Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 17/2 2011

« · 1349430 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 17/2 2011
bradberry: Fungerar bra för mig. Kör Comhem.
Kommentera

Nån mer än jag som har störningar i sändningen? Ryckigt med massa stopp...?
Kommentera

sylf: 4 - 10 i skott ändå tycker jag Brynäs är klart bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lesky: Blir ju inte bättre av att mongot sedan "missar" ett gäng ganska klara dito på LHC.
Kommentera

Lesky: Rödin åker ut för att han kämpar, och gör det bra. En helt horribel utv!!
Kommentera

Lesky: och sen missar han dessutom en solkar utvisning för LHC minuten senare..LOL!
Kommentera

Qvarre: Enligt mig var det inte ens nära en utvisning.
Kommentera

Billigaste utvisningen på många år det där.....Vad tänkte domaren med?

Redigerad kommentar

Kommentera

Qvarre: Clarkes första vassa passning 2011.
Kommentera

90Steen_: Stolpträffar formen är i alla fall konserverad. Hoppas PP är det med.
Kommentera

Stolpskott..det är vi ju inte vana vid :P

PP!
Kommentera

Aja, Greiss har kommit i gång bra!
Kommentera

Bissett19: oj, bra nyheter!
Kommentera

90Steen_:

Äntligen hockey igen efter en ökenvandring utan dess like. Man har i alla fall haft möjligheten att suga på karamellen men 9 raka med poäng ett bra tag.
Vore skönt med en seger här så man kan åka till Indien med vissheten att ett slutspel väntar när jag åkervänder den 7:e.
Fick planera smekmånaden efter slutspelsdatum :-)
Kom igen nu Brynäs!!!
Kommentera

Bissett19: Gör absolut ingenting :-)
Kommentera

LHC verkar bänka Norrena.

Goalkeepers 30. NORRENA, Fredrik  
  31. ENGSTRAND, Christian  

Kommentera

Huge: Du kommer att märka när jag läxar upp någon!!!
Kommentera

Helvete vad jag är förväntansfull inför ikväll! Seger och vi NOSAR på fjärdeplatsen - vilket känns helt jävla osannolikt när man tänker tillbaka på en fantastiskt svängig säsong..

Kör hårt nu grabbs! 4-2!
Kommentera

mattiaskarlgren:
Här får Kahna en riktigt bra chans tycker jag,hoppas verkligen han tar den.... men synd på Lauritz så klart.
Kommentera

mattiaskarlgren: Lär fungera ändå... peppar, peppar. Spelar LHC som de gjorde mot TIK så vinner vi galant.

Nu blir det att gå till The Cave i Ladenburg och koppla upp sig mot webbradion.
Hinka Paulaner och höra mupparna på webben kunde varit bättre men, men.
Seger med 4-2.
Kommentera

Bissett19: Riktigt tråkigt. Gillar Lauritzen som spelare och tycker att han det senaste varit riktigt vass. Dock upp till bevis för Kahna.
Kommentera

arnio: Helvete också han är viktig ju!!!
Kommentera

Bissett19:" Ingen Lauritzen ikväll,Kahnberg in med Larsson och Nordqvist."

Rena drömmen för Kahna, upp till bevis nu!
Kommentera

Peja: "Du är ovanligt segerviss för någon som öppet säger sig ha noll insyn. Nej, jag tänker inte be om ursäkt för påpekandet av felstavningen. Det var ett skämt, möjligtvis ett uselt sådant, men så himla otrevligt var det inte."

Jag tar det som en ursäkt, dock en förklädd sådan (-:

Segerviss javisst, man har ju läst en del "säkra" påståenden från folk med insyn här på forumet. Det är ju bara så mystiskt om i stort sett ingen i laget står bakom NC trots att spelarna ritar på nya kontrakt till höger och vänster, år efter år. Kanske Brynäs helt enkelt betalar bäst?
Kommentera

MarcusElving:

Ingen Lauritzen ikväll,Kahnberg in med Larsson och Nordqvist.
Kommentera

bizon:" men vi kan väl betta ialla fall,höjer till 3000 som jag kommer att ge till Brynäs ungdom om jag har fel.. Är du med?"

Nä det känns för mycket. Jag hoppas att jag har rätt och att du har fel i alla fall för jag tror mycket på Bertilsson, lite skadebenägen kanske men potential har han liksom kontrakt vad jag har förstått.
Kommentera

Nä, nu ska jag ta och dra mig upp mot Sätra! :)

Jag tror på seger 4-2 ikväll!

