Brynäs IF

727827 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Växjö 13/9-12 Läkerol Arena

1517080 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Växjö 13/9-12 Läkerol Arena

mattias - 74:

Listen very carefuly, I only say this once..... Maffian, Hells Angels o Brynäsboken skämtar man inte om ;-)

Kommentera

Peja: Jag var på två av finanmatcherna, magiskt!
Kommentera

mattias - 74: För det första så tog jag inte det minsta illa upp, jag undrade bara vad som föranledde dina ironiska och lite småprovocerande kommentarer härinne? För det andra behöver du nog inte förklara och skriva så att även jag förstår...jag är högstläskunnig och besitter även någon form av läsförståelse, dvs jag begriper vad de olika smileysarna betyder och hur de kan användas...dina instick av smileysar döljer inte det faktum att du gärna provocerar och retas lite granna ;-)

Därav min fråga :-)

Kommentera

mattias - 74: Det kommer aldrig att komma mycket folk på en torsdagsmatch mot Växjö...

arnio: Var du på finalmatcherna?

Kommentera

mattias - 74: Mattias, jag tog inte illa vid mig av ditt inlägg jag bara gillar att retas lite. Det där med bästa publik kommer från kvällstidningarna och de ändrar ju åsikt ganska ofta så det är inte mycket att bry sig om. Fast i finalserien så var det magiskt drag i Läkerol, det kan jag intyga.
Kommentera

arnio:

Ok förlåt Arnio ;) ;) ;) ;)

Kommentera

mattias - 74: Jag tror att du glömde att avsluta ditt skojiga inlägg med en ;)
Kommentera

arnio:

Varför tjatar du om Asplövenmatchen idag igen för? Du är som en gammal grammofonskiva som hakat upp sig.

Jag sa igår att vi förlorade och resultatet är detsamma även idag. Hädanefter skall jag vara försiktig med att skriva och skoja här inne, det var nog bara du och Zappaholic som tog illa upp av det där, min poäng var att jag anser det är under all kritik att de regerande mästarna inte hade fullsatt i Premiären. .

Senast för nån vecka sedan så konstarerades det att ni hade Sveriges bästa hemmapublik men efter premiären mot Växjö så var över 3000 Stolar tomma ( ? ) Det faller iaf inte in i mitt fack som godkänt, jag är missnöjd när Leksand också har dåliga publiksiffror men de regerande svenska mästarne tycker man borde kunna fylla sin tablettask i en Elitseriepremiär oavsett motstånd, tycker inte du?

Varför går inte Gävleborna på hockey undrar jag när man dessutom är regerande svenska mästare?

Kommentera

mattias - 74: "Det där var mest ett skämt men så fort det inte passar vissa så provocerar man?"

Skämt ska vara roliga annars faller ju hela konceptet och jag tror inte ens att en ;) kan göra dina skämt roliga.

Ironi kör vi inte heller med i brynäsboken utan här tar vi allt bokstavligt. Hur gick det för Leksand mot Asplöven då?

Kommentera

Zappaholic:

Alltid? Det där var mest ett skämt men så fort det inte passar vissa så provocerar man? Logik? Jag ber om ursäkt och varje gång jag skojar eller skämtar skall jag lägga till en ;) så alla förstår. även du !

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: För att det gapar tomt i hans bok;)
Kommentera

mattias - 74: Varför skriver du alltid lite småprovocerande och ironiskt härinne?
Kommentera

mattias - 74: Sveriges bästa publik javisst men inte så ofta.
Kommentera

Jajjen: Snillen spekulerar...
Kommentera

Jajjen: Vad tror du om matchen i morgon då, tre poäng?
Kommentera

arnio: Nu?
Kommentera

Jajjen: Vad menar du nu?
Kommentera

arnio: Ställ inga frågor du inte vill veta svaret på.
Kommentera

Jajjen: Hahah precis!
Kommentera

Horace76c: " Skulle nån kunna informera Andreas Thuresson om att:
1) 80-talet är slut
2) Han är inte tysk
och
3) Han är inte porrstjärna
:) "

Va yrar du om, muschen är ju helgrym. Jag kör själv den stilen 2 ggr per år men mer inne på att skapa en kopia av Janne Larssons guldskägg från 99. :)

Kommentera

sylf: Thuresson verkar vara en skön snubbe.
Så här kommenterar han sin mustasch:

" Jag har fått en hel del kommentarer och faktiskt folk som bara står och tittar."   :-)
Kommentera

arnio: Du menar det där om Berg?
Kommentera

Jajjen: Ditt gnäll är ett gott omen, det blir nog guld igen.
Kommentera

Kör Brynäs försäsong fortfarande? Såg riktigt illa ut. Om det inte är Växjö som gått framåt under sommaren. Hur kan så många passningar gå så fel? Och Harju! WTF! Och är man manisk eller är det fler än Brynäs som konsekvent släpper in mål i slutminuten? Jaja, 54 matcher kvar att hitta spelet.

