Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09

1117544 · » Till forumet

Sv: Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09
Ambroo: Jag lovar Ambroo, det var INTE jag!!
Kommentera

Usch...jag har så svårt att välja i er omröstning härintill....jag får nog lägga ner min röst.
Kommentera

Jag vill be samtliga om ursäkt för inlägget som postades kl. 01:00 i natt. Dels för att det var ett grovt övertramp och dels för den människa i min omgivning som skrev det där för det var nämligen inte jag. Nån hade tydligen väldigt roligt med spriten och på min bekostnad. Jag har dock mina aningar om vem det var.

Lycka till framöver, nu skjuter vi ner Modo i kvalserien!
Kommentera

Peja: Okej, det låter gott. Återkommer någon gång med betyget då! =)
Kommentera

MarcusElving: Testa den med kyckling i currysås.
Kommentera

Peja: Jag har inte provat på pastan på nian. Däremot så gillar jag maten på woki woki restaurangen där på nian, den är hur god som helst! Sedan har vi ju husmans på nian också, där fick jag de sämsta köttbullarna och det moset jag någonsin ätit :(

Tack för tipset föresten, kanske blir en pasta på nian nästa gång då =)
Kommentera

MarcusElving: Tycker fan att många pastarätter på nian är godare men det är ju en smaksak!
Kommentera

MarcusElving: Innan nedsläpp i gårdagens match var det dags för Timrå IK och Brynäs veteraner att göra upp. I Brynäs fanns en rad profiler, bland andra, Willy Lindström, målvakten Åke Liljebjörn, Timråsonen Tommy Sjödin, Janne Kock, Pär Djoos, Tommy Melkersson och Thomas Ölund. Timrå ställde upp med spelare som Peter Toresson, Tomas Nänsén, Urban Eriksson, Robert Carlsson, Christer Jensen, Markus Sjöberg, Jerk Högström och Örjan Lundberg.

Nuvarande assisterande sportchefen i Timrå IK, Robert Carlsson, blev målskytt. Dock så räckte det aldrig utan Brynäs vann matchen i E.ON Arena med 5–3.

Här har du lite info....:)
Kommentera

Långben: som jag skrev i inlägget "Till alla Brynäsare". Måste du vara och hacka på allt man skriver. Suck!
Kommentera

Peja: Jag och fotboll går inte alls ihop. Har noll koll på allt vad fotboll heter faktiskt! hehe. Hur som helst så var det faktiskt riktigt bra mat och trevlig personal.. Helschysst lunch! Sedan att Brynäskillarna var där samtidigt var också trevligt.
Kommentera

MarcusElving:Jag såg sjödda igår!faan vad stort det kändes!!
Kommentera

MarcusElving: Längesen man var där. Viikmäe käkade väl där varje dag när han spelade i Gefle =)
Kommentera

Davey_22: Ja jäklar vad hetsk han verkar, han kanske har fått i sig något riktigt fult denna kväll.
Kommentera

Ambroo: Snefull ? Skärp till språket för fan...Ta sen en titt i tabellen,wifebeater.
Kommentera

Huge, mfl : Vilken skräll att det skrevs mer inlägg i BIF-boken på en fredagskväll än efter matchen då...

Jävla fittor!
Kommentera

Till alla Brynäsare: Jag och en polare tog lunch idag på Los Sombredos nere på stan. Det första vi såg när vi kom in i restaurangen var ett gäng som skrattade högt och hade trevligt samtidigt som de tröck i sig tacobuffé för hela slanten och lite till. Widing, Hermansson, Molin och självaste Nicklas Bäckström som är hemma över helgen. Kul att man lyckades få en skymt av honom den enda helgen han är hemma på mycket länge! :D
Kommentera

Långben: Vad skönt att vi fick vinna någon match i alla fall, inte för att det är någon större tröst men ändå! =)
Kommentera

73Sjöbba: Brynäs körde över Timrå...
Kommentera

73Sjöbba: Jag har faktiskt ingen aning om hur det gick, visste inte ens att de skulle spela. Ska försöka forska lite på nätet och kolla om jag hittar något.
Kommentera

