Brynäs IF

727525 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårn-Brynäs Globen 28 dec 2914

« · 1646992 Till forumet

Djurgårn-Brynäs Globen 28 dec 2914

Lite kul m Brynäs åter i Globen

Tror senaste var 2008 då Sperrle slängde in några puckar o vi torskade m 3-1 inför 12000

Men sen var det ju den där matchen när vaktmästaren borrade hål i kylaggregatet...

Över 10.000 biljetter sålda iaf

Jajjen:

Brynäs Stockholm ordnar min biljett, de är det ordning o reda på!

RUBRIKEN KAN EJ REDIGERAS, UNDRAR HUR FÖRSVARSSPELET SER UT OM 900 ÅR...?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Globen 28 dec 2914
tjugo8: TJ är nog borta om 900 år och kanske Östblom är tillbaka.
Angående matchen så vann vi ju en bortamatch mot DIF i höstas så vi upprepar nog den bedriften; 1-4
Kommentera

Carl Lejonkräk: Brynäs vinna borta mot ett disciplinerat DIF som dessutom har ett spelsystem, trots svag trupp.
Jag tror du druckit för många Chang ;-)
Kommentera

KulaShaker: haha Singha
Kommentera

Fick in mitt 4-2 tips senast o tror tyvärr att jag kommer att få in mitt 5-3 tips imorgon.
Kommentera

70 Rodrigues:Jag tror att TJ kommer att lägga upp en betongdefensiv imorgon, i ren desperation. På bekostnad av offensiven. Stryk 2-0
Kommentera

Powerfade: Inne på ditt spår oxå.
Frågan är om dom mäktar med att få iväg tvåsiffrigt med skott dom första 40 minutrarna..

Däng 3-1
Kommentera

Powerfade: Kärnan i lagets problematik. Om defensiven nån match emellanåt faller väl ut ja då är anfallet uddlöst. Fungerar offensiven och mål görs i mängd - då läcker försvaret.  Sällan bra bakåt och framåt samtidigt i en match. Desto oftare  svagt uppträdande både framåt och bakåt...

Kommentera

Clarence:Precis. Ett solklart fall av dålig coacning. TJ har inte kompetens att disponera lagets resuser på rätt sätt.

AVGÅ!

Kommentera

Powerfade: Undrar var JA-SÄGARNA är, dom har lyst med sin frånvaro sedan matchen igår. Visst är det väl så det brukar låta när Brynäs vinner en match här o där, fast tvärtom😉
Kommentera

70 Rodrigues: Carl Lejonkräk har i alla fall utlovat 4-1 -seger i morgon...
Kommentera

Clarence:Men han är ju inte ens i landet så hur ska han fixa det? ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:De har slitit ut sin bok 1001 bortförklaringar 2014 och väntar på densamme anno 2015, fast risken är stor att det är samma innehåll i den upplagan. ;-)
Kommentera

Powerfade: Men nu är det nog bara 2-3 st på forumet som fortfarande har kvar huvudet i sanden och skyller på otur. Det verkar som de flesta har insett att efter föreningen spolade ner guldet i toaletten 2012 har det sett jävligt grått ut. 2015 blir "the year of the dysterkvists".
Kommentera

70 Rodrigues:

Jajajaja.... eftersom jag sa ja till att jobba 12 timmar mellan kl 18-06 igår så fick jag säga nej till matchen, därför har jag besparat er mina kommentarer.... men nu när det uppenbarligen är så att vi (ja-sägarna) är så efterfrågade på forumet så vill jag härmed be om ursäkt att jag ej deltagit i begravningsölet. 

Mina tankar om läget så här långt.

Otroligt många skador ställer till det, precis som de senaste säsongerna.

Jag väntar med spänning på att BZ skall presentera sin nya back.

Ser fram emot att våra nyförvärv skall få några matcher med laget och bli lite "varma i kläderna".

Hoppas våra spelare i J-VM skall komma hem med självförtroende.

Även jag (en ja-sägare) är tveksam till att T J är rätt man att få ut max av våra spelare.... men hur lätt är det att få en passande kraft så här mitt i säsongen? Men kan BZ hitta en kompromisslösning som inte dränerar Brynäs ekonomi totalt så är det bra. 

Föresten..... jag känner mig väldigt stolt över att få ingå i Ja-sägarnas exklusiva skara...... nej-sägare är det osexigaste jag kan tänka mig ;-) 

Kommentera

munkas: Och vilka är då dessa två till tre skribenter som skyller på otur?

Finns ju flera här som tycker jag är en ja-sägare, vad nu det är. Dock har jag under förra svackan påpekat att ett byte av tränare är nog en bra lösning. Håller fortfarande tummarna för Jonas Rönnkvist. En riktigt bra back måste också in.

