Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey 17/10-13

1594297 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey 17/10-13
Carl Lejonkräk: Ja håll du på Modo inte mig emot!
Kommentera

foppa78: In med ny sportchef, ny tränare och nya spelare så ska detta nog kunna fixa sig. Denna säsong är tyvärr körd och det är lika bra att börja hålla på Modo istället för de är bevisligen bättre än oss och Foppa är ju det närmaste gud man kan komma. Heil Modo!

Redigerad kommentar

Kommentera

Och där gick Leksand om oss i tabellen! Joråsatt! :-(
Kommentera

Jajjen: för att sitta kvar eller bygga ett lag med optimala förutsättningar efter budget
Kommentera

Jajjen: Det som retar mig är att Brynäs går ut och gastar om att vi ska vara ledande inom svensk hockey och ett topp 4 lag men inte ett förbannat skit händer det är bara en massa jävla skitsnack! Kommer du ihåg inför förra säsongen då förstasidan på sportbladet (tror jag det var) pryddes av Widing som visade fingret med sm bucklan och hur gick det? Jo åt helvete tyvärr! Vad jag vill säga är att om man som Brynäs ska hålla på att gläffsa om att vi ska vara ett topp 4 lag så får dom fan ta och svälja sin stolthet och agera, som det är nu blir det bara amatörmässigt titta bara på våra målvakter Honken / Rahm vem fan blir skrämd av det? När vi (gnälliga läktarcoacher) ser att match efter match blir lite stressigt så blir det totalt katastrof i egen zon, jag skulle inte kunna slappna av om vi så leder med 5 mål!

Nä nya röster och nytt blod skulle inte skada i dagens Brynäs!

Någon nämde Gozzi som ersättare till Sundlöv och det skulle nog inte vara en dum ersättare?

Skål på er! 

Kommentera

foppa78: Sundlöv är en överlevare. Han gör vad som krävs.
Kommentera

foppa78: Beror på hur mycket stålar Foppas firma har. Modo har max 4-5 år kvar i högsta serien. Inte säker på att Brynäs har så mycket mer...
Kommentera

Jajjen: Hahaha så du tror att Sundlöv sväljer sin stolthet och kickar TJ? Nä tror inte det?
Kommentera

munkas: Vart tar han vägen efter den här säsongen? Hur långt är han beredd att flytta?
Kommentera

Jajjen: Modo kommer komma före Brynäs i tabellen!
Kommentera

Jajjen: Han blev så besviken av förra säsongens fiasko att han flyttade till Växjö och har nu säsongskort där istället.
Kommentera

Ove Myling! Va gör du nu för tiden?

Kommentera

Rumpelstiltskin: Rajala leverar andra matchen. Plockar HV in det media påstår, ett par ratade NHL-spelare till, då är dom ikapp och förbi Brynäs före jul. FBK lär ha samma strategi (fy fan vad bra å ha pengar). Räddningsplankor kvar - LIF, AIK, kanske ÖIK och Modo också.

Fyfan vad skönt med speluppehåll!

Kommentera

Rumpelstiltskin: HV:s nyförvärv Toni Rajala levererade direkt, honom kommer HV att få stor nytta av.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Håller med. Skillnaden är att LHC har seriens vassaste anfall också. Kompenserar en hel del. Inte idag.

Kommentera

Alla ni som tycker Brynäs bjuder på chanser, så ska ni se Linköpings match ikväll! Helt ofattbart!
Kommentera

Huss: Jag tror inte TJ tränar Brynäs när säsongen slutar. Den hönsgård som uppstår varje gång motståndarna får ett anfall som varar längre än 10 sekunder måste vara unik. Kanske var det som Gunnar Persson hade synpunkter på förra året?

Modo var fan inte bra i går. Inget kvalitetstecken direkt att torska hemma mot det gänget. Båda lagen lär få slåss för livet i vår.

Kommentera

Har en "lynnig" dator och har haft problem med den en längre tid. Gör det inte lättare att surfa.
Kommentera

2-1:

Sunken och Basse kommer bägge på utsidan i egen zon, och det är Basse som släpper TJ o står på hälarna när TJ drar mot mål. KATASTROF!

2-2:

Domarsnacket är ju bara löjligt...från periodstart gör vi 4-5 misslyckade pass/utlägg ur egen zon. Gunde har kontroll över pucken men fumlar. Ljunggren är olycklig men Basse gör en ev tveksam o mindre bra utryckning m en lång slide som Salmela lätt läser

2-3:

Kilas mål, slutsnackat! Vinner vi inte 1 mot 1 blir det målchans och vi kan inte överbelasta överallt/hela tiden...den som inte har ordning på grillorna o förlorar sin 1m1 är ansvarig

1-0:

Ren tur. Dubbelstuds och ingen Brynäsare vid mål

Effektiviteten:

De senaste 3 matcherna är inte så usla (har bl a sett Växjö en gång till, rätt ok)

MEN: 3,9% effektivitet OCH våra topp-6 i poäng har de senaste 3 matcherna tillsammans skrapat ihop....1 ASSIST !