MarcusElving:Från det ena till det andra så spelades det en annan match igår  mellan Brynäs och Timrå oldtimers. Någon som har en susning hur det gick i den matchen? Jag har missat det helt och hållet. :)
Kommentera

73Sjöbba: Nej, jag skulle inte bli förvånad om något lag bestämmer sig för att prova honom igen. Men vissa verkar anse att han är hyperintressant för samtliga NHL-lag, och att de till om med dregglar över hans stats och allt vad det var.. De kanske provar honom, men han bör producera och imponera direkt om han ska bli kvar. De har nog inte så lång tålamod med tanke på att han har misslyckats förut.

Och jag skulle verkligen unna honom att ta en plats i NHL, har absolut inget emot honom alls. Föresten skulle väl inte ni grina om han inte lyckas, då får ni säkert behålla honom.
Kommentera

MarcusElving:Jag säger inget emot dina synpunkter. I dagsläget så är han en av ES bästa backar så åtminstonde jag skulle inte bli förvånad om han får en andra chans. Sedan om han skulle bli ordinarie är en annan sak.
Kommentera

73Sjöbba:

Förmodligen,ni har ju säkert bättre koll på det.
Kommentera

73Sjöbba: Bara en liten jämförelse, vad jag vill ha sagt är att det är inte så lätt att ta en plats i ett NHL-lag som ni verkar tro. Lehtonen får slita jävligt hårt om han ska ta en ordinarie tröja i NHL. Det blir hur svårt som helst för honom.
Kommentera

Bissett19:Aha, tagit ur luften med andra ord.
Kommentera

73Sjöbba:

Frågar ju er.
Har bara läst en tråd på FB.
Kommentera

Lägg där till att Niskala även producerade bra i både Finland och Schwiez innan han kom till FBK
Kommentera

MarcusElving:Ett bra och objektivt inlägg.
Kommentera

Bissett19:"Jobbigt med sponken?"

Vidareutveckla tack.

Kommentera

Kolla bara på Janne Niskala som gjorde 49 poäng poäng för färjestad 06/07 vilket är en makalös poängskörd för en back. Efter den säsongen spelade han en säsong i AHL, Milwaukee Admirals och gjorde 44 poäng återigen en ruggig poängskörd för en back, den säsongen spelade han även VM för Finland. Han fick 6 matcher i NHL säsongen därpå, sedan fick han gå tillbaka till elitserien. De har inte stort tålamod med spelarna i nordamerika.
Niskala har producerat i både elitserien och i nordamerika (AHL) men platsade inte.

Varför skulle Mikko Lehtonen som producerat bra endast i Fin och Swe vara så eftertraktad i NHL, där han dessutom fått chansen förut och inte platsat. Han har inte ens producerat i AHL! spelet i nordamerika kanske inte passar honom särskilt bra?

Jag kanske har fel, men nja, Lehtonen är nog inte jättehet. Möjligt att han får chansen. Men chansen att han lyckas är nog ganska liten. Så känner jag i alla fall.
Kommentera

FM:
Given?
Kom igen nu.

Varför har han missat så många matcher?
Jobbigt med sponken?
Kommentera

FM: Dreggla? Om han har tur får han envägskontrakt med nån klubb. Hur många 30-åringar som aldrig har lyckats i Nordamerika får en andra chans där?
Kommentera

Bissett19: Vi får väl se :)
Jag hoppas han stannar. Han är kungen bland backar!
Kommentera

Hahl Bundy:

Haha.
Nästa år kör han en Lassila:
"Vill ha fyra nya vinterdäck annars jag inte sempa"
Kommentera

Peja: Dessutom har karln humor.
Han stod framför min bil för nån månad sen o jag blev mycket överraskad över att han stod där.
Då vänder han sig o säger: "Du inte vara ooroolig. Jag inte säla bilen. Jag ondrar hur vilja ha en sån bil?" :)

O som dom flesta vet så bor jag i Modoland, så jag är inte så ofta i vardagen i Medelpad!
Kommentera