Ja-sägarna är lika frånvarande vid förluster som dysterkvistarna/undergångarna är vid segrar. Ja-sägarna lider vid förluster, dysterkvistarna verkar lida vid segrar

Redigerad kommentar

Kommentera

SnowKing: Det är precis som vanligt alltså, ni tycker att det flyter på och att det vänder, vi andra 97% håller inte med😂😉
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag skall jobba ikväll också så jag hinner inte lägga ut texten ytterligare.

Om du har åsikterna klara hur det skall vända så ser jag fram emot om du delar med dig här.

Att få in en back och ev. flytta på T J..... det tror jag är precis på gränsen för vad Brynäs ekonomi klarar..... lägg gärna ut texten med detaljer om hur du vill lösa krisen, det är så intetsägande att läsa kommentarer som "avgå alla"

Kommentera

SnowKing: Det räcker med en ny tränare o en ny back. Jobba på😂😂
Kommentera

munkas: Det har inte bara varit skit sedan guldet. Förra årets grundserie var bra, riktigt bra. Sedan gick inte slutspelet som vi hade tänkt oss. Till största del TJ's fel.

I år har allt gått i troll för vår tränare. Vi har en trupp som är betydligt bättre än Djurgården, Leksand, Modo, Örebro och Luleå. Vi ska inte ligga där vi ligger med den här truppen. Jag brukar inte vara för att sparka tränare till höger och vänster, men även jag känner att TJ har gjort sitt. Gårdagens match var droppen som fick bägaren att rinna över. Han säger att man gnuggat försvarsspel en stor del av uppehållet, men det var ändå en av säsongens sämsta insatsen defensivt (bara att tacka Starkbaum som höll siffrorna nere).

Jag trodde han hade lyckats vända den negativa trenden efter matchen mot Frölunda och ett par matcher efter den. Men nu ser det exakt likadant ut som det gjorde under vår förlustsvit. Vi är liksom tillbaka på ruta ett igen. Bengtzén hade tålamod vid förra förlustsviten, vilket lönade sig då vi spottade oss upp på ett bra sätt igen. Nu har vi fallit tillbaka till dom gamla vanorna igen och det kan knappast vara en tillfällighet.

En tränare som kan sätta ett grundspel, rätta till defensiven och dessutom ge en liten nystart tror jag är perfekt. Jonas Rönnqvist är mitt förslag. Vissa kanske tror att offensiven kommer bli lidande av hans destruktiva spel, men vi har så pass skickliga spelare offensivt sett att jag tror att det inte kommer bli något problem. Dessutom ligans bästa PP.
Kommentera

70 Rodrigues: Vilka är det du syftar på när du skriver "ni tycker det flyter på"?
Kommentera

Zappaholic: Vilka tror du?
Kommentera

70 Rodrigues: Du kan alltså inte ge svar på ditt eget påstående? Kläm fram namnen nu så vi alla får veta vilka de är som enligt dig tycker att allt flyter på.
Kommentera

70 Rodrigues:

Se där, se där.... ny back o ny tränare. Då är vi ju överens.... förstår inte vad du tjaffsar om ;-) 

Kommentera

Zappaholic: Med tanke på dina egna o Huges inlägg så kan man ju gissa😂😂
Kommentera

70 Rodrigues: Bevisa det då. 

Annars bekräftar det bara det jag misstänkt hela tiden...

Kommentera

Zappaholic: Ok, du, Huge är dom bästa! Du är ju polis, man kan ju få påhälsning annars😂😂

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Bästa? Vem har pratat om bäst?

Påhälsning? Du är väl inte kriminell?😃😃

Ditt påstående kunde du inte leda i bevis alltså...illa😂. 

Kommentera

Zappaholic: Tyvärr snuten, är inte kriminell i ordets rätta bemärkelse, jag gör mitt bästa för att styra upp kriminella kottar😃
Kommentera

Clarence: glöm inte att jag hela tiden under den långa förlustsviten trodde att vi kom närmare och närmare en vinst. Jag tror även stenhårt på att vi kommer allt närmare en trea på bortaplan.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Klart att Brynäs kommer närmare och närmare en bortaseger, laget kan ju inte att fortsätta förlora hur länge som helst. Frågan är om man hinner slå ligarekord innan det vänder?
Kommentera

70 Rodrigues: Att låta dig styra upp kriminella kottar låter lika begåvat som att ha bocken som trädgårdsmästare.... 😎
Kommentera

