Brynäs IF

727434 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Leksands IF 12/2-15

1661857 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 12/2-15
KulaShaker: Man ska nog vara Brynäsare för att gilla introt.
Kommentera

KulaShaker: Skitrecension! Vilka intron känns inte larviga?
Kommentera

Brynäs senaste intro imponerade måttligt på Linus

Någon som var där som kan recensera?

Kommentera

Huss: Ja, SAIK bör nog ställa in sig på att få möta ett och annat desperat kämpande lag så här under slutomgångarna av serien.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Herregud, stackars SAIK och stackars Bert. Luleå spelar slutspelshockey och fixar man inte det kan de väl alltid byta plats med Leksand.
Kommentera

KulaShaker: Snarare en avgrund än en värdegrund....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hoho, jo du, en just huvudtackling skulle jag vilja se....
Kommentera

Brynäsgubbe:Inte bara Widing som var i hetluften igår, även 30 min, slagsmål och matchstraff på Granström.....och Bert bara grinar och grinar....
Kommentera

Huss: Wallsons värdegrund är nog inget som skulle ha fått lämnat gruvan
Kommentera

Huss: Bättre att de delar ut justa huvudtacklingar istället så vi slipper avstängningar.
Kommentera

Sven Sewage: Låter bra bägge två. Så länge de är tränade att dela ut blindsidehits på SAIKare så är de välkomna!
Kommentera

skönt med lite spridning på målskyttet också igår. Tre kedjor med i protokollet. Tycker inte vi släpper till mycket heller efter den tröga första perioden. Stabilt helt enkelt
Kommentera

Sven Sewage: Jag tror banne mig att kakel mannen har återuppstått. Men att han har lämnat Småland och flyttat norröver.
Men du är ursäktad om Du inte vet vem kakelmannen är. Du är uppenbarligen för ung (åtminstone) mentalt för att minnas det.
Men du blir nog också stor nån gång:)
Kommentera

Carl Lejonkräk:

det finns mer lapphumor på lager.

Du måste bara lova att skydda mig från Forsberg 1978 (nu menar jag att du måste skydda mig på alla sätt och vis du kan tänka dig ifall det värsta nu skulle hända) så kanske man vågar sig på och posta ett roligt inlägg medan solen fortfarande skiner

Kommentera

Sven Sewage: Kul med lite äkta lapphumor här på forumet. Angående SAIk så verkar ni ha en förkärlek för onanister, jag menar både Rob Schremp och Daniel Widing i samma lag, jag kan tänka mig att de viftar med sina organ en del på lagfesterna.
Kommentera

Zappaholic:

sitter nu bara och väntar på att han blir ett rumour till er på eliteprospect, när jag tänker efter har jag npg aldrig sett en mer sannolik värvning

Kommentera

Zappaholic:

vad menar du? Fagerudd är helt klart en spelare i er smak, jag lovar! Han skulle liksom vara grädden på moset efter en lång radda med talangfulla giganter ni köpt in från Qatar.

Kommentera

Sven Sewage: Är du här nu och dummar dig? 
Kommentera

Davey_22:

Mannberg blir nog tungan på vågen för er i år. Såg en kille i Qatar ikväll som passar mycket bra in i er mall när det gäller värvningar: Marcus Fagerudd. Där borde ni helt klart slå till! En annan kanske tilltänkt spelare är en som heter Jonas Berglund i Asplöven om ni någonsin sett han i "action"?

Kommentera

mattiaskarlgren:har dom varit så bra tidigare dårå!Du pratar tvåsam å nämner en?????

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic:Svar ja, de verkar gå igenom någon form av hjärnprogrammering. Widde däremot biter det inte på, skönt det :-)

Härlig seger idag, men om vi skall stanna kvar ovanför strecket måste målchanserna också förvaltas bättre.

Kommentera

Blivit lite Anders Forsberg över denne Wallson... "Vi är helt överlägsna i 50 minuter."

