1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778357 inlägg · 7967 ämnen
« · 1581575 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Elias Lindholm - Egna tråden
Intressant, utfallet kan ev ha varit positivt för oss.

Sv: A proposito de nada
Josef Boumedienne lägger av – blir NHL-scout

Sv: SILLY SEASON 13/14
KulaShaker: Nu känner jag inte till någon NHL ratad AHL spelare som sagt flera gånger att Elitserien är absolut inget alternativ för Omark verkar ju absolut inte vilja spela i SHL? Men är han motiverad och kommer till oss så HELL YEA!!!

Redigerad kommentar

Framtiden får utvisa vad som händer, men ibland undrar man var alla rykten föds. Och om de stämmer så undrar man hur alla inblandade lyckas hålla masken :-)
Nån drömde om att Omark kritade på, Lindholm stannade och Järnkrok återvände per omgående. Det kan också bli så att ingen av dem spelar hos oss nästa säsong....
Ouch!

foppa78: Kanske lika motiverad som en av NHL ratad AHL-spelare?!

Skitstöveln: Hur motiverad kommer Omark att vara vid ev spel i elitserien?

Rumpelstiltskin: :-)

Kahn: Man får väl vara glad att det hände något ur brynäs ögon iaf :)

Skitstöveln: Kicken har tagit slut. Det var dock en rejäl kick.

Peja: Håller med dig, det är klart intressant. Skulle vara intressant att veta hur mycket "Honken" fick gå ner i lön för att få vara kvar t.ex. Jag är för öppna löner i ligan. Varför kan NHL och inte SHL?

Skitstöveln: Jag har fått en glädjekick av det här ryktet. Det gör nästan inget om det inte stämmer. Det är ren glädje över att en sådan kvalitetsspelare ryktas till BIF :-)

Kahn: Det skulle vara intressant att veta hur stor andel av spelarbudgeten som Brynäs har lagt på mv, backar respektive forwards de senaste säsongerna. Det känns som att man lägger väldigt mycket pengar på forwards i relation till mv och backar, men det kanske bara är någonting som jag inbillar mig?

Kahn: Linus Norberg har talat med Omark angående ryktet om Brynäs - kommer snart ut på sportbladet.se

Zappaholic: Järnkrok vägrar spela i AHL. Lindholm skall bygga kilon. Tokoffensiv :-)

Backarna skapliga. Målvakterna tveksamma. Kort sagt intressant.

Zappaholic: det drömscenariot finns inte ;-)

Kahn: Sen vänder Järnkrok hemåt och Lindholm stannar. Vilken offensiv :-)

Peja: Jag ser Omark som en publikdragare också. En lirare.

Peja: Och bäst av allt - jag tror Harju skulle bli 10 ggr bättre än vad han visade ifjol.

Kahn: Ja, Omark vore väldigt varmt välkommen till Brynäs. En ruggigt bra spelare och dessutom en fixstjärna som klubben skulle behöva få in med tanke på förra säsongen.

J F K: Ok, tack för informationen.

Kahn: Quebec fick Forsberg i bytesaffären med Lindros. Foppa var Flyers draftval som nummer sex. Sedan tradade Colorado till sig Roy för målvakten man fick av Flyers och två andra spelare för att få laget son vann sin division nio raka år typ.

Det är bara Elias Lindholm och Christian Djoos av juniorerna som tränar med A - laget. Konstigt att inte Jonas Johansson tränar med A - laget. 

Hellre en svindyr svensk spelare än en utländsk sådan, så välkommen OMARK !

Skall skaffa lista över juniorer som tränar med A-truppen. Det borde inte vara så svårt för M.S eller T.T. Jag har försökt flera gånger. Idag gör jag mina sista försök. Det vore uselt om det inte resulterar i en lista.

Det är ett härligt rykte att Omark är på gång till BIF. Varför inte denna kedja om Lindholm stannar. HARJU-LINDHOLM-OMARK.

J F K: Quebec fick väl Forsberg i draften?

Sheena Punkrocker: Quebec fick ju 15 miljoner dollar, ett par spelare och draftval. Det är förmodligen den bästa draft Quebec någonsin gjorde. Utan den hade inte laget vunnit Stanley cup bara ett par säsonger senare.

70 Rodrigues: Om inte om så kanske....... , typ eller?

hahii: kan vara så att han är rökt i NHL

Skitstöveln: Linus Omark den 30 Maj

Johan Harju spelar i dag i Brynäs, men det är inte aktuellt för Linus Omark att stråla samman med honom där den här säsongen. 
- Nej, det blir inte så nästa säsong. Det har jag gjort klart för alla andra också. Som jag sa så vill jag tillbaka till NHL vilket jag har haft som mål hela tiden. Det är inget annat som gäller.

Tråkigt

Redigerad kommentar

HappyX3: Lite småtrevligt faktiskt :]

Peja: MrMadhawk är klockren, precis som vanligt :-)

Peja: fan vad snabb du var med denna nyhet!! ;)

Skulle ju vara fantastiskt om det blev verkligt!
Harju - Enterfeldt - Omark?

Linus Omark kan hamna i Brynäs, enligt MrMadhawk.

Peja: till saken hör ju också att Lindros gått ut publikt med
att han minsann inte tänker/tänkte spela för Quebec, detta innan draften.

