Tips: 5-2
Mål: Thuresson 2, Järnkrok, Gunderson och Harju
70 Rodrigues:4-2.
Första baljan av Gunde sedan Widde Harju och till sist Hansen i tom kasse
arnio:
Två dagar kvar att njuta som svenska mästare...
På torsdag står vi bara med två tomma händer...
70 Rodrigues:
Jag kollade i min spåklula och ni åker ur. Tyvärr ;)
Zappaholic:
Jag var ironisk =) Tror dock inte ni upprepar guldet men självklart är ni topptippade, det som talar emot er är som jag påtalat förut era målvakter. Går Rahm sönder så är Honken knappast så bra som han var 99 så det är ett osäkert kort tror jag.
tjugo8:
En tanke slog mig omgående då jag tittade på klippet...
"Tänk att för första gången stå framför ett lag med chans att vinna SM-guld"
Ödmjukt sagt, men framförallt visar det ju vilket jobb hans efterträdare, och inte minst spelarna, gjorde förra säsongen.
Man blir fan stolt!
arnio:
"vi är svenska mästare åtminstone från tills nästa final är avgjord!"
För oss må det ev vara ok att ha den inställningen
Har spelarna har den tror jag det kan bli förödande...
Jag gillar inte "inneha", "försvara" tanken...det är hungern, jakten på ngt helt nytt som återigen gör oss till vinnare...
VA?! Inte utsålt till morgondagens match?? Inte måttligt vad biljetter som finns kvar - KataFuckingStrof!
Blir för övrigt 3-1 till BIF.
Målskyttar: Harju x 2, Hansen.
Honken vaktar kassen imorgon och Djoos går in på tre backpar.
Pettisbif:
Andreas Karlström på AB/GD-sporten skrev det på twitter.
tompap71:PP uppställningar imorn
Kul att Linus är tillbaka.
Laget imorgon:
Målvakter
Johan Holmqvist
Robin Rahm
Kedjeformationer
Jonathan Granström - Sebastian Enterfeldt – Jesper Ollas
Johan Harju – Calle Järnkrok – Andreas Thuresson
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordqvist – Daniel Widing
Martin Johansson – Mads Hansen – Mats Lavander
Elias Lindholm
Backar
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Jörgen Sundqvist – Simon Löf
Dennis Persson – Christian Djoos
Victor Berglind
MarcusElving:
Vilket grymt lag vi har, fyra grymt starka kedjor, bra målvakt och två starka backpar. Detta blir spännande!!!!!
Om Bäckström vill spela i Brynäs måste han få göra det, om det så bara är ett byte. Finns inga vettiga argument emot. Att skitlag som Frölunda är beredda att riskera sin existens för att få in NHL-spelare är knappast ett argument för Brynäs att tacka nej.
Borde inte Marcus Johansson också vara given i Brynäs, med brorsa och Washingtonpolare i laget? En månad med den centeruppställningen och seriesegern är klar.
MarcusElving: Var är Molin?
Jajjen: Lindholm och Molin kommer garanterat få sina chanser att slå sig in i laget. Alla får ju inte plats varje match, så enkelt är det ju.
Redigerad kommentar
titta på brynäs kedjor.
Granström - Enterfeldt - Ollas.
Tre hårda typer som inte är roliga och möta och alla tre kan producera poäng!! Riktigt bra första kedja som man sätter mot motståndarna första kedja.
Harju - Järnkrok - Thuresson.
Järnkrok ska ta nästa steg och förväntas bli en superstar i årets ES. Harju har kapacitet för 30 mål och Thuresson har sätt riktigt bra ut på föresäsongen. RIKTIGT bra kedja.
Lauritzen - Nordquist - Widing.
Försäsongens hetaste kedja? Nordha och Widing kom delad etta på antar gjorda mål på försäsongen och lauritz hade väl näst bäst poängsnitt förra säs? Brynäs starkaste kedja ikväll..
Johansson - Hansen - Lavander.
Defensiv kedja med tyngd, speed och smarthet. Kan gröa poäng men kommer vara riktigt bra i defensiven.
Läg där till Molin och Lindholm (plus fler unga juniorer på uppgång).
Bertilsson - Gunderson
Ett av ES bästa backpar.
Sundquist - Löf
Kaptenen tillsammans men en riktigt lovande back. Kan Löf blomma ut i år är detta också en riktigt bra backpar.
Persson - Djoos.
Vågat att sätta dessa i samma b-par men Djoos har varit duktig på försäsongen och DP har bara blivit bättre och bättre, hoppas dom håller!
Honken - Rahm. Båda har varit bra på försäsongen. Men klarar Rahms ljumskar verkligen av att stå många matcher i rad om Honken skadar sig??
Offensivt sätt kommer detta gå riktigt bra och bara PPt klickar igång från start kommer vi göra väldigt mkt mål!
Defensivt är det väldigt intressant faktiskt, orolig för skador bara.
Bra och balacerat lag där många kan göra poäng och många ändå kan göra jobbet hemmåt. Det finns speed, bra skott, klokhet mm. LÅT Elitserien 2012/13 börja! Guldet ska stanna i gävle! :D
tobhund:Skönt att man vågar vara lite stöddig :-)
Nu är det bara att lägga handling bakom orden ;-)
Nervöööööös som satan. Vill se en fin start på säsongen.
BRYNÄS–VÄXJÖ 4–1 (1–0, 2–1, 1–0)
Målskyttar: Daniel Widing 2, Jonathan Granström, Andreas Thuresson
Rahm kanske inte kommer tillbaka i form under hela den här säsongen.
Nu kör vi!
StoltBrynäsare:
Vilken drömstart, grattis till Sm Guldet ^^
Tog på mig rollen att skapa säsongens första ES-matchforum.
Tror på 4-1
Widde,Nordan,Enterfeldt och Bertilsson.
Publik: 7845