1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757685 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Lesky:
Yup, tog en chansning jag med.
Började köa 8:20 tror jag.
Slut på biljetter.
Inte samma tryck som det var här dock, vi hade slut på biljetter efter 5 min om jag inte kommer ihåg fel.

Försökte få biljetter till match 7 men efter 10 minuter står följande:

Meddelande uppdaterades senast: 10:10
För närvarande finns det inga biljetter kvar
---
Betyder det att det är kört och slutsålt redan?

brunäs: Även om de inte gör mål så tar det på krafterna att spela BP, Krafter som man gott skulle kunna använda i ett offensivt syfte.

eltifoso:
BWAHAAHAA.
Såg precis utvisningen som Blomman åker på efter den "missade" 6-man-på-plan situationen.
Det ser ju ut som riktigt dålig slapstick.
Han kastar ju in huvudet själv i sargen, och sen slänger sig tillbaka och skriker....
Haha, började faktiskt småskratta när jag såg det :)

brunäs: Ja det är faktiskt anmärkningsvärt! Värst som jag kan komma på på rak arm är 2003 när Frölunda vann guld, trots en PP% i slutspelet på 6,38!!

Så det går att vinna trots kasst PP, men det är väldigt ovanligt

brunäs: känns som att ert usla pp till stor del är en sportchefsfråga... för ni har ju ingen vass rightare som hotar till vänster. Frölunda hade Wellman där och det blev livsfarligt i varje pp som de hade.

{6984}: HV är ju så förbannat usla i PP ändå. Anmärkningsvärt att man spelar final utan fungerande special teams ;)

brunäs: Inte därför, det skrivs en del av fans från flera lag här, men du var bara här för att provocera. Kolla bara på ditt namn.

Peja: Helt enig. Att inte Persson blev granskad för den är helt obegripligt. Domaren sitter dessutom på första parkett.

Brynäsgubbe: Rensa bort oliktänkande menar du? Känns sådär va.

Jag finner det intressant att läsa alla möjliga lags forum. Precis som på HV's forum höjer man laget till skyarna vid vinst men vid förlust skriks det om rivna kontrakt. Många supportrar är så förbannat onyanserade. Man har svårt att se att det finns en motståndare, man ser bara till sitt egna lags prestation.

Nu är det game 7. Det absolut mest spännande som finns. Det kan gå hur som helst. Speciellt med tanke på hur denna serie sett ut.

Sådär. Nu kan moderatorn rensa bort mina inlägg och banna kontot för att jag håller på fel lag.

:)

Brynäsgubbe: Faktum är att den här skribenten beter sig mycket bättre än många som kallar sig Brynäsare... Fast vi kanske ska köra en Nordkorea och bara tillåta inlägg som är skrivna med Brynäsögon?

brunäs: Om det ska jämna ut sig så kommer HV att få en väldigt jobbig match med tanke på att de har typ en period mer i PP än Brynäs ;-)

brunäs: Det bevisar bara att våra domare inte håller måttet. Tragiskt att en final inte kan dömas på ett bättre sätt. Fast sen kan det lika gärna handla om kompensationsutvisningar med. Domarna agerar ju ofta som om de hade nån jävla fiskdamm där alla barn ska få lika.

brunäs: Jo, jag blev förbannad när Brynäs åkte på en trippel mot Frölunda, men det var ändå bättre att göra det vid 4-1-ledning än när matchen låg och vägde.
Det är möjligt att bedömningarna jämnar ut sig i finalserien, men i kvarts- och semifinal jämnade det definitivt inte ut sig. Brynäs hade allt mot sig mot Frölunda och LHC tilläts spela en ryggsäckshockey utan dess like. Jag tror att många Brynäsfans frustration bottnar sig på saker från de matchserierna, även om det är svårt att bortse från att domarna friade när C.Persson försökte ge Lindblom hjärnskakning i match #1.

Brynäsgubbe: Nja, det är inte mot reglerna att kolla på matcherna med motståndarglasögon. I så fall hade vi låst forumet för alla andra lags fans och det har vi valt att inte göra.

Bifbiffen: Misstänker att du tycker det var SKANDAL att HV inte åkte ut för 6 man medans trippingen på Jensen var helt korrekt?

Släpp sargen.

brunäs: Peja ta bort den här skiten.

Peja: Jag lovar att du kommer gnälla om en sådan billig utvisning resulterar i att HV gör 3-4 med några minuter kvar.