Målskyttet måste vara en del av prestationen och prestationen har inte varit TILLRÄCKLIGT bra på senare tid.

Vad har hänt med det raka spelet mot mål?

Stackars publiken i LA

Over and out m I.Stenmark;

"Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"

Kommentera

zigge: Ursäkta, hade inte hört att BÅG hade ett nytt jobb. Har "Lill-Kenta" ett nytt jobb han också eller? Vill inte se TJ föra oss ned i Kvalserien.
Kommentera

atilla: Finns någon?
Kommentera

Kahn:JÄTTEBRA tips! Klart BÅG avbryter sitt nya jobb i Schweiz o åker hem, ring bara ring! :-) Du har koll, ser jag.
Kommentera

Kahn: Finns du?
Kommentera

Kahn: Håller med om Westlund. Sunken behöver en backpartner som spelar enkelt, resolut och fysiskt. Lindblom är långt ifrån mogen. Ljunggren och Stridh bättre alternativ.
Kommentera

Rossa: Hårda ord minsann...
Men jag håller med i din tveksamhet till TJ. Allt hans förtroendekapital försvann i fjol när han satt kvar i sin bubbla medan GP faktiskt försökt få till förändring i spelidé utifrån material.
Den bedrövliga strukturen/disciplinen i försvarsspelet har han inte fått i ordning på sedan ifjol. Om vi inte hade haft Bertilsson och Kilström så hade det varit hönsgård a la 2012. Det är inte långt ifrån nu tyvärr.

Saknar en playmaker till center som kan avlasta backarna. Just nu vet varenda elitserielag att det bara är att sätta press på Brynäs backar för att få rejält tryck.
Ingen avlastning sker och det är bara chanspuckar längs sargen som gäller och där har nu motståndarna (såg vi mot Modo igår) stängt till.

Kris däremot, njaee, vi är väl där vi skall vara. Ett lag i övre botten typ. Problemet är väl bara om HV och FBK börjar spendera miljoner nu. Då finns inga räddningsplankor förutom AIK och Leksand kvar. 

Kommentera

Ersätt Löf med Westlund från J-20. Ersätt Rahm med JJ från J-20. Ersätt Basse med O.Lindblom från J-20. Försök få hem Omark ifrån AHL. Ta ifrån "Sunkan" C:et och ge det till Enterfeldt. Ersätt TJ med BÅG, en ny och mer rutinerad röst i båset. Några enkla tips till MS.
Kommentera

KulaShaker: Mmm, det har sett så ut, igår såg det iallfall ut som att den börjar ta slut om man jämför med de senaste prestationerna.

Kommentera

Dags för Brynäs att kolla efter en sniper, back, målvakt, ny tränare och en ny sportchef dom har ju hela uppehållet på sig!

Kommentera

Honken: Brynäs gick på semester för ett par veckor sedan!
Kommentera

Detta var ett fall framåt. Vi lyckas inte sätta våra chanser, så fick vi en läxa i effektivitet. Sen kan jag inte heller släppa 2-1-målet, då zebran är i vägen, vilket är anledningen till att vi inte kan ta ut pucken. Vid 2-2 är backcheckingen dålig av "jag tror det är Ollas" som bara glider tillbaks..... Skönt med uppehåll nu.....

Kommentera

Rossa:

STOLTHET, HUNGER, ENGAGEMANG OCH GEMENSKAP SEDAN 1912

Ja, 1912 stämmer i alla fall!

Kommentera

Linus Wickman: TJ är en katastrof rakt igenom, inte bara dålig på att coacha han har alltid samma jävla dåliga analyser av matcherna. Han tillsammans med Sundlöv tar detta rakt ner i botten och han är ändå alltid nöjd med insatsen. Det är KRIS i BIF men det kommer dem aldrig erkänna.
Kommentera

Prestationer som inte leder t seger är inte TILLRÄCKLIGT bra, PUNKT!

Allt är skit, återkommer e lite renande sömn...
Kommentera

Då är vi nog nere på 9-10:e plats efter tisdagsmatchen! :-(

Skandal!
Kommentera

En annan sak jag reagerade på vart upprinnelsen till Modo's 2-2.

Larsson vinner närkampen vid sargen i mittzon, han åker efter pucken in i våra defensiva zon med god marginal till motståndaren, då står plötsligt domaren där, tydligen har han inte läst spelet alternativt varit för jävla bekväm för att flytta sig.

Domaren tar vad som liknar en Holding-utvisning på Larsson, Modo lyckas etablera ett långt anfall och till slut få in pucken.

Även i första vart domarna i vägen flera gånger, ut med dem i löpspåret för helvete.

Kommentera

Bara jag som tycker TJ är handlingsförlamad och är dålig på att coacha? Att han sedan är nöjd med denna match är ju ett skämt..
Kommentera

Treklövern1912: Verkligen inte. Det är därför man undrar vad nämnda spelare har i lön ?

Det känns som att Brynäs betalar för mer än man får, särskilt i jämförelse med andra klubbar.