Kommentera

Carl Lejonkräk: De har börjat tänka på slutspelet. Det känns som att de bara spelar av matcherna nu. Även om deras ego är precis lika stort som innan.
Kommentera

Davey_22: Månting har hänt med SAIk som helt verkar ha tappat fotfästet, jag gissar att deras välde närmar sig sitt slut.
Kommentera

Sven.Savage: Gratulerar själv. Visst är sena mål alltid de skönaste? 👍
Kommentera

Brynäsgubbe: Det gick snabbt för Skellefteå att få in Pesonen i sekt-tänket. Börjar bli lite obehagliga vibbar däruppe.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Håller helt med om att Mannberg var nyttig idag,smart och hårt arbete idag. Verkar trivas med Westerholms?

Inget snack. Brynäs förtjänade att vinna med minst 4-1. 

Stor prestigeseger idag,men kriget fortsätter.

Kommentera

Jag har ju Harju att se på i vår match men så fort tillfälle gavs under andra och tredje perioderna slog jag över för att se er match mot Trottoarkantens IF. Underbar hockey och av det jag såg då lekte ni totalt sönder trottoarförsvaret. 

Härligt att spelarna inte givit upp utan fortsatt kämpa match efter match sedan man fick Bulan med nya systemet, trots att poäng väsentligen uteblev. Men nu kommer de, när det är som viktigast, och matchen mot Apan senast var ni värda att vinna också. Dessa båda matcher visar ju att under uppehållet har laget blivit ännu bättre och när man ser er nu ser man helt klart ett lag för den övre halvan av tabellen.

Som alla som gillar hockey gillar man att de som är värda att lyckas just lyckas. Och så blev det ikväll! 

Strot grattis! Och välkommen till åttondelsfinalerna i slutspelet:-)

Kommentera

Davey_22: Westerholms, Mannberg, Nordan, Djoos spelare som en sån här dag är värda beröm. Leksand har en grym målvakt men sen??? Vi borde ha gjort tretton mål men fyra räcker......vi är på G!!!!!!!!!

Vilken match!!

Kommentera

Skönt att ha 3-2 i matcher mot Leksand. När Brynäs hittar sin nivå samtidigt som Leksand hittar sin,då är Brynäs en klass bättre. Ett skickligare lag.

En spänd förstaperiod höll på att förstöra glädjen men det verkar som att Bulan fick knutarna att släppa.

Stor eloge till Westerholms som fortsätter växa. 

Kommentera

Zappaholic: Rätt komiskt att INGEN har kommenterat det uttalandet i kommentatorsfältet..
Kommentera

bifhjärta: Widing är och har alltid varit en pajas som tror han är bättre än vad han är
Kommentera

bifhjärta: Håller med. Hatar saik men kommer ALLTID att älska Widde (Y)
Kommentera

Brynäsgubbe: Älskar Widing=) Behövs ta mig fan profiler i tråkiga SHL..
Kommentera

Vad fan är det Pesonen säger här egentligen efter matchen idag:

"– Jag har bara en sak att säga: vår försvarare Anton Lindholm gör en ren tackling när han tacklar en spelare i huvudet. Jag fick en smäll mot huvudet i dag – helt utanför spel. Men den killen är fortfarande kvar på isen. Jag tycker inte att det är hockey, säger han."

Han säger alltså att Lindholm gör en ren tackling när han tacklar Lindgren i huvudet. Är karljäveln fullständigt blåst??

Kommentera

bifhjärta: Skönt att de fick tvåla dit gnällgänget.
Kommentera

Brynäsgubbe: Harju avgjorde..
Kommentera

70 Rodrigues: 16 raka straffar utan mål där😂
Kommentera

bifhjärta: MoDo torskar😃
Kommentera

Greg "Rudolf" Scott!
Kommentera

Huge:Vilken tur att Lyxfällan är ÄNNU sämre då ;-)
Kommentera

Clarence: DIF vinner....
Kommentera

Zappaholic: Ähh, vi är tyvärr inte bättre än så här. Det konstaterade ju Clarence tvärsäkert efter första....😀
Kommentera

Clarence: var glad nu istället :D
Kommentera

1661857 · »