Brynäs IF

727409 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15

1708398 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15
dav32: Tackar och bockar. JFK har ju tåget tagit ned mot de riktigt djupa fjälldalarna med MR Huras i Loket från 1976.
Kommentera

dav32: Fler än undertecknad som är portad i Modo forumet, synd de behöver lite uppmuntran där...har access igen i november 🍻
Kommentera

SH: Men nu jävlar är Foppa förbannad 💪😂
Kommentera

Sitter och kollar på Rögle-Örebro, 1-3 inför sista. Nu 6 min i tredje har rögle gjort 3 mål och vänt till 4-3. De gör en Örebroare mot Örebro!
Sedan har Malmö 3-0 mot SAIK, det här är kanon för oss!!
Kommentera

Lunkan: Ja jävlar... bäst att Modo börjar vinna nu, fansen går på tunga grejer...
Kommentera

Lunkan: kan va en anledning till att man e portad i modoforum tillika harrys, men så länge brynäsarna sköter sig leker livet :)
Kommentera

dav32: Årets underligaste inlägg, grattis , konkurrensen är trots allt mördande.
Kommentera

Carl Lejonkräk: hyllar dina inlägg i
modoforum, jfk är enligt mig en jvl kärring som värnar fam.vem gör inte de, men nu har fam/sekt modo bara adopterat o havererat allt vad man inom ekonomiska ramar kan, torp/norsk spelar ingen roll..tack för igår brynäs :)
häftigt..men jvl onödigt
Kommentera

kennys: Det var bestämt innan att Starkbaum skulle vila igår och stå mot Frölunda.
Kommentera

Har bara lust att hylla lite. Tränare får massa skit när det går dåligt, men sällan lovord när det går bra.

Sicken jävla TOPPENTRÄNARE vi fått i Thomas "Bulan" Berglund. Herre-Gävlar. Älskar gubbjäveln!

Även Tommy Sjödin en klippa.

Hej.
Kommentera

KevinNa : Absolut. Han släppte in 1 mål i sin senaste match. Det borde ha räckt för fortsatt förtroende. Bulan får ta på sig en del av Brynäs darriga målvaktsspel i inledningen.
Jag förundras över att Sandström släpper in så många mål med fri sikt.
Kommentera

Kopparjimmie: Tanken är väl att Brynäs P 16-lag skall utgöra TV-pucklaget...?

Den s.k. "Gästrikemodellen" innebär att knattarna i största möjliga mån (minus dispenser) skall spela för den klubb i den by/förort etc. där de bor ända upp till junioråldern. Där samlas de bästa i Brynäs och utgör oxå Gästriklands representationslag i TV-pucken... Ungefär så iaf...😃
Kommentera

TV-Pucken på SVT, Gästrikland spelar mot Stockholm Nord. I stort sett alla i Gästrikland spelar i Brynäs
Kommentera

{KevinNa ) Här pratar Pekka alcén om målvakter i Radiosportens ispodd. Får man förklaring varför det byts målvakter. .

Hoppas länken funkar: )
Kommentera

KevinNa : Jag håller med.. Håller ändå Starkbaum som etta just nu.
Kommentera

Davey85: Skön 3a igår och bra drag i hallen! Är det bara jag som tycker man ska köra på Starky till 100% nu? Hattar fram och tillbaka. Ge han exempelvis 5 matcher i rad och se om han kommer igång. Känns som att han blir bättre när han står mkt, kam såklart ha fel o Felix har gjort det bra med.
Kommentera

Förstår inte hur GD inte kan ha några videointervjuer med någon av spelarna efter gårdagens match. Dåligt.
Kommentera

Nörstebö? Status?
Kommentera

"svackan" dvs förlusterna påverkas ju också av att vi mött de kanske bästa lagen (Skellefteå och Växjö) tycker Örebromatchen och Skellefteå var bland de bästa vi gjort. Växjö sopade ju tex även till färjestad igår rätt rejält
Kommentera

Clarence: Allt är ju relativt.
Om vi nu gör 3 bra insatser av 4 mot Örebro, SAIK och Växjö, där de två sistnämnda har dokumenterat bra form och förlusterna mer berott på eget slarv/otur/tillfälligheter/sumpade målchanser än att vi varit chanslösa och spelat usel, ja då kan jag nog köpa såna här svackor alla dar i veckan.
För mig är en svacka isf betydligt mer oroande om den ser ut som de dippar vi hade under TJ förra säsongen och nåt sånt har vi ju inte ens varit i närheten av så här långt under Bulan.
Mao: att öht rubricera de 4 förlusterna som ett resultat av en "svacka" känns inte seriöst eller nyanserat.
Kommentera

Zappaholic: Ja, det där är ju den gamla klassiska Powerfade-definitionen på vad som är en "egen åsikt".
Om du gnäller, klagar och kommer med tvärsäkra uttalanden om saker och personer, där du inte har nån större insyn eller kunskap om det du gnäller på, då är det minsann att ha en alldeles egen åsikt.

