Brynäs IF

727511 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey den 28/2-13

« · 1564471 · » Till forumet

Brynäs IF-MoDo Hockey den 28/2-13
Kvällens match är över, vi torskade, precis som vanligt. På torsdag möter vi ett Modo som precis som vi är inne i en dålig trend. Vilket av lagen vänder sin dåliga trend och tar 3 poäng?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 28/2-13
70 Rodrigues: hjärtat säger Brynäs, hjärnan säger att det självklart blir MoDo...
Kommentera

DavyDjoos: Modo är ju inte direkt formstarka, kommer åka ut snabbt i kvarten .. Där har vi vår chans att ta 3 poäng, om ite så är det kört.
Kommentera

DavyDjoos: Tyvärr så har ju andra lag en äcklig tendens att vända sina dåliga trender mot just oss :-(
Kommentera

TV 4 Lokalt:

"Brynäs hämtade upp ett 3-3- underläge innan Jansson Krog kunde avgöra..."

:)
Kommentera

bradberry: Kunde ju ha stått Janssons frestelse ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror att vi tar Modo och det känns som att det vänt nu äntligen. Sen tar vi Gnaget på lördag också av bara farten.
Kommentera

Carl Lejonkräk: vill inte vara negativ men kan vi verkligen konstatera att "det vänt nu"?

- Hade båda lagen satt sina chanser/ramträffar igår har det landat på ca: 15-6 i HV-favör. Frånsett första perioden är HV tyvärr klasser bättre än oss. Så fort de varvade upp och höjde tempo och koncentration får vi åter svårt, framförallt i egen zon.

Att "det vänt nu" tycker jag är överord. Vår chans ligger nu i Modos dåliga form och i att Luleå gör sitt jobb.
Kommentera

bradberry: Klart HV var bättre, men försvarsspelet var klasser bättre än dom senaste matcherna. Fortfarande blir laget lite passiva i perioder, men i stort måste man vara nöjd när man tänker på vad vi kommer ifrån. Hoppas laget kan följa upp det här med en riktigt bra match mot Modo på torsdag. 
Kommentera

Så vad tror ni om morgondagens minst sagt skitviktiga match? Det känns som att 3 poäng är det enda som gäller. Hur tippar ni?
Kommentera

70 Rodrigues: Den sista matchen vi har bra chans på 3 poäng trots allt. Modo är inte speciellt vassa men deras nederlag kommer i skymundan av Brynäs katastrof
Kommentera

Gurra88: Tyvärr så har ju andra lag en ful ovana att vända dåliga trender mot just oss, får hålla tummarna för att det inte sker imorgon, vi MÅSTE helt enkelt ta 3 poäng.
Kommentera

70 Rodrigues: Tror vi vinner rätt komfortabelt imorgon nu när det är dags att varva upp inför slutspelet.

Tips: 4-2

Äntligen är transportsträckan snart slut;-)
Kommentera

rafalski: Skönt, då kan vi slappna av då ;-)
Kommentera

Vem blev ny sportchef?
Kommentera

munkas: Tuulla Lavakkala, Brynäs är ute och letar efter henne i Sätra nu!
Kommentera

Bra med biljetter sålda till imorgon #KUL
Kommentera

Brynäslegenden: Då får vi hoppas att laget levererar också.
Kommentera

Hur är det nu med kvällens match, har vi tillräckligt på fötterna för att ha våran match i egna händer?
Kommentera

70 Rodrigues: Tror det, nu är det hög tid att börja odla slutspelsskägg;-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Tror faktiskt vi har jäkligt goda möjligheter (nu när det blev pinsamt klart att vi har hemma) att få åka ut i 4 raka mot SAIK i kvarten ändå (trist, men sköna dinarer).
Tar vi bara poäng i kväll så tror jag faktiskt vi kommer fixa det här (i och med att vi vinner mot LHC på tisdag).
Kommentera

Ska vi lägga fokus på kvällens match nu kanske? Gameday boys!

Kommentera

munkas: "Vem blev ny sportchef?"

Niklas Wikegård ;)
Kommentera

mattias - 74: Han har ju rätt i mycket!!

