Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010

« · 1297887 Till forumet

Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
70Rodrigues: Ditt lag får nytt förtroende imorrn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Bissett19: PP formationerna kommer att se annorlunda ut, jag återkommer :-)
Kommentera

Bissett19: Saxat från hemsiden inför matchen mot Luleå:

"- Vi är inne i en period just nu som inte är bra, och så blir det ibland. Matchen mot Södertälje var dålig men mot AIK tycker jag verkligen att vi försöker. Vi jobbar hela tiden med att ta oss ur den här perioden och det kommer vi att göra."

Verkar som att TJ läst mina analyser om läget härinne.
Tycker det är ohederligt att han inte anger källan när han citerat mig....    ;-)

Kommentera

Senaste från NC (saxat från DG):
"Nu är det killar som Magnus Kahnberg, Jonas Nordquist och även ikonen Andreas Dackell som ifrågasätts av både så kallade experter och fans.

– Allting handlar väl om tålamod och göra utvärderingar från vad spelarna presterar vilket också visar sig på istiden. Visst vore det skönt att få igång målskyttet för både Kahnberg och Nordquist där ett mål var kanske är för lite. Men jag ger hellre spelarna förtroendet och visar att jag tror på dom än att bänka folk."

"– Vi har en mycket tydligare rollfördelning nu med en förstakedja som står för erfarenheten, en kedja som ska ta hand om den fysiska hockeyn och två kedjor som ska producera framåt. Nu ska vi ta det här fullt ut för att vi verkligen tror på det."

Framtiden får utvisa om NC går rätt väg.

(Hela artikeln i länken)

Redigerad kommentar

Kommentera

" Men jag ger hellre spelarna förtroendet och visar att jag tror på dom än att bänka folk."

Det gäller ju bara om man heter Dackell, Nordqvist eller Lauritzen, annars så blir du ju bänkad eller skickad till Mora. NC är en hycklare av rang, vem fan försöker han lura egentligen??
Kommentera

Tips: 2-4

Mål: Eero o Järnkrok
Kommentera

Huge:Det är ju inte det att det är svårt att lista ut vilken smörja TJ ska säga om matchen.. Finns väl två versioner av matchrapporter. En efter vinst och en efter förlust.
Kommentera

70 Rodrigues:Ger man förtroende till vissa spelare så måste det ju drabba andra spelare. Så det skule vara intressantare att hör motiveringen till den reducerade speltiden istället för motiveringen till de han vljer att nöta med. För det vet vi ju redan. Han är tokimpad efter att ha läst vad som står på deras ryggar.

Inom arbetsmarknaden fins det något som kallas prestationslön , kanske något som borde tillämpas i Brynäs med...

Kommentera

70 Rodrigues: jag slår till med 0-5

Nu ska jag åkta till jobbet...

Kommentera

GävleLasse: Jag säger 4-3 till Brynäs.

Nu studsar gubbarna tillbaka och är grymt fokuserade. Greiss bjuder på ett billigt men spelar riktigt bra annars och räddar Brynäs vid många tillfällen.

Eero nätar liksom Järnkrok, Sandin och Dacke.

Publik 6865!
Kommentera

Med tanke på hur dom har pissat på supportrar o sponsorer dom senaste två matcherna så ska dom vara mer än tacksamma ifall det blir över 5000 pers, jag tippar på runt 4850 pers.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror dock att Luleå kan dra en del folk också
Kommentera

GävleLasse:

"Inom arbetsmarknaden fins det något som kallas prestationslön"

Inom försvaret, och om jag minns rätt så kommer det från elitutbildning i USA, så finns något som kallas FIRO-metoden. Den bygger på att man ska vara stark som grupp, att de starkaste individerna i gruppen lyfter de svagare. För att uppnå optimal verkningsgrad krävs ett väl inkört samarbete, dvs att oavsett motgångar jobbar med att utveckla en på förhand lämpligt sammansatt grupp stegvis och, under förutsättning att ingen akut kris inträffar, låter gruppen själv lösa de problem som uppstår under resans gång, allt för att bli starkare som enhet.

Cz är anhängare av FIRO-metoden och mycket av det passiva uttrycket i båset har kanske att göra med den, har du gjort rätt -långsiktigt- så ska du inte behöva agera aktivt. Om det är rätt eller fel sätt att styra ett lag är jag inte kunnig nog att bedömma, men jag tycker inte prestationslön är rätt väg att gå då jag tror det skulle bli svårt att värva bra spelare isf. Prestera och du får bra lön, kommer du i formsvacka, tough luck för då blir du fattig...vem lockas av det?
Kommentera

70 Rodrigues:

Medlemsdag och billiga biljetter ikväll, nog blir det 6000.
Kommentera

Polisen har gripit ett flertal personer för planerat bombdåd i Göteborg...nån som har tröttnat på Frölunda? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: FIRO som en båtresa

Man brukar ibland likna teorin vid en båtresa, där i tillhörafasen en del av gruppen sitter i båten som ligger vid bryggan, andra står på bryggan och funderar på om de ska kliva i båten eller ej. I rollsökningsfasen sitter alla i båten som gett sig ut på vattnet, men alla ror åt olika håll och ingen vet riktigt vem som ska få bestämma.