Men om man INTE gnäller eller kommer med tvärsäkra uttalanden, därför att man inte har hela bilden klar för sig, ja då är man minsann bara mellanmjölk och säger ingenting.

Isf håller jag hellre käften och framstår som mellanmjölk, istf att öppna truten och bekräfta att man är surmjölk... :-)
Kommentera

Clarence: Men Clarence. Hade man tagit 3 poäng igår om man varit nere i en svacka? Jag menar visst har poängen uteblivit men samtidigt så är det högkvalitativt motstånd som stått för motståndet i flertalet av matcherna i förlustsviten. OK, sista perioden mot Örebro var inte vacker, men det kan knappast kallas för svacka. Att som igår hämta upp ett tremålsunderläge, två gånger dessutom visar snarare på en hög moral i laget. Ett solklart besked om att man inte ger upp och hänger med skallen när det går emot. Ett lag i en svacka gör precis så. Kolla på Modos agerande igår. Första perioden får de 2 mål till skänks och behöver inte jobba ihjäl sig för att få in dem. De får dessutom en väldigt bra start på andra perioden. Men när Brynäs gör 2-4 så händer något. Modo agerar precis som ett lag som är i en svacka, helt utan tro på sig själva, spelidé eller varandra. Brynäs tar över helt och visar det motsatta. En tro, en spelidé och ett lagarbete utan dess like.

Brynäs behöver vara på tårna från första nedsläpp mot Frölunda imorgon och kommer att behöva en hel del tur för att rubba Frölunda i sin hemmaborg imorgon. Precis som VARJE LAG i SHL behöver för att göra detsamma. Så bra är frölunda just nu. Så allt snack om svackor och liknande är bara snack från "sportjournalister" som vill bygga upp en inramning kring matcherna.
Kommentera

Clarence: Det är ett skönt ingångsvärde till Frölundamatchen. Vi vet vad vi kan samtidigt som vi är kraftigt nederlagstippade och spelar utan press.

Blir inte jätteförvånad om vi snor nån pinne i GBG.

Hade egentligen viljat ha mindre bytande men känner att Starky brukar vara bra i såna här matcher.
Kommentera

Skrubben: "Oavsett hur vi tog ur oss svackan, så är det ändå viktigast att vi tagit oss ur svackan. "
Dra nu inte för hastig slutsats bara att vi verkligen HAR tagit oss ur svackan i och med en styck segermatch. Mot en nästjumbo.
Vi hoppas självklart att det är så, men när Brynäs haft en vinstsvit och sen förlorar en match brukar det inte från vissa dras lika snabba slutsatser om att laget påbörjat en svacka.
Nåväl, jag tycker så här att det borde kunna gå göra en riktig toppmatch nån gång i Scandinavium också. Frölunda kan ju inte vara helt oslagbara där jämt. Så varför inte i morrn, Brynäs!
Kommentera

Zappaholic: Dags för Brynäs att göra skäl för sin slogan "En bra start". Den rimmar illa med ovanan att släppa in enkla mål i början på matcherna ;-)
Kommentera

dacke72: Är det bara när man dissar som man sticker ut hakan och tycker till? Eller hur menar du?
Kommentera

dacke72: Inget nytt under solen...
Kommentera

Huge: Som vanligt är dina åsikter tydliga och klara när du bedömer oss här på forumet. Men när du tycker till om Brynäs är det bara mellanmjölk. Du garderar dig och ... ja, tycker ingenting alls. Tröttsamt.
Kommentera

