Brynäs IF

727442 inlägg · 7961 ämnen

Ersättare till Mårtensson?

« · 98520 Till forumet

Sv: Ersättare till Mårtensson?
Bright:

Beror väl på hur bred truppen är. Det finns kanske redan någon som skulle varit överflödig innan Mårtensson stack och som nu får sin chans.
Kommentera

LotharHsand: Väldigt bra skrivet LotharHsand kan inte mer än hålla med i allt du skriver i det senaste inlägget.
Kommentera

Bright: Visst är det att föredra om Mårtenssons ersättare kunde vara klar redan imorgon, men jag får inte panik om det tar till september när try-outsen är helt färdiga. Huvudsaken det är en kille som mer än tillräckligt fyller Mårtenssons plats. Självklart finns det inga spelare i september som kräver 2 miljoner i årslön, däremot 1.99 miljoner. Vad tror du själv? Spelare som är på gränsen till att platsa i ett NHL-lag har nog inga problem få motsvarande lön i AHL eller i Europa. Du har en otrolig förmåga att dra de mest skumma slutsatserna i din värld där allt antingen är svart eller vitt. Jösses amalia...

(Nu behöver du inte tolka det här inlägget som att jag kräver att man ska fixat en ersättare imorgon, att man måste vänta tills sista september, att man måste värva någon som har exakt två miljoner i årslön eller vad nu nu hittar på)
Kommentera

Gå in på GD å läs intervjun med Honken.
Ni kommer bli ytterst bestört det ni får läsa om Brynäs och deras sätt att behandla f.d spelare som lirar i NHL.

Läs den å skriv sedan vad ni tycker om idiotgubbarna i föreningen....

Jag skäms ja......
Kommentera

LotharHsand: jag glömde länktipset.....

Läs den...
Kommentera

LotharHsand: Visst är det sorgligt att gamla brynäsare upplever att klubben inte är intresserad. Särskilt om det är en spelare som har en given plats i laget. Men jag blir mer orolig av den andra brynäsartikeln som handlar om att Kyösti Karjalainen kan bli ett altrenativ till Mårtensson. Skaka loss pengar och chocka hockeysverige med en kanonvärvning! Jag orkar inte med en skitskraj säsong till.
Kommentera

Ganska intressant artikel ang lönerna för dom svenskar som har gått till pappa NHL. Det är extrem skillnad för Mårtensson mellan NHL och AHL. se mer under länktips.

Styrelsen va inte så j-a stolta utan låt Honken träna med Brynäs, han kanske kommer hem fortare än ni anar!
Kommentera

LotharHsand: Ja, vad ska man säga? Återigen så blir man upprörd av "gubbarnas" sätt att arbeta i klubben, OK, det händer att dom ibland lyckas med saker och ting, men tyvärr så misslyckas dom oftare anser jag.Jag har skrivit inlägg ett antal ggr om vad jag tycker om BrynäsMaffian i styrelse och SK, men det får man ju tydligen inte göra, som vanligt så tycker ju vissa att Brynäs inte kan göra några fel och att allt är frid och fröjd i föreningen,Sure!
Kommentera

Det är då inte konstigt att alla gamla Brynäsare väljer andra klubbar när dom kommer hem från NHL.
Vad tänker dom med egentligen?
Rätt absurt, Bif lånar in Tierps målvakt och Honken tränar med Tierp...
Får ens Dackell träna med klubben?
Kommentera

Gråter då inte över att Andreas Johansson inte kommer hit, han är alldeles för divig och när gjorde han en bra match i Tre Kronor?
Kommentera

Gavlerinken:

Från artikel med "Honken", GD 020719:

"Brynäs visar däremot inget större intresse för Johan och han är inte främmande att spela i en annan elitserieklubb om han återvänder hem.
- Jag har inte hört något från Brynäs, men det är väl upp till dem."

Och så funderar man hur det kommer sig att Brynässpelare söker sig till andra klubbar...
Fy fan, SK!
Vad är det frågan om?
Kommentera

gordo: Visst låter det skrämmande hur inaktiva SK eller representanter för klubben verkar gentemot Honken. När det gäller Kösa är det mer förståeligt, han visar ju sina kort så öppet när han säger att Brynäs är enda alternativet till Skutskär (eller vice versa...)
Andreas Johansson är en duktig hockeyspelare men inte ens övergångspengarna för Mårten räcker för att täcka upp hans lönekrav.
Det lutar åt Schweiz eller FBK för hans del.
Sen gick Mickes inlägg kring vilka som egentligen styr föreningen alldeles för omärkt förbi somligas ögon.
Det går alldeles utmärkt att sitta i baksätet och gnälla. Kräver mer att engagera sig !
Kommentera

Gavlerinken: Verkligen pinsamt att Honken inte tränar med Brynäs eller ens blivit tillfrågad. Sen vad som skrivs i tidningarna får man ibland kanske ta med en nypa salt. Men det är klart oroväckande.