Märkliga domslut kommer alltid ske. I det långa loppet jämnar skiten ut sig. Om domarna hade satsat mer på att vara konsekventa och faktiskt följa regelboken i ALLA lägen hade problemet varit mycket mindre.
Det fel svenska domare gör är att man hela tiden ska försöka se till att få någon form av "rättvis" fördelning av utvisningarna. Får ett lag två BP i rad så kan de i princip göra vad som helst utan att åka ut. Domaren åker istället och letar en utvisning på laget som spelat PP för att kompensera. Detta resulterar i att det släpps solklara utvisningar medans man plockar ut spelare för pettitesser. Total inkonsekvens.

brunäs: Imponerande ändå att du tar dig tid att skapa konto, laddar stenhårt för ett slagkraftigt inlägg och ändå blir det bara pannkaka.

honken21: Det är vad det är, "spilld mjölk" osv.
Tror det är bra att agera underdogs, inget att förlora liksom. Å andra sidan, vad är sannolikheten att HV torskar tre raka hemmamatcher?
Vår chans ligger att alla offrar sig som galningar i försvarszon för att kompensera för våra svaga målvakter. Bulan kanske skall göra som i innebandy och köra 6-5 spel större delen av tiden istället....

brunäs: Det är dock mycket viktigare för en matchutgång hur domarna dömer vid 0-0 än vid 4-1 med några minuter kvar. Det såg vi inte minst i semifinal #1 mellan Brynäs och Frölunda där Brynäs fick en trippelutvisning(!) i slutet men Frölunda ändå inte tog ikapp.
Jag lovar, om Brynäs får med sig märkliga domslut som innebär att man leder med 4-1 med några minuter kvar på lördag så kommer jag inte gnälla om Brynäs får en billig utvisning i slutet.

brunäs: kul troll. Men ja. Det såg jag med redan igår när det hände.

Satan vad det gnälls på domarna. De avgör matchen buhuuuuuuu.
Men ni uppmärksammar knappast när domaren plockar Almqvist för hakning när Jensen tappar skäret? Detta resulterar dessutom i mål för Brynäs.
twitter.com/RoadLaker/status/857684658972184576

Ibland måste man öppna det andra ögat också.

{7225}: Håller med kändes som alla matcher att det var några märkliga situationer åt båda håll, det är ju så i varje match tyvärr

Men faktum kvarstår att ni bara är en seger från guldet! Vilken härlig sits och det är bara att njuta av situationen. Lång helg och troligt guldfirande 🍾

{7225}: Tycker det är grymt svårt att se om det är touch eller inte vid Kilas utvisning. Domaren signalerade ju för touch först... Det verkar ju verkligen som att domaren INTE var säker på sin sak och då bör han FRIA... Jättekonstig situation där det faktiskt såg ut som att HV-spelarna ändrade domslutet.

Peja: På reprisen så ser det verkligen ut som touch...sen det felaktiga HV bytet....

{6984}: Domarna såg nog att Felix inte hade full kontroll över pucken och vill se vad som hände innan de agerade. Och det visade sig ju vara ett bra beslut ur domarsynvinkel.
Puck out-utvisningen var ju väldigt märklig... Domaren som ser situationen signalerar klart och tydligt för TOUCH men ändrar sig... VARFÖR?
Angående BP-baklängesmålet så är det ju riktigt dåligt hela vägen. Uselt att 2mot1 uppstår där, och sen gjorde ju #17 verkligen ett taffligt intryck när han blev lämnad ensam mot två motståndare, hans agerande underlättade inte för målvakten.

Inkazar: Kan hålla med om att HV var bättre igår, men samtidigt hade de inte särskilt många heta chanser utöver målen, där ju åtminstone två mål var tavlor. Jag brukar egentligen inte gilla att kritisera målvakterna, men igår gav de inte utespelarna chansen att vinna. Om Söderström hade tappat in puckar när matchen låg och vägde hade det blivit en helt annan utgång.

honken21: vid 3-0 som vi släppte i PP började helvetet redan vid tek. Efter tek, som vinns, måste LW (Paille tror jag i dehär fallet) ta pucken direkt efter. Då hade det inte blivit nån kontring från början. Han börjar ruscha neråt kortsidan istället för att fokusera på att vinna teckningen fullt ut.

Inkazar: Jag tycker att domarna tog väldigt gott om tid på sig att blåsa för blockering iom att de inte såg pucken vid första målet. De brukar ju vara rätt snabba med det annars. Speciellt när ingen HV spelare var framme för retur.

Det är en tavla och ett skolboksfel av Felix att inte sitta still. Vill också lyfta 0-3-målet i PP närmare. Vad gör Pathrik Westerholm? Sida 1 punkt 1 i skolboken i 2 mot 1-lägen säger väl täck passning? Puckföraren styrs dessutom ut av en annan brynäsare, så det var knappt 2 mot 1, och han hade omöjligt kunnat göra mål därifrån. Felix och Pathrik är två oerfarna spelare och det visar sig tyvärr här, de pallade inte trycket.

