Huge: "Kan vi slita åt oss lite poäng och sen få hem JVM-spelarna, en ny back ansluter relativt snart och få igång Wallace och Niinimäki lite mer, så finns det en bra chans att fixa det här trots allt."
Och det här är alltså din lösning?
Huge: Nä. 31/1 är deadline för övergångar. Risken är överhängande att vi redan då är avsågade om inte Bz agerar snart.
Det här skulle jag också vilja höra från TJ.
"Vi ska bjuda på hårt jobb. Modo ska inte kunna jobba hårdare än oss, det kan jag lova."
Johan Norrström: Jag vill se min relation till Brynäs som ett förhållande. Om min flickvän/sambo/fru sviker mig så blir det konsekvenser.
När det gäller Hugeoch Lejonkräk så är det mer såhär.
Flickvännen kommer hem på morgonen efter en kväll på krogen och säger att hon råkade hamna i sängen hos en annan. Men hon är ledsen och säger att det bli så ibland.
De förlåter henne och försöker se det positiva istället. Hon kanske hade en trevlig kväll och nästa gång kanske till och med de får vara med.
Peja:Alla bestämmer själva om de är med eller emot Brynäs, svårare än så är det inte.
Carl Lejonkräk:Ingen är större än föreiningen. Avgår han inte självmant så måste reaktionen komma.
BZ verkar ha indoktrinerats i "kamratklubben som minns 60- och 70-talet"...
Det verkar vara viktigare att äta julbord och dricka äggtoddy än att sköta sitt jobb.
Jag är bara såååå trött...
Det viktiga är att vi börjar vinna på bortaplan igen, mindre viktigt att TJ får gå. Focus är ganska fel när det kraxas om att TJ skall få gå utan att någon alternativ lösning presenteras.
Låt nu gott folk inte detta bli någon personlig agenda gentemot TJ för han är ju för alltid odödlig för alla äkta brynäsfans.
Huge:"...när laget helt och hållet saknar både linjer och spelide och spelarna mer eller mindre gett upp och tappat förtroende för sin tränare."
Sammanfattar nog ganska exakt hur media, experter och läktarcoacher beskriver Brynäs just nu.
Zappaholic: Finns en risk att tränarbyte borde gjorts betydligt tidigare. Hur snabbt kan man byta spelidé efter fyra års harvande utan spelidé? Det enda som är säkert är att den här soppan kommer kosta pengar för en förening som inte tjänar några.
mattias - 74: Blomqvist är en helt ok SHL-spelare i en 3-4 lina, där han skulle spela om Brynäs nån gång fick spela med ordinarie lag.
Zappaholic: Tommy kostar inte mycket att frigöra nu heller, fyra månadslöner kanske. De kulorna får vi snabbt tillbaka om det blir en positiv effekt av tränarbytet i och med att det kan locka fler åskådare till matcherna.
Så långt är ju allt frid och fröjd men att byta ut TJ utan att ta in en riktigt bra ersättare känns bara dumt. Skall vi ha TJ kvar däremot så ser jag fram emot att vi värvar en ny backklippa.
Matchen 8 jan lanseras som "REVANSCHEN MOT DIF"