Brynäs IF

727704 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS IF-SÖDERTÄLJE SK 081124

1092740 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS IF-SÖDERTÄLJE SK 081124
Bissett19:

Aha fan man är inte riktigt med

Så mycket hockey nu :-)
Kommentera

mattias - 74:

Jag tror på 1-0 Mattias.....

Rögle ikväll.
Kommentera

moreten:

Var det inte SSK ni gjorde 2 siffrigt på förra säsongen Upprepas det i så fall ??
Kommentera

Tät drabbning ikväll! Läs mer om vad BrynäsPortalen tror om matchen ikväll och vad som kan vara nycklarna för en Brynäsvinst.

Kommentera

JanT: Det kan absolut vara så att Jämtin är överreklamerad MEN han har rollen som powerforward och han spelar som en powerforward.. Då lägger jag in honom i det facket över powerforwards.. dock finns det bättre spelare med den rollen, Ledin var väl den bäste i ES förra säsongen.. Hittills iår är väl Fredrik Pettersson i Frölunda som faktiskt varit riktigt bra iår.
Kommentera

Huge: Ja det räcker iaf för att komma med på den inofficiella prislistan;) Ja 8 rätt, var väl det jag kunde också, på rak arm, utan research. Ska fortsätta köra lite quiz och någon lite flummig gåta fram över här. Då får du vara på hugget;)
Kommentera

Huge: Det kommer fler Quizar framöver! ;)
Kommentera

Bissett19: Jo, men du vet väl som pappa att junisarna behöver förebilder?
Gällde även LillJanne när det begav sig, så alla hans patenterade finter måste han ju ha lärt sig från någon.
Min blygsamhet förbjuder mig att säga från vem.... :-)

Hoppas på flera Quiz...
Kommentera

Huge:
"Som gammal i gården gick det ju inte att missa ex Lill-Janne (som man lattjat med på Brynäsvallen när det begav sig...), "

LillJanne är väl 56:a?Varför lattja du inte med killar i din egen ålder?(40-talister)........:))

Förövrigt ett roligt quiz,o tydligen fick man in några rätt......

Kommentera

MickeB: Missade tyvärr din Quiz, men så här i efterhand kan jag ärligen säga att 9 av spelarna kunde jag plocka ut på direkten.
Som gammal i gården gick det ju inte att missa ex Lill-Janne (som man lattjat med på Brynäsvallen när det begav sig...), Masken, Kilas, Peter Larsson, Gälla, Ecke (en av mina favoriter), Samuelsson och Björck.
Sen hade jag även plockat med Malin Jernberg men det var tydligen fel, så jag accepterar 8 rätt.
Räcker det för att komma med i prislistan? ;-))
Kommentera

"Quizen" och dess lösning är nu publ. på BP. (länk uppe där)

Wanvig blir allt varmare i kläderna, tränarna hoppfull att han ska bli en viktig injektion, inte minst i PP, vilket behövs
Kommentera

mattiaskarlgren: "Däremot så känns det för tidigt att säga för mycket om Wanvig MEN om man ser till gårdagens match så känns han som en kopia av Danielsson.
Han hade en hel del bra pass men han var ju långt ifrån den powerforward (Ledin, Jämtin osv) som jag hade hoppats på. Men dock så måste man ge honom lite tid."

Lustigt att du kallar Jämtin för "powerforward", "överreklamerad retsticka" tycker jag passar bättre...

Undrar vad LHC fick betala för Jämtin? En kille som inte platsar i AHL.....

Hursomhelst håller jag med dig om att Wanvig måste få tid till att acklimatisera sig, om det hela fungerar törs jag lova dig att vi kommer få tillgång till en karaktärsspelare med ett helt annat register än den tämligen mediokre herr Jämtin.
Kommentera

rackham: Piiiiis of käjk.;)
Kommentera

GävleLasse:

Och såklart även de tre följande mot LHC, HV och VFHC... = )
Kommentera

GävleLasse:

Intressanta matcher torsdag-lördag-måndag...
Kommentera

65selander: "nädu ingen skoter med 80% Stroh Rom i sig :-)"

Vad var de resterande 20 procenten? Kebab antar jag ;)

Kommentera

Conrad: nädu ingen skoter med 80% Stroh Rom i sig :-)
Kommentera

65selander: Du tog väl förfan inte skoter hem från afterskiin! :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Du såg matchen på tv va? Ni som gör det missar ju tyvärr många situationer när pucken inte är i närheten. Wanvig satte in flera rejäla tacklingar igår och delade ut många tjuvnyp utanför spel, han är en fysisk spelare och en riktig retsticka.
Kommentera

andreasknox: Brynäs var ordentligt pressat dom sista 4-5 minuterna och kan tacka Markström för en del av det, dock inte allt. Gör man mer mål än motståndarna så är det alltid rättvist, så är det!

