1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758691 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Horace76c: Storsinthet hade inte varit speciellt om alla hade haft det. Bara att inse att somliga ser vad de vill se. Alla som förstår sig på hockey inser ju att Brynäs inte spelar så kallad ful hockey.

Horace76c: nu är det ju inte begåvningsreserven som supportar detta lag så det är en rimlig kommentar från deras håll. Åter igen fokuserar man på oss, det tackar vi för.

{5504}: Det förtjänar dom verkligen!

SnowKing:
Hv-fans.se
"Så otroligt skönt att vinna över det uppenbart ovärdiga packet Brynäs. Jag tycker bulan och Sjödin för sig med värdighet och de förtjänar respekt. Men de på isen är ett riktigt skitlag, helt utan värdighet. De förtjänar fan ingen respekt! "

Härligt med människor som är storsinta i segerns stund....

{7603}:
Av någon anledning kom jag att tänka på ett citat från nåt som Abraham Lincoln påstås ha sagt... (googla namnet)
"det är bättre att tiga och anses som narr, än tala och undanröja alla tvivel"
Be nån vuxen förklara om det uppstår problem!

Bifbiffen: Hans handikapp innebär ju bl.a. att han inte fattar sånt.

honken21: Många av er borde hylla Brynäs vid Gavlerinken när dom kommer dit vid halv 1.!!
Det är dom väl värda??

Jesse100: tråkigt med Linus såklart. Dock så vet jag inte om det är bättre att hänga ut motståndare i media efter en vinst. Fokusera på vinsten istället för att lasta skit på motståndare, även att jag är medveten om att Brynäs berör. Tror heller inte att särbarn är det värsta som sagts i detta slutspel, men inte är det någon som snackat om detta i media.

Grattis till guldet, fira istället för att fokusera på Brynäs.

{7603}: Shit, jag vet någon som har slut på psykofarmaka lagom till valborg. Det är nästan så att man hör banjon i bakgrunden när man läser inlägget.

Bifbiffen: Han är en "internetkrigare", säkerligen en tuff och hård jävel på riktigt. Big no! Mamma kommer snart in med lite varm choklad och en macka.

{7603}: du kanske har rätt ni har ju väldigt mycket erfarenhet av att förlora finaler så du är ju veteran på detta

{7603}: Tack för de visa orden. Som SAIKare är du mästare på att hantera förlorade finaler 😉
Sorry, kunde inte låta bli...

{7603}: Haha, vilken tomte

{7853}: Ni skall ha mer än hedern i behåll. Bif gör en kanonsäsong och är en fladderpuck ifrån att vara svenska mästare.
Som "vanligt" när det gäller Brynäs så blir ni att räkna med och bevisade det även i år. Media med Sanny i spetsen upplevde jag en aning partisk, att då först slå ur underläge och slå ut indianerna samt vara snubblande nära att ta finalen är fantastiskt bra gjort.

Tack för en grymt bra finalserie! Två fantastisk bra lag som visade hur jäkla bra svensk hockey är.

Förstår hur jäkla jobbigt det måste kännas nu men det är extremt små marginaler. Ni har något riktigt bra att bygga vidare på.

All eloge till Brynässpelarna som stannade kvar efter matchen tackade motståndarna. Däremot kan de/den spelare som har hånat Söderström och kallat honom för bl.a. särbarn dra åt helvete. Det är definitivt att gå över gränsen.

Bratwursten : Grymt bra säsong Brynäs!!! Nästa säsong höjer vi oss ett litet snäpp till redan i serien.
Ser fram emot silly nu - trots allt en kul period. Får väl hoppas att en bieffekt av "missade guldet" var att vi inte sänker garden som 12/13. Får nu hoppas på en tröst i form av att Bäckis eller någon annan av våra killar får lyfta Stanley Cup bucklan...

ps Tommy - kom tillbaka, vi behöver sympatiska skribenter!

Berts frampressade tårar kommer alltid vara lika löjliga. Bulans känslor för det här laget som han nu lämnar och faller med på målsnöret, där snackar vi äkta känslor.

Kan inte riktigt acceptera att vi byter ut honom mot Roger.

Huge:

Bulan hyllar motståndarna efter att ha förlorat en 7 avgörande i sudden i en SM-final.

Bert bara pratar om sina egna spelare efter att åkt ut i kvart, inte ett ord om motståndarna.

