Brynäs IF

727578 inlägg · 7961 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF 22/1-11

1339075 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 22/1-11
Gurra88: "Arnio har aldrig haft någon koll. Han lever i någon slags drömvärld och tror att dackell och hansen är lika bra som de var för några år sen."

Dacke har varit ljusår bättre än vad han är nu, Hansen har varit rejält mycket bättre också men det krävs inte så otroligt mycket för att tillhöra de bättre i Brynäs i år.

Det är skönt att du Gurra88 har koll, inte bara på hockey i stort utan även har en unik insyn i Brynäs organisation, omklädningsrum och damtoalett.
Kommentera

mk: Absolut, han får gärna spela i en fjärde för min del.
Kommentera

Lindström: Det är nog läge nästa år att flytta upp Sundström ett pinnhål.
Även förtroendemässigt. Absolut.
Kommentera

mk: Hansen är bra som 3-4 center, inget snack om det.
MEN att NC tvångskört han i PP å i över 20min match gör att man undrar.

Sundström är i mina ögon bra mycket bättre än Hansen, dels beroende på att han kan tacklas och vinna tekningar och är tokstark vid sargerna.

Men att se han i PP eller i en 1á lina gör att man undrar vad NC tänkte med/på..

Så låt han spela Bp å lira i en avlastningslina så kommer han till sin rätta.
Kommentera

Gurra88: Med risk för att bli idiotförklarad:)
Nu spelar ju Hansen i tredje-fjärde, som vissa har önskat länge.
Vore det inte bra för lagets unga spelare som kommer upp nästa år
att ha en som Hansen att luta sig mot?

Sätt två juniorer på var sin kant, låt dom köra tills ögera blör, så kan han vara en städgumma åt dom. För trots allt så är han inte helt jävla ras, bara man sätter han i rätt miljö.

Vad tycker snillen spekulerar?
Kommentera

GävleLasse: Att han är inne i PP kan jag hålla med dig till 100%. Där vetifan vad Cz sysslade med. Köper även detta med istiden men jag ska väl uttrycka mig lite annorlunda istället, jag är inte så bra på att läsa på om det. :)

Gurra88: Klart att dom inte blir bättre med åren och att Hansen inte varit bra iår är inget att hymla om. Men Dackell har ändå varit bra och faktiskt producerat poäng. Sen är båda två viktiga för Brynäs vad folk än säger, så enkelt är det.
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja istiderna är ju det som mest visar hur pass mycket en spelare används. Har man en spelare med för hans defensiva kvalitéer så köper jag att man spelar i 3:e och 4:e linan. Där passar Hansen bra. Men när Cz använde honom som poiintman i PP så började jag tro att Cz rökt finsk bly eller nåt. Inget skott att tala om, inga offensiva kvalitéer alls. Det enda jag kan tänka mig att han ville ha var en defensivt duktig spelare. Så varför inte spela en back i så fall? Nej han hade snöat in på att ha 4 forwards inne i PP men ville inte vara för offensiv så han valde en "forward" som skulle agera som back...

Hmmm.
Kommentera

GävleLasse: Arnio har aldrig haft någon koll. Han lever i någon slags drömvärld och tror att dackell och hansen är lika bra som de var för några år sen.
Kommentera

arnio: "Det är inte bara att åka snabbt, tacklas och göra mål som räknas i hockey."

Nej verkligen inte. En spelare som är långsam och aldrig tacklas och aldrig gör mål låter som en nyttig spelare. Det låter som att jag borde damma av skridskorna och min gamla Titan-klubba.. Här finns det pengar att tjäna.
Kommentera

GävleLasse: Kan varit så, men vi kommer ändå inte komma ifrån att Hansen & Dackell är viktiga spelare för Brynäs. Sen detta med istider, så tittar jag nog inte lika mycket på istiderna som vissa andra göra. Kanske ska man göra det.
Kommentera

Gurra88: Nej, det är inte ironi från hans sida. Han tror bergis Brynäs kan vinna serien, Stanley Cup och OS också!
Kommentera

arnio: Hahaha.. ironi igen, du är kul arnio. jag som trodde du va totalt bakom..
Kommentera

Gurra88:" Du tycker på fullaste allvar att dackell, nordan och hansen är bland de bästa.
Då vet jag ungefär hur kunnig du är"