Att sen Kyösti är aktuell för Brynäs ser inte jag som någon större nackdel, får erkänna att jag har dålig koll på vad han gjorde förra året i Dif.
Givetvis vill man se en "stjärna" i stället för Mårtensson, vem vill inte det.
Men för att ta samma sväng för hundrationde gången. Det handlar om pengar och åter pengar. Och det finns det inte i överflöd av. Men jag tror han kan ta en plats i laget, dock är det inte en spelare att "bygga" på. Men ett år, varför inte?
Kommentera

6 Lundström: ja vad säger man om gubbarna - Pinsamt !!
De skämmer ut sig i hela hockey Sverige när alla har fått veta detta.....

Jag har varit en av dem som har skyddat SK, men jag tar till hälten tillbaks det. Nu är jag bara så irriterad på deras inkompitens, de verkar inte vilja att Brynäs ska få hem spelare från NHL bara för att de har stuckit en gång.....

Jag hoppas Janne Larsson , Djoss å kanske Sjödin när de lägger va kliver in i hansdlingen på kontoret å ser till att Brynäs gör altt för att försöka fxa tillbask de spelare som vill hem från NHL för de som sitter nu är ju helt odugliga.

Jag har ionte varit så less som nu på de som sitter å styr men nu när min favoritmålvakt i Brynäs inte verkar välkommen igen då ryter jag till...

Om han skulle komma hem till elitserien å till en annan klubb då ska jag göra allt å kanske med eran hjälp alla fans se till att Berg, Bäckström får foten för lite ordning måste vi ha...
Kommentera

Huss: Tja! Jag är nog en av den som du anser sitter i baksätet och gnäller! Vill bara tala om att jag går på årsmöten, korresponderar via mail med både Berg och Ohlsson, Bäckström går det ju inte att få tag i. Vad gör du själv för att engagera dig?
Kommentera

6 Lundström: tänkte fråga dig vad Berg å Olsson har för mejl addresser-har tänkt göra likadant som du, att prata om Brynäs å de...

Tänkte även fråga om det är nån som vet när Aspen kan börja vara med på matcher? Han skulle inte va med på de första vet ja å Jamie är hemma i Kanada så blir det Elfsberg å Lundström då när de möter Bofors å Lada nåt sånt (svårt lagnamn att hålla reda på)...?
Kommentera

LotharHsand: Tja! Här kommer Olssons och Bergs mailadresser:

[email protected]

[email protected]

Lycka till!
Kommentera

LotharHsand: Vi skulle kunna dels meljbomba klubben,skriva insändare till lokaltidningarna Gefle Dagblad och Arbetarbladet och rent allmänt utrycka vårt stor missnöje mot SK.

UPP TILL KAMP KÄRA BRYNÄS-VÄNNER!
Kommentera

Tor Karlström:

Måste faktiskt försvara Brynäs vs. GD som av någon anledning hamnat på kant med varandra.

1. När det stod klart att Brynäs i våras var ute efter en ny målvakt var "Honken" den första man kollade med. Johan deklarerade dock att han skulle fortsätta i NHL nästa säsong. Därför gick Brynäs vidare med andra alternativ som tillslut blev Jamie Ram.

2. Johan har bra kontakt med föreningen. Ett bra exempel på det är att han spelade Squash med halva laget i tisdags.

Att Johan säger att han kan tänka sig andra ES klubbar den dag han återvänder är en självklarhet. Jag tror med all säkerhet att han helst vill tillbaka till Gävle men är samtidigt mån om sitt marknadsvärde och därför stänger inga dörrar.
Kommentera

Jag kan tänka mig att det är till isträningen Honken skulle vilja vara med, den drar ju inte igång förrän över en vecka. Att jogga i skogen och lyfta vikter brukar ju NHL-proffsen sköta på egen hand. Annars är det inte ovanligt alls att elitlagen stänger dörren för NHL-proffsen när dom är här under sommaren. Kommer ihåg att Tellqvist grinade ut i Aftonbladet förra sommaren då Djurgården stängde dörren och han tvingades träna med Huddinges juniorer eller nåt sånt. Foppa och Mackan brukar väl t.ex träna med MoDos junisar när dom är i Övik? Om Honken så sent som i tisdags lattjade squash med föreningen verkar han inte direkt vara så utfryst som GD´s (vinklade?) artikel ger sken till.

Tor Karlström: Självklart är det sportkommitténs fel att Tony Mårtensson valde att bli NHL-proffs. Men tänk då vad kassa motsvarigheter man har i t.ex Färjestad eller MoDo som förlorat så många till NHL. Allt dom behövde göra vad ju att höja lönen med futtiga 6-7 miljoner per gubbe. Så enkelt! Det är såklart också sportkommitténs fel att Kösa säger att han vill spela i Brynäs, helt klart. Jag tycker du ska sätta igång och mailbomba meddetsamma och påpeka dessa självklarheter.
Kommentera

6 Lundström: Jamen, det är ju jättebra, då behöver du knappast känna dig träffad eller hur ? På din fråga, svarar jag ungefär samma som dig.
Men om en majoritet av medlemmarna inte anser att Bäckström skall sitta kvar i SK så borde väl det framkomma vid årsmötena, nes pas ?
Det sägs ofta att idrottsföreningar inom elitnivå bör drivas mer i linje som företag och det är väl sant, men vilket företag i världen skulle synas i sömmarna med sådant känslomässigt engagemang som exempelvis Brynäs. Ericsson ? näe, inte ens i närheten.
Kan detta också vara en orsak till alla dessa "falanger" som bildas ?
Alla vill så väl, på sitt/sina egna sätt.
Kommentera

Tor Karlström: Kan du inte lugna ner dig en aning....vad gjorde du innan du hittade till hockeysnack? Är du verkligen lika aktiv på läktaren som här?!

