjer dej.

Kommentera

Huge:Jo jag fattar vad han försöker att säga men jag håller inte med. Frölunda har inte en stark ekonomi hur mycket Jajjen blabbar på.
Kommentera

arnio: Du har visst inte fattat vad Jajjen försöker säga: Frölunda har förlorat ett slag men kommer till sist att vinna kriget.
Med 11000 åskådare i snitt per match så har man råd att göra lite misstag..
Kommentera

Jajjen: Visst kan förutsättningarna vara bra för god ekonomi men de har fortfarande backat över 30 mille på två år, är det de du vill att Brynäs ska göra?
Kommentera

arnio: Att dom är klantar på att hantera sin ekonomi är en annan femma. Deras ekonomi skulle jag köpa rakt av. Liksom resten av idrotts-Sverige.
Kommentera

Jajjen: Frölunda har backat i alla fall 30 miljoner de senaste två säsongerna.
Kommentera

hahii: Är du medlem finns dom att köpa redan. För övriga på onsdag.
Kommentera

hahii: I fredags kl. 11 i nån sorts medlemsdrive

För allmänheten tror jag direkt efter lottningen på tisdag kväll...Då först vet man ju vilka matchdagar det blir hemma

Kommentera

arnio: "Frölundas ekonomi inget att sträva efter"
Kommentera

Det här kommer inte bli ett roligt slutspel... Med största sannolikhet får Brynäs möta Frölunda.

Blir väl 4-1 i matcher till Frölunda

Redigerad kommentar

Kommentera

Någon som vet när de släpper biljetter till slutspelet? :)
Kommentera

Jajjen: Du har verkligen ingen koll
Kommentera

bradberry: Mycket är borta och Ahdrian fick givetvis ta konsekvenserna av det. Men riktigt så illa är det inte. Problemet är det likvida medlen som inte finns längre.

Däremot har man fortfarande ett stort eget kapital dock bundet i Campus. Den har jag för mig ligger på 38 miljoner. Men man får väl arbeta upp ett nytt kapital igen.
Kommentera

bradberry: 45 miljoner i eget kapital vid senaste bokslutet. Det var likviditeten man hade problem med i höstas. Frölundas hockeymonopol i storstaden Göteborg innebär att deras publik- och sponsorintäkter kommer att fylla föreningen kassakistor igen. HV, FBK och Frölunda spelar i en egen ekonomisk division. Brynäs är en lilleputt i sammanhanget.
Kommentera

Här är kvartsfinalerna gott folk:

Luleå-AIK
Skellefteå- Modo
Frölunda-Färjestad
Brynäs-HV71

Kommentera

Jajjen: Det måste väl ändå vara gamla siffror? Man käkade ju upp hela sitt egna kapital på typ 80 mille. Det var ju därför Ahdrian fick gå bl.a.?

Sen fick man låna 20 mille av kommunen för att undslippa konken.

Har du sovit? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

andreasknox: Ja, det blir en skaplig kraschlandning om guldsatsningen tar slut redan i kvarten.
Kommentera

Efter gårdagens förlust gick luften ur mig..Att man inte verkar satsa hårdare än man gjort på sistone, för att nå en topp placering o få möjlighet att välja sin motståndare. Jag fattar fan inte..! Det känns ju redan så gott som klart att vi får möta Frölunda eller Färjestad i kvarten, o då känns det redan kört (ja faktiskt)..

Dessutom pekar formkurvan åt helt fel håll. Det blir väl som vanligt, det roliga tar slut innan det knappt ens börjat..Järnkrok tillbaka var iaf kul o se! Men Silver o Järnkrok kan ju inte göra allt själva heller. Laget känns allt för tunt..Timrå vinner förmodligen på tisdag som det känns nu, (det gör ju inte så mkt för, lagen ovanför vinner förmodligen iaf så) men då kommer man in i slutspelet med en drös föluster vilket ju aldrig är bra såklart..

Kommentera

Jajjen: Ingen aning om det står på deras hemsidor. Men det står i papperstidningen.
Kommentera

arnio: "förövrigt så är väl knappast Frölundas ekonomi någonting alls för Brynäs att sträva efter"

Du har en del spännande åsikter. Frölunda är den näst rikaste idrottsföreningen i Sverige. Men det är inget att sträva efter?

Kommentera

Peja: Länk?
Kommentera

Enaranger: det är ju väldigt svårt att säga att det skulle vara just de två poäng vi blivit bestulna på som eventuellt kostar oss tredje/fjärdeplatsen. Vi har ju haft massor av "matchbollar" där vi gett bort poängen som t ex. nu senast mot Frölunda eller mot AIK. Domarna själ av alla men det är vad spelarna presterar i långa loppet som avgör.