Sheena Punkrocker: Jo, men Lindros var ju den givna ettan vid tidpunkten. Som du säger så är det alltid lätt att säga i efterhand... Känns inte som att Brendl hade gått 206 draftval före Zetterberg heller om de som draftade hade haft facit i hand ;)

Peja: "Det är bara att acceptera, såvida man inte heter Lindros i efternamn..."

Kan ju tyckas, såhär i efterhand, att Quebec inte va speciellt klyftiga
när de draftade Lindros? Scott Niedermayer fanns ju tillgänglig te.x

Nu löste de ju sig ganska bra ändå med Philadelphia-traden ;)

tompap71: Jepp, det är ju de spelreglerna som gäller där. Spelare har inte samma valfrihet, det börjar ju redan vid drafter och så vidare. Det är bara att acceptera, såvida man inte heter Lindros i efternamn...

Visst är Bobby Ryan lite av en quick fix men han är ju faktiskt bara 26 år och kan mycket väl ha många år kvar som toppspelare. Såg honom live i Läkerol Arena häromåret och trots att det bara var en träningsmatch kunde man se att det finns otroligt mycket hockey i honom.

Peja:

På gott och ont är det ju så det ser ut därborta, i realiteten är det som spelaren är anställd av NHL, inte av klubben. men jag håller med dig, det känns lite trist. 

Vad gäller Ryan så, tja, ett försök till quick fix känns det som. Plocka in en toppforward för att blidka fansen för förlusten av Alfredsson och samtidigt få en kille som kan producera poäng. Fine, men Sens har större problem än så om man ska bli den "Cup-Contender" man föresatt sig att vara. Att sälja ut framtiden ser inte ut som den smartaste vägen att gå...

tompap71: Om jag har uppfattat saken rätt så har Ryan 2 år kvar på sitt kontrakt. Om han inte förlänger, så tycker jag att Ottawa är solklara förlorare på traden. Men om han lyckas och förlänger är det en annan femma. Känns rent spontant lite trist att spelare tradas till höger och vänster, snacka om att klubbkänsla inte bör existera i NHL.

foppa78:

O på två rader säger du vad jag trasslat mig igenom tre hyfsat långa inlägg för att få fram. :)

Redigerad kommentar

tompap71: Vi kan väll alla säga så här att nu har Silfverberg varit med och "se och lär" en säsong kommande sässe tror jag som sagt blir ett genombrott!

Berka:

Smått intressant det där du säger om medias förväntningar på Silfverberg, vill minnas att någon av dem förutspådde en 40poängs säsong från honom, det ger i runda slängar 0,83p/match på de 48 matcher som spelades. Jämför det med ett par finalister, Hossa snittade 0,76. Bergeron likaså. Brad Marchand som vann Bostons poängliga snittade 0,80. Det ger en del perspektiv på förväntningarna. 

Berka:

Ja det är bara att önska honom lycka till i sin nya klubb, själv är jag Sensfan och har sorg just nu.

tompap71: ja nä medioker är väl kanske ett hårt ord, men jag tror de flesta hade hoppats på lite mer även om vissa i media ställde orimligt höga krav!
Nåväl, nu har han lirat ett år i världens bästa liga och förhoppningsvis för hans egen del så tar han flytten som en sporre att prestera ännubättre, och han kommer till ett bättre lag så det kanske blir lättare att växa till sig i kostymen om man kommer till en klubb där inte varenda kotte förväntar sig att han ska dra sin handledare i taket vartannat byte.

Berka:

Förväntningarna på Silfverberg var absolut för stora, men jag vet inte om jag vill kalla hans säsong medioker, tycker ändå han får godkänt. Och det du säger om växa i kostymen är ju lita av "the Silfverberg story", när han lyftes upp från J20 såg det liknande ut, en dryg säsong senare hade han växt i ES-kostymen.

När han kom över till Binghampton i höstas gick det trögt till en början, sedan anpassade han sig till AHL-kostymen och började skyffla in poäng, med mindre än halva säsongen spelad där slutade han sexa i Bingos poängliga, bara nio poäng från ettan. 

Samma historia upprepade sig i Ottawa, gick trögt första halvan av den kapade säsongen för att ta sig mot slutet och 19 poäng på 48 matcher i grundserien tycker jag ändå är ok för en rookie, inte superbra men OK. Tror vi kommer få se ett lyft i produktion redan nästa säsong, åtminstone visar mönstret på det. :)

tompap71: Om jag få dela min syn på det så håller jag med dig!, silverberg må ha en ganska medioker säsong bakom sig, högt ställda förväntningar som visade sig vara på tok för höga, men att silver kommer växa i kostymen och iaf göra några säsonger i NHL tror jag absolut, sen därtill noesen och ett 1:a draftval gör ju att ducks skulle kunna byta bort getzlaf å ändå tjäna på de i längden:)

tompap71: Som sagt, lite Don Cherry vibbar. Ogillar alla spelare som inte e ifrån egna landet ;)

« · 1581575 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

KaptenB : Rekryterar Brynäs Mattias Karlsson släpper jag engagemanget... Lyssnat sporadiskt på poddar han deltagit i. Han har inte mycket koll kan jag säga...
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)