Däremot så känns det för tidigt att säga för mycket om Wanvig MEN om man ser till gårdagens match så känns han som en kopia av Danielsson.
Han hade en hel del bra pass men han var ju långt ifrån den powerforward (Ledin, Jämtin osv) som jag hade hoppats på. Men dock så måste man ge honom lite tid.
Kommentera

65selander: kändes objektivt och nyanserat...
Kommentera

Det lät som att vi hade tur tur o tur som fick 3p igår mot ssk. När man
lyssnade på radion på jobbet, så lät det som att vi hade en jävla flyt
gång på gång. Sen läser man även här att det har varit en sån matchbild,
så det verkar ju stämma..Antar att det är en formsvacka på g igen då?
Hoppas inte!! Men tack för 3p =)
Kommentera

Lite bloggande om gårdagens match från en smått irriterad SSK'are ;-)
Kommentera

AVGÅ: Har för mig att LHC hade 1 spelare med....Ekholm eller nåt...Jag kan ha fel...
Kommentera

Jaha, när man trodde att man hört allt så kommer detta:

"– Hockeykulturen i Linköping är fantastisk. Den finns inte i Stockholm. "

Källa -> se länk.

Mmm, det är väl därför som Lin-hor-köping har 0 (noll) spelare i småkronorna, och Djurgården har 3.
Kommentera

>Back to topic<

BIF - SSK 1 - 0

Markström - SSK 40 - 0

Kan bara citera Wikesplitt:
"Han är en av världens bästa"

Vi kan snacka utespelare i all oändlighet. Faktum kvarstår Markström är 90% av framgångarna i år. Han kommer att bli större än Lundqvist, utan problem.
Vilken show han la på i går. I slutet av November, mitt i serielunken på en måndagkväll då allas lön är slut. Här snackar vi "vinnarskalle", "klubbhjärta" och "elitidrottsman" i en sällan skådad kombination.

Tack Jacob!
Kommentera

Första perioden är den klart sämsta jag har sett den här säsongen.
Det tar sig i andra och i tredje är det bara SSK.
Markan presterar det svettigaste målvaktsspelet jag har sett på år och dar.
Widing var rätt vass i början.
Kyle började svagt men kom mer o mer i andra o tredje tror helt klart att han blir en tillgång när han fått spela in sig i laget.
Ove Ove Ove Molin "He is so good they named him trice..."
Kommentera

MarcusElving: Ja, bottenrekord för LA. Skitväder. Skitlag (SSK) skitdag: måndag och skittajming, folk har inte fått lön ännu.

Synd för Brynäs hade fått upp snittet till 6050 ungefär, så inte så stor skillnad med budget, jämfört med många andra lag känt på, ex. FBK och Modo.

Förresten in på BrynäsPortalen och försök knäcka quizen. Endast två rätta svar ännu, många har stannat vid fyra rätt.
Kommentera

MickeB: Brynäs är nu bäst i elitserien på att plocka poäng på hemmaplan. Leder nu den statistiken. Kul. Synd bara att så lite folk tar sig upp till arenan för att titta. Vi får skylla på snöovädret ikväll, för kvällens publiksiffra var skrämmande.
Kommentera

Huge: Sedan bra att de blir utdelning i PP, och att Brynäs skärpt till sitt PK och är nu en av seriens bästa på det igen. Var nere i mitten och vände ett tag, men Brynäs ska vara bra på det. Laget är byggt för det. Sedan finns också en inbyggd svaghet i PP, så desto viktigare då att PK, fungerar bra.
Kommentera

Huge: Ja Wanvig är jag inte ett dugg orolig för. Skridskoåkningen inte hans styrka, men att jämföra honom med finlandsfärjan "Hutten" finns inte. Rena racern också i en jämförelse med Lind, Dacke, ungefärlig med Sundström.

Spelsinne finns, om inte i några höga höjder, men tillräckligt. Widing har kanske 20% av hans spelsinne, vilket säger något om den sprattelgubben, Widing alltså.

Markan bra, och var både skicklig och hade tur. Men MYCKET, skitskott också från SSK, utstyrda, desperata, plockmat, tack för räddnings% höjarna-skotten.
Kommentera

MickeB: Ja, och när sen Markan med både tur och skicklighet spikar igen, så måste en sån här seger kännas extra skön för spelarna.
Minst lika viktig (om inte viktigare) för självförtroende som en vinst tagen via klappklapp och propagandaspel.
SSK såg ju mkt rappare ut och det måste kännas tungt att inte få med sig nånting hem efter det slit dom presterade.