Zappaholic: Klart jag har förståelse, obs smileyn... ;-)
Jag gillar ju Tony skarpt, och det vet han också. Bara lite kul att retas med alla som tokdissar vid minsta motgång och sen tokhyllar när allt funkar, typ. Det var ju heller inte riktat specifikt till honom, som alla säkert förstår.
Mkt märklig tillställning för övrigt. Vi börjar riktigt bra och skapar ett par öppna lägen för mål, sen verkar deras första (hopslag som förmodligen ställer Felix en aning) ha nån sorts chockverkan på vårt uppträdande. Det blir lite passivt överlag och när Pudas sen olyckligt halvträffar pucken med förödande resultat som följd så blir det ännu mer stirrigt. Trean hängde i luften där men Felix gör en kanonräddning på ett närskott. Trots starten så kändes det ändå efterhand som att vi var på gang, sett till hur spelet utvecklades.
Kändes ju som att vi skapade målchanser i stort sett varje gång vi kom in i deras zon och fick till lite ordnat spel med tryck.
Vete fan hur Modo ska lösa det här, tror att Huras ryker inom en snar framtid.
Kanske blir lite av en repris på vår utveckling förra säsong, när TJ fick chansen efter nåt uppehåll, vi gjorde nån bra match och sen kom droppen mot SAIK.
Dom måste nog göra en "Brynäs" nu: plocka in en tränare som får ordning på defensive i första hand, offensivt tycker jag att dom har det rätt så bra beställt ändå.
Föreslår Appelgren, Leksands f.d tränare. om han nu är ledig.

Återigen otur med skador, nu efter en som jag ser det korrekt tackling som tyvärr tar olyckligt mot axeln nånstans. Förhoppningsvis bara nåt ligament som fått sig en smäll, det som oroar är att det gäller en axel, sånt kan vara komplicerat om det är allvarligt.
Ingenting om Nörstebö, varför?
Kunde inte se nåt anmärkningsvärt på isen och som skulle gjort att han klev av.
Man går hoppas på nåt lindrigt, typ huvudvärk/illamående av nåt slag.
Det som talar emot är väl isf att man omgående borde kunna sagt som det var, ungefär som när Molin helt plötsligt tvingades kliva av pga sin migrän.
Kommentera

Var på plats igår. Jösses vilket drag, kul med så mycket publik. Och vilken match sedan... Domarnas tabbar i andra perioden tände publiken och Brynäs. Det var där matchen vände totalt.

Vår offensiv räddar oss igen. Gillar kylan och tålamodet vi har i offensiv zon, framförallt hur förstakedjan (Rödin!) jobbar med backarna (Salmela!) på blå.

Salmela var faktiskt en gigant igår. Kilström och Sundqvist känns precis så stabila som man vill ha dem. Pudas och Porseland lyftes efter målen. Trots missarna från Pudas så tvivlar jag inte på honom en enda sekund, han kommer igen.

Allt att vinna imorgon, det är bara köra.
Kommentera

Huge: Fasen, jag hoppas att vi skulle sortera upp försvaret och hålla siffrorna nere vid 2-4, men så gjorde vi en "Örebro" istället.
Roligt för Olden och ännu roligare för Porseland. Självförtroende betyder såå mkt.
Zanetti och framförallt Pudas var dock virriga värre.
Låt oss hoppas att Nörstebö och PoW inte har några allvarliga skador. Det går inte att klara en säsong med så sjukt många skador igen.
Kommentera

Huge: Fast man måste ha förståelse för frustrationen härinne. Jag var själv frustrerad och irriterad över det mesta Brynäs gjorde på isen under 25 minuter. Jag gillar Rodrigues, han är en skön typ!!
Kommentera

70 Rodrigues:"Dom ser så jävla trötta ut, hur fan nu det är möjligt? Blir så förbannad när jag ser skiten😠. Tänkte dra till Göteborg på lördag, först se Blåvitt ta SM-GULD o sen Brynäs i Scandinavium. Känns som att jag skiter i hockeyn."

Gillar din "vinnarskalle" skarpt. Kastar in handduken redan i första, bara för att man startar lite trögt. Vill påminna dig om att en match varar i 60 minuter, inte 20.
Därför var det jävligt skönt att för mig själv, efter att Porseland kvitterat och jag visste att vi skulle vinna det här, konstatera: "Up yours, alla gamnackade Porsehatare!!"
Men jag höll det som sagt för mig själv, skulle aldrig skriva såna saker härinne..
;-))
Kommentera

Zappaholic: Oskar har det mesta, kommer att bli en riktig klasspelare i NHL.
Hoppas bara att vi får behålla honom åtminstone över nästa säsong.
Dom som gnällt visar bara prov på stor okunskap när det gäller hockey överlag.
Kommentera

Och för att spinna vidare på Lindblom så leder han Brynäs +/- statistik på +9. Med den siffran ligger han nia i hela SHL. Oskar är nitton år, spelar oerhört klokt och moget. De som hojtar om att han inte ska spela i förstakedjan vet inte vad de pratar om. Han är ett perfekt komplement där.