Som andra tidigare nämnt Brynäs IF styrs av medlemmarna och i år var det ju dessutom två årsmöten..
Kommentera

lindberg: Svaret är JA!
Kommentera

Monty:
Att han spelar squash med gamla lagkompisar är väl kul. Jag har svårt att tolka det som att han har bra kontakt med FÖRENINGEN!
Skulle med anledningen av dagens artikel hävda att läget är lite mer mörkt på kontaktfronten mellan Brynäs IF och Johan Holmqvist.
Man kan ju också tänka sig att en given kontaktyta, förre målvaktstränaren Bergström, numera inte finns i föreningen längre och att det inte direkt ökar informationsutbytet!
Kommentera

Huss:
Bäckström väljs inte på föreningens årsmöte...
Kommentera

gordo:
Har väl heller aldrig påståtts...
Kommentera

Huss:

Min reaktion på:
"Men om en majoritet av medlemmarna inte anser att Bäckström skall sitta kvar i SK så borde väl det framkomma vid årsmötena, nes pas ?"

Det är väl styrelsen som formellt utser ordförande i SK kan jag tänka mig...
Kommentera

gordo:
Visst är det så. F.ö. semantik, Gordo, Framkomma vid årsmötena står det vad jag kan se. Dvs rätten att framföra åsikter ingenting om röstning.
Kände på mig att du skulle hugga där...
Kommentera

LotharHsand: Läs vad Sundlöv säger om Honken. Se Länktips för hela intervjun med Micke Sundlöv.

------

Johan Holmgvist då?

- Honom vill vi inte ha, skratt. Skämt å sido så har vi en bra kontakt med Johan och han har sagt att vi får ringa när som helst så kommer han och tränar med oss. Jag har frågat honom om han vill vara med och köra barmark men det vill han göra på egen hand. Det är istid som är intressant för honom och det förstår jag. Johan har ju också gjort klart för oss tidigare att han kommer att satsa minst ett år till i NHL och Esko tyckte därför att vi skulle ta in någon annan som verkligen kan vara backup om Asplund mot förmodan inte kan spela i början av säsongen. Så ligger det till med den saken.
Kommentera

Det här låter också bra som Sundlöv säger i samma interjuv:

Vad blir din roll i Sportkommitén?

- Det blir först och främst att avlasta Anders Bäckström. Idag sitter han mycket på nätterna och gör administrativt arbete. Med tanke på att han har ett heltidsjobb att sköta så tror jag att detta behövs.

- Sen ser jag det som extra viktigt att hålla en god dialog med f.d Brynäsare som spelar i utlandet och då inte bara sådana som kommer hem till Gävle på somrarna.
Kommentera

LotharHsand: Det är ju helt uppenbart sedan tidigare att GD kommit på kant med Brynäs, åtminstone med SK, man kan väl därför inte alltid tro på alla negativa skriverier utan att ta till den bekanta nypan med salt (iofs: ingen rök ...osv).
Lugnades en hel del av intervjun med Micke "30" Sundlöv. Kanske dags för marknadschefen att ordna till relationerna med pressen (GD), Janne L verkar ju vara balanserad och trevlig.
Kommentera

tur att sundlöv har fattat att det är bra att hålla kontakten med spelarna som sticker utomlands från Brynäs. det kan nog va nödvändigt att hålla kontakt med modin,westlund,honken,wallin med flera,så att dom väljer rätt klubb när dom flyttar hem. och man kan ju inte ta för givet att dackell flyttar till Brynäs bara för att han har en stor villa i gävle,man måste ju ha kontakt med en sån också.
det känns bra att det är sundlöv som kommer att sköta lite av snacket med nhl-spelarna, han har ju spelat med några av dom.
Kommentera

wesleyjah: Jag har läst den å den verkar lungnade så jag tar halvt tillbaks det jag skrev om SK och deras kompitens.
Det var dumt av mig att hoppa på dem utan innehåll...
Kommentera

LotharHsand: Jag tror att SK ligger lågt med ersättaren för Mårtensson pga av att det kan bli spelare tillgängliga från diverse NHL tryouts. Det vore det klokaste istället för att panikvärva i nuläget.
Kommentera

wesleyjah:
GD hittar väl bara på då!
Skilj på vad Sundlöv säger och vad Honken känner. Det är det han går på när han tar ställning till vad han tycker om Brynäs!
Men det löser sig...det gör det ju alltid!
Kommentera

« · 98520