Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15

« · 1713763 Till forumet

Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
Tips: 3-4

Mål: Scott, Zanetti, Johnson och Ollas
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
70 Rodrigues: Tror tyvärr det blir förlust. Brynäs känns inte i toppslag nu - och så dessa eviga skador på viktiga spelare som säkerligen försvagar laget.
Kommentera

Clarence: Sen har ju Djurgården en spelare som är för bra för SHL.
Kommentera

Fantastiskt roligt att få se Enterfeldt göra comeback imorgon! !!
Kommentera

SH: Spännande! Dock tråkigt att det är Olden som får kliva åt sidan..
Kommentera

Clarence: Tror tvärtom, vi vinner, ingen formtopp, men inte heller formsvacka:) Om vi inte räknar in borta mot SKAIK då, men där kan vi å andra sidan snacka formtopp.....
Kommentera

Bifbiffen: Ja iofs lär Olden få speltid, men jag tycker nog PaW kunde få sitta några byten...
Kommentera

Honken: Hoppas du kan få rätt, men tveksamt... Enterfeldt tydligen tillbaka i alla fall, det är ett plus om än han kan vara ring(k)rostig.
Kommentera

Bifbiffen: Ja, jag gillar inte velandet med Olden. Förstår inte riktigt lagledningens skepsis till honom.Tycker han visar positiv framfusighet då han får spela.
Kommentera

SH: Välkommen tillbaka Enter!!! Satan vad kul!
Kommentera

"bara" vrana borta bland forwards nu då. Några matcher framåt kanske enterfeldt kan ta vranas plats om han blir borta ett tag.
Kommentera

Clarence: Ja, jag förstår inte riktigt heller. Har han dålig attityd eller liknande? Det man ser på planen ser ju oftast riktigt bra ut.
Kommentera

Jättekul att höra om Enterfeldt. En sån krigare har man ALLTID användning för.

Även kul att Järnkrok nätade inatt för Preds i deras seger mot Arizona.
Kommentera

SH: Va, det är ju Ponthus som varit dålig. Pathrik har dubbla poängen och är allmänt bättre.
Kommentera

Brynäsgubbe: Japp... menade PoW men skrev PaW.
Kommentera

dAVydov: Säger som magistern;
Överlåter till expetisen att avgöra det 😄
Kommentera

mk: Jovars, de brukar ju ha koll :) Bara kul att spekulera lite.
Kommentera

krobbe: Möjligen har det gått mig förbi, men vad var det egentligen som Vrana råkade ut för nu senast? Inte tidigare skadan igen, väl? Jobbigt att ha honom borta igen.
Kommentera

Tycker på nåt sätt det påminner om förra säsongen när det gäller Westerholmarna. Ganska hyfsad inledning, sen händer alldeles för lite framåt. Båda två måste rycka upp sig med produktionen!
Kommentera

Clarence:
Laget imorgon,

Nörstebö - Porseland
Rödin - Scott - Lindblom

Pudas - Zanetti
Johnson - Ollas - Brodecki

Kilström - Sundqvist
Westerholm - Westerholm - Mannberg

Enterfeldt - Blomqvist - Alcén

(Carlsson, Olden)
Kommentera

Clarence:

men då är det såklart tur att de har Mannberg i sin kedja!
Kommentera

Yoda Marklund: Ja, hur tänkte du nu?
Vare kul att höra din analys av hur just den kombinationen av spelare är positiv för Brynäs!
Kommentera

KulaShaker: Yodas andra favoritlag, LHF, släppte ju Mannberg mitt under säsong och gjorde succé i BIF. Då blir det lätt att man tar till dissar som ingen förstår.
Kommentera

Clarence: Patrik har 14 poäng hittills. Helt ok tycker jag.
Kommentera

krobbe: Jag tror Clarence menar att deras spel svalnat en aning på sistone. Tycker de var mycket rakare i sitt spel och gick mer på kassen än vad dom gör nu. Känns som gamla synder med för mycket snurrande längs sargerna. Tycker Paw är godkänd men Mannberg och Pow måste upp en bit. Håller verkligen med om att Olden misshandlas. Va inte han riktigt bra i typ 3 av 5 matcher han spelade för ett tag sedan? Han var ju riktigt bra under Skåneturnén! Jag kan bara komma på en orsak och den är, som någon skrev, att disciplinen inte är vad den borde. Misstänker att Bulan har riktigt svårt för det:) Han kanske har slappat i back-checkingen några byten och då blir det tufft. Tycker det är jäkligt konstigt iaf. Känns som Brodecki, Alcén, Mannberg, Pow, Öhlund, Blomqvist och Vrana inte bidragit på en nivå som skall generera en 13:e plats för honom. Tycker för övrigt att Vrana ser ganska blek ut, skador och ryckig säsongsinledning till trots. Jag dömer inte ut honom nu (så man får massa skit från alla naiva översittare med grava narcissistiska drag som tycker att allt är kanon i alla tillfällen). Jag tycker han har en bra passningsförmåga och spelförståelse, that's it! Bra tekare? Ja, kanske men mot Luleå eller HV (kommer inte ihåg) hade han typ 70% i offensiv zon och ca 15% i egen zon. I övrigt har han inte kommit in i farten i SHL ännu, vilket är förståeligt, och det känns ganska ofarligt när han anfaller. Förlorar för många närkamper och överspelar många situationer kan jag tycka. För övrigt tror jag Vrana fick en smäll mot axel/bröst när jag såg reprisen så någonstans där bör skadan sitta. Nyckelben eller axel? Är mer orolig för Salmela! Skulle köpa biljett igår till Djurgårdsmatchen men det var slutsålt så det blir ett bra drag på Hovet. Jag tror på kryss. Ska vi säga 2-2, sen vinner vi i förlängningen, mål av Ollas, Rödin och Scott:)
Kommentera