I samhörighetsfasen har man hittat sina roller ombord och man ror åt samma håll. Det finns en stark känsla av samhörighet och gemensamma mål
Kommentera

tompap71: D e sant, det hade jag glömt. Vi får hoppas du får rätt?
Kommentera

Ja då är det till att sätta sig i bilen och åka ner till Gävle. Kom igen nu Brynäs!
Kommentera

Tror faktiskt på vinst idag, tror det vänder nu.
4-1
Kahnberg, Ekholm, Sandin och Somervouri får näta idag, greiss storspelar och bevisar att han är en grym målvakt.
Kommentera

leovalkama: Hoppas att du har rätt och att det bara är så att BIF har hamnat i en formsvacka och kommer ur den i kväll.
Kommentera

Dagens stalltips. 10-2 och Nordqvist gör 3 mål och 7 assist.
Kommentera

65selander:

Dagens stalltips. 2-0, Greiss gör sista i tom kasse.
Kommentera

tompap71: Allt bättre än stryk med 3 mål är riktigt bra. Gör vi dessutom mål är toppformen på g. Brynäs nästa trepoängare kommer den 27 november hemma mot DIF.
Kommentera

Jajjen:

Suck...kan du inte låta en stukad supporter få ha sina drömmar då iaf? ;)
Kommentera

tompap71: Nej. För det vi ska gå igenom krävs kalla huvuden och varma hjärtan. Inga drömmar.
Kommentera

Jajjen:

En människa som saknar drömmar har ingen fantasi, utan fantasi finns ingen kreativitet och kreativitet är vad som Brynäs behöver, inte ett kallt huvud och varmt hjärta som ser en framtid i allsvenskan. ;)
Kommentera

tompap71: Brynäs behöver resurser. En supporter behöver kallt huvud, varmt hjärta.
Kommentera

Jag vet inte om detta har varit uppe men bloggaren på NSD mobbar Greiss och har också någon sorts "bästa hån om Greiss vinner tävling"

Väldigt moget..

Kommentera

MarcusElving: Börjar redan bli jävligt trött på alla skämt om Greiss. Håller inte tidningarnas skribenter högre standard ?

" Greiss=Gris, ja ! jag är ett komiskt geni ! "
Kommentera

Davey_22: Jag håller med! Det är väldigt låg nivå känns det som..

Man hoppas verkligen att Greiss gör en stormatch ikväll och täpper till truten på journalisterna.

Kommentera

Påminnelse:

Viktig information för matchtråden

Att  bli förbannad på grund av händelser under matchen är en sak. Oavsett  vad som händer så måste språket på inläggen rymmas under våra regler. Det innebär alltså att könsord, grova påhopp på ledare, spelare, domare eller andra skribenter EJ är tillåtna. Överträdelser kommer att rendera i först en varning och sedan ”utvisning” till dagen efter. Bryter en skribent mot reglerna återkommande gånger så kommer en längre avstängning att bli aktuell då "utvisningen" inte gett någon effekt.

Moderatorerna för Brynäsboken

Kommentera

Juhupp... Modoseger. Stor risk för kvalplats redan ikväll.
Kommentera

Puckfan ser ut att gå direkt i mål. Hur många poäng har Brynäs råd att ge bort?
Kommentera

Helt klart en Rembrandt av Greiss, vill verkligen tro att det är en kanonmålis, men nu har han slängt in puckar 3 matcher i i rad :-(
Kommentera

70 Rodrigues:

Enligt webbradion var målet en styrning av Lavander som kan ha ställt Greiss.
Kommentera

tompap71: Ok, då är det en helt annan sak, dock svårt att se på TV bilderna.
Kommentera

tompap71: Och dom har ändrat målskytt till Lavander på hockeyligan också.
Kommentera

Är det Luleåsupportrarnas intelligensreserv som är på plats, vilka jävla idioter!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Ännu svårare att se på webbradion ;) hade hoppas att någon här såg det bättre
Kommentera

tompap71:

Härligt Clarke!
Kommentera

tompap71:

Man blir så jävla glad av o se Brynäs idag, dom gör mål, starka defensivt.. Ja allt fungerar, synd att Greiss inte tog 2-1 pucken.. Annars hade det varit felfritt, kanske skulle satt en i pp också..
Kommentera

Jiiipppii, kul..
Kommentera

Skönt, håll i det här en stund nu!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Tycker vi ska gå för 4an, då kan man bli lugn :) Eller inte ens då..
Kommentera

zpith:

www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=4873812&entry=5753393

Kanske inte passar i den här tråden, men ganska imponerande..
Kommentera

zpith: Självklart ska vi gå för 4:an, tänkte mer på att inte släppa in ett direkt :-)
Kommentera

Nu stapplar domarn in i matchen..
Kommentera

Roxio: Vad håller domarna på med ?
Kommentera

Vad har Sundström käkat? Grym...!
Kommentera

bradberry:

Han har brottats med sin lillebror, det har hänt!
Kommentera

Brynäs spelar bra =) Men Greiss känns fan inte alls stabil alltså...!!
Kommentera

« · 1297887