Som Leksing måste jag Hålla med om att Brynäs hade en mycket bättre offensiv och hade flera långa anfall. Men fan vilka roliga derby det är mot er, en helt annan skillnad jämfört med mot mora. Mot er är det sånt sjukt tryck i arenan även fast jag tycker Leksandsklacken är bättre:P Tack för igår det var en riktigt rolig upplevelse, längtar redan till nästa match
Redigerad kommentar
Honken: Enligt Leksands tränare så dominerde dom efter första perioden så jag hoppas att deras buss stannade till hos en optiker på vägen tillbaka till Leksand?
Nä det skulle varit 3 bergsäkra poäng igår!
"Så som matchen sedan utvecklade sig är jag nöjd med två poäng" J.Larsson
Stör mig på sådana uttalanden.
För mig var det 0-0 vid matchstart o 3-0 efter 1:a...
Pappers GD sammanfattar att Brynäs haft ledningen i 9 av 10 hemmamatcher men bara bärgat 3p i 2 matcher...
Rodrigo: "Härligt att det inte blev något intro denna match. Det börjar nästan bli lite parodi av det hela. Antiklimax."
Introt brukar väl vara innan match.....?
Zappaholic: Vad är Honkens normala nivå?? Om jag minns rätt så ingår lätta mål då och då i hans normala nivå under de senaste säsongerna.
Sällan Brynäs akilleshäl blivit så uppenbar. Räcker med att en sämre motståndare slänger in pucken på måfå mot brynäsmålet så är det målchans. Samtidgt som Brynäs får slita för att skapa egna målchanser.
70 Rodrigues: Sett till inbördes möten ser det ju ut så här:
Storebror-Lillebror 2-0
2-0 i matcher mot Leksand iaf, det tar jag med mig till uppehållet.
Rehab,rehab,rehab,rehab,målvaktsträning nu tack,
Peja:
Kollade just om matchen på tv, tyvärr störs min liveanalys av ett antal besök i LA:s barer, men men...
Vi gör en i stort bra match o var otroligt mkt bättre än Lif, vi gav dem två mål och skulle egentligen dödat matchen m alla chanser i andra...stolpskott o Ollas bl a
Ang 3-3 så är det Enterfeldt som är största/första boven.
Iom att han ska flippra ut pucken istf att dra en hedlig slagskottsrensning a la Djoos dä
Han misslyckas o Lif lyckas vända spelet på sin blå istället för att få hämta bakom förlängda mållinjen...
Vårt byte blir stressigt
Gunde misslyckas med sitt utlägg o Scott får inte lägga sig på rulle när vi har 3 man fr boxen ute vid samma sargkant