Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Ekholms ersättare - Jonas Holös?

« · 1415292 · » Till forumet

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Lunkan: Hade det varit Timmonen så hade det varit helt ok pengar :-)
Kommentera

Gurra88: Så sant, hursom Holös känns inte värt de pengarna, bara hoppas han floppar rejält.
Kommentera

Lunkan: Jag säger det igen, jag är inte särskilt imponerad av Holös så grämer mig inte särskilt mycket. Men när man vet vad katten kan släpa hem (sundlöv) så kanske holös iallafall varit ett säkert kort.
Kommentera

arnio: Aik va absolut ett bottennapp.. Man fick dock med sig två poäng mot Timrå.. OCh åter igen jag är övertygad att du inte såg någon av matcherna.

Känns som en stadig analys om att de till slut hamnar i kvalserien...

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: mot Gnaget och Mot Timrå så såg dety inte så bra ut för Växjös del faktiskt
Kommentera

Gurra88: Visst det är ok så länge det täcks inom ramarna men frågan är om det är det bästa man kan få för dom pengarna, 1 mål på 2 säsonger...och ja jag hade gärna sett honom i Brynäs men inte till det priset.
Kommentera

arnio: HAHA..vilka tendenser börjar du se att de börjar slockna. Sätter mitt liv på att du inte sett en endaste match förutom den mot brynäs möjligtvis. Löjligt drabbel från dig bara för att de lyckats någolunda samt snott en back framför ögonen på oss.

I övrigt är det en helt sjuk lön holös får, men så länge det täcks inom ramarna så ser jag inte nått problem i det.
Kommentera

Gurra88: Visst Växjö vågar satsa det vågade Team Boro också....
Kommentera

Gurra88: Visst är det kul med ett nytt lag och som försöker satsa, man önskar ju att brynäs skulle försöka sig på det nån gång:(

Det går dock inte att jämföra Växjö med AIK anser jag. AIK gjorde det oerhört bra med sina förutsättningar och utan stjärnvärvningar. Det var inte illa att gå till semi, men å andra sidan var man två mål från kvalserien om jag inte minns fel.

Växja satsar och utgången går bara att summera efter säsongen och bokslut:) Jag är då oerhört glad att inte Brynäs erbjöd Holös dessa nästan löjliga summor, det är ingen världsback vi pratar om här.
Kommentera

Gurra88:

nu är du som en närking igen, fan har Jämtin kikat in här och läst inläggen :) var glad att brynäs gör sina misstag vad som gäller spelare och ekonomin vad skulle du annars gnälla på. Ibland blir du för mkt bara, du har en hel del poäng i det du säger men säg 10% av det du vill säga och folk kanske börjar lyssna.
Kommentera

henke1: Jag tror som dig att Växjö kommer att slockna, tendenser finns redan och vem minns inte Rögle för några säsonger sedan. På tok för tunn trupp för att hålla distansen ut men räddningen kan förstås bli att några andra lag är kassa.

Angående Holös så gjorde nog Sundlöv rätt i att inte bjuda över Växjö och erbjuda en monsterlön då Holös inte direkt är någon Mange Johansson direkt. Sen kan man ju tycka att Sundlöv kunde säga något i stil med att Holös inte är värd hur mycket som helst i stället för att säga att Brynäs inte har råd.
Kommentera

henke1: ingen aning vad du bygger det på. I mina ögon är det tillsammans med aik förra säsongen den mest spännande nykomlingen på väldigt länge.
Kommentera

Gurra88: Klart Växjö har chans men tror bestämt att dom får det tufft.
Kommentera

Peja: ska inte målsättnignarna för ett lag som brynäs vara betydligt högre.. Tänk hur många år brynäs haft i elitserien för att bygga upp någon slags nivå (en medelmåttig sådan förvisso) och där växjö som nykomling redan kommit in i elitserietempot på ett förvånadsvärt bra sätt.
Kommentera

henke1: Då tycker jag du har jävligt dålig koll. de behöver givetvis få igång mer femmor.. men det är bara en tidsfråga. ny backvärvning. inte alls säkert det är sista nyförvärvet. de är här för att stanna.
Kommentera

Tycker ändå inte vi ska ha för stor övertro på Växjö. Tro mig efter 35-40 omgångar ligger Växjö i bottenträsket och kämpar om att slippa kval.
Kommentera

Peja: Det skiljer 3 mål :-)
Kommentera

Gurra88: Historia är nåt man ska vara stolt över, minnas med glädje osv, inte leva på. Tiderna förändras och det mesta utvecklas. Utom möjligen på sätraåsen.
Kommentera

70 Rodrigues: både saik och lhc är hyfsat nya, svisch sa det så sprang dom förbi. Växjö är ikapp om ett par år!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, vi får väl se hur det går de närmaste åren. I dagsläget snackar folk om att Växjö har gjort succé och att Brynäs har underpresterat. Jag tycker att det säger mycket om lagens potential och målsättningar, med tanke på att Brynäs ändå ligger före i tabellen...
Kommentera

Peja: Nej det fattar inte jag heller, men arnio verkar verkligen vara det.. Växjö har absolut ingen historia att komma med. Men de vågar iallafall satsa och det ska de har en stor eloge för. En rolig nykomling med intressanta spelare. Ny arena, entusiastisk publik m.m.. Förstår inte riktigt vad arnio stör sig på om det inte är deras framgång såhär långt
Kommentera