Nu sitter inte jag på några siffor, jag bara vädrar en misstanke/magkänsla. Men det känns som de flesta andra klubbar inte har liknande situationer i truppen.

Kommentera

Davey_22: Man kan inte få kvalitet billigt.
Kommentera

Jag blir orolig om tränarna tycker att vi spelade bra i den här matchen.

Jag tycker vi hade svårt att ta oss in i anfallszon och få till vettiga anfall.
Allt som oftast fick Modos backar ta emot neddumpade puckar och ganska
lätt ta sig ur egen zon. När vi skulle ur egen zon krånglade vi till det.

Återigen en tappad tvåmålsledning.
Fastän Modo missat öppet mål och vi haft en dubbelstuds med oss.

Jag tycker vårt spel hackade rejält.
De flesta sargdueller slutade med att Modo kom ut med pucken under kontroll.

Enbart 4 trepoängare på 14 matcher.
Det börjar se ut som den gamla dåliga tiden.
Kommentera

Jag är inne på förändring på ledarsidan. Innan det barkar utför ordentligt...

Laget har ju kapacitet på en helt annan nivå, det har vi ju sett... Att då inte få ut mer av laget... Spelarnas kroppsspråk är HELT annorlunda mot tidigare på säsongen. Jag misstänker att TJ/Larsson inte når ut till 100%...
Kommentera

pekka85: Tycker Rahm borde tänka på laget och vägra stå om han blir uttagen igen
Kommentera

rafalski:Detta håller inte!!! Rahm är inte godkänd idag med sina returer och ostadiga intryck. Har sagt det 4 matcher i rad nu: backarna håller inte måttet!!! Vi behöver en klassback, kolla Cumisky ikväll. Killen är helt dominant och i sista 2 minutrarna tar han själv hand om pucken i egen zon och får typ 30 sek att gå. En sådan rörlig och skicklig back skulle sitta fint! Vet dock ej var man hittar en:) I övrigt är jag lite oroad över att spelet inte ser speciellt bra ut. Vad hände med tempot och energin som fanns i början av säsongen. Vi spelade ju ut många lag tycker jag men nu ser det väldigt tamt ut!! Och var faaan är Nokelainen, vi visste om hans skadehistoria så hoppas bara inte han blir borta allt för ofta! Ska inte vara en gnällkärring men måste faktiskt kritisera TJ lite. Varför spelar man Nordquist som center i ALLA pp? Varför spelar Harju och Basse i 4-4-spel? För övrigt ser Sunken och Djoos riktigt trötta ut!! (Kilström och Gunderson gör för den delen ingen supermatch)
Kommentera

Så jäääääääääävla tröttsamt o se...

Trots spelövertag,många målchanser,ett riktigt slumpmål,en tvåmålsledning och mer tid i PP än Modo så lyckas vi alltså inte vinna.

Ge mig ett långt jävla uppehåll nu,tack. För just nu verkar vi inkapabla att vinna.

Två frågor :

1. Har Rahm de slöaste sidledsförflyttningarna i SHL ?

2. Hur många matcher kommer Nokelainen missa/bryta denna säsongen ?

Det räcker väl att Lauritz,Norda,Bertil och Persson som har klippkort i sjukstugan.

Kommentera

Från att vara en stolt brynäsare till en fruktansvärt förbannad brynäsare på några dagar... Nej usch vad dåliga vi är nu asså, ser precis ut som det gjorde förra säsongen. Hur fan kan vi spela sådan grym hockey men sedan bara tappa allt? Jag förstår inte alltså! Det är snart dags att låta Tommy gå, han kanske den mest otaktiska coachen i SHL, tyvärr. Och Thuresson?? Från att vara landslagsspelare till en medelmåtta, nej detta känns inte bra inför framtiden om inte något sker.
Kommentera

Brynäs är sämst i SHL just nu. Tillsammans med HV. Å Tommy är nöjd med insatsen i TV...

Jag undrar: Vad har Robin Rahm för hållhake på klubben Brynäs? Något är det för varför skulle man fortsätta att skänka bort poäng efter poäng bara för att ge en målvakt i div 2-klass speltid i SHL????
Kommentera

Öppna plånboken Sundlöv din sopa. Va fan håller TJ på med i båset?? Var bara en tidsfråga innan Modo skulle ta ledningen i tredje men han står som ett fån i båset. Denna säsong blir nog BIFs sista i SHL på ett bra tag.
Kommentera

rafalski: Inte jag! Mycket missnöjd Tommy här :-p
Kommentera

Äh, vi gör ju en relativt bra match. Lite skitmål i arslet vad gör det? Visserligen tappade vi poäng på dem, men men.... ;-)
Kommentera

Tommy Jonsson:
"Vi gör ingen dålig match idag"
"Det är smådetaljer, jävla skitmål"
"En relativt bra match"
"Man vill spela bra hemma"
"Tålmodigt arbete. Lång resa. Lugn i båten"

Fyfan.

Kommentera

bradberry: Tommy är nöjd.....