Brynäs IF

727505 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - LHC. SISTA OMGÅNGEN!

« · 1567113 · » Till forumet

Sv: Brynäs - LHC. SISTA OMGÅNGEN!
Carl Lejonkräk: du är lika anonym med namnet arnio.. Du blir inte mindre korkad för att du byter nick.. Om man ska lura folk så kanske man ska byta sitt sätt att skriva. Testa det nästa gång
Kommentera

Gurra88: Ännu löjligare är det att sprida lögner om att någon bytt nick även öm det är upp till var och en att ha de nick de vill. Detta är ju ett 100% anonymt forum. Det löjliga är spridandet av lögner som du och ordbajsarn Slajsarn håller på med.
Kommentera

Huge: av den enkla anledningen att jag flyttade från Gävle. Det borde till och med en skinntorr gammal gubbe som du ha kunnat räkna ut.
Kommentera

Huge: det är väl fritt att byta namn. Bara oerhört löjligt att inte stå för det. Som arnio.
Kommentera

Slajsarn: Apropå byte av nick och ev inavel: varför bytte du själv från Gävlelasse till Slajsarn?
Trodde du att det skulle höja din ev IQ genom att byta både nick och vistelseort?
Byte av ort kan jag förstå, du passar liksom lite mer hemma i gnällbältet....
Kommentera

Slajsarn:
"Carl Lejonkräk:Och din IQ har inte ökat genom ditt byte av nick... Fortfarande samma inavlade Sandvikare som inte kunde stava till Aarnio."

Jag har aldrig bytt nick din gnällande, otrevliga, barnsliga, säkert fula gubbe som felaktigt kallar dig för brynässupporter.
Kommentera

Gurra88:

"Förväntar mig en jämn och bra serie mellan lagen där vi går segrande ur fighten .. Så mycket ska inte kunna ha hänt på mindre än ett år"

Han måste ha missat hela grundserien
Kommentera

Jag kunde inte se/höra matchen. Hur skötte sig juniorerna?

Bergqvist, Eriksson, Larsson, Lindgren och Ljunggren?

Nån som stack ut nått speceillt? (Förutom Berras mål då). 

Kommentera

Tväst:Visst är det synd om Lasse men det raderar inte det faktum att man hade på tok för höga förväntningar på honom, Skadad eller inte.
Kommentera

Steenm: Det är ju super, då hinner han ju ändra den tills nästa gång!

Kommentera

Gurra88: Jaja, tycker det är onödigt att tracka ner på killens look. Är nog inte lätt att bara hoppa in och prestera direkt heller. Sen vet man ju aldrig om han går in här och läser också, och du är ju inte så peppande precis!
Kommentera

Ron: Boxer-Robert ringde och ville ha sin look tillbaka ..

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88:

Haha!
Kommentera

Steenm: Nä här gäller det att vara positiv....

Skellefteå–Brynäs .....Vinnare Brynäs  2-4 i matcher.
Färjestad–Modo Vinnare FBK 4-0 i matcher.
Luleå–Frölunda Vinnare Luleå 4-1 i matcher.
HV–Linköping Vinnare HV71  4-2 i matcher

FORZA Brynäs
Kommentera

Förlåt men vad är det för stolpskott som tagit över efter Linus Norberg på GD?

Kommentera

Steenm:
Skellefteå–Brynäs 99,9%–0,1%
Färjestad–Modo: Vem bryr sig!
Luleå–Frölunda: Vem bryr sig!
HV–Linköping: Vem bryr sig!
Kommentera

Förväntar mig en jämn och bra serie mellan lagen där vi går segrande ur fighten .. Så mycket ska inte kunna ha hänt på mindre än ett år........
Kommentera

foppa78: Märkliga procent där...

Skellefteå–Brynäs 75%–25%
Färjestad–Modo 65%–35%
Luleå–Frölunda 60%–40%
HV–Linköping 50%–50%

Kommentera

Slajsarn:

Att en nyopererad L J skulle gå från att anses som nyförvärv till idrottsinvalid var kanske inte det troligaste utfallet.... lite oflyt o fantastiskt synd om Lasse.

