Johan Norrström: Finns det någon som påstått att den där situationen skulle vara en filmning?
Vill snarast påstå att det är ett jävligt korkat beteende vid en jävligt dålig tidpunkt. Av vår kapten dessutom!
Påhlsson har tyvärr gjort många (eller några iaf, räcker det) såna här dumma utvisningar som sätter oss i jobbiga lägen.
bifhjärta: Så rätt. Faktiskt oerhört fult då man till och med ser hur han sträcker ut benet extra mycket vid träffen.
Sådant måste bort och bra att dom utreder saken.
Nordan tekade 36% igår
I år i offensiv zon är Nordan på plats #49 m 40%
12 lag*4 centrar=48 tekare...Ni förstår bilden...
Nya rapporteringen är grym pedagogisk o intressant...
Bra jobbat SHL (och Sundlöv...)
Redigerad kommentar
David Westlund borta ett tag pga lättare hjärnskakning #brynas
Huge: Jo, försvarspelet har helt klart varit bättre men serien är så jämn att om man gör två större misstag i en match, Starkbaums tavla på Skröders mål och virrvarret vid 3-3 målet, så är risken stor att poängen går förlorade.
Vissa mål går inte att försvara sig mot men de är de enkla misstagen som måste minimeras.
TJUGO8 !!!
Redigerad kommentar
Huge: Titta gärna igen på Modo's mål nummer tre och återkom gärna om du fortfarande tycker det är bra försvarsspel.
Men i övrigt, ja, alla segrar ger ökat självförtroende, vilket laget desperat behöver när de spelar så ängsligt. Det blir aldrig någon arbetsro när de tappar poäng i jämna matcher. Nyttigt för Blomqvist och PaW att måla också.
Brodecki, vilken talang! Men varför spelar inte Westlund undrar jag? Han har varit topp 3 under säsongen.
Redigerad kommentar
Den här matchen sammanfattade säsongen hittills ganska bra;
– Tappat övertag i matchen.
– Uselt PP (trots två mål)
– Riktigt bra BP.
– En stabil Starkbaum.
– Fint spel från Brodecki.
– Usel publiksiffra.
– Allmänt ängsligt.
– En lika grinig och bortförklarande Anders Forsberg som vanligt.
Men den största och viktigaste skillnaden – i dag höll vi undan (tillslut). Måtte detta vara vändningen. Och kul för både Blomqvist (som genast såg mycket piggare ut) och PaW som fick näta.
Nu ser vi uppåt – och framåt mot en häftig match i Stockholm på lördag.
Redigerad kommentar
Peja: Jag flyger nästan iväg lite med tanken på vad Brodecki,Lindblom och Lööke skulle kunna göra NÄSTA säsong. Även om de redan nu är väldigt bra,som sagt.
Det är ju iaf väldigt lovande för lagbygget.
Westerholms stod väl också för en bättre insats idag,men blir som du säger svårplacerade. Jag är ju personligen av uppfattningen att en ny forward ska in också.
Peja: Ja, Djoos kyla och Blomqvists skott skulle kunna vara ett bra PP-vapen.
Brodecki måste jag säga har överraskat mig totalt,trodde inte han skulle vara såhär bra redan denna säsongen. Kreativ,tar avslut och verkar inte vara rädd för att "sticka in näsan"
Monno: Om vi tänker på samma skribent (inga nicks nämnda) så har du mitt medhåll.
Jag ser gärna också bättre balans,bra om man kan stå upp när man är på väg igenom istället för att solklart trippas =)
Redigerad kommentar
Monno: Angående Bäckis så är det ju återigen så att det inte är något som hänt under vårat tak. Jag tror inte Hedberg är en dålig person, men när ni gnäller så fruktansvärt om sportslighet så är det väl ganska givet att Hedbergs avstängning kommer upp.
Personliga påhopp är det ju också bara Modo-fans som stått för (inte du).
Men ja,tjäbblet är kul och jag ser fram emot nästa match mot Modo. Det brukar bli lite känslor.
Redigerad kommentar
Johan Norrström: Ja sicken märklig kille. Ryktena spreds ju direkt han landade i Övik att han var totalt otränad. Och när han sen ganska så omgående går ut och förklarar att det beror på att han gifte sig under sommaren och därmed inte kunnat träna..
Lite som att dra iväg en brakare vid middagsbordet vid första måltiden hos svärföräldrarna samtidigt som man stöter på den snygga lillasystern.
Pålsson 2+1 match...
Jacobsson på okänt utlån, är Brynäs utom riskzonen tro...? ;)