Precis sett reprisen, och vilken fantastiskt underbar tredjeperre! Efter andra och 0–2 kändes det ganska givet att säsongens andra nolla var på g, rent offensivt gjorde Brynäs säsongens sämsta insats dittills. Men den effektivitet och kämparglöd som killarna visade upp i sista var längesedan jag såg. Sjukt roligt! Och att det just skedde mot Färjestad (har en småstöddig arbetskollega som ska bli kul att flina mot imorgon).
Honken stabil mellan stolparna, Rödin väldigt pigg, Scott och Sweatt delaktiva som vanligt. Känns fan oförskämt bra just nu. Ska bli spännande att få se Örebro för första gången denna säsong, kan nog bli en riktigt härlig match.
Nu kommer jag sova gott iaf.
Rodrigo:
Bra inlägg, visst är det så. Om fortsättningen skall bli lika bra är väl beroende på om listan på skadade spelare kan hållas kort.... visserligen har vi skaplig bredd på truppen men fler än 2-4 skadade samtidigt har vi nog inte råd med..... ryser när jag tänker på fjolåret.
Peja:
Ja det är kul att se Rödin efter hemkomsten, han är lite avig med sina dragningar plus sin rappa skridskoåkning som ju lönar sig med de hårdare regelbedömningarna. Dessutom har ju våra motståndare fler snabbskrinnare att hålla ögonen på..... de lag som utnyttjar snabbheten får ju både spelytor och nummerära överlägen, ser bra ut så här långt.... hoppas dom kan få täppt till hålen i försvaret lite bättre.... om man nu får önska sig lite extra en sån här kväll :-)
Tväst: Undrar om inte de två första är våra sämsta perioder denna säsong, kändes så i allafall utan se så många repriser i hallen. Kan inte heller påstå att tredje perioden var spelmässigt vår bästa hittills. Men effektiva var vi och FBK är inte just nu så bra som dom har varit tidigare. Deras backar är ganska tröga. Som jag uppfattade det så var det just deras försvarsspel som tillät oss att göra fem mål i tredje. Hur som helst är det ju så att ett bra lag kan ha sådan flow som vi hade i tredje. Minns väl guldsäsongen.
Det här med våra backar som du tar upp skulle kunna vara orsakd av brist på kommunikation.
Sån härlig seger. Tack som fan Brynäs.
Efter två perioder trodde jag det var en sån där kväll där den rätta energin aldrig skulle infinna sig.
Viktigt för Nokke att få måla i comebacken med.
Treklövern1912:
Det är fantastiskt att vi belönas med tre poäng efter en så usel match, är väl ändå inte så svårt att förstå att det blir så här ibland. Helt energilöst i två perioder, dessutom lite oflyt med ramträffar och värmlänningarnas turstudsar...... men, de ständigt återkommande markeringsmissarna framför eget mål? Kan nån förklara vad i taktiken som lämnar dessa autostrader för motståndarforwards framför vår målis?
Fast tre poäng borta mot Färjestad när vi spelat uselt i två perioder är inte så illa :-)
Zappaholic:
Bara att ni sätter dit de jävlarna på borta is gör mig glad! Hade Modo gjort detsamma hade jag hållt med dig helt, och då har jag ingen fru.
Ser bra ut. Hoppas nu att det kan se ut så här ett tag och att det inte blir ett ras likt förra säsongen.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
brynäs08:
Skål själv! inte mycket som stämde ikväll, men starkt att inte ge upp. 3 poäng med 2 så usla perioder borde väl va fint att ta med sig till Örebro!
Skönt att kunna slå FBK trots ett bottennapp...Härligt Ollas
rafalski:
2 skitperioder där jag tyckte FBK var bleka också men fick 2 mål, sen kommer BIF tillbaka med råge vilken lagmoral. Säsongens skönaste seger hittills!!!!:)))
Ljunggren imponerade iaf på mig