Men nästa vecka, efter Uppdrag granskning, kan du byta ut Brynäs mot Leksand i den rubriken ;-)

Kommentera

mattias - 74: En bra krönika av Boork, som vet vad det handlar om.
TJ och Sundlöv ska vara kvar, det han i princip säger är väl bara att TJ borde ha insett lite tidigare att materialet och skadorna inte har varit dom bästa förutsättningarna för att hålla kvar vid ett allför offensivt spel, när det började kärva.
Nåt som TJ säker lärt sig mkt av inför framtiden.
Kommentera

mattias - 74: Stark rubrik men det var inget speciellt som framkom i texten annat än att Boork förespråkar defensiv som vanligt.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jo med Brynäs katastrofala målskillnad, så är det ju inte så konstigt att Boorken förespråkare en förbättrad defensiv. Eller du kanske har en bättre lösning med tre viktiga matcher kvar?
Kommentera

Zappaholic:

Tro mig, det kommer inte fram nånting i Uppdrag Granskning som inte vi Leksingar vet. Josefsson får gräva hur djupt han vill ;)

Kommentera

mattias - 74: Lite ungefär som med Boorks krönika...vi vet ju allt det där redan. Krisen är ju ändå total...

Ska ändå bli intressant att kolla, även om man måste vara medveten om vinklingen. Vinklingen var ju hård igår, när de sände sitt program om "dopingskandalen".

Kommentera

Zappaholic:

Jag missade det men jag har hela tiden hävdat att nånting är skumt inom skidsporten sedan länge.

Jag kommer själv se programmet om Leksand såklart och jag skäms som en jävla hund över hur klubben är skött.

Kommentera

Ron: Jag håller med Boorken där men jag menade att rubriken var stark men att han inte direkt tog i i texten.

Sen introducerades länken här med orden  "Boorken skäder inte orden ;)" vilket gjorde att jag väntade mig att Boork skulle gå hårdare fram i texten...

Kommentera

Carl Lejonkräk:
Ja, vad kan man säga..Det Booorken skriver låter väldigt rimligt, och skulle inte förvåna mig om det är just som han skriver som det är.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Har fått bekräftat från oberoende källor på GD/AB att det råder totalkaos på redaktionen.
Stisse och Norberg talar inte med varandra, man är väldigt missnöjd med hur redaktionen sköts.
Att Norberg väljer att avgå och skylla på annat jobb får ni tolka hur ni vill..

Redigerad kommentar

Kommentera

Har en känsla av att Nordan sitter på läktaren ikväll o Lindgren spelar.
Kommentera

Jaha matchdag igen då och åter en livsviktig match! Sitter i bilen från frölundaland då veckan nu är gjord och ångesten kryper allt närmare inför kvällens match!

Jag tror AIK kommer att piska upp Luleå ikväll så 3 poäng skulle va på sin plats ikväll trots att det är högst osannolikt pga den dåliga formen vi har ( jo jag vet att vi knep en poäng borta mot HV som gick på sparlåga så jag drar inga större växlar av den matchen se andra perioden)! Så visa lite hjärta och stake nu Brynäs och ta dom där förbannade 3 poängen!
Kommentera

70 Rodrigues: Nordan, du menar nästa års stora ankare?
Kommentera

sylf: väldigt viktigt att knyta upp den sämsta centern i truppen.. Gud förbjude att vi blev ett stabilt topplag..
Kommentera

sylf: Nordan har allt i egna händer nästa säsong.
Kommentera

foppa78: Nån gång måste ju den där trean komma och det måste verkligen bli idag eller på lördag annars blir det tungt
Kommentera

Carl Lejonkräk: Själv föreslår jag att trean kommer ikväll OCH på lördag.
Kommentera

70 Rodrigues::)))))
Kommentera

Zappaholic: Två treor nu och jag ska fan köpa den där tröjan "uppdrag försvara guldet" (-:
Kommentera

Uppdrag: Ta 3 poäng på hemmaplan - t-shirt säljes
Kommentera

Ingen Nordan

Rahm imål?

Goalies  
30. Rahm, Robin
40. Holmqvist, Johan

1st Line  
13. Gunderson, Ryan
3. Djoos, Christian

11. Ollas, Jesper
31. Granström, Jonathan
90. Harju, Johan

2nd Line  
23. Jacobsson, Robin
10. Styrman, Fredrik

28. Lindholm, Elias
19. Järnkrok, Calle
53. Thuresson, Andreas

3rd Line  
2. Nörstebö, Mattias
22. Sundqvist, Jörgen

41. Widing, Daniel
27. Lindgren, Alexander
16. Lauritzen, Sebastian

4th Line        
17. Wännström, Sebastian
24. Hansen, Mads
25. Johansson, Martin

Extra Players
62. Lavander, Mats  (LW)
18. Larsson, Emil  (RW)
Kommentera

tjugo8: Nämen, ingen Nordan lirar men Lindgren går in, hur visste jag det ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Rahm ska väl ändå inte stå i mål?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Klart han ska. Han är vårt guldvapen!

Kommentera

70 Rodrigues: Man sparar honom till nästa år, oerhört viktigt att vi får behålla honom nu när Hansen drar;)
Kommentera

« · 1564471 · »