Brynäs IF

727434 inlägg · 7961 ämnen

Djurgårn-Brynäs Globen 28 dec 2914

1648797 · » Till forumet

Sv: Djurgårn-Brynäs Globen 28 dec 2914
Revansch-snacket når nya höjder
Matchen 8 jan lanseras som "REVANSCHEN MOT DIF"
Kommentera

munkas: Vilken liknelse...

Vad är det för märke på pusslet? Ravensburger?
Kommentera

munkas:Sparka mågra pusselbitar kanske?

Kommentera

munkas:Haha ja inte sitter jag och lägger ihop pusslet på samma sätt gång efter gång och snackar om dåliga marginaler och vilja ha revansch.
Kommentera

Powerfade: Haha... Testa att lägga ett 300-bitars pussel där det saknas 80 bitar. Du har bara pengar som räcker till 10 reservbitar, du är färgblind och saknar tummar. Av de 10 reservbitarna du beställde snodde Färjestad 8. Nu väntar du på nya från lagret. Du har testat att ta åtskilliga "bra snack" med pusslet men det funkar inte. Vad göra?
Kommentera

Huge: "Kan vi slita åt oss lite poäng och sen få hem JVM-spelarna, en ny back ansluter relativt snart och få igång Wallace och Niinimäki lite mer, så finns det en bra chans att fixa det här trots allt."

Och det här är alltså din lösning?

Kommentera

munkas: Han körde match med J20 före uppehållet men fick ett bakslag under den matchen. Sedan dess har jag inte hört något.
Kommentera

Powerfade: Om minflickvän är otrogen så dumpar jag henne på direkten.
Kommentera

Känns för övrigt som att Rönnbergs förklaring till Frölundas långa förlustsvit, till stor del stämmer in på Brynäs problem: för mkt fokus på att göra mål.
Kommentera

munkas: Han har en bit kvar...
Kommentera

Hur är statusen på Lindgren undrar man ju också? Han har haft "en bit kvar" i 8 veckor nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Nä.
Kommentera

Jajjen: Märkligt påstående.
Senast kl 10.23 idag skrev jag ett inlägg som i stort sammanfattar hur jag ser på vårt problem just nu.
I övrigt har jag flera gånger i mina inlägg pekat på saker som knappast antyder att allt är solsken och problemfritt.
Kommentera

Huge: westlund spelade väl några byten igår men inte mycket speltid. Vi var tunna å lite lätta från början på backsidan. Med skador än mer sårbara
Kommentera

Huge: Inte ens när du är ensam och ingen hör?
Kommentera

Huge: Att aldrig kunna diskutera det som ser ut som ett problem är inte bra i nåt sammanhang. Att alltid säga att solen skiner (Huge) är lika dumt som att säga att det alltid regnar (Clarence).
Kommentera

Zappaholic: Tack, läste det just i nån blaska.
Tid kvar mao för BZ att hitta nåt.
Kommentera

70 Rodrigues: Aldrig.
Betyder inte att jag är likgiltig eller oengagerad, tycker bara att allt gnäll, raljerande och hånande är ett märkligt sätt att stötta när det går trögt.
För mig innebär support att man förbehållslöst stöttar sitt lag, hur illa det än ser ut på isen för stunden, det en del sysslar med härinne och säkert också på läktaren är medgångeri och för mig främmande.
Det är MIN syn på saken.
Kommentera

Huge: Nä. 31/1 är deadline för övergångar. Risken är överhängande att vi redan då är avsågade om inte Bz agerar snart. 

Kommentera

Skrubben: Fast det är ju ungefär det vi hör, förutom att det alltid är tomma lovord som de aldrig lever upp till. Som Wikegård sa, mycket snack och lite verkstad i Brynäs. Mot DIF var det revansch-lusta och mot Växjö ska vi visst få se mer jävlar anamma.
Kommentera

Huge: En fråga, när blir du helt jävla vansinnig o bara vill skrika dra åt helvete, när Brynäs lirar hockey, då menar jag till laget, inte till fans som skriker dito😂
Kommentera

krobbe: Annat mer konkret i hockeyväg:

Westlund?
Deadline för nyförvärv?

Läste nånstans att 31/12 är slutdatum, stämmer det?
Kommentera

Det här skulle jag också vilja höra från TJ.

"Vi ska bjuda på hårt jobb. Modo ska inte kunna jobba hårdare än oss, det kan jag lova."

Kommentera

krobbe: Håller med. Minst två behövs, håller inte med 3-4 backar som knappt vinner en närkamp när man spenderar så mycket tid i egen zon. Anderse'n och Bertilsson får ju slita ihjäl sig om det fortsätter så här och gör alldeles för enkla misstag.
Kommentera

Att det skulle röra sig om ett hat mot klubben är helt befängt. De människorna som skrikit dessa saker är de personer som ligger i timtal på stenhårda betonggolv och målar tifon. Dessa människor åker landet runt för att supporta laget. Nej, hat är det inte.
Jag älskar Brynäs mer än det mesta här i livet och det gör mig faktiskt riktigt ledsen att läsa sånna saker.

