foppa78: In med ny sportchef, ny tränare och nya spelare så ska detta nog kunna fixa sig. Denna säsong är tyvärr körd och det är lika bra att börja hålla på Modo istället för de är bevisligen bättre än oss och Foppa är ju det närmaste gud man kan komma. Heil Modo!
Redigerad kommentar
Jajjen: Det som retar mig är att Brynäs går ut och gastar om att vi ska vara ledande inom svensk hockey och ett topp 4 lag men inte ett förbannat skit händer det är bara en massa jävla skitsnack! Kommer du ihåg inför förra säsongen då förstasidan på sportbladet (tror jag det var) pryddes av Widing som visade fingret med sm bucklan och hur gick det? Jo åt helvete tyvärr! Vad jag vill säga är att om man som Brynäs ska hålla på att gläffsa om att vi ska vara ett topp 4 lag så får dom fan ta och svälja sin stolthet och agera, som det är nu blir det bara amatörmässigt titta bara på våra målvakter Honken / Rahm vem fan blir skrämd av det? När vi (gnälliga läktarcoacher) ser att match efter match blir lite stressigt så blir det totalt katastrof i egen zon, jag skulle inte kunna slappna av om vi så leder med 5 mål!
Nä nya röster och nytt blod skulle inte skada i dagens Brynäs!
Någon nämde Gozzi som ersättare till Sundlöv och det skulle nog inte vara en dum ersättare?
Skål på er!
Rumpelstiltskin: Rajala leverar andra matchen. Plockar HV in det media påstår, ett par ratade NHL-spelare till, då är dom ikapp och förbi Brynäs före jul. FBK lär ha samma strategi (fy fan vad bra å ha pengar). Räddningsplankor kvar - LIF, AIK, kanske ÖIK och Modo också.
Fyfan vad skönt med speluppehåll!
Rumpelstiltskin: Håller med. Skillnaden är att LHC har seriens vassaste anfall också. Kompenserar en hel del. Inte idag.
Huss: Jag tror inte TJ tränar Brynäs när säsongen slutar. Den hönsgård som uppstår varje gång motståndarna får ett anfall som varar längre än 10 sekunder måste vara unik. Kanske var det som Gunnar Persson hade synpunkter på förra året?
Modo var fan inte bra i går. Inget kvalitetstecken direkt att torska hemma mot det gänget. Båda lagen lär få slåss för livet i vår.
Sunken och Basse kommer bägge på utsidan i egen zon, och det är Basse som släpper TJ o står på hälarna när TJ drar mot mål. KATASTROF!
2-2:
Domarsnacket är ju bara löjligt...från periodstart gör vi 4-5 misslyckade pass/utlägg ur egen zon. Gunde har kontroll över pucken men fumlar. Ljunggren är olycklig men Basse gör en ev tveksam o mindre bra utryckning m en lång slide som Salmela lätt läser
2-3:
Kilas mål, slutsnackat! Vinner vi inte 1 mot 1 blir det målchans och vi kan inte överbelasta överallt/hela tiden...den som inte har ordning på grillorna o förlorar sin 1m1 är ansvarig
1-0:
Ren tur. Dubbelstuds och ingen Brynäsare vid mål
Effektiviteten:
De senaste 3 matcherna är inte så usla (har bl a sett Växjö en gång till, rätt ok)
MEN: 3,9% effektivitet OCH våra topp-6 i poäng har de senaste 3 matcherna tillsammans skrapat ihop....1 ASSIST !
Målskyttet måste vara en del av prestationen och prestationen har inte varit TILLRÄCKLIGT bra på senare tid.
Vad har hänt med det raka spelet mot mål?
Stackars publiken i LA
Over and out m I.Stenmark;
"Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"
Rossa: Hårda ord minsann...
Men jag håller med i din tveksamhet till TJ. Allt hans förtroendekapital försvann i fjol när han satt kvar i sin bubbla medan GP faktiskt försökt få till förändring i spelidé utifrån material.
Den bedrövliga strukturen/disciplinen i försvarsspelet har han inte fått i ordning på sedan ifjol. Om vi inte hade haft Bertilsson och Kilström så hade det varit hönsgård a la 2012. Det är inte långt ifrån nu tyvärr.
Saknar en playmaker till center som kan avlasta backarna. Just nu vet varenda elitserielag att det bara är att sätta press på Brynäs backar för att få rejält tryck.
Ingen avlastning sker och det är bara chanspuckar längs sargen som gäller och där har nu motståndarna (såg vi mot Modo igår) stängt till.
Kris däremot, njaee, vi är väl där vi skall vara. Ett lag i övre botten typ. Problemet är väl bara om HV och FBK börjar spendera miljoner nu. Då finns inga räddningsplankor förutom AIK och Leksand kvar.
KulaShaker: Mmm, det har sett så ut, igår såg det iallfall ut som att den börjar ta slut om man jämför med de senaste prestationerna.
Dags för Brynäs att kolla efter en sniper, back, målvakt, ny tränare och en ny sportchef dom har ju hela uppehållet på sig!
Detta var ett fall framåt. Vi lyckas inte sätta våra chanser, så fick vi en läxa i effektivitet. Sen kan jag inte heller släppa 2-1-målet, då zebran är i vägen, vilket är anledningen till att vi inte kan ta ut pucken. Vid 2-2 är backcheckingen dålig av "jag tror det är Ollas" som bara glider tillbaks..... Skönt med uppehåll nu.....
Rossa:
STOLTHET, HUNGER, ENGAGEMANG OCH GEMENSKAP SEDAN 1912
Ja, 1912 stämmer i alla fall!
En annan sak jag reagerade på vart upprinnelsen till Modo's 2-2.
Larsson vinner närkampen vid sargen i mittzon, han åker efter pucken in i våra defensiva zon med god marginal till motståndaren, då står plötsligt domaren där, tydligen har han inte läst spelet alternativt varit för jävla bekväm för att flytta sig.
Domaren tar vad som liknar en Holding-utvisning på Larsson, Modo lyckas etablera ett långt anfall och till slut få in pucken.
Även i första vart domarna i vägen flera gånger, ut med dem i löpspåret för helvete.
Treklövern1912: Verkligen inte. Det är därför man undrar vad nämnda spelare har i lön ?
Det känns som att Brynäs betalar för mer än man får, särskilt i jämförelse med andra klubbar.
Nu sitter inte jag på några siffor, jag bara vädrar en misstanke/magkänsla. Men det känns som de flesta andra klubbar inte har liknande situationer i truppen.
Så jäääääääääävla tröttsamt o se...
Trots spelövertag,många målchanser,ett riktigt slumpmål,en tvåmålsledning och mer tid i PP än Modo så lyckas vi alltså inte vinna.
Ge mig ett långt jävla uppehåll nu,tack. För just nu verkar vi inkapabla att vinna.
Två frågor :
1. Har Rahm de slöaste sidledsförflyttningarna i SHL ?
2. Hur många matcher kommer Nokelainen missa/bryta denna säsongen ?
Det räcker väl att Lauritz,Norda,Bertil och Persson som har klippkort i sjukstugan.
Tommy Jonsson:
"Vi gör ingen dålig match idag"
"Det är smådetaljer, jävla skitmål"
"En relativt bra match"
"Man vill spela bra hemma"
"Tålmodigt arbete. Lång resa. Lugn i båten"
Fyfan.