Skillnad på ledare och ledare.

{7603}: På riktigt, vad lider du av? Tycker fan synd om dig, på riktigt! Jävla bra reklam du gör för Skellefteå AIK.

Rytter: Det är ett klassiskt exempel på avundsjuka som visar sig.
Alla VET ju att han dreglar efter både Bulan och Granström, karaktärer som han naturligtvis saknar i sitt eget lag.
Han får nöja sig med ett filmande fläskberg som lagets främste företrädare.
Och en grinande Cry-Bert som i nederlagets stund aldrig kommer att vara i närheten av det Bulan visade upp idag....

{7603}:

Som vanligt så beter du dig jävligt osmakligt. Håna laget i sm-final när man själv åkte ut i kvart. Hade ni mött HV eller Brynäs hade ni åkt på 4 raka.

Fortsätt skriv dina super analyser som är det mest patetiska jag läst. Hur summerar du säsongen, fiasko för att ni inte fick in nästa växel på den sovjetiska traktorn?

Detta är min favorit från dig:

"Idag tycker jag det lutar åt utklassning och storvinst, eller så blir det en stor förlust. Eller så har jag fel och det blir jämt"

Tillbaka till gruvan nu.

{7603}: vad är det för märke du har bredvid namnet? var väl nästan 2016 sen jag sett något liknande. kan vara någon gammal sägen jag hörde förut om ett lag som varit bra några år i rad men utöver det inte har petat på hockeyhistorien

{7603}: Hahaha, vilken dåre! Och värdig representant för kärringlaget.

{7603}: Å hybrisen lyser igen på allt som har med skellefteå å göra . T.o.m när dom knappt kom till slut spel .
Patetisk kommentar från ett lag som redan har haft semester i flera veckor kryp ner i gruvan igen . 13-3:är det tror .

{7603}: Åh, farbror, du har rätt. Att vi inte tänkt på det! Låt oss komma till sans.

Tack för en bra final och bra underhållning. Förstår att det är tufft såhär efter matchen, men tycker och tror ni kommer vara stolta och mycket nöjda över er säsong när ni får lite distans, ni har verkligen bjudit upp och det var små marginaler som avgjorde. Bara komma tillbaka med revanschlust igen till nästa säsong.

Sedan kan ni vara stolta över era ledare, direkt efter slutsignal i en sm-final då man förlorat ett guld i sudden så orkar man med att gratulera motståndarna och hylla dem, det är stort. Lite annat mot hur Bert och SAIK agerade efter att blivit utslagna av Frölunda.

{5915}: Logik eller inte, vi hade flera chanser att avgöra o ett PP på slutet, Thörngren kommer tillbaka efter pungoperation o passar till segermålet....det kan jag hålla mer om logik med tamke på att han varit grym i slutet av matcherna.....

Jag har ett hyfsat "man crush" på vår Kapten. Kan inte finnas en bättre representant för vår förening.
Älskar´t!

Hav tröst rätt lag vann finalen.
Även om ni inte förstår det finns det gränser för orättvisan.
Hade ni verkligen än en gång tänkt glädjas ohämmat över något som inte tillhörde er?
Ni har på tok för många guld som ni stulit eller fått billigt genom åren.
Kom till sans.

Charles: älskar Brynäs , krigare !!! Tänker inte sörja tänker fira vår säsong ikväll

Lesky: låter som du har haft det ytterligare lite jobbigare än oss andra xD. vi får gå vidare. jag går själv mellan stolthet över laget och sorg blandat med någon tår över att dessa spelare inte fick vinna så många med så stort hjärta för klubben speciellt fjärdekedjan.

Men ser något ljust ändå drömmer om Rödin och Lindbäck i brynäs och tänker då direkt att med dessa 2 kan vi fan gå långt nästa år igen. så mycket olika känslor nu så man vet inte riktigt vad man ska göra. funderar på att kolla någon serie för att lugna ner sig lite.

Ja, kamrater jag gjorde vad jag kunde i dag och satte 2000 kr på HV71 seger, tänkte att då finns det inte en chans att Hv71 vinner. Men det enda jag gjorde var att ta Brynäs till en ännu mer hjärtskärande övertidsförlust och samtidigt blev plånboken tunnare. Ber om ursäkt för det :(
Tog en valium innan sudden och nu när den börjar sluta verka öppnar sig avgrunden inombords. Det här kommer att svida så länge man kan minnas det.

