Imorn drar det igång grabbar fyfan vad man längtar och jag är på plats...
i tv soffan:-)
Saik startar dagen med en ultrajinx!
www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/har-malas-skellefteas-stjarna-i-guld-redan-nu/
Carl Lejonkräk: Med fyra ordinarie backar borta skall vi inte ha skuggan av en chans mot SAIK. Krävs ett mirakel och lite till tyvärr.
Spela mer tjeckiskt än tjeckerna själva är väl vårt enda motdrag och SAIK lär ha förutsett den taktiken sedan länge.
Här får man scrolla låångt för att hitta ett omoget pajkastningsinlägg. Är detta något form av rekord tro? Bra mycket trevligare är det i alla fall!
Första matchen är nyckelmatchen. Kan vi stjäla den kommer det bli nervösa SAIK-lirare i Läkerolen på torsdag. Honken och backarna måste briljera, då har vi en chans.
Tycker många här är lite väl negativa, ok, vi har haft det jävligt tufft, men vi kan väl inte ge upp och slänga in handduken innan, större under har väl hänt. Kan både Persson och Granis spela ökar våra chanser. KÄMPA NU BRYNÄS!!
Huss: bra, i slutspelet har vi inte råd att tappa puck i fel situationer, detta utan att jobba hårt hem för att rädda upp det i Lauritzens fall...
Vi har ju fortfarande Widing som tappar puck i fel situationer, bl.a. droppass till motståndare precis innanför offensiv blå, när hela laget är på väg fram, man han snabbskrinnar tillbaka och försöker reparera åtminstone...
Gillar Lauritzen i normala fall, då han presterar... Men som Lauritzen själv säger i artikeln, tränarna anser att han inte räcker till i dagsläget, därmed ett bra beslut, i mina ögon...
Redigerad kommentar
Zzz:
Min gissning är att en lättare skada på Wänna har räddat Basse från bänken...
Dennis utan röd tröja verkar hoppfullt
Men va faaan...måste de inte dra mot Skellefteå snart...??? Tänk om de har missat att det är bortamatch...???
70 Rodrigues: "This channel is no longer available due to a copyright claim by Viasat Sweden."
"Unfortunately, svstreams has been temporarly locked. All of svstreams's videos will remain hidden until we can resolve the issue.
Tyvärr...
Anser fortfarande att det är ikväll vi har chansen. Torskar vi ikväll tror jag faktiskt att det blir en ganska snabb serie.
Vår chans är att chocka Skellefteå med vinst ikväll
Längtar efter att se Jacobsson reta gallfeber på Holloway
Gurra88: Enligt swehockey.se... Inte så trolig startuppställning
4th Line | 53. Thuresson, Andreas | 39. Nordquist, Jonas | 11. Ollas, Jesper | |||
---|---|---|---|---|---|---|
27. Lindgren, Alexander | 4. Berglind, Victor | |||||
3rd Line | 25. Johansson, Martin | 24. Hansen, Mads | 28. Lindholm, Elias | |||
10. Styrman, Fredrik | 2. Nörstebö, Mattias | |||||
2nd Line | 62. Lavander, Mats | 9. Enterfeldt, Sebastian | 41. Widing, Daniel | |||
3. Djoos, Christian | 22. Sundqvist, Jörgen | |||||
1st Line | 17. Wännström, Sebastian | 19. Järnkrok, Calle | 90. Harju, Johan | |||
23. Jacobsson, Robin | 13. Gunderson, Ryan | |||||
Goalies | 30. Rahm, Robin 40. Holmqvist, Johan |
Gurra88: Jag tror att våra chanser att knipa en hemamatch ökar ju längre serien fortgår (så länge vi har likaläge i serien inför bortamatchen). Kan vi knipa match 3 eller fem så sätter vi grym press på SAIK då de har mindre tid att reparera skaden. Det bästa är om vi kniper match sju uppe i Skellefteå givetvis. Ikväll får vi nog se ett grymt taggat SAIK som fortfarande tror att detta kommer att bli "a walk in the park".
Nu börjar man att bli grymt nervös och givetvis lite rädd för vad som komma skall, hoppas att spelarna tror mer på sig själva än vad jag tror på dem ;-)
Nervöööööööööös!
DavyDjoos:
Bra där! För nog är det väl så att denna är de till spel anmälda spelarna..? I valfri ordning
HappyX3:
SAIK - allt att förlora
BRYNÄS - allt att vinna
Ifjol - Alla krävde minst semi
I år - Ingen förväntar semi
Kan ta en förlust ikväll, men inte en överkörning
FORZA!!!!
Satan vad taggad jag är nu och en Mariestad öppnad :-)
Tips: 2-3
Ingen Simon Löf heller.