Svårt att se ngt hos Wanvig än så länge, eftersom hans timing helt klart inte är på topp, men nog finns det spelsinne iaf.
Hans flippass till en framstörtande Sundström(?) visar att han har lite fler strängar på sin lyra än att bara slåss och smälla på.
Kommer nog att bli nyttig vad det lider.
Kommentera

Huge: Vilken match! Skönt att få se grabbarna spela ut och bjuda på show*S*

Nä, tur att det inte utdelas några skönhetspoäng i hockey. Som i krönikan, efter FBK, Brynäs varken mot Luleå (inte så konstigti iofs) och idag, inte alerta på ett konstruktivt sätt, men den defensiva lagmaskinen, lågväxeln, funkar ju den också, tydligen.*s*
Kommentera

Gusten: Helt otroligt, 3300 i en stad där det bor ett par miljoner.....
Kommentera

sylf: Ändå var det ju nästan knökfullt om man jämför med siffran på Hovet ikväll.
Kommentera

Huge: "Ja, och det är såna här s.k skitmatcher som är exakt lika viktiga att vinna som de bra matcherna."

Absolut, 3 pinnar är alltid 3 pinnar. Det negativa med sånt här spel är väl då att det knappast lockar folk till LA........Men vad gör det egentligen?
Kommentera

sylf: "En riktig skitmatch där Markström fixade 3 pinnar åt oss."

Ja, och det är såna här s.k skitmatcher som är exakt lika viktiga att vinna som de bra matcherna.
Som du säger: ifjol hade vi bergsäkert torskat en sån här match.
Normalt sett hade spelarna säkerligen lyft sig rejält efter den första period vi gör, men eftersom det inte blev så mkt bättre vare sig i andra eller tredje så tyder det på lite trötta hjärnor.
Dels efter tufft matchande men även efter allt strul i samband med Lulematchen.
Skönt med 2 dagars vila nu inför Röglematchen på torsdag så att batterierna hinner laddas om.
Kommentera

Bissett19: Kanske är Granis morsa som skickar sms till Gusten istället för mig ;-)

Godnatt på er, i morgon är det en annan dag...

Kommentera

Gusten:
"Som en väldigt smart tjomme skrev i ett sms till mig: Granis är snart kapten i Brynäs, fan vilken pondus och vilket hjärta!"

Sitter du sms:ar till dej själv nu igen?........:)
Kommentera

Gusten:

Jag tycker Wanvig är lik Mats Sundin på isen. =)
Kommentera

Gusten:

Widing rapar väl pizza fortfarande...
Kommentera

sylf: En sån härlig stöld :) När man såg "höjdpunkterna" efter matchen så trodde man att dom samlat senaste månadens målschanser, helt sjukt det hade kunnat bli 7-8 mål i arselet ... bara i sista.

Nu blir man väl lynchad men jag tycker Markström såg darrig ut, iofs ett styrkebesked att ta 40 av 40 trots att man inte är på topp ;)

Som en väldigt smart tjomme skrev i ett sms till mig: Granis är snart kapten i Brynäs, fan vilken pondus och vilket hjärta! Dixon börjar få fart under skridskorna också.

På minussidan så var Jonsson nonchalant och Widing mer än vanligt ovän med pucken.
Kommentera

sylf:

Vi får hoppas att de fortfarande tror de är i Gefle då... för i Jönsson City brukar det vara fullt ös...
Kommentera

Nästa tre:

Lag 3
Lag 11
Lag 4

Mera bruk i baljan boys!!
Kommentera

rackham: Nä, RBK var ju mycket roligare att skåda sist dom var i Gävle.......
Kommentera

65selander:

Ja, men nu möter vi i och för sig inte tråk-SSK på torsdag...
Kommentera

sylf: Amen!!
Kommentera

bradberry: Jag har slutat tycka synd om för decennier sedan. Finns ingen jävel som tycker synd om oss när vi år efter år spelar i KS.

En riktig skitmatch där Markström fixade 3 pinnar åt oss. Förra året hade vi förlorat den här matchen med 1-22, om Sperrle haft en bra kväll.
Kommentera

Ja jösses! Idag är första gången någonsin som jag tycker synd om motståndarlaget!! Hur lyckades Brynäs ta 3 poäng ikväll? Förmodligen Brynäs sämsta match på mycket mycket länge!
Kommentera

1092740 · »