Lunkan: ja handen på hjärtat så hade väl Hv de bästa chanserna idag, men som matchen artade sig och med tanke på spelövertaget i förlängningen samt att vi fick chans i Pp så känns det otroligt brutalt.

Dock kastade vi bort denna serie redan i torsdags
med två pissmål.

Lunkan: Finns en logik. Bästa lagen i seriespelet klarar sej bäst i slutspelet. Alltså, vi måste bli ett absolut topplag i serien. Rödin, Lindbäck och nån mer kan lösa det problemet.

Där bröt man ihop fullkomligt efter att ha sett intervjun med Bulan, brukar ALDRIG gråta men nu brast det en gång för alla! Otröstlig!

{7853}: enig. Trodde aldrig det skulle kännas så vemodigt. En karaktär ingen annan ledare i elitserien besitter. Unnadde honom och Tommy guldet...

Bifbiffen: det är målen som räknas, det är det som gör det så rättvist, men ibland har man svårt att acceptera det. Det var nära, jävligt nära, nästa år gör vi det där målet.

Bifbiffen: Har hållt mig borta under nästan hela slutspelet från forumet då jag mått pyton. Är så äckligt stolt över truppen och dom förtjänade bättre. Skulle vilja trycka upp en hyllnings-tröja tillägnad Bulan. Jag kommer sakna honom enormt, vem ska nu få fart på våra spelare när dom ser lata och mätta ut? Bulan, du är en av mina idoler. Helt sant!!!

Faktiskt det som känns mest vemodigt. Sen att man är bättre än HV i förlängningen fram till det usla PP:t. suck och åter suck

bifhjärta: Älskar Bulan. Förtjänade guldet.
Linus snyfthistoria är pinsam, tror inte ett dyft på det där.

bifhjärta: Var ser man den ?

Skrubben: Hittad en länk på TV4 play. Hoppas den funkar.

Jag kommer sakna Bulan, med en tränare som honom vet man att laget kommer förberedda varje match. Han accepterar inget annat. Grymt tråkigt att han lämnar, men så är det. Han ska hem till sitt Luleå.
Grinigheten och vinnarskallen lyser alltid igenom, han brinner alltid.

Nu kommer Melin in, det kanske kan bli bra. Men aldrig samma sak. Jag hade velat ha in en liknande profil som Bulan. Sjödin och Bulan har kompletterat varandra. Melin och Sjödin känns rätt lika i tempramentet.

Fyfan.
Intervjun med Bulan..😢😢😢

Kärlek

brunäs: du har varit inne och retat lite gallfeber på oss, lite som spelarna gör mot varandra i spelserien.

men ett väldigt fint inlägg av dig får också tacka och gratta till Guldet. fira på ni så ska vi vara förbannade och ledsna ett tag till sen får vi se fram emot säsong 17/18 istället :)

Brynäsgubbe: Brynäs förtjänade Guldet lika mycket, det e grymt att förlora i sudden för alla lag...nu kan man koncentrera sig på sitt liv och sin relation, inte lätt för en sambo jag bott med sen 2013 nere i Halmstad att förstå hur viktigt hockey är för mig, här är det handboll o fotboll som gäller.....nerverna får vila nu och Brynäs gjorde en gedigen insats under säsong och slutspel o speciellt i dagens avgörande match så nära men ändå inte eller hur fan man skall uttrycka sig....ÄLSKAR MITT BRYNÄS <3 <3 <3

Jobbigaste förlusten på massa år! Kunde inte hålla tillbaks tårarna när Bulan intervjuades.

Får tacka för en fantastisk finalserie. När Brynäs fick PP i sudden bytte jag kanal, väntade 3 minuter och hoppades på det bästa. Sport är det bästa och det värsta som finns.
Hjärtinfarkten var nära flera gånger om.

Fin avslutande intervju av Bulan. Nästan så att man som HV-supporter blev lite tårögd.

Grattis till silvret BIF. Tycker ni har gjort ett väldigt bra slutspel.

Någon som vet var man kan se intervjun med Bulan eftet matchen?

Dags att gömma av vad heter hockey och SHL tills i höst.
Uppladdat:

500x0-iwfjauiwhgf.jpg

« · 1826106 · »