Kommentera

70 Rodrigues:

Saik-Bif 95% - 5%

FBK - Modo 80% - 20%

Luleå - VF 50% - 50%

HV - LHC 70% - 30%
Kommentera

bradberry:

Skellefteå AIK-Brynäs IF 90%-10%
Färjestads BK-MoDo Hockey 70%-30%
Luleå HF-Frölunda 60%-40%
HV71-Linköpings HC 50%-50%
Kommentera

Tväst:Jag förstår dilemmat jag med. Men misstaget gjordes långt innan när man hade en enorm övertro på LJ som inte levererat sedan skadan mot luleå när han fick vaden uppskuren. Att han skulle få nån slags lidnersk knäpp och kunna ersätta en landslagsback... hmmm.

Man hade även gått ut med att man skulle förstärka backbesättningen under säsongen...

Dessutom så frigjordes en ganska stor lönepost i och med att LJ försvann.

Kommentera

SAIK- BIF 80%-20%

FBK- Modo 65%-35%

Luleå- Frölunda 60%-40%

HV 71- LHC 55%-45%
Kommentera

Slajsarn:

Visst, så långt håller jag med. Men vad göra när lockouten var ett faktum? Satsa på att konflikten blir kortvarig?... och fylla på med ett par backar man tyckte passade, OCH som ville komma till Brynäs.

Spara resurserna ifall lockouten stod sig säsongen ut?... fylla på med ett par klassbackar som då helt plötsligt skulle va tillgängliga.

Jag har ivf fantasi nog att förstå dilemmat.... inte kul att sitta med backbänken full med AS-spelare o ha ett gäng NHL-lockoutare knackande på dörren.... vem skulle betalat den truppen?

Kommentera

Tväst:Nej det har du inte.Men du försöker ge mig hundhuvudet förde som har gjort det.. Därför tyckte jag att du hoppade på fel person i det avseendet.
Kommentera

Tväst:Ja, i viss mån. Varje lag behöver rutinerade defensiva backar som inte väger 75 kg. Det måste vara en balans i lagbygget.

Att ha ambitioner och ta fram egna produkter gillar jag. Men man ska inte göra det i absurdum. Som läget var redan i säsongsstarten så hade vi en ganska ifrågasatt backbsättning. DP blev helt plötslgt värsta backklippan efter att ha blivit skadad i sin andra elitseriematch. I alla fall lät det så på folk när man försökte förklara bort dåliga insatser i egen zon. Löf fick mogna och spela en alltför viktig roll i laget allt för tidigt. Hur man tänkte med Berglind kan jag inte ens tänka mig...så fetborta som man var från verkligheten och hans kapacitet. Samma sak med LJ som skulle ersätta Ekholm...

Kommentera

Slajsarn:

"fittor horor" ????

har jag överhuvudtaget inte nämnt i mina kommentarer..... men jag lovar dig att fantasin har inga gränser när det gäller att håna ledning,spelare o fans i Brynäs.

Kommentera

Slajsarn:

Att starta säsongen med bara sju backar kan ju inte heller skyllas på NHL-strejken. Ett riktigt felbeslut och ett onödigt risktagande av Sundlöv där.
Kommentera

Slajsarn:

Hur Sundlöv letade och vilka som sa nej till att komma till Brynäs har ivf inte jag nån insyn i.... men jag tycker som du o alla andra att ett backförvärv tidigt inte hade stört. Men så blev det inte av nån eller några orsaker.

Som jag sagt tidigare..... enligt Brynäs filosofi med att i första hand satsa på Juniorverksamheten så blev det så här den här gången...... skall vi skippa den filosofin till nästa säsong???