Däremot känner man sig sviken och skiten i. Jag är less på hur klubben agerar eller snarare inte agerar.
Kommentera

Jag fortsätter med lite hockey. Nån som vet vad som är fel med Eklund? Skulle oavsett gärna se två nya backar för att få lite konkurrens
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hörde du, CL?
Vi ska be om ursäkt för att vi stöttar i motgång och inte raljerar, gnäller och kastar skit så fort det tar emot?
Haha, underbart..... 😆
Kommentera

Huge: Hahaha, du kan inte vara på riktigt?!
Kommentera

Powerfade: Stackars flickvän/sambo/fru säger jag....
Blir utskälld, förnedrad och allmänt hånad när hon gör sitt bästa men ändå inte når upp till dina krav.
Låter som sunda konsekvenser och behandling av nån man påstår sig stötta i med- som motgång....
Kommentera

Johan Norrström: Jag vill se min relation till Brynäs som ett förhållande. Om min flickvän/sambo/fru sviker mig så blir det konsekvenser.

När det gäller Hugeoch Lejonkräk så är det mer såhär.

Flickvännen kommer hem på morgonen efter en kväll på krogen och säger att hon råkade hamna i sängen hos en annan. Men hon är ledsen och säger att det bli så ibland. 

De förlåter henne och försöker se det positiva istället. Hon kanske hade en trevlig kväll och nästa gång kanske till och med de får vara med.

Kommentera

Peja:

Jo vissa använder väl ord som dom har förstånd till. Mycket vädras förmodligen i vredesmod och besvikelse. Något hat mot klubben tror jag inte att dessa supportrar känner. Verkar ju märkligt att man skulle sätta sig på en supporterbuss och åka hundratals mil under en säsong om man hyste hat för Brynäs. Nej ett okunnigt och konstigt uttalande av Fredrik.
Kommentera

Johan Norrström: Jag kan också reagera på den hårda jargongen bland många fans. När jag är på match stöttar jag laget. Jag tycker inte heller att Tommy ska fortsätta, men när det är match är han fortfarande vår huvudtränare. Glåporden kan man spara till motståndarna... 
Kommentera

Brynäsgubbe:

Här visar ju Fredrik tydligt att han inte riktigt har känsla för situationen. Var gårdagens händelse verkligen ett uttryck för hat?! Frustration, besvikelse och oro för den klubb man älskar absolut. Men hat?! Många hade åkt långt med förhoppning om en hockeyfest och en bra och spännande ishockeymatch. Istället fick man bevittna sitt favoritlag vika ner sig och bli totalt avklädda. Visst något bottennapp per säsong bör man kunna räkna med, men som säsongen sett ut så här långt förstår jag att supportrarna visar sin besvikelse. Nä jag tycker Warg ska akta sig för att vädra ord som hat.
Kommentera

När man sitter på arslet blir det lätt såhär... även om situationen självklart suger.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jag anser mig vara en engagerad supporter som brinner för Brynäs. Jag ser dock inte Tommy Jonsson som mr untouchable bara för att han var tränare när laget tog guld 2012. Elitidrott är baserat på prestation och resultat. Det finns inget utrymme för nostalgi och annat romantiskt trams. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nu har du en jobbig måndag framför dig Carl Lejonkräk!

Nu får du förklara dig med vad du anser är ett äkta Brynäsfans.

Jag personligen har följt Brynäs, sen- 80
Jag mår inte bra när laget förlorar,gläds oerhört vid vinst. Jag brukar inte bete mig som en omogen 12-åring,som Huge kallar det.

Men nu RÄCKER det. Du ska inte sitta på dina höga hästar och förklara dig och Huge "som Dom enda äkta Brynäsfansen "
Kontentan av det du skriver blir det, när du sågar allas åsikt om att TJ måste avgå.

Rädda ansiktet och be om ursäkt. Till oss alla skribenter hör inne. Vi är alla Brynäsare, men vi utrycker oss olika ibland.
Jag håller inte med om allt som skrivs, långt ifrån.

Men skulle ALDRIG komma på tanken att kalla vissa äkta Brynäsare. Andra inte.

Ps. Efter att du gjort en pudel. Logga av en vecka eller två. Skulle rekommendera det:)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Innebär det att du tror att TJ skall var mannen som får oss ur i svackan igen?
Dessutom, ingen är odödlig.
Kommentera

Peja:Alla bestämmer själva om de är med eller emot Brynäs, svårare än så är det inte.