Väldigt imponerande spelare i mina ögon!
Kommentera

Peja: "Sen tycker jag Lindblom för oförtjänt med kritik i forumet. Grabben är junior och har gjort 2+8 på femton matcher. Fortsätter han så här så landar han på drygt trettio poäng."

Men vad i hela friden? Citatet ovan skrev jag i mitt inlägg när jag redigerade men det hamnade i Pejas inlägg. Kan någon moderator flytta det rätt?
Kommentera

Zappaholic: Kan hålla med om att den egentligen inte är så jädra ful men sett till disciplinnämndens beslut tidigare den här säsongen bör det ändå vara avstängning.

Sen tycker jag Lindblom för oförtjänt med kritik i forumet. Grabben är junior och har gjort 2+8 på femton matcher. Fortsätter han så här så landar han på drygt trettio poäng.
Kommentera

Vibbi: Alltså, tittar man på Posslers tackling så tycker jag den är helt ok. Den tar ju inte ens i huvudet utan på PoW:s axel och in i plexit/sargen.
Kommentera

Stark vändning, skönt med tre fina poäng. Smolket i bägaren är ju PoW, är vansinnig än. Väljer man att inte ens ta en titt på den? Den här säsongen har spelare blivit avstängda för mindre så ska en jämn nivå hållas så bör man kika på Posslers.
Kommentera

SnowKing: Klart det blir otroligt svårt i Scandinavium. Brynäs vann visserligen mot Frölunda i Gavlerinken men som alla vet är de betydligt bättre på sin egen hemmaplan. Brynäs kommer inte att ha råd att bjuda på någonting imorgon.
Kommentera

Chris11: Welch är ju duktig men kommer bli svårt för honom att lyfta laget. De har fortfarande stora strukturella problem framförallt i försvarsspelet och många av deras spelare håller inte måttet. Jag fattar inte varför de behöll spelare som Torp och Dennis Persson.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja allt är åt helvete verkar det som... Blir tungt för Welch att axla en så stor roll som att ansvara för hela lagets defensiv. Klarar han av att vara ligans bästa back utan Cory Murphy? Jag tror på ett stort NEJ där!
Menmen återstår att se, nog om Modo nu.

Skönt med tre poäng, mot Frölunda räknar jag med 0p innan pucken ens släppts. De är helt enkelt för vassa på hemmaplan. Men vi har slagit de förut och brutit deras vinstsvit, varför inte göra det igen? ;)
Kommentera

Chris11: Modos problem Huras...jag menar stavas felbyggt. Svaga målvakter och backar, trötta föredettingar som ska vara spets och en tränare från alperna som infört hockey med mer dalar än alptoppar.
Kommentera

Vad häftigt det var att vara på plats idag. I första perioden var man förbannad men ändå trodde jag på att laget skulle vända 0-2. När det sedan blev 0-3 och 1-4 trodde jag att matchen var över. Såg folk som gick när 4:an satt. Sen kom den historiska vändningen, 6 raka mål. Wow!
Kul att vinna en sån här match och framförallt kul att vara på plats tillsammans med 6511 andra ;)

Ps: Tycker synd om Modo, vad är problemet? :/
Kommentera

Brynäsgubbe: Läge för Olden med andra ord.
Kommentera

Westerholm kommer inte spela nästa match säger Bulan...
Kommentera

Forsberg 1978:
Skall också till Scandinavium på lördag, kan det funka som tändvätska för grabbarna om man visar bilder på domarteamet före matchen? Otroligt svag och inkonsekvent bedömning ikväll. Men laget skall ha en eloge, att först ge bort flera mål och sen bli så totalt bortdömda.... väldigt starkt att vända trots allt som gick emot. Dock en hel del att glädja sig åt... Sondre Olden! Han kan växa ut till nåt riktigt bra!
Kommentera

1708398 · »