Får se om de är extra noga att kolla leg vid baren ikväll nu då? Förväntar mig inga "förberedda" glas med öl heller.. Drygt, då får man köa längre ;)

Kommentera

arnio: Om jag säger så här,den jag har pratat med är en som är med på isen,om det sen skulle bli att Bertil blir kvar så är väl det positiv men vi kan väl betta ialla fall,höjer till 3000 som jag kommer att ge till Brynäs ungdom om jag har fel.. Är du med?
Kommentera

arnio: Du är ovanligt segerviss för någon som öppet säger sig ha noll insyn. Nej, jag tänker inte be om ursäkt för påpekandet av felstavningen. Det var ett skämt, möjligtvis ett uselt sådant, men så himla otrevligt var det inte.

Även utan någon insyn kan man ju konstatera att Bertilsson inte rankas bland de sex främsta backarna i Brynäs, och det brukar inte spelare acceptera hur som helst. Särskilt inte när de inte längre är juniorer (vilket han inte är nästa säsong).

Redigerad kommentar

Kommentera

Skit samma...krossa LHC !!!
Kommentera

Peja:" Ni som är från andra städer verkar ju inte förstå hur litet Gävle är."

Även om jag inte bor i Gävle just nu så har jag bott där i femton år så helt borta är jag inte.
Jag vet i alla fall att ingen som dillar om insyn i föreningen någonsin haft en siffra rätt i alla fall.
Kommentera

Peja: . "Svär du vid ditt felstavade namn att du verkligen kommer att betala honom dessa tusen kronor?"

Jag vinner så jag behöver inte betala ett skit. (-:

Dina otrevligheter om felstavade namn kan du skippa, en ursäkt vore på sin plats.
Kommentera

arnio: Svär du vid ditt felstavade namn att du verkligen kommer att betala honom dessa tusen kronor? Jag tror att du tar dig vatten över huvudet... Ni som är från andra städer verkar ju inte förstå hur litet Gävle är.
Kommentera

bizon: många som säger sig ha insyn men de har hela tiden fel...konstigt...jag tror inte på ett ord av det du skriver.

Vi kan slå vad om du vill

Jag sätter 1000 kr på att Bertilsson spelar med Brynäs nästa säsong även om NC stannar som tränare.

Vågar du sätta 1000 kr på spel baserat på din "nyhet"?
Kommentera

hmmm... man önskar att det vore match varje dag så kanske man slapp den värsta sandlådan här ibland funderar jag om det är ett kafferep med en bunt stickande tanter :)

Hoppas på 3 poäng idag och ett lika säkert försvar som vi hade innan uppehållet.

sen önskar jag mig en seger i GPRO på interlagos på fredag verkar som att man håller polen iallfall :)....
Kommentera

70 Rodrigues: " Alltid lika trevlig, du gillar att läxa upp folk har jag märkt. Du tror verkligen att du är mycket bättre än andra människor."

Sa han som har för vana att läxa upp Sundlöv, CZ, spelare och andra inom organisationen samt även andra skribenter härinne.
Du tror verkligen att du är mkt bättre än andra människor.

Kommentera

bizon: Även att det är negativt!!

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:Säger bara vad jag själv har hört!Sen att du inte har ngn som helst koppling till bif så behöver man väl inte dissa dom som har det!Se det som en nyhet istället..
Kommentera

Anders Berg: " Brynäs kommer alltid med glädjekalkyler gällande skador, det var ungefär det jag ville få sagt. Lex: Lars Jonsson m.fl."

Men det stämmer ju inte heller.
Utan att ha nåt konkret exempel framför näsan så vill jag nog påstå att det varit tvärtom i många fall, dvs att en skadad spelare kommit tillbaka tidigare än beräknat.
Så ditt snack om att man "alltid kommer med glädjekalkyler" är inte med verkligheten överensstämmande.

Kommentera

Anders Berg 2010-02-17, Brynäs ligger 5:a: "Lågan har aldrig slocknat helt - det har jag aldrig påstått. En gång Brynäs - alltid Brynäs."

Anders Berg 2010-11-20, Brynäs ligger 11:a: "Brynäs och jag... å glöden som dog.

Året var 1984. Staden Falun och jag var sju år gammal. Jag letade igenom en gammal låda inför vintern och det var då jag hittade den – min första Brynäshalsduk! Den såg väldigt häftig ut och från den dagen har jag varit Brynäs trogen. Jag fick dock ganska snabbt reda på att i Falun var det Leksand som var laget man skulle hålla på, men det funkade inte för mig, jag hade ju en Brynäshalsduk! Så Brynäs blev mitt lag och har varit laget i mitt hjärta sedan dess...