Det vore nice att få allt att klaffa mot Timrå i sista och dessutom knipa en topp fyrlplts.

Kommentera

I tabellen över de åtta omgångar som spelats efter landslagsuppehållet, i februari,
så är Brynäs sist. Till och med efter Timrå. Luleå toppar den tabellen.
De har tagit nio poäng mer än oss under de åtta matcherna.

I värsta fall kan ju de två poängen som domarna "stal" från oss i hemmamatchen
mot Luleå göra att vi tappar tredje-/fjärdeplatsen (när vi ledde med mindre än minuten kvar, och Granström blev utvisad för att han försökte behålla pucken i
anfallszon.

Kommentera

Jajjen: förövrigt så är väl knappast Frölundas ekonomi någonting alls för Brynäs att sträva efter
Kommentera

Peja:

Lasse Jonsson-feber
Wännström-problem med huvudvärk
Hansen-fick smäll på underkroppen.
Kommentera

Jajjen: "Nån som vet varför Wännström och Jonsson inte spelade igår? Och varför Hansen klev av? Och varför lokalblaskorna inte skriver ett skit om det? Har dom fullt upp att skriva om "Kaffebryggare brann på Kungsberget" och andra viktiga incidenter som intresserar den stora massan?"

Det står visst i lokaltidningarnas gemensamma sportsidor.
Kommentera

arnio: Jag gillar ditt sätt att hitta budskapet i en text. Är du präst i det civila?
Kommentera

Jajjen: pengar slår klass var det ja.
Kommentera

foppa78: Jag jämförde Frölundas dyra inhyrda knektar med Brynäs billiga egna produkter. Att Brynäs ekonomi är bättre än allsvenska lagens är helt ointressant.
Kommentera

Jajjen: skärpning annars blir du blockad!
Kommentera

arnio: Faan vad du är nyfiken!
Kommentera

Jajjen:"Och den där går in på topp 10!"

Vad menar du? På vilket sätt var det jag skrev en floskel?

Kommentera

Jajjen: Nä var skrev jag att jag jämförde brynäs ekonomi med Frölundas?

Kommentera

Lindström: Amen en elak jävel saknar vi!!!
Kommentera

foppa78: Jämför du Brynäs ekonomi med Frölundas?
Kommentera

arnio: "Rakt in på floskeltoppen topp hundra."

Och den där går in på topp 10!

Kommentera

Jajjen: Har inget med brynäs ekonomi att göra om du hänger med lite i vad som skrivs om brynäs så skulle du veta att brynäs ekonomi är bra men sen om dom är snåla eller varför dom inte värvar kan jag inte svara på, en anledning kan nog vara att marknaden är var död som så många gånger förut!
Kommentera

Jajjen:Ang liehugget så skulle närmaste Bif spelare kört upp: klubba/handske/fot/ben/arm/hjälm eller annan hård del i nyllet på han direkt.

BEDRÖVLIGT AGERAT AV HELA LAGET, tror nån att om detta skett på te x Wallin, Ölvestad eller Gynge att deras lagkompis vart statister??

Ne en spelare som Goren ska in inte en lallare som Widing eller Nordan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nån som vet varför Wännström och Jonsson inte spelade igår? Och varför Hansen klev av? Och varför lokalblaskorna inte skriver ett skit om det? Har dom fullt upp att skriva om "Kaffebryggare brann på Kungsberget" och andra viktiga incidenter som intresserar den stora massan?

Kommentera

Jajjen: "Matchen igår blev ett tydligt bevis på att pengar slår klass"

Rakt in på floskeltoppen topp hundra.

Kommentera

Matchen igår blev ett tydligt bevis på att pengar slår klass. Frölundas inhyrda knektar från Finland, Danmark och Schweiz blev matchvinnare samtidigt som Brynäs bästa spelare, egna produkterna Järnkrok och Silfverberg var alldeles för ensamma. Se till att fixa ekonomin, Brynäs! Annars blir det streckdans snart igen.

Brynäs stora problem är inte ineffektiviteten. Det är spelet i egen zon som sänker Brynäs chanser i ett slutspel. Det är så jävla lätt att göra mål på Brynäs. Och det är inte bara backspelet och målvakterna som är orsaken. Igår såg tom. Silfverberg ointresserad ut när det var dags att ta markering. Har TJ helt släppt den delen av spelet?

Värst igår: Petterssons rapp över Järnkroks hand. Hur lång blir Järnkroks karriär om hockeymördarna får fortsätta?

Kommentera

Zappaholic: ja superkul ska det bli med slutspelet, jag bryr mig inte ens om att spekulera längre än till nästa match men "Bring ém on".
Kommentera

1473553 · »