Viktig match imorn. Gäller för Brynäs att studsa tillbaka nu efter 3 av 4 senaste utan poäng. Blir tufft på Hovet med den publiken. Ser fram emot att se vad Brynäs kan hitta på.
Kommentera

pekka85: Jag tycker att Vrana har sett bra ut de fyra matcherna han spelade innan skadan + försäsongsmatcherna. Men efter skadan så har han inte hunnit spela upp sig riktigt. Första matchen efter skadan skapade han otroligt mycket och var värd att sätta en puck. Andra matchen var katastrofal. Sedan har det väl varit sisådär.
Man vet ju ändå att Vrana är en bra center med god spelförståelse, bra passningsspel och en riktigt bra skridskoåkning. Passar perfekt mellan Johnson och Ollas bara de får chans att komma igång och skapa kemi. Får Vrana chans att spela ihop sig med Johnson och Ollas så kan den kedjan bli en giftig andrakedja. Tyvärr så har de inte riktigt fått så bra kemi ännu då Ollas missade försäsongen och Vrana blev skadad efter bara fyra matcher. Sedan tog det ju tid för Ollas att komma in i matchtempo. Men jag gillar det jag såg från försäsongen med Vrana och Johnsons samarbete och hoppas att Vrana kan komma tillbaka snabbt så att andrakedjan spelar ihop sig rejält fram till slutspelet ;)
Kommentera

GAMEDAY!!! Kommer bli tufft ikväll men vi vinner! Tips vinst 3-1 Scott, Rödin och Zanetti gör målen!
Kommentera

Forsberg 1978: Det här en otroligt viktig match. 3 raka förluster och det kan vara början på något obehagligt. Det känns olustigt att Starky hade en dipp I Skellefteå. Det känns lite osäkert med Felix i mål men jag tycker att Brynäs är ett bättre lag och bör ha en god chans till 3 poäng.
Fullsatt på Hovet. Kan inte låta bli att vara avundsjuk.
Kommentera

kennys: Det har jag också försökt påtala, att den här matchen och de tre övriga före jul är av värde för att försvara en gynnsam position och få ett gott avstamp inför det som komma skall efter högtiderna.
Kommentera

kennys: "Fullsatt på Hovet. Kan inte låta bli att vara avundsjuk."
Jo, det kan bli kul, det gäller att hålla högre tempo än Djurgården I början så att vi skapar momentumet.
Kommentera

Huss: Ja, det är ett måste. Dom brukar komma ut hårt och verkar vara lite på G efter bortavinsten mot Malmö.
Blir tufft, är nöjd med poäng utifrån skadorna och Enterfeldts rinkrost.
Kommentera

Huge: Så länge de visar revanschlusta med energi och intensitet är jag nöjd. Behöver inte se så jävla vackert ut.
Kommentera

dAVydov: Absolut!!
Kommentera

Troligtvis sista matchen vi får se Olden på ett tag
Kommentera

Tror vi är sugna på revansch idag. Hoppas på laddning från start. Full fart framåt
Kommentera

moment22: Vad är det som hänger i taket? Vad är det som hänger upp och ned? Vad är det som luktar så illa?
Jo det är ju Djurgårdens svin.
Djurgårn, Djurgårn, Djurgårn, Djurgårn är fulast i stan, fy fan!!!

Nu Gävlar kör vi!!!
Kommentera

Nu börjar matchnerverna komma. Synd att man inte kunde ta sig till Hovet idag. Lyckligtvis är biljetterna bokade till returmötet runt årskiftet i Gävle. :)
Kommentera

Kräver 60 min HÅRT jobb!!
Kommentera

Djurgårdens IF - Brynäs IF 0-0
Kommentera

Noll tacklingar
Noll närkamper vunna
Noll fart i spelet vunna

Detta efter 2 min...
Kommentera

Lindström: 1-1 i målchanser. Börja inte gnälla redan
Kommentera

bifhjärta: Gnälla? Sunken & Kilas tillbakas i gamla synder.
0 rätt så här långt.
Kommentera

Hur ser matchen ut?
Kommentera

Lindström: Blir tufft idag. Synd att 3:e kedjan tappat så mycket
Kommentera

Mittzon: Slarvigt spel från båda lagen, Sunken & Kilas ser bedrövliga ut så lpngt.
Nu BP..
Kommentera

Ovanligt att Alcen åker
Kommentera

Herregud så jävla uselt så här långt😠
Kommentera

Där lämnade Nörstebö isen😠
Kommentera

« · 1713763