Kommentera

Clarence:precis så är det. Eller så tänker de, Vi får kika på det här efter helgerna. De vill ju inte småsaker komma ivägen för ledigheten.....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vem bestämmer vilka som är så kallade äkta Brynäsfans?
Kommentera

Powerfade: Tro inte att det kommer vidtas några åtgärder nu heller. Klubbledningen vet uppenbarligen  inte hur den ska hantera situationen, tar tydligen fortfarande inte läget på fullaste allvar - och ryggar för att ta nödvändiga men obekväma beslut.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Ingen är större än föreiningen. Avgår han inte självmant så måste reaktionen komma.

BZ verkar ha indoktrinerats i "kamratklubben som minns 60- och 70-talet"...

Det verkar vara viktigare att äta julbord och dricka äggtoddy än att sköta sitt jobb.

Jag är bara såååå trött...

Kommentera

Det viktiga är att vi börjar vinna på bortaplan igen, mindre viktigt att TJ får gå. Focus är ganska fel när det kraxas om att TJ skall få gå utan att någon alternativ lösning presenteras.

Låt nu gott folk inte detta bli någon personlig agenda gentemot TJ för han är ju för alltid odödlig för alla äkta brynäsfans.

Kommentera

bifhjärta: Det hade ju varit fint om han självmant kunde avgå. Mindre tråkiga rubriker så......
Kommentera

Har TJ avgått?
Kommentera

Huge: Det som oroar mig är att även när vi vann ett antal matcher så var det sällan helt övertygande segrar. Vi rånade också några lag på poäng i dagsljus på öppen gata. 
Kommentera

Huge:"...när laget helt och hållet saknar både linjer och spelide och spelarna mer eller mindre gett upp och tappat förtroende för sin tränare."

Sammanfattar nog ganska exakt hur media, experter och läktarcoacher beskriver Brynäs just nu.

Kommentera

Zappaholic: Byt ut JVM-junisarna mot Wallace och Niinimäki och du har i stort samma lag som tog oss ur svackan. Vore väldigt märkligt att samma gäng nu helt plötsligt skulle ha tappat det mesta och glömt allt vad spelide heter efter 2 raka förluster och ett juluppehåll?
Som CL är inne på: handlar nog mest om mentala saker just nu (har vi hört det förut?) i komb med en lite för tunn backsida. Nörstebö och Carlsson i all ära, men dom är lite för tunna och det räcker med 2 såna svagheter därbak för att bra motståndare inte utnyttjar det och sätter oss i trångmål som förr eller senare resulterar i baklängesmål och uppförsbacke.
Lägg till forwards som inte gör sitt jobb ordentligt, tappar markering och överlag inte är synkade och du får ett spretigt lag som jobbar en och en och inte tillsammans.
Frågan är om en ny tränare med en helt annan spelide vore så smart i nuläget?
Kan förstöra mer än det tillför, som jag ser det.
En nu röst brukar ofta ge effekt men en sån lösning känns mer befogad när laget helt och hållet saknar både linjer och spelide och spelarna mer eller mindre gett upp och tappat förtroende för sin tränare. Nåt jag inte tror på i vårt fall.
Kan vi slita åt oss lite poäng och sen få hem JVM-spelarna, en ny back ansluter relativt snart och få igång Wallace och Niinimäki lite mer, så finns det en bra chans att fixa det här trots allt.
Ska man se det positivt så är serien mkt jämn mellan de tippade icketopplagen (som förväntat) och allt är inte nattsvart bara för att vi förlorat 2 bortamatcher efter uppehållet.
Tränarfrågan får anstå och vore osannolikt om TJ får förlängt. Kan tänka mig att både Dackell och Molin också får gå, beror nog på hur dom ser på sina egna roller i förhållande till TJ. Är dom lojala eller har dom haft egna ideer som dom inte "vågat" framföra eller fått gehör för?
Det stora övergripande problemet är väl dessutom att vår offensiva spelide som är ett långsiktigt tänkande från juniorlaget och uppåt, isf måste skrotas eller iaf omvärderas om man inför en mer defensiv spelide.
Mkt att tänka på för ansvariga, tur att man bara är en simpel läktarcoach som slipper den biten....
Kommentera

Zappaholic: Finns en risk att tränarbyte borde gjorts betydligt tidigare. Hur snabbt kan man byta spelidé efter fyra års harvande utan spelidé? Det enda som är säkert är att den här soppan kommer kosta pengar för en förening som inte tjänar några.

mattias - 74: Blomqvist är en helt ok SHL-spelare i en 3-4 lina, där han skulle spela om Brynäs nån gång fick spela med ordinarie lag.

Kommentera

Zappaholic: Tommy kostar inte mycket att frigöra nu heller, fyra månadslöner kanske. De kulorna får vi snabbt tillbaka om det blir en positiv effekt av tränarbytet i och med att det kan locka fler åskådare till matcherna.

Så långt är ju allt frid och fröjd men att byta ut TJ utan att ta in en riktigt bra ersättare känns bara dumt. Skall vi ha TJ kvar däremot så ser jag fram emot att vi värvar en ny backklippa.

Kommentera

1648797 · »