Anders Berg: "Men en del gillar att läsa in negativa saker i allt jag skriver."

Den var bra! Det är humor.

Kommentera

arnio: Kan jag hålla med om, men Nordans två öppna mål lägen är bedrövliga.
Syntes direkt när Djoosen var inne.. På tok för små marginaler gång efter annan som satt laget i skiten.
+10kg å han dominerar.
Persson såg hursom riktigt bra ut, rejäl och klev på.
Kommentera

Huge: Svan?

Tack!
Kommentera

Lavanders friläge vilken flopp

Kommentera

sylf: Gunde.
Kommentera

hahii: Nån som såg vem som frispelade Martin Johansson?
Kommentera

Brynäslegenden: introt var att brynäsmärket typ kom upp från marken. Lite jordens undergång känsla över det. Ganska snyggt gjort. Låten var såklart brynäs hej hej hej.
Kommentera

Horace76c: Underbar mustach, hoppas han behåller den hela säsongen :)
Kommentera

Ingen som har introt på film? Och de som var på plats härinne, vilken låt spelades och var det ett bra intro?
Kommentera

arnio:
Skulle nån kunna informera Andreas Thuresson om att:
1) 80-talet är slut
2) Han är inte tysk
och
3) Han är inte porrstjärna
:)

Kommentera

HappyX3: Jag måste säga att jag gillade vad jag såg av Djoos, där finns potential. Visst han dräller och ger bort puckar men vilken blick för spelet killen har. Han påminner inte lite om sin far i spelet och han kommer att bli spännande att följa.
Kommentera

Är väl inte så dåligt psykologiskt igentligen att tappa matchen i sista sekundrarna. Var ju lika ifjol somsagt och det slutade i SM-Guld!

Detta gör bara att Brynäs "vet" att dom är bättre än Växjö skillnaden emot om dom skulle vunnit är nu att BIF är taggade och fulla av revanch för att visa att poängtappat ska hämnas...

Kul att säsongen är igång =D
Kommentera

Jag gör som Davey och kör en klassisk plus och minus angående matchen...

+
Honken
Bertilsson
Enterfeldt
Straffarna (2/3 är grymt bra)
Iscensättandet av kontringsspelet i tredje perioden
Nationalsången
PP-spelet

-
Lagets passningspel
Spelet i egen zon
Ineffektiviteten i kontringsspelet i tredje perioden
Orken(?)

Övrigt: Stort frågecken kring domarinsatsen. Det kändes som att någon hade spolat tillbaka bandet 15 år. I stort sett alla hakningar, fasthållningar, interferances och slashingar var tillåtna. Och då menar jag från båda lagen. De blåste dock oftare när Brynäs bröt mot reglerna, men Brynäs kom också undan med otroligt mycket.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: underbart att det är igång! En dålig hockeymatch är i alla fall bättre än en bra dag på jobbet.
Kommentera

Det enda som var bra idag var de 2 poängen vi lyckades ro hem trots en dålig insats.
Kommentera

Okej, två poäng jaaaa!

Bullshit, det ska vara tre poäng hemma, anser JAG!

Kommentera

Trendbrott och straffseger?
Kommentera

bradberry: håller med! Honken bäst på plan ikväll!
Kommentera

Riktigt dålig match av Brynäs. Vi skall väl inte dra så stora växlar av det så här i omgång 1. Brynäs är farliga vid flygande anfall typ kontringar samt i Power play. I övrigt känns anfallsspelet stereotypt och klent och försvarsspelet inte prickfritt direkt. Honken bra!
Kommentera

StoltBrynäsare: KVALSERIEN NÄSTA!! AVGÅ NÅGON!!!!!!!
Kommentera

Stende89: Det där förtjänade vi!
Kommentera

Bara att konstatera att Brynäs har en bra bit kvar innan de kan visa klass. Så jävla onödigt.
Kommentera

men äckligt.. vad händer????
Så här var det iofs i början av förra säsongen också.. att vi tappade matcher i slutsekundrarna. men man borde ju lärt sig sen dess tkr man?
Kommentera

Nordquist alltså... Han var bättre på försäsongen! ;-)
Kommentera

Anders Berg: Där kan jag hålla med dig :-)
Kommentera

Rosén har inte gjort någon poäng ännu... Hoppas det fortsätter så.
Kommentera

1517080 · »