Kommentera

Tväst:Visst har jag min del. Fast du hittar inga grejer som fittor horor eller såna saker...Därför tycker jag att du är på fel person.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Och din IQ har inte ökat genom ditt byte av nick... Fortfarande samma inavlade Sandvikare som inte kunde stava till Aarnio.
Kommentera

Slajsarn:

Lite löjligt att du ifrågasätter o ber mig ge exempel på hånfulla påhopp.... dom översvämmar det här forumet vid minsta felpass från vissa spelare.

Trodde det räckte med öppna ögon o normal läsförståelse för att notera det.

Dock kommer inte ALLA från dig är väl bäst att påpeka.... men du har din del.

Kommentera

Tväst:Något som störde alla lag men det hindrade inte andra lag att förstärka.

Jag menar att LJ försvann väldigt tidigt så Sundlöv hade gott kunnat förstärkt laget mycket tidigare. Samma sak när det gäller DP som blev långtidsskadad i vad var det, andra matchen.

Kommentera

Wilhelmsson: Mycket möjligt. Du kanske ska oroa dig över ditt eget lag och hur det kommer gå i kvartsfinalen. Hur har det sett ut för er de senaste åren?
Kommentera

Slajsarn:Du har ju lika mycket humor som den genomsnittlige leksingen
Kommentera

brynäs08: givetvis, brynäs kommer att bli slaktade ...

Kommentera

Slajsarn:

"hypoteser" 

Ok.... då är det försvarbart att skylla på skador ibland? Det köper jag.... tyckte det lät som att du i princip var emot dylikt snack.

F.ö. anser jag att NHL-lockouten var det som störde Brynäs planer att åtgärda de tidiga backskadorna.

Kommentera

Carl Lejonkräk:"Brynäs vinner alla sju matcherna säger jag. Här gäller det att vara optimist!"

Räcker det inte med att de vinner 4?

Kommentera

Tväst:Så nu ska vi diskutera hypoteser? Jag tycker att vi håller oss till verkligheten istället.

När Bertilsson, LJ och DP var fönstret fortfarande öppet, vidöppet till och med.

Men för att besvara din lilla hypotes. Det är klart att jag skulle ta med dessa skador i resonemanget. Du envisas med att hela tiden lägga framsaker jag inte skrivit. Har du verkligen inget annat att komma med?

Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs vinner alla sju matcherna säger jag. Här gäller det att vara optimist!
Kommentera

brynäs08: Jag tänker inte tippa ett piss. Rent realistiskt blir det ju 4–0, möjligen 4–1, men då jag tror stenhårt på mitt lag just nu så ska vi bara ta detta. Vi är oooerhört stora underdogs, men vi ska försvara det där jävla SM-guldet. Hur jävla orealistiskt det än låter.
Kommentera

brynäs08: Jävla gamnacke, 0-4 såklart ;-)
Kommentera

jag tippar faktiskt respass 4-0 till Saik. Vad tror ni?
Kommentera

Slajsarn: Nästa säsong ska det bli riktigt kul att åka med Brynäs Stockholm upp till Gävle :-)
Kommentera

Slajsarn:Det finns ett otal scenarie att diskutera här..... men ponera att sista fönstret är stängt..... Kroken o Gunde blir långtidsskadade.... då blir du väldigt trött o irriterad om nån kommer dragande med en " men skadorna då?"

Den åsikten står du för?

Kommentera

Zappaholi: LULIUM-FRÖLÖVEN

HIV-LUNKKÖPING

Kommentera

Zappaholic: Det enda som har devalverats är mitt intresse för Brynäs.

Nu borde Huge komma med nåt om din läskunnighet. ;)

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja en Norrlands...
Kommentera

Tväst:Det är en åsikt jag står för.... Men vart är de hemska påhoppen i de inläggen?

Så du tycker att årets lagbygge speglar de målsättningar man satt.

Det får stå för dig...

Kommentera

Slajsarn: Aha, du tänker så. Är jag verkligen så jobbig tycker du?

Nja, jag hänger nog kvar...du däremot har väl nästan aviserat din avgång? Allting har ju devalverats de senaste åren, även när vi tog guldet ;-)

Kommentera

« · 1567113 · »