Det tycker jag definitivt. Nordan skapar mycket offensivt och Dacke och Hansen är otroligt nyttiga har varit kraftigt delaktiga till många poäng. Ingen har förövrigt varit riktigt super i Brynäs men dessa herrar har bidragit med otroligt mycket. Det är inte bara att åka snabbt, tacklas och göra mål som räknas i hockey.
Kommentera

mattiaskarlgren: Dackel och company hade ju +20 minuter/match även då.
Kommentera

mattiaskarlgren: Problemet var väl egentligen att dackell och hansen va de med mest istid även då. rätta mig om jag har fel
Kommentera

sylf: Kan hålla med dig i det du skriver MEN sen ska ju varje enskild person ha sin åsikt och jag tycker personligen att Rödin varit klart godkänd iår. Han gjorde väl bara tex 6 poäng förra året och man visste att han har potential men samtidigt svårt som nyss inkommen senior och jag hade inte jättestora förhoppningar på honom.
Kommentera

Gurra88: Absolut. Men samtidigt så skulle Brynäs spela mer offensivt iår, och det gick inte. I vissa matcher har det spelats väldigt defensivt. Då får spelare som Dacke å Hansen mer istid. Kan varit fel men svårt å sia om.
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja, jag tycker 6 mål på 41 matcher är för lite, sett till hur mycket målchanser han fått. Han har dock alltid bidragit med hårt arbete vilket han ska ha cred för. Han är ett gränsfall, helt klart! Han är en spelare jag hade väntat mig mycket mer av (mitt fel kanske). En sån som Hansen hade jag inte väntat mig nånting av, och han har varit ännu sämre!!

Det stora problemet i år är ju egentligen inte LAGET, det är mer:

1. Sundlöv, som inte ersatte Markström på ett bättre sätt.
2. CZ´s underliga laguttagningar.
3. CZ´totala brist på coachning, oförmåga att ändra en matchbild etc.

Två av dessa punkter har kostat oss en 10-15 poäng minst, vilket om vi haft hade gett oss en topp4 placering, som är ett måste för att nå det uttalade målet semifinal!
Kommentera

mattiaskarlgren: Istiden Mattias, istiden..
Kommentera

Lindström: Vad jag vet så har Huge aldrig sagt att Hansen är ES bästa center. Däremot har han som många andra här inne också tycker att Hansen är en viktig center och spelare i Brynäs lag. Det går inte ta bort Hansen är väldigt duktig defensivt och han har alltid haft den rollen vare sig han lirat i första eller fjärdekedja.

Detta med att alla gnällde på CZ när han hade Dackell-Hansen-Rödin i en första kedja fattar ju inte att det kan vara olika för olika lag. Bara för att dessa herrar är uppsatta i en förstakedja och i samma läge som tex Hv71 har Davidssons kedja, så betyder inte det med automatik att CZ har till avsikt att använda dessa herrar som sin mest offensiva kedja bara för att dom är uppskrivna i en sådan.

Men som sagt, Hansen är en viktig kugge defensivt. Han har inte alls varit så pass bra iår att man kan vara nöjd men allt snack om att han ska petas är bara löjligt.
Kommentera

sylf: Så du menar att Rödin efter att på sitt andra år som senior har gjort 6+14 på 41 matcher, samt att han varit en av Brynäs bästa spelare i många matcher. Tycker att du är väl hård där.
Kommentera

Gurra88: Förstår du inte att H*ge har svårt med + & -?

Han som likt Sundlöv höjer youtube värvade spelare och ser Hansen som ES bästa center..

Vad kan du förvänta dig av en sån person?
Kommentera

Huge: Ne Hansen drar nog snart till Nhl, våran mest kompletta spelare. Han kommer att knäppa Bäckis på näsan å kliva in direkt brevid Ovi.

Fast de e klart Sundlöv ger han nog samma lön i Bif som han skulle fått där så han kommer nog att skriva på för 3 ny härliga år i Bif.
För det är viktigt att vi gör klart med en 1á center så snart som möjligt, skulle ju vara tokigt om det vart budgivning på han så Sundlöv vart tvungen att bjuda över hungriga Khl klubbar.

Fast de e klart en utlåning av han till Khl skulle vara kanon!!! Tänk vilka pengar han skulle dra in till den tomma kassa kistan.
Kommentera

Huge: Ta det lugnt huge, jag vet vad du menar. Det var förbannat dåligt formulerat, men så det ju inte skriva du är bäst på utan de är ju att köra buss.
Kommentera

Gurra88: Säg så här: jag är förvånad över att du inte begriper.
Men samtidigt INTE förvånad eftersom jag vet din kapacitet.
Klarnade det nu eller....?
Kommentera

arnio: Lauritz är helt okej, absolut

"Knappast Lauritzen, tveksamt med Dackell, Nordan och Hansen. Dessa fyra är bland de bästa i laget"

Du tycker på fullaste allvar att dackell, nordan och hansen är bland de bästa.
Då vet jag ungefär hur kunnig du är
Kommentera

Huge: Kahnberg är ursäktad p.g.a skador!
Kommentera

Huge: Kanske det roligaste inlägget jag läst på väldigt länge..