Peja: Självklart så är inte Växjö en mer framgångsrik förening än Brynäs men vänta ett par säsonger så har dom gått förbi oss både på isen o ekonomiskt, se bara på Skellefteå och LHC, det gick rätt snabbt innan dom var förbi.Det går inte att blunda för verkligheten, Brynäs vill väldigt mycket men kan tyvärr inte. Våran Junis verksamhet är grym, tyvärr för vi inte njuta av frukten särskilt länge och det är grymt frustrerande.
Kommentera

henke1: Åh fan, det kommer alltså ett par tusen Modoiter hit på lördag...
Kommentera

Gurra88: Vad har Växjö lyckats med som inte Brynäs har? Brynäs har varit i högsta serien i evigheter, vunnit 12 SM-guld och har en av landets bästa juniorverksamheter. Växjö är en klubb som har spelat lika många ES-matcher som Brynäs har tagit guld, så jag vet inte riktigt varför man som Brynäsare skulle vara avundsjuk. Att de var beredda att betala mer pengar för en back gör liksom inte hela deras klubb mer framgångsrik.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Om det finns många skitlag som du säger så är väl isåfall Brynäs definitivt ett av dom. förstår inte vad du har för problem med Växjö bara för att de lyckas? Avundsjuka?
Kommentera

munkas: Kolla Ticnet där ser det väldigt bra ut på biljettfronten. Skulle vilja säga att det ser ut som att det redan är sålt 5500 biljetter och då är ju inte Ståplats inräknad.
Kommentera

henke1: Jaha den nye backen, Ekholms ersättare. Ja vi kan nog få vänta till januari på honom enligt Sundlöv.
Kommentera

Stratan: Som det har sett ut de senaste tre hemmamatcherna ska man nog vara nöjda med en 2-3 tusen pers på lördag. Jag tror nästan det är dött lopp mellan järnvägsmuseet och Läkerolen för tillfället. En ny fräsch back skulle iofs kanske kunna locka lite folk. Jobba Sundlöv, jobba!
Kommentera

arnio: nej vår nya back som vi får hoppas att Mormor hittar snart.
Kommentera

henke1: Du menar Holös? Jag tror att han kan debutera för Växjö på lördag.
Kommentera

henke1: 2017!
Kommentera

Gurra88:Det är min förhoppning att de hamnar där. Det finns ju många "skitlag" i serien som konkurrerar om kvalplatserna men jag hoppas på Växjö och FBK. Timrå får väl kanske råda som favoriter just nu men det är inte alls speciellt ortoligt att "satsande" Växjö hamnar i kvalserien.
Kommentera

När tror ni nya backen är spelklar?
Kommentera

arnio: Och varför skulle Växjö hamna där.. Ett satsande lag. som går väldigt bra för övrigt.
Kommentera

Timrå ska till KK vad som en händer.. Vägrar ha dom kvar i ES.. Fuskbygge al the way! :p
Kommentera

Stratan: Holös kan ju passa på att njuta när det är fullsatt i Vaxjö i kvalserien medans stackars Brynäs litar slutspel med 1500 tomma stolar. Färjestad och Växjö i kvalserien är från och med nu en våt dröm.
Kommentera

Bästa sättet att bemöta Holös (svep)skäl angående att det är roligare att spela i en full arena är väl att gå man ur huse och se till att Läkerolen är sprängfylld när Växjö kommer på besök. Se till att fixa det nu Gävle-folk! :)

Själv kan jag bidra med att vara tystlåten i Vida arena..
Kommentera

HappyX3: Problemet är att den är för stor, det hade varit bättre att bygga för 6-6500 pers efter det publikunderlag man har. I småland är man smarta och bygger litet och skapar ett jävla sug efter biljetter. HV har väll typ 95% beläggning och det är ju makalöst bra. I Läkerol arena kan du alltid få biljett, serielunk som slutspel..
Kommentera

Första gången jag såg Läkerolen blev jag förälskad! Riktigt fin och trevlig arena som är bra! Tyvärr kan inte publiken i Gävle leva upp till standarden som arenan är värd!

Den är väldigt lik den i LHC och där är det tryck, vore kul om BIF kan bli ett topplag igen och publiken hittar tillbax till arenan! =)
Kommentera

Lunkan: Tack de va snällt sagt
Kommentera

Gurra88: Ok, du har koll!
Kommentera

Lunkan: Allt
Kommentera

Gurra88: Vad är amatörmässigt med ritning V57-1.204?
Kommentera

Jajjen: Läkerolen är ett amatörbygge. Från första ritning - till färdig produkt
Kommentera

Gurra88: Att "topplagen" inte ville gå längre i budgivningen är just för att dom är topplag. Dom klarar sej ändå. Växjö och Brynäs däremot var i behov av en toppback. Och Brynäs blev tvungna att köpa en billigare och sämre back än Växjö.
Kommentera

Stratan: "Har inga siffror på spelarbudget i förhållande till omsättning men det är väl där Brynäs inte ligger så bra till. Vissa är inne på att Läkerol arena drar för mycket kostnader."

Bl.a. Brynäs IF.
Kommentera

Huge: står ju svart på vitt vilka som va med i jakten. Frölunda var väl det enda lag jag vill kalla topplag i den skaran. Nej nu väntar vi bara in gamla sitat som "Marknaden är död"
Kommentera

Jajjen: Oerhört sant
Kommentera

Att bli blåst på Holös överlever nog Brynäs. Tveksamt däremot om Brynäs överlever i längden när man aldrig får sina förstahandsval. Idag är det Växjö som blåser oss. Imorgon Malmö, Västerås eller Örebro. Om Timrå är längst ner i Elitseriens näringskedja, är vi just över.
Kommentera

Ninimaa verkade inte intresserad tidigare och nu gick Holös till Växjö...Ekholm kanske stannar i NHL....Hmm....NU är nog marknaden död i alla fall :-)
Kommentera

« · 1415292 · »