Vissa morgnar när det var match mådde jag nästan dåligt och kunde vara otroligt nervös. Var det dessutom match mot Leksand – ja, då stod hela ens heder på spel. Det bästa jag visste, i livet, var när Brynäs slog Leksand i ishockey – en förlust mot Leksand – ja, något värre kände jag inte till. Visst var det oroligheter inom klubben ibland – det var uppror inom styrelsen och tränare fick gå. Det talades om att ”stjärnorna” i laget skulle bänkas och att spelare från Team Gävle skulle få ta deras plats, och så där kunde det hålla på mellan varven, men jag älskade laget ändå!

1993, 1995, 1996 och 1999 är årtal jag alltid kommer att bära med mig och minnas, utav olika anledningar. De är förknippade med stor lycka och djupaste sorg. Men detta är längesen nu... De senaste åren har inneburit turbulens, sportsliga misslyckanden, felsatsningar och utlovade framgångar, framgångar som vi ännu inte sett röken av. ”Luftslott”, tror jag är ett passande ord när det kommer till Brynäs IF. Det utlovas framgång, men det enda vi fans får se är en tränare som står med armarna i kors och spelare som ser ut att hellre vilja vara någon helt annanstans än i just Brynäs IF vackra ishockeytröja. All denna brist på framgång samt allt negativ kring laget har nu gjort att jag tappat sugen helt och hållet. Det är inte längre roligt att hålla på Brynäs IF. Brynäs IF år 2010 står bara för misslyckanden, förluster, dåliga bortförklaringar och usel ekonomi. Nej, det är inte roligt med ishockey längre – det är mest bara plågsamt. Därför tar jag nu ett steg tillbaka och önskar laget lycka till. Säsongens målsättning säger att det är semifinal laget ska spela säsongen 2010/2011. Idag ligger man näst sist i tabellen och inget talar för en förbättring. Jag har fått nog och känner ingen glädje längre. Tack för mig, Brynäs IF, vi får se om vi ses igen, men det känns inte troligt."
Kommentera

Anders Berg:

Det är väl ingen som blir arg på dej,men du gör ju allt för att ta chansen att kasta skit på klubben.
Några rader från ditt alster i GD:
"Idag ligger man näst sist i tabellen och inget talar för en förbättring.  Jag har fått nog och känner ingen glädje längre. Tack för mig, Brynäs  IF, vi får se om vi ses igen, men det känns inte troligt."

Brynäs har förbättrat sej och du är tillbaka...;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Ja, jag hatar när Brynäs förlorar. Även om det var värre förut.
Kommentera

Jag hoppas på ett, vad jag kallar trendbrott ikväll, dvs. jag hoppas att Brynäs vinner. Då ger "folk" tummen ner - så sorgligt.
Kommentera

Bissett19: En gång medgångs alltid medgångs ;)
Kommentera

Bissett19: Det mest intressanta med hela "Svedberghistorien" är att fler blir arga på mig och vad jag tycker, än ledsna över att Svedberg fortfarande inte kan spela. Märkligt.

Lågan har aldrig slocknat helt - det har jag aldrig påstått. En gång Brynäs - alltid Brynäs.
Kommentera

70 Rodrigues: "Huge: Alltid lika trevlig, du gillar att läxa upp folk har jag märkt. Du tror verkligen att du är mycket bättre än andra människor."

På temat "den som sa´t han va´t"
Kommentera

Anders Berg:

I Lasse Jonssons fall så var det ju från Gävle Sjukhus man gjorde fel och därmed så informerade ju Brynäs efter deras läkarutlåtande.
Mfl??

Skönt att din låga har börjat brinna igen,medgångsupporter?
Kommentera

... matchen då: Ja, Brynäs är som sämst när man inte har kniven mot strupen. De senaste åren, när chansen funnits att förbättra placeringen, dvs. när hotet om Kvalserien inte funnits kvar, då har Brynäs slappnat av och... förlorat den typen av matcher. Trendbrott ikväll?
Kommentera

Huge: Brynäs kommer alltid med glädjekalkyler gällande skador, det var ungefär det jag ville få sagt. Lex: Lars Jonsson m.fl.
Kommentera

Huge: Alltid lika trevlig, du gillar att läxa upp folk har jag märkt. Du tror verkligen att du är mycket bättre än andra människor.
Kommentera

« · 1349430 · »