Powerfade: Kärnan i lagets problematik. Om defensiven nån match emellanåt faller väl ut ja då är anfallet uddlöst. Fungerar offensiven och mål görs i mängd - då läcker försvaret. Sällan bra bakåt och framåt samtidigt i en match. Desto oftare svagt uppträdande både framåt och bakåt...
Clarence:Precis. Ett solklart fall av dålig coacning. TJ har inte kompetens att disponera lagets resuser på rätt sätt.
AVGÅ!
70 Rodrigues:
Jajajaja.... eftersom jag sa ja till att jobba 12 timmar mellan kl 18-06 igår så fick jag säga nej till matchen, därför har jag besparat er mina kommentarer.... men nu när det uppenbarligen är så att vi (ja-sägarna) är så efterfrågade på forumet så vill jag härmed be om ursäkt att jag ej deltagit i begravningsölet.
Mina tankar om läget så här långt.
Otroligt många skador ställer till det, precis som de senaste säsongerna.
Jag väntar med spänning på att BZ skall presentera sin nya back.
Ser fram emot att våra nyförvärv skall få några matcher med laget och bli lite "varma i kläderna".
Hoppas våra spelare i J-VM skall komma hem med självförtroende.
Även jag (en ja-sägare) är tveksam till att T J är rätt man att få ut max av våra spelare.... men hur lätt är det att få en passande kraft så här mitt i säsongen? Men kan BZ hitta en kompromisslösning som inte dränerar Brynäs ekonomi totalt så är det bra.
Föresten..... jag känner mig väldigt stolt över att få ingå i Ja-sägarnas exklusiva skara...... nej-sägare är det osexigaste jag kan tänka mig ;-)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Jag skall jobba ikväll också så jag hinner inte lägga ut texten ytterligare.
Om du har åsikterna klara hur det skall vända så ser jag fram emot om du delar med dig här.
Att få in en back och ev. flytta på T J..... det tror jag är precis på gränsen för vad Brynäs ekonomi klarar..... lägg gärna ut texten med detaljer om hur du vill lösa krisen, det är så intetsägande att läsa kommentarer som "avgå alla"
70 Rodrigues:
Se där, se där.... ny back o ny tränare. Då är vi ju överens.... förstår inte vad du tjaffsar om ;-)
70 Rodrigues: Bevisa det då.
Annars bekräftar det bara det jag misstänkt hela tiden...
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Bästa? Vem har pratat om bäst?
Påhälsning? Du är väl inte kriminell?😃😃
Ditt påstående kunde du inte leda i bevis alltså...illa😂.
Redigerad kommentar
honken21: Ja Tommy har givetvis legendstatus som guldtränare för Brynäs och han har gjort det otroligt bra sett till resurserna. Guldet och förra säsongens fjärdeplats är ju bara helt grymma prestatioer. Denna säsong liksom slutet på förra har ju tyvärr sabbats av skador även om vi inte ska ge upp denna säsongen ännu.
Som jag ser på det hela så förespråkar TJ ett offensivt spel med mycket puckkontroll men materialet vi har just nu sliter bevisligen en del med att hålla pucken inom laget och pumpa på offensivt. Försvarsspelet är kanske inte riktigt TJs starka sida och det blir då problem när vi inte orkar hålla uppe spelet.
Kanske borde Brynäs se över om det går att ta in någon kanske under en kortare tid, för att hjälpa till att införa ett tightare och aggresivare försvarsspel. Här kan någon givetvis tas in ungefär som en föreläsare som via ihopklippta videosekvenser förklarar hur framgångsrika lag försvarar sig. Lite som en workshop har jag tänkt mig det hela med information och samtal i grupp.
lite tankar från stranden bara....
Lite kul m Brynäs åter i Globen
Tror senaste var 2008 då Sperrle slängde in några puckar o vi torskade m 3-1 inför 12000
Men sen var det ju den där matchen när vaktmästaren borrade hål i kylaggregatet...
Över 10.000 biljetter sålda iaf
Jajjen:
Brynäs Stockholm ordnar min biljett, de är det ordning o reda på!
RUBRIKEN KAN EJ REDIGERAS, UNDRAR HUR FÖRSVARSSPELET SER UT OM 900 ÅR...?
Redigerad kommentar