På 0-2-målet har vi ändå räknat in spelare för spelare och det är bara Gunderson som är en halvmeter ifrån sin gubbe. Att pucken "hade gått utanför" tycker jag inte man ska lägga större vikt vid, så är det många gånger att pucken styrs på vägen. Ett ok mål att släppa in.

Till sist är det så oerhört jobbigt i hockey med energinivån och hur mycket det hänger på att få in ett mål. Brynäs hade fått med sig publiken och spelat på ett helt annat sätt om vi bara fått in en puck i första perioden (vilket var väldigt nära i PP). Spelet låser sig så oerhört innan första målet är gjort och man är i underläge. Det har vi sett på våra motståndare när vi själva vunnit stort.

Hade kunnat räcka med ett mål i andra perioden också. Varför inte i PP efter 6 man på isen. Istället får de PP och gör 4-0.

Vill hävda att ALLT gick emot oss igår. Frånsett sista minuterna. Tänk om Gunderson hade kvitterat till 4-4 med sitt skott i slutet? Hade varit ett galet häftigt sätt att vinna guld på, om vi vänt.

Marginaler, marginaler.

Peja: okej. Kan hålla med om att den pucken var enkel från början. Och han tog ju den, sen blev det bisarrt.

Är bara så jävla less på den här häxjakten på syndabockar (domare och målvakter) efter varenda förlust. Det blir tröttsamt. Det här var bland de rättvisare resultaten den här serien. HV var bra mycket bättre än oss överallt och det hade varit rena rånet om vi hade vänt.

Inkazar: Tavlan är inte att Felix släpper in pucken när den är borttappad. Tavlan är att han överhuvudtaget tappar bort ett enkelt skott och därmed försätter sig själv i en svår situation. Det kan vara förståligt när målvakter tappar bort närskott eller väldigt svåra långskott, den typen av situationer som är svåra att hantera för målvakten , men den här gången tappar Felix bort pucken vid ett enkelt långskott från blå där han inte är skymd. Därför är det en rejäl tavla.
Det skulle också gå att argumentera för att Salo mot Vitryssland inte var en tavla eftersom pucken var svår att kontrollera när den var i luften efter att han gjort den initiala räddningen, men även där var problemet att Salo försatte sig i den svåra sitsen vid ett skott som han borde ha gjort en enkel räddning på.

Inkazar: Jag tycker Felix haft lite för mycket "otur" under säsongen för att Brynäs ska ha honom i mål. Hans statistik avslöjar en del som man inte jämnt ser med blotta ögat.

Peja: visst kan man hävda att det är en tavla. Men jag tycker verkligen inte det. Det var ett jävla skitmål, med en stor portion tur från HV. Lika mycket tur som att Söderström "räddade" med klubbknoppen i match 5.

Inkazar: Gör han verkligen det? Orkar inte se reprisen men jag uppfattar det som att han bara har den mellan benen.

{5915}: Men chansen finns och det är ju det viktiga 👍

{7225}: Har man vunnit på rött i roulette två gånger på raken är inte sannolikheten för rött en tredje gång särskilt stor. Sannolikhetslära.

Inkazar: Hur många gånger har du sett toppmålvakter släppa in dylika mål i finaler? Varför hamnar pucken överhuvudtaget någonstans där han inte har kontroll över den? Det var ingen svår räddning att utföra.

Peja: nja. pucken åkte in i byxan. Och sedan ut när Felix trodde han släppt retur och var blixtsnabbt på benen fort att motverka returen. Otur.
Hur många gånger har vi inte sett att målvakter nästan måste klä av sig får att få ur puckjäveln ur byxorna?

Inkazar: lite förskönande av sanningen är det väl att kalla 1-0-målet för otur? Det är ett ganska enkelt skott som Felix bör göra en enkel räddning på, men istället tappar han bort pucken. En riktig tavla i helt fel läge.... men det är ju inte första gången som han släpper in halvdana långskott. Det sprider allt annat än trygghet.

Besvikelsen är förståeligt nog stor idag. Alla ville vinna ett guld på hemmaplan, såklart. Men sen Felix, oturligt, tappade in första pucken så låste sig allt.
Det går inte att skylla på domare, visst skulle det varit en 2a på Christensen, men inte för 6man utan för "delaying the Game" som det blir när en spelare deltar avsiktligt från båset. Men annars var dom bra.