Du är förvånad, men inte så mycket eftersom du vet hans kapacitet..

det blir copy paste på den:)
Kommentera

Bissett19: Precis, nu jag, men det tog en jävla tid för filosofen att komma på det, hansen har inte i ett PP att göra, om han så var den sista överlevande..

Rödin har verkligen inte varit bra, underpresterat nått fruktansvärt.
Å andra sidan, vem fan hade lyckats jämte Dackell och hansen med den formen de hade när de spelade tillsammans.

Tycker en tränare ska vara konsekvent med petningar. Vilket czarnecki inte varit.
Kommentera

sylf: Bortsett från att ett par av namnen till stor del är ursäktade pga bl.a skador och annat, så måste jag säga att din lista stämmer djävligt bra.
Kommentera

GävleLasse: "Du säger emot dig själv... Om man inte tror på en sak som händer så borde man bli förvånad,"

Ja, men jag säger ju för fasiken att jag är förvånad, men inte speciellt mycket.
Eftersom jag vet kapaciteten på Lauritzen och vad han kan prestera när det stämmer.
Och att det har stämt rätt så bra för honom så här långt den här säsongen ser nog alla.
Ja, alla utom gurra förstås....

Kommentera

Bissett19:

Spelare som gjort en bra säsong:
Lauritz
Ekholm
Silfverberg
Calle
J.Larsson.

OK:
Nordan
Granis
Bertil
Jonte
Dackell
Andersen
Svedberg
Sundström
Eero
Löf

Underkända:
Kahna
Rödin
Hansen
Clarke
L.J
Greiss
Wännström
Sunken
Sandin

Bara så du vet!
Kommentera

Gurra88: "Dackell, Nordan, Hansen, Lauritz har underpresterat kraftigt med tanke på deras förtroende.."

Knappast Lauritzen, tveksamt med Dackell, Nordan och Hansen. Dessa fyra är bland de bästa i laget
Kommentera

Gurra88: Läs om, läs rätt, gör rätt. Var precis det jag skrivit, hade han varit frisk så hade han garanterat fått förtroende OCH det är precis det han fått när han varit frisk men han har tyvärr inte levererat.
Kommentera

Kahnberg är anställd för att producera framåt och han kan på intet sätt jämföras med Hansen.
Kommentera

Gurra88:

"Spelar man så mycket i förstakedjan ska man prestera. Dessutom massor i PP!"

Nu tog du väl i så du nästan sket på dej,angående Hansen i PP.Han har väl inte vad jag minns spelat i en ordinarie PP-uppställning sedan Novemberuppehållet?
Du räknar upp många som underpresterat som  till det förtroende dom fått b la Lauritzen.
En snabb titt på istiderna såg att jag att din kelgris Rödin har ungefär samma speltid som Lauritz t ex,men gjort klart mindre poäng.Varför får inte han vara med på den listan?
Vad gäller Hansen så är han ju ingen förstecenter,det är vi ju alla överens om,sen han fick kliva ner i fjärdekedjan så tycker jag han gjort det bra,då han får grisa lite.Sen är han väldigt viktig i Brynäs boxplay som blivit bättre på slutet.

Kommentera

mattiaskarlgren: Förra säsongen ja? ska han leva på det förtroendet i år tycker du?

Tänk om han fått samma förtroende som hansen, dackell, när kahnberg väl varit frisk. nog fan hade det lossnat för kahna..
Kommentera

GävleLasse: Den gode Hansen har noll i +/- statistiken.
Kommentera

Huss: Absolut men tog jävligt lång tid innan Cz insåg att det inte gick att hålla kvar honom i första. trots att de är bästa vänner
Kommentera

Gurra88: "Och kahnberg har knappst fått samma chans som hansen. löjligt att jämföra deras förtroende hos tränaren."

Där har du fel tyvärr. Kahnberg fick stort förtroende förra säsongen och gjorde 20 mål.. Iår har han mestadels varit skadad men när han väl spelat så har han inte presterat.. Men det är inte lätt att få förtroende på isen när man är skadad hela tiden.
Kommentera

Huss: Hansen har sina bästa stunder när han slipper ha pucken utan bara kan åka runt och förstöra så mycket han kan för motståndarna. Förstöra genom att markera och täcka passningsvägar. Således en väldigt begränsad spelartyp som precis som du säger inte är vidare nyttig mot lag som vi teoretiskt borde ha mycket puck emot.

