Brynäs IF

727886 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs Vs: Modo

« · 418212 Till forumet

Sv: Brynäs Vs: Modo
Jompe: Visst är detta Henning-uttalande typiskt Brynäs-tänkande av idag. Negativt, defensivt och tusan så anti-produktivt. Håller helt med dej. Varför måste Brynäs se sig tillhöra "underklassen"??
Kommentera

Mickis: Jag tycker Gävle-sponsorerna borde ha resurser till elitlag i både fotboll och hockey. Det ena är en sommaridrott, det andra en vinterdito. Mitt tips är f ö att GIF missar att gå upp i Allsvenskan och att det därför borde vara Brynäs som fortfarande ska åtnjutas den största ekonomiska uppbackningen i Gävle.
Kommentera

Mickis: "Jag kan aldrig tänka mig att en gammal godtemplare som har ett företag ger pengar till bif."

Varför inte det? Godisgängets hockey imponerar väl inte så där värst mycket nuförtiden. Den här företagaren kanske trots allt vill ha elithockey i stan. Han kanske fattar att lokal och regional idrott betyder mycket för lokal och regional tillväxt.

Men det är klart, är man godtemplare så kan man ju bara inte ge stöd till Brynäs. Så är det ju bara...
Kommentera

Jompe: Det är som mellan Bif och Lif lr hellre Mora och Lif. Jag spelar fotboll för GGIK och dom killarna som är ur GGIK:are håller inte på Brynäs t ex.
Kommentera

Mickis: Om det är som du säger betyder det att man inte vill ha nån elitsport i Gävle. Vilket tänkande i så fall...
Kommentera

Clarence: Men dom som jobbar hårt i andra klubbar hoppas väl naturligtvis att dom ska komma så högt upp i seriesystemet som möjligt.
Kommentera

Mickis: Tja, om hundra år då kanske...
Kommentera

Jompe: "Jag kan aldrig tänka mig att en gammal godtemplare som har ett företag ger pengar till bif" Det där är en gävlemyt i samma klass som att det är Brynäs fel att sponsorerna inte betalar för sej. Stämmer den här godisteorin är det ju bara ännu tydligare att det är någon regional åkomma som gör att Brynäs aldrig får luft under vingarna. Den tillsammans med historien om att det finns gävlebor som går på hockey för att se Brynäs torska (hur friskt är det?). Och varför är dom flesta brynäsmedlemmarna boende utanför stan? Måste vara unikt i idrottssverige att stödet finns på andra orter än där laget spelar (ja, bortsett från leksand med sina 5000 invånare). Kliv ihop Gävle!
Kommentera

Nån som har några indikationer på tisdagens laguppställning? Sulku? Walle? Luovi? Soling? M.fl.... Hur ligger de till med skadorna?
Kommentera

bradberry:
Det senaste jag hörde var att de flesta skulle vara tillbaka, dock inte Björck då som opereras imorgon. Walle är väl den som är mest tveksam. Han såg dock inte särskilt besvärad ut i Valbo på signeringen idag, även om det nu inte är särskilt fysiskt ansträngande att skriva autografer till fans.
Kommentera

Kan även tillägga att alla var på plats i Valbo idag förutom Björck, så det verkar inte vara något större bortfall pga sjukdomar i alla fall. Alltid något.
Kommentera

Namtrac: Var det mycket folk där?

Och hur såg shoppen ut nu?
Kommentera

65selander:

Nja, knappast proppat, det var väl ett par hundra där. Mycket ungar. Tog inte lång tid att få matchtröjan signerad, 30-40 minuter efter att ha köat i två separata köer.

Shopen var ganska liten, men den innehöll ju Brynäsgrejor så det var ju helt okej ändå. =)
Kommentera

Jag har själv stått i kö för att få autografer men det är det värt trots att man är "gammal". Men det är värt mödan. Den här gången behövde jag inte det för jag fick ju alla namn på ett kort när jag fyllde 30.
Var shoppen bra annars?
Kommentera

Lundberg74:
Det tycker jag, de behöver troligtvis inte större utrymme än de har just nu. Trevlig personal, väldigt hjälpsamma, var det också. Fanns många BIF-saker man gärna skulle lägga vantarna på.
Kommentera

« · 418212