Peja: Han kan åka till Kreta under VM,NHL klubbarna kommer dreggla över hans stat iår och han är given där nästa år. Nashville kanske?
Kommentera

FM: Vi får väl se om det blir NHL för honom... Tror det krävs ett bra VM och om han överhuvudtaget får chansen där beror ju till stor del på vilka NHL-killar Finland kan få loss.
Kommentera

Peja: Angående Lehtonen så får han nog lön i TIK också. Sen kanske han vill spela i en bättre liga än den finska då det är en bättre språngbräda för att nå NHL där han kommer att spela nästa år.
Kommentera

Peja: Har man gjort sitt i ett land så är det väl inte konstigt att få nya utmaningar o mer pengar. Konstigare än så är det inte.

Lehtonen är en av de bästa backar jag har sett i Timrå. Fruktansvärt skott, bra offensivt o defensivt.
Han kommer att slå alla backrekord som finns i Timrå efter den här säsongen när det gäller poäng o mål.

O vi har ju några hyfsade backar att välja mellan :)
Kommentera

Hahl Bundy: Om Lehtonen hade spelat i Brynäs hade jag inte förstått hans motiv med det heller. Kärpät är ju en ständig guldkandidat och vad jag förstår en rik klubb som har råd att betala sina spelare.
Kommentera

Peja: Du är ju brynäsare så jag förstår din konflikt där.
Jag har inga problem, tvärtom.
Jag förstår ALLA som vill spela i Timrå!
Kommentera

Peja: Ja vi pratar väl om egna produkter som har en bofast plats i a-laget? Vi har en hel hög som varit med enstaka matcher som jag inte ens kommer ihåg namnet på.
Kommentera

Hahl Bundy: Egentligen förstår jag inte hur han kan vilja spela i Timrå istället för Kärpät. Men han kanske känner att han redan har uträttat allt i Kärpät och vill testa på nåt annat?
Kommentera

Peja: Jag hoppas du har rätt.
För då ökar chanserna att han stannar!
Kommentera

FM: Jadu, beror lite på vad man menar med "kommit upp". Om du menar sådana som har fått enstaka matcher i A-laget eller sådana som har etablerat sig. Som du kanske vet är det ofta några juniorer som egentligen inte är redo (eller inte har potential) att spela i ES som får chansen enstaka matcher pga skador.
Kommentera

FM: Förutom Niklas Bäckström?
Kommentera

Jajjen:
Skall Lars Jonssons lönekonto fyllas på med 330.000 före skatt varje månad så är det ju klart att man infört köpstopp.
Kommentera

Hahl Bundy: Look at the bigger picture. Spelare med Lehtonens karriär (30 år, ett misslyckat år i NA) får sällan en ny chans där borta. Då ska han imponera rejält i VM och det är väl tveksamt om han kommer med i Finland trupp överhuvudtaget. Det krävs mycket för att han ska få ny chans.
Kommentera

Peja: Okej,det kanske var ett dåligt exempel. Det jag fiskade var annars om ni hade nån egen produkt (som inte är målvakt) som slagit igenom på sista åren?
Det är ju lätt att göra som modo och ha en trupp på 25 utespelare varav 5 st bara är det på papperet. Det är ju ingen konst att ha egna produkter i a-laget men så länge de inte spelar så säger det ju inte så mkt.
Vi har fyra och jag vet inte om det är bra eller dåligt men jag kan ju konstatera att dessa är där för att bidra med något på isen och inte bara i statistiken över egna produkter...
Har inte 100 koll men brukar det inte sluta med utlåning och kontraktsbrytning för era juniorer i slutändan.

Vilka egna produkter har ni som kommit upp de senaste 5 åren?
Kommentera

Peja: "Varför skulle Lehtonen få en ny chans i Nordamerika?"

Det är hans mål o vad han har presterat hittills, o jag har sett nästan alla matcher, så inte har han direkt försämrat sin chanser. Tvärtom.

Men det kan ju inte du veta eftersom du bara sett 1 el. 2 matcher max.
Kommentera

1117544 · »