Tommy Jonsson säger ju ofta att Brynäs verkligen är klubben i hans hjärta. Så snälla Tommy, om du läser det här. Avgå självmant! Det här funkar inte! Det måste du förstå själv. I tre år har ert försvarspel darrat och varit under all kritik. Så om du bryr dig det minsta om klubben i ditt hjärta så avsätter du dig allt ansvar och avgår som headcoach! Och ta med dig Ove, Dacke och Janne gärna Pekka också. Nytt fräscht blod in i en nytänkande klubb för det här funkar inte längre. Det kan dom flesta hockey kunniga personer vara ense om! Tack för mig.. ge oss fans den julklapp i att avgå själva och tänk på klubbens bästa. HEJ!
Kommentera

Huge: Tyvärr så misslyckas jag med 3,6% av ungarna😢
Kommentera

70 Rodrigues: Bra så, man kan inte få alla in på den smala vägen.
Vet att du gör ett bra och uppskattat jobb!
👍👏
Kommentera

Pettisbif: kanske dax för dig att presentera vilka som bör ta över när våra tränare slutat efter att ha läst ditt inlägg.
Sen kan du gärna dra en laguppställning också när du väl är igång.
Kommentera

DIF kommer kvittera till 1-1 med 30 sek kvar, sedan vinna på övertid eller straffar. Känns de alltid myglar sig till poäng på något sätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

"Lucas Carlsson kommer att spela från start imorgon. Annars är det samma lag som senast."

Märklig coachning av 6:e back, varför ge Nörstebö en match överhuvudtaget då..,?
Kommentera

tjugo8: Kan vara att man annser Lukas vara en mer offensiv spelare , och är det som 21 säger om ett mer offensivt/ aggressivt spel så kanske Lukas är att föredra ?
Kommentera

Pettisbif: Avgå innan en ersättare finns? Jag tror mycket väl att de nu kan ha kommit överens om att en förändring ska till. Men jag tror också att Tommy har så pass mycket Brynäshjärta att han stannar och tar kampen vidare tills den nye är redo. Att bara lämna vore oansvarigt och helt utan hjärta för laget.

Tycker det också låter på honom efter matchen igår som att han själv inser att han inte kan göra mycket mer nu.

Jag är redo att hylla Tommy när tiden är inne. Fantastisk krigare för Brynäs.
Kommentera

tjugo8: Lucas var väl skadad/sjuk förra matchen? Han kan ju omöjligt gå från petad från matchtruppen till att helt plötsligt få starta.
Kommentera

honken21: Ja Tommy har givetvis legendstatus som guldtränare för Brynäs och han har gjort det otroligt bra sett till resurserna. Guldet och förra säsongens fjärdeplats är ju bara helt grymma prestatioer. Denna säsong liksom slutet på förra har ju tyvärr sabbats av skador även om vi inte ska ge upp denna säsongen ännu.

Som jag ser på det hela så förespråkar TJ ett offensivt spel med mycket puckkontroll men materialet vi har just nu sliter bevisligen en del med att hålla pucken inom laget och pumpa på offensivt. Försvarsspelet är kanske inte riktigt  TJs starka sida och det blir då problem när vi inte orkar hålla uppe spelet.

Kanske borde Brynäs se över om det går att ta in någon kanske under en kortare tid, för att hjälpa till att införa ett tightare och aggresivare försvarsspel. Här kan någon givetvis tas in ungefär som en föreläsare som via ihopklippta videosekvenser förklarar hur framgångsrika lag försvarar sig. Lite som en workshop har jag tänkt mig det hela med information och samtal i grupp.

lite tankar från stranden bara....

Kommentera

Carl Lejonkräk: Kanske Gunnar Persson är hemma någon helg?
Kommentera

Spårvagnen lämnar Nkpg
Nästa stopp: Rest. Pelikan
Stannar därefter: Ericsson Globe

Jag e laddad, är de som snittar 100.000 i månadslön det?
Kommentera

Ingen Oscar Eklund ikväll... :/
Kommentera

Pettisbif: Bänkad skulle jag tippa på
Kommentera

maddog1970: nej det tror jag verkligen inte. Isf kan dom lika gärna bänka Lukas Kilström också.. han var kass mot HV!
Kommentera

Pettisbif: Det blir liksom rätt, vem man än bänkar :)
Kommentera

Pettisbif: Kilström var overkligt dålig. Men jag tror han kommer undan med det (smart som han var kamoflerade han sig med tröja nr 19).
Kommentera

Ska bli mycket intressant att se Lucas Carlsson tillsammans med Nörstebö i kvällens match. Hur två så pass unga spelare klarar av SHL-spel tillsammans.
Ser fram emot det.

Det jag mest av allt vill se ikväll är hur vårt grundspel återigen sitter.
Önskar man kunde mer gå in i detalj via film för att visa er här inne hur en själv upplever bra saker resp dåliga saker.
Men vill iaf se ett bra grundspel och spelare som tänker hockey.
Kommentera

« · 1646992