Hans fysiska spel lämnar massor att önska och man har sett flera gånger att han hellre hakar och slashar istället för att använda kroppen. På så vis gynnar han INTE laget genom att antingen dra på sig utvisningar alternativt "fylla på kontot" tills domaren till sist tar en utvisning för en skitsak utförd av honom själv eller någon annan. Hansen är inte ensam om detta utan det är fler spelare som gör samma sak. LJ och Dackell för att nämna två.
Kommentera

Gurra88: Han spelar väl i fjärdefemman nuförtiden?
Kommentera

Huss: Spelar man så mycket i förstakedjan ska man prestera. Dessutom massor i PP!

Redigerad kommentar

Kommentera

GävleLasse: Medhåll, men ponera att Hansen inte får mer speltid i pp (vilket han heller inte borde få), hur mäter/bedömer du då? Tycker det är svårt att göra en generell bedömning utan det handlar mer om balans inom laget.
Tycker istället att NC borde coacha mer efter motstånd. Mot AIK behövs knappast Hansens tjänster, här handlar det om att trycka ner motståndaren och luckra upp deras försvar. Då är Kahna en bättre kandidat alla dar i veckan.
Om det är en bortamatch mot HV, tja, då kanske Hansen är bättre lämpad.
F.ö. anser jag att Rohdin borde få speltid, han kommer ta chansen garanterat.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Hansen har fått massor av speltid i PP och då kommer även kraven på att leverera framåt. Svårare än så är det inte.
Kommentera

Huge: Du säger emot dig själv... Om man inte tror på en sak som händer så borde man bli förvånad,
Kommentera

Gurra88: Men nog är det svårare att bedöma när en defensivspelare inte presterar i förhållande till en offensiv? Om Kahna inte producerar så är det bänken. Hansen som inte behöver producera, tja... plus/minus? dödade utvisningar?
Kommentera

Huge:" Behövs inget tränat öga för att konstatera att ex Hansen men framförallt Kahnberg har presterat sämre än väntat den här säsongen."

Det tog jävligt lång tid för czarnecki att inse hur dålig hansen blivit.

Och kahnberg har knappst fått samma chans som hansen. löjligt att jämföra deras förtroende hos tränaren.
Kommentera

GävleLasse: "Hur ska du ha det? Du trodde inte att han skulle lyckas så bra han gjort men som du trodde skulle kunna prestera i den här klassen?"

Läs vad jag skriver så kanske det går upp ett Liljeholmens:

Jag trodde inte att han skulle lyckas så pass bra som han gjort men är samtidigt inte förvånad att han var i stånd att prestera så här pass bra, eftersom han har potentialen och är en väldigt underskattad spelare.

Det där var väl inte speciellt svårbegripligt?

Kommentera

Roger Ramkvist: "ibland känns det som att det kvittar vad brynäs skulle sätta ut för spelare, så skulle han vara bra i dina ögon. Finns det ingen som har gjort det betydligt sämre än väntat? Hansen har inte varit i närheten av den spelare han var förra året eller året innan. Kahnberg har samma problem som han hade i VF innan han kom till oss det händer inget. det finns säkert fler som inte kommit upp till mer än 75% av sin tidigare kapacitet."

Behövs inget tränat öga för att konstatera att ex Hansen men framförallt Kahnberg har presterat sämre än väntat den här säsongen.
Men det finns som sagt oftast logiska förklaringar och skador är väl isf den orsak som ligger bakom det mesta.
Tror även att våra alltför optimistiska offensiva intentioner i början av säsongen har drabbat framförallt en spelare som Hansen, som säkert känt sig lite vilsen när det blivit mkt ostrukturerat spel.
Säkert ingen slump att han börjar ser mer normal ut i nuläget, då vi styrt upp defensiven.
Sen handlar allt som vanligt om samspelet mellan spelarna och lagdelarna.
Att singla ut enskilda spelare när det gäller vilka som misslyckats eller lyckats och lägga all skuld på spelaren ifråga är inte seriöst.
Säger inte att DU gör det, bara en allmän reflektion.

"Kan det vara så att Brynäs har så svårt när dom själva ska dra upp tempot dom behöver ett lag på andra sidan som har fart och på det sättet öppnar upp mittplan? det ser så ut med mitt otränade öga!"

Visst är det så.
Knappast nån slump här heller att vi tagit fler poäng mot just lag som har fart under rören och vill spela hockey.

Kommentera

1339075 · »