Kan inte heller lasta Felix. Första målet var ren jävla otur! Efter det låste sig allt och HV fick leka bäst dom ville i slottet.

Nya tag imorn! Match 7, jag kommer behöva mycket whisky för att behålla pulsen på en hälsosam nivå.

Anssi19: Det är samma personer som tog ut guldet i förskott innan match #6 som tycker det är helt kört efter match #6... alla som inte låter sig vara känslostyrda fattar ju att ingenting är klart innan något lag har vunnit fyra finalmatcher.

Vi har två vinster i Jönköping på en vecka boys, det är vår nya "hemmaplan" så nog har vi alla möjligheter att vinna igen där 🏆🏆👍👍

Pettisbif: Missade att du redan gjort den uppställningen👍

Pettisbif: Gör en laguppställning då utan de du inte vill se i Brynäs, det skulle göra min dag 😀

Anssi19: Visst, vaknar med lite dålig känsla idag.
Men, det är fortfarande en match kvar.
Det är inte kört ännu.
Hoppas att spelarna har bättre kontroll på sina känslor än vissa som skrivare härinne:-)

Det var ju väntat att Hv skulle komma ut som dom gjorde igår. Sen har man världens flyt med vad som sker. Puck -out efter att domaren först friat,
Felix oturliga ingripande, andra målet är pucken på väg utanför när han får det på benskydden och in.

Sen Rautios inte imponerande insatser vid deras två andra mål.
Vem som ska stå vet jag inte. Men min röst är på Felix. Av den anledningen att han fixade Game7 i Göteborg, klarade förra matchen i Jönköping.
Han kan lättare spika igen.
Men oavsett vem det blir så MÅSTE vi stötta målvakten.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

LYSSNA nu era jävlar. Ingenting är över, era jävla negativa människor. Herregud alltså. Visst, Brynäs gjorde en av deras sämsta matcher, men låt oss då inte glömma att de är seriens bästa bortalag vilket dom visat i serien och i slutspelet, dom har slagit hv borta 2 gånger denna final, ingenting talar om att dom inte ska göra det igen. Så chans finns det att vinna guldet, STOR chans. Riv kontraktet, han ska bänkas osv osv... Skärp er för helvete. Nu återstår en match. Visst, Brynäs hade allt framlagt, men nu blev det inte så, låt oss alla ta oss samman och stå upp för Brynäs en sista match nu. POSITIVT SNACK NU BOYS N GIRLS. GAME 7 HERE WE COME!!!!!!!

Efter att ha sett mitt livs sugigaste match live så säger jag såhär, kort och koncist:
Dessa vill jag ABSOLUT INTE SE I VÅR DRESS NÄSTA SÄSONG:

*SANDSTRÖM (ÅK O KOLLA SYNEN GRABBEN)
*ZANETTI (JAG ÅKER BÄTTRE SKRIDSKOR)
*PUDAS (ÄR OFANTLIGT TRÖTT PÅ ATT 9/10 SKOTT GÅR I TÄCK)
*SUNKEN (NU ÄRE VÄL DAGS ATT PENSIONERA DIG)
*TVILLINGARNA (JAG ÄR MER JÄMN NÄR JAG SPELAR GOLF OCH DÅ HAR JAG 52 I HCP OCH SPELAT I 4 SÄSONGER)
*JOHNSON (KOMMENTARER ÖVERFLÖDIGA)
*MANNBERG (JAG SVÄR PÅ GUD ATT JAG OCH ALLA MINA BRÖDER ÄR STARKARE ÄN HONOM! OCH DÅ GYMAR INGEN AV OSS...)
*PEKKA (ATT DU INTE KUNDE ÖVERTYGA BZ, BULAN JA ALLA I LEDNINGEN OM ATT VI BEHÖVDE LIMPAN DÅ HAN VILLE HEM SER JAG SOM ETT BRAK MISSLYCKANDE FRÅN DIN SIDA!!!)

GODNATT. ALDRIG ATT VI VINNER 3 RAKA BORTA MATCHER MOT HV I DERAS HEMMABORG... FINNS INTE PÅ VÄRLDSKARTAN. SUCK FÖR MATCHEN OCH SUCK FÖR ALLA I BRYNÄS RESPEKTLÖSA SÄTT ATT VARA SÅ TAMA NÄR HELA GÄVLE STÄLLDE UPP PÅ ER DENNA DAG.

SOMMARLOVET BÖRJADE REDAN EFTER FELIX GENOMKLAPPNING I 1A PERREN.

FETT JÄVLA LESS NU!!!

SvennEG: Håller med och huvuddomaren i hörnet har en bra position medans linjemannen kan vara lite skymd!

« · 1825432 · »