Jajjen: 65 mille minus på tre år skulle jag inte villa ha i alla fall. Kanske det ser bättre ut om något år och då är det ju en annan femma. HVs ekonomi vet jag ingenting om.
Pengar på hög minskar vad jag förstått snabbt om utgifterna är större än inkomsterna.
arnio: HV har mindre stålar än Frölunda. Med din logik är alltså båda illa ute ekonomiskt.
Fy fan vad jag är nyfiken på hur du försörjer dej.
hahii: I fredags kl. 11 i nån sorts medlemsdrive
För allmänheten tror jag direkt efter lottningen på tisdag kväll...Då först vet man ju vilka matchdagar det blir hemma
Det här kommer inte bli ett roligt slutspel... Med största sannolikhet får Brynäs möta Frölunda.
Blir väl 4-1 i matcher till Frölunda
Redigerad kommentar
Här är kvartsfinalerna gott folk:
Luleå-AIK
Skellefteå- Modo
Frölunda-Färjestad
Brynäs-HV71
Redigerad kommentar
Efter gårdagens förlust gick luften ur mig..Att man inte verkar satsa hårdare än man gjort på sistone, för att nå en topp placering o få möjlighet att välja sin motståndare. Jag fattar fan inte..! Det känns ju redan så gott som klart att vi får möta Frölunda eller Färjestad i kvarten, o då känns det redan kört (ja faktiskt)..
Dessutom pekar formkurvan åt helt fel håll. Det blir väl som vanligt, det roliga tar slut innan det knappt ens börjat..Järnkrok tillbaka var iaf kul o se! Men Silver o Järnkrok kan ju inte göra allt själva heller. Laget känns allt för tunt..Timrå vinner förmodligen på tisdag som det känns nu, (det gör ju inte så mkt för, lagen ovanför vinner förmodligen iaf så) men då kommer man in i slutspelet med en drös föluster vilket ju aldrig är bra såklart..
arnio: "förövrigt så är väl knappast Frölundas ekonomi någonting alls för Brynäs att sträva efter"
Du har en del spännande åsikter. Frölunda är den näst rikaste idrottsföreningen i Sverige. Men det är inget att sträva efter?
Enaranger: det är ju väldigt svårt att säga att det skulle vara just de två poäng vi blivit bestulna på som eventuellt kostar oss tredje/fjärdeplatsen. Vi har ju haft massor av "matchbollar" där vi gett bort poängen som t ex. nu senast mot Frölunda eller mot AIK. Domarna själ av alla men det är vad spelarna presterar i långa loppet som avgör.
Det vore nice att få allt att klaffa mot Timrå i sista och dessutom knipa en topp fyrlplts.
I tabellen över de åtta omgångar som spelats efter landslagsuppehållet, i februari,
så är Brynäs sist. Till och med efter Timrå. Luleå toppar den tabellen.
De har tagit nio poäng mer än oss under de åtta matcherna.
I värsta fall kan ju de två poängen som domarna "stal" från oss i hemmamatchen
mot Luleå göra att vi tappar tredje-/fjärdeplatsen (när vi ledde med mindre än minuten kvar, och Granström blev utvisad för att han försökte behålla pucken i
anfallszon.
Jajjen:"Och den där går in på topp 10!"
Vad menar du? På vilket sätt var det jag skrev en floskel?
Jajjen: Nä var skrev jag att jag jämförde brynäs ekonomi med Frölundas?
arnio: "Rakt in på floskeltoppen topp hundra."
Och den där går in på topp 10!
Jajjen:Ang liehugget så skulle närmaste Bif spelare kört upp: klubba/handske/fot/ben/arm/hjälm eller annan hård del i nyllet på han direkt.
BEDRÖVLIGT AGERAT AV HELA LAGET, tror nån att om detta skett på te x Wallin, Ölvestad eller Gynge att deras lagkompis vart statister??
Ne en spelare som Goren ska in inte en lallare som Widing eller Nordan.
Redigerad kommentar
Nån som vet varför Wännström och Jonsson inte spelade igår? Och varför Hansen klev av? Och varför lokalblaskorna inte skriver ett skit om det? Har dom fullt upp att skriva om "Kaffebryggare brann på Kungsberget" och andra viktiga incidenter som intresserar den stora massan?
Jajjen: "Matchen igår blev ett tydligt bevis på att pengar slår klass"
Rakt in på floskeltoppen topp hundra.
Matchen igår blev ett tydligt bevis på att pengar slår klass. Frölundas inhyrda knektar från Finland, Danmark och Schweiz blev matchvinnare samtidigt som Brynäs bästa spelare, egna produkterna Järnkrok och Silfverberg var alldeles för ensamma. Se till att fixa ekonomin, Brynäs! Annars blir det streckdans snart igen.
Brynäs stora problem är inte ineffektiviteten. Det är spelet i egen zon som sänker Brynäs chanser i ett slutspel. Det är så jävla lätt att göra mål på Brynäs. Och det är inte bara backspelet och målvakterna som är orsaken. Igår såg tom. Silfverberg ointresserad ut när det var dags att ta markering. Har TJ helt släppt den delen av spelet?
Värst igår: Petterssons rapp över Järnkroks hand. Hur lång blir Järnkroks karriär om hockeymördarna får fortsätta?
Har du någon gång funderat på varför just DU blir